Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ RICAN, bedankt voor zowel je lieve berichtje hier als in het uitgerekend in maart 2012 topic! Zo lief van je.... :-)

Ik kwam daar binnen en wilde mijn legging en tuniek al naar beneden doen, maar de echo kon gewoon uitwendig. Haha, zo ben ik het helemaal niet gewend :$

Ze ging meteen kijken of er hartactiviteit was, en ja hoor.. De helft van de bibi was een knipperend/bonzend hartje, zooooooo blij!!!

Verder was er nog maar weinig te zien, want ik was gisteren 7 weken.

Meiden, probeer te genieten van elke stap (samen met je partner) want ik hoop voor jullie dat we ook verder kunnen schrijven met z'n allen in het uitgerekend in maart 2012 topic!

RICAN, respect voor jou dat je nog niet getest heb. Ik had na 9 dagen na TP al zo'n testdrang, heel knap van je!!

Fijn weekend lieve meiden :-)

Geplaatst

@Melis Super dat het zo goed gaat en jullie kleine pixel/emmy/bibi zijn plekje heeft gevonden. Geniet ervan en heel veel succes met de zwangerschap!

@Rican Heb voor de zekerheid het ziekenhuis even gebeld maar hetis geen probleem dat ik de pregnyl wat later het gezet... pffff opluchting Tis wat het hele traject. Het is allemaal zo nieuw en ben zo bang iets verkeerd te doen. Hopelijk is het natuurlijk niet nodig maar de volgende keer zal het allemaal wat makkelijker gaan.

Nog een paar dagen en dan kun je teseten toch???? Spannend hoor, duim voor jullie dat jullie pixel zijn plekje ook heef tgevodnen en dat je je bij Melis aan kan sluiten op de topic :-)

Morgen de punctie, spannend!!! Ben nog niet zenuwachtig maar wie weet komt dat vanavond/morgenochtend... Voel me niet helemaal toppie maar dat zal wel van de pregnyl en de bollen komen. HAdden jullie daar veel last van???? Hoop zo dat we goed eicellen zullen hebben en dat de paar die er zitten iig 1 top embryo gaat opleveren. We wachten af...

Fijn weekend meiden, tot gauw

Liefs Pixel

Geplaatst

Sorry meiden lees nu pas of ik het lijstje wilde aanpassen.

@ melis, wat goed, SUPER, een kloppend hartje. geniet er lekker van!!

@ Rican, zit op wd 5 pffffff, vind het ook zwaar worden, heb lekker geluierd de hele week,ga maandag weer aan t werk denk. Btje afleiding,alhoewel ik me deze week ook vermaakt heb met me serie gooische vrouwen ;-)

@ pixel, heel veel succes morgen,denk aan je. Hoop dat er mooie eitjes inzitten.

Succes meiden die bijna mogen testen ;-)

Liefs saba

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik lees wel mee, maar ben niet zo'n schrijver. Het overzichtje ziet er heel erg goed uit. :-)

Ik moet (net als Rican) nog tot dinsdag geduld hebben om te testen. Nog 2 nachtjes slapen dus. Heb wel een beetje een weeig gevoel in mijn onderbuik, net als ik normaal heb in de week voordat ik ongesteld wordt, dus ik ga er van uit dat het niet is gelukt. Maar goed, straks een maandje pauze, lekker op vakantie, en dan gaan we gewoon aan de volgende ronde beginnen. :-)

Geplaatst

@Matroosje en Rican Spannend dames, nog een paar nachtjes slapen... duim voor jullie...

Vandaag de punctie gehad... pff dat viel me behoorlijk tegen en het deed best wel veel pijn. Zijn er meer meiden die veel pijn hebben gehad bij depunctie?

Totaal hadden we 6 follikels die zijn aangeprikt, waaruit twee goede eicellen zijn gekomen, mogen niet klagen voor het aantal follikels wat we hadden. Nu afwachten of we woensdag goed nieuws krijgen. Wij kunnen er iig niks meer aan doen en is het nu aan de zwemmers en de eicellen :-)

Fijne zondag meiden, komende week weer genoeg spannende dagen in het verschiet voor ons allemaal.

Liefs Pixel

Geplaatst (aangepast)

@Pixel: Mijn punctie was ook aardig pijnlijk deze keer. Ik heb de vorige keer bijna nergens last van gehad. Er zit nu inderdaad niets anders op dan de rest van het weekeinde rustig te genieten van de regen ;-) Ik hoop dat de 2 eitjes ook 2 emmies worden. Na al dat wachten heb je dat op zijn minst verdiend ;-)

Ego: Ik geloof dat ik tegen alle verwachting alsnog gek ga worden van het wachten. Ik ben kortaf, en mijn geduld is op dit moment ver te zoeken in alles wat ik doe. Niet echt leuk voor mijn vriend, en mijn neefje en nichtje die dit weekend bij mij logeren. De regen de hele dag helpt ook niet echt mee. Een zonnetje zou mijn humeur al flink helpen. :happy7:

Maar goed, ik heb nog een dag weekend, en dan op weg naar mijn werk dinsdag ff langs het ziekenhuis voor de bloedtest. of zou ik morgen toch even een eigen testje er tegenaan gooien?

aangepast door Matroosje
Spelling
Geplaatst

Hey dames hier, ik heb hier aan het bgein van deze topic mee geschreven ( voor de nieuwe meiden hier )

Ik ben in onze verplichte rust maand zwanger geworden op de natuurlijke manier, donderdag 5 weken zwanger en ik heb 12 augustus mn 1e echo.

Meiden die nog in de ww zitten heel veel succes!!!

Liefs Medusa

Geplaatst

heel bizar, omdat ik me niet zwanger voel, ik deed de test omdat ik wist dat zou moeten van zh, niet omdat ik dacht dat ik zwanger was, ik wilde namelijk vandaag bellen of ik wel met de pil mocht starten ook al had ik geen ongi bloeding gehad, ik dacht dat het weg bleef vanwege alle hormonen en zo.

De test streep stond er eerder dan de controlle streep, en net weer een test gedan net zo, de plus was er eerder dan de controlle streep.

Ik merk nu wel dat ik steken in mn buik heb maar verder voel ik em echt niet zwanger

x medusa

Geplaatst

Medusa, gefeliciteerd!! Wat ontzettend fijn voor jullie.

Dames, sorry dat ik de afgelopen dagen niet zo veel gereageerd hebt op jullie berichten.

Ondanks dat ik hier bijna krom lig van de menstruatiekrampen ben ik oprecht heel erg blij dat jullie (bijna) allemaal positief getest hebben!

Het is me allemaal iets te confronterend op dit moment....

Voor de dames die nog moeten testen, heel veel succes. Zet hem op!! Hoop dat het uitgerekend in maart 2012 een druk bezocht topic mag worden!!!!

Ik gun het jullie allemaal zo.....

Geplaatst

@ pixel, wat vervelend dat de punctie zo tegen viel!! En wanneer hoor je een tp heb??

@ matroosje/rican,hebben jullie netjes gewacht of hebben jullie al een test gedaan.........???

ga duimen voor jullie!!

@ medusa, wat super!!!! Wat een wonder,daar had je toch zeker niet op gerekend!! Gefeliciteerd op naar een mooie echo!!

@ eve, begrijp het heel goed,zou het ook moeilijk vinden om dan actief mee te schrijven,ondanks dat iedereen het hier van harte verdiend!!! Sterkte nog,hoop voor jou ook op een mooi wondertje!!

Hier op wd 7 begin nu toch wel heel erg zenuwachtig te worden, voel nog weinig af en toe een steekje, en als ik in bed lig voel ik het toch wel het meest rommelen,kan er nog niks van zeggen,heb op een paar druppeltjes (je zag het bijna niet eens) nog geen bloed verlies gehad. Hoop dat ik de aankomende 9 mnd niet meer ongi wordt ;-)

Geplaatst

Medusa wauw helemaal te gek zeg! Super voor je, gefeliciteerd meid! Wat een gek idee he, eerst ivf en geen zwangerschap en nu opeens vanzelf. Zo zie je maar weer dat het echt een wonder is.

Saba: nog even geduld hebben meid. een paar kleine druppeltjes bloedverlies kan geen kwaad zeggen ze en ik heb het ook gehad. Gebruik jij een applicator voor de bolletjes of doe je het met je vingers? Ik had eerst een applicator maar vanwege het bloedverlies moest ik het met mn vingers doen. En sindsdien geen bloedverlies meer gehad, wellicht dus door de applicator. Misschien kun jij het ook op die manier proberen.

Het ziekenhuis telt trouwens bij ons vanaf de tp. Dus dan was ik afgelopen vrijdag precies 4 weken. Maar het is toch logischer om vanaf de punctie te tellen,daarna heeft toch de bevruchting plaatsgevonden? Hoe zit dat bij jullie ziekenhuizen?

Geplaatst

@Medusa wat een bijzonder nieuws PROFICIAT!!!!! hoe gek kan het lopen. Geniet ervan meid, tis jullie gegunt.

@Eve helemaal begrijpelijk meid, heel veel sterkte en ik hoop ontzettend dat jullie wens werkelijkheid zal worden. Dikke knuffel.

@Saba JA die punctie was echt verschrikkelijk. Het heftigste van het hele trajact tot nu toe. Kan niet zeggen dat ik er een trauma van heb maar mocht er een volgende keer komen dan zal ik behoorlijk bang die punctie in gaan. Heb volgende week evaluatie over het verloop van het hele traject en zal ook zeker vragen of daar iets aan te doen is en of het normaal is dat het zo een pijn deed. Woe om 9.15 mogen we het ziekenhuis bellen, ben zo benieuwd! Nog twee nachtjes slapen. Wie weet had mij schatje toch gelijk over het gouden ei hihi

Wanneer mag jij eigenlijk testen? spannend joh... En wat zitten er veel dames op het wachtbankje.... Hou ons op de hoogte

@Miesje Wat is van ons ziekenhuis heb begrepen is dat ze tellen vanaf de punctie. Ten slotte is dat de dag van bevruchting! Bij je eerste echo weet je het zeker.

Fijne avond meiden, succes op het wachtbankje

Liefs Pixel

Geplaatst

Hallo Dames, We hebben net 2 testen gedaan van het merk Clearblue en Predictor en allebei hartstikke positief!!!

YesYesYes wii zijn ook zwanger. Ga me nu snel omkleden voor me werk. Vanavond zal ik het topic even doorlezen, maar wou jullie dit alvast laten weten!

Geplaatst

Rican een voorzichtige felicitatieMelis super een kloppend hartje.Pixel begrijp je gevoel helemaal al wij onze Vierde poging gaan doen. Weten we nog niet of ik met narcose wil of weer een soort morfine. De eerste puncties waren niet pijnlijk dus.misschien poging 4 gaat het weer goed.

Geplaatst

@ Rican. Van harte gefeliciteerd :-) Wat fijn dat het gelukt is.

Ik heb vanochtend ook getest, en hij was overduidelijk negatief. Ben voor de zekerheid ook naar het ziekenhuis gegaan voor een bloedtest, maar ik verwacht niet dat daar een ander antwoord uit komt. :-(

Geplaatst

@ RICAN, gefeliciteerd met de positieve test! Kan je het al geloven?

@ matroosje, wat jammer dat het niet gelukt is zeg... Wellicht toch nog een positieve uitslag bij de bloedtest?

@ Raba, hoe is het met jou?

@ saba26, red je het nog in de laatste wachtweek?

Pffff, ik ben zooooooooooo moe, ik kan wel mijn hoofd op mijn bureau leggen en ff een tukkie doen.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

@Rican PROFICIAT MEID wat een super nieuws!!!!!! geniet ervan en ik duim voor je dat jullie pixel lekker blijft zitten waar die zit en flink gaat groeien :-)

@Matroosje Hmmm balen meis! Duim voor je dat de bloedtest toch een positief resultaat zal geven. Dikke knuffel

Beetje zenuwachtige pixel voor het bericht voor morgen of we een tp krijgen....

Fijne avond meiden

Liefs Pixel

Geplaatst

@ rican, Gefeliciteerd meid!!! Super!!! Op naar de eerste echo.

@ matroosje, jammer dat je test negatief was!!! Sterkte.

@ miesje, ik deed de bolletjes al zelf inbrengen, maar het was ook bijna niet te zien zo weinig,mischien komt het door m'n lange nagels ???

@ melis, nee kon het niet laten en heb op wd 7 en 8 een test gedaan, allebei negatief, ma ja hopelijk morgen positief anders denk ik dat deze poging mislukt is. Wij hebben de bloedtest pas maandag,

en anders van het weekend nog een test,hopelijk die positief.

@ pixel, ga duimen voor je,hopelijk heb je een tp.

Nou meiden, hier al 2 dgn negatief getest,ma ja mischien te vroeg aangezien het nog maar wd 7/8 is, dus hopelijk morgen positief, en anders van het weekend ?????? Hoop het zo,

't was een hele mooie embryo en heb lekker rustig aan gedaan,waarom zou het dan mis gaan???? Snap het niet!!! Na ja, nog even afwachten dus........

Vandaag brief binnen van het VU, we hebben gelukkig 1 cryo JOEHOE!!!!!!

Liefs saba

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Vanmorgen toch een heel licht streepje te zien bij de 2 voor 5 kv testen.

Dus nog even spannend hier, hij moet natuurlijk wel donkerder worden!!

Ga denk zaterdagochtend pas weer een test doen!!

@ pixel, En??????? Heb je een tp???

Geplaatst

Hoi meiden,

Net een (deel) van dit topic doorgelezen en wat herkenbaar allemaal. Ook wel hoopvol door de zwangeren die er al zijn. Wat super!

Ik wil ook graag met jullie mee schrijven.

Ben nu bezig aan mijn eerste IVF-poging na een aantal mislukte IUI's.

Zit nu op stimulatiedag 3. Vind het erg spannend allemaal. Het is toch steeds weer een nieuw spannend iets waar je naar uit kijkt.. eers de eerste spuiten, dan de eerste echo.. dan de punctie..

Voor iedereen heel veel succes!

Geplaatst

@Saba Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we hebben vanmorgen tp gehad... van de twee eicelen 1 topembryo ontwikkeld dus helemaal blij. Helaas geen ontwikkelingen voor de vriezer maar we hebben 1 gouden ei en dat is het belangrijkste..... Pixel zit in mijn buikie :-) Gek gevoel is dat, ben af en toe bang dat ie er uit kan vallen hihi maar dat kan natuurlijk niet.

Heb je al een test gedaan? welke wd zit je nu? en vanaf welke dag kun je testen? Ik moet mits ik ongi wordt 12 augustus terug naar het ziekenhuis voor een test. Spannend hoor allemaal.

@Kiddo81 Welkom op deze topic. Alle meiden zijn hier super lief en begripvol.

Wij hebben ook onze eerste poging ivf gehad en vandaag de tp van een top embryo, hopelijk blijft onze pixel zitten waar ie zit :-) Heel veel succes met jullie 1e ivf behandeling, hopelijk lukt het met ivf wel om jullie wens te laten uitkomen.

Liefs Pixel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden