Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heey Grabiëlla,

Zag dat je naar een homeopaat wil gaan ter voorbereiding op de terugplaatsing van je cryo's.. Heb je al een homeopaat gevonden?

Mijn moeder is nl. klassiek-homeopaat, dus mocht je nog een adresje zoeken.. ;-)

Succes allemaal! :-)

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Melis,

Bedankt voor de tip!! Maak je er zelf gebruik van? Heb je er baat bij?

Ik heb een adresje hier in de buurt, zij kan je helemaal doormeten, en kijken of er eventueel blokkades zijn. Heb dit vroeger al eens geprobeerd toen ik een aantal klachten had, en heb hier toen heel veel aan gehad. Dus wie weet.

Maar nogmaals bedankt!!

Geplaatst

Hey gabriella,

Geen dank, ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het voor je werkt! Ik maak er zelf geen gebruik van. Wij zijn momenteel met onze 1e ICSI bezig en wij willen dit graag helemaal "blanco" gaan ervaren..

Volgens mij heb ik je weleens eerder gesproken bij april/mei 2011, toch?! Heel veel succes meid, ik wens je alle geluk van de wereld zodat je droom mag uitkomen! :-)

Geplaatst

Jeetje wat een hoop bekende komen zich hier aan melden,Marlijnne,Gabriella,Sandra,Melis,en volgens mij nog iemand wij zaten met zn alle in het apil/mei topic!!

Wat erg dat er zoveel meiden van ons toch weer plaats moeten nemen in de augustus topic!!

We gaan er dit keer gewoon voor om met zn alle zwanger te worden!!Dat moet nu gewoon :wav:

Liefs Bianca

Geplaatst

Ja bianca, ik schrok daar eigenlijk ook wel wat van!! Veel uit het andere topic... Ik hoop ook echt dat we er nu allemaal doorheen gaan komen. We gaan er voor!!!!:alright:

Geplaatst

@Melis, klopt; daar hebben we elkaar ook gesproken. Ik ben heel slecht in onthouden, maar wat is bij jou de reden dat het in die periode niet is gelukt? Goed dat je de keuze hebt gemaakt om er blanco in te stappen. Zolang je gevoel er goed bij voelt is het goed. Wij hebben het een paar keer blanco gedaan, en voor mezelf wil ik nu toch wat ondersteuning. Voor mn vriend hoeft het niet zo maar die vind het prima dat ik het wel doe. Ik ben benieuwd wat die homeopaat kan doen, ga morgen ns een afspraak maken.

Geplaatst

@bianca..die "iemand"ben ik volgens mij ;-)

Hier woensdag afspraak met de gyn over hoe verder..Ik ben benieuwd of wat ons logisch lijkt over hoe nu verder een beetje klopt met het beeld van de gyn.

Verder hebben we lekker afleiding...een leuke en een minderleuke..

***De minder leuke

Herstel van een crash van afgelopen vrijdag met de fiets. Ik heb twee gekneusde armen, in mijn linker arm een scheurtje in het bot, die zit in het rekverband. Ons kleine mannetje met zijn voet in het gips. Bij hem waren geen breuken te zien, maar bij deze situatie is het protcol standaard 1 wk gips.

***De leuke

Gabrielle heeft ons besmet met het citroen hy virus ;-) Gisteren hebben we een hy bus gekocht en we verwachten 'm a.s. zaterdag op te halen. Dan kunnen we aan de klus/knutsel/schoonmaak voor aanpassingen rond ons huis voor de stalling en om de basis-dingen voor onze zomervakantie in orde te maken. Echt helemaal leuk!!

Geplaatst

@Gabrielle... Hoop echt dat de homeopaat voor jullie helpt, wens jullie al het geluk toe!

Dit is onze eerste ICSI poging.. Mijn lichaam is prima in orde, maar manlief heeft zaadbalkanker gehad in 2007/2008.. Ze hebben 1 zaadbal weggehaald en om de tumoren te verwijderen zijn zaadleider doorgesneden. Door de chemokuren is de zaadproductie gestopt en heeft hij dus geen zaadlozing meer.. Dus we gaan nu gebruik maken van het ingevroren zaad.

Tot nu toe gaat alles goed, heb weinig tot geen last van de hormonen. Ik heb 12 follikels groeien en morgen de 2e fm. Gek genoeg kijk ik ontzettend uit naar de punctie.

Hoe is het nu met jou?

Liefs Melissa

Geplaatst

@bianca1..

Ik ben momenteel nog bezig met m'n eerste ICSI behandeling.. Maar ik zal dat veel meiden uit het topic april/mei 2011 hier naar toe zijn verhuisd (helaas) en omdat ik het altijd gezellig vond met jullie schrijf ik hier ook mee.. Vinden jullie dat erg?

Geplaatst

Hey Melis,

Volgens mij had ik het gevraagd wat de reden was dat het die periode niet was gelukt, maar je bent gewoon nog bezig dus. Ik vind het alleen maar gezellig dat je hier mee komt schrijven. Ik vond het in het april/mei topic ook al zo stil.

Kan me voorstellen dat je ergens wel naar de punctie uitkijkt. Al is het alleen maar omdat het weer zo'n volgende stap is. Ik hoop dat je van de punctie zelf weinig last zult hebben, doen ze bij jou in het ziekenhuis ook aan de infuus verdoving? Was ik errug over te spreken, ik voelde vrijwel niets behalve dat het leek alsof ik gigantisch aan het zweven was, echt in de zevende hemel. (helaas was het snel uitgewerkt.. hihi)

12 Follikels is een heel mooie score. Hoop voor je dat ze morgen weer goed en gelijkmatig zijn gegroeid!

@Tusele; wat vervelend die val van die fiets!!!! En Tim in het gips? Jeetje zeg, heeft ie er veel last van? En jij? Ook veel last van pijn? Zo'n scheurtje kan al heel erg pijnlijk zijn.. Beterschap joh!!!!

Jahaaaa, het HY-virus... misschien moet ik even uitleggen wat dat precies inhoudt?

Als je besmet raakt met het HY-virus, houdt dat in dat je een groot deel van de dag bezig gehouden wordt door een oud golfplaten busje. Als je er voorbij loopt (en dan vooral zijn neus, ja inderdaad; het is een hij-mijn vriend vindt het een zij) raak je zo vertederd door de aanblik, dat je niet anders kan dan glimlachen.

Je krijgt er een frans gevoel bij, wat gelijk gelinkt wordt met stokbrood, rose, wijn, zomer en vakantie. Eenmaal in het busje zelf is het vrijheid... Het is klein, maar je kunt slapen, koken, eten en je spulletjes opbergen.

Tja, het HY-virus... kijk uit meiden, als je er eenmaal mee besmet raakt, moet er eentje aangeschaft worden. En aangezien het een oldtimer is waarbij het handig is om een beetje klus ervaring te hebben wat betreft auto's en hij het liefst in de winter ergens een plek binnen heeft komt dat niet altijd goed uit....

Zelf hebben we onze HY net verkocht.... het virus zit er nog steeds, ik heb zitten brullen toen hij wegreed... en nu ik de verhalen van Tusele zo lees heb ik ergens wel heel veel spijt.. Maar ben nu bezig met onze nieuwe camper; een mercedes (oldtimer) bus/vrachtwagentje. Ben m een beetje in de stijl van de film 'Amelie' aan het opleuken, maar heb de kenmerken van dit virus nog niet ontdekt...

Liefs Gabriella

Geplaatst

@melis..gaat goed met de stimulatie dus bij jou! mooi! Fijn dat je naar d punctie uitkijkt..beter dan er als een berg tegenop zien! Hier ook iemanduit het april/mei topic..gezelli!

@gabriella..de pijn valt mee. Soms ff een pijnscheut bij bepaalde bewegingen. Gewoon voorzichtig doen en naar mijn lijf luisteren. Net een was weggevouwen. Nu ff typen en dan rust houden..

Geplaatst

@Gabriella.. Sorry, dan heb ik je vraag helemaal verkeerd gelezen. Twee uur zonder bril bij de kapper zitten hebben mijn ogen niet goed gedaan, haha.. Daarbij komt ook nog eens dat ik heel ongeduldig ben om te wachten dat ik thuis ben zodat ik in alle rust kan reageren.. Nee, hormonale Melissa moet persé reageren terwijl ze in de stad een ijsje loopt te eten. Haha..!

@Tusele.. Morgenochtend eerst de 2e fm.. Hoop dat de follikels groot genoeg zijn voor een punctie. Ben ontzettend benieuwd en vooral ongeduldig.

Meiden, het spijt me als ik dingen dubbel vertel, maar momenteel heb ik een geheugen van een zeef.

Hoe was de high tea?

Liefs Melis

Geplaatst

Hahaha.. Superverslavend! Ben in januari gestopt met roken, maar heb er nu een nieuwe verslaving voor terug; jullie, haha!

Heb een iPhone 4 dus reageren kan ik altijd, hahah...

Ook aan het genieten van het mooie weer? Ben onderweg naar huis, heb ineens een Dettol-schoonmaakdrang.. Hahah..

Geplaatst

Hee Melis,

Tuurlijk niet!!Vond het altijd erg gezellig!

Ik ben zelf niet heel erg aktief momenteel in dit topic maar dat zal vast en zeker snel weer gebeuren!!

Gaat het goed met je?

Liefs Bianca

Geplaatst

Heeeeey Bianca1,

Spannend 3 aug de intake! Ben heel benieuwd hoe het in je "nieuwe ziekenhuis" gaat..

Met mij alles goed, lief dat je dat vraagt.. Zit momenteel op stimulatiedag 10 en heb morgen m'n 2e FM.. Bij de 1e hebben ze er 12 gemeten dus ben heel benieuwd hoever ze zijn doorgegroeid. Ik kijk ontzettend uit naar de punctie, bizar he?!

Hoe was de high tea?

Liefs Melissa

Geplaatst

Hee Melis

Heb jij 3 augustus je intake?Nee toch??

Ik in iedergeval niet!!Ik heb de intake al gehad!!Krijg wat nieuwe onderzoeken en moet weer gaan tempen.

Zodra ik ongesteld word.Nu snap ik niks van mijn cyclus.2 weken geleden beetje bloed verlies minimaal niet echt over een menstruatie te spreken en nu weer het zelfde.

Dus morgen even naar Voorburg bellen om te kijken wat hun zeggen.Beetje apart dit.

We zijn zelf ook erg benieuwd hoe het hier gaat verlopen.We zijn tot nu toe erg positief over dit ziekenhuis.Gouda zijn we heel slecht behandeld.

Joh jij bent al weer helemaal in de running joh!!

Wat doe je dan in de augustus topic hihi.

Spannend hoor!!Hopen op goed nieuw deze ronde!!

De high tea was super leuk!!! Weer een ervaring rijker!!We hebben het alweer over een vervolg afspraak met zn alle!

Dan zullen er ook een aantal andere dames aanwezig zijn die de vorige keer niet konden dus als je zin hebt ;)!!

Succes met spuiten enzo en ga voor je duimen op een mooie 2de echo!!

Slaap lekker!Liefs Bianca

Geplaatst

Meiden, succes hoor hier op dit topic, ik wil ook zo graag bij jullie horen.

Ik moet helaas nog langer wachten... snik......en ik hoor toch bij jullie groepje......nogmaals snik.....

Maar lees wel mee!!!!!!!!!!!!!!!! (goed?)

Succes allemaal!!!!!

Geplaatst

@Bianca1... Ik hoor ook helemaal niet in de augustus ropic thuis, maar alle leuke meiden zijn (helaas) naar dit topic verhuisd. Ondanks dat ik vollop met m'n 1e behandeling bezig ben, lees en schrijf ik hier ook gewoon mee! Is toch geen probleem he meiden?!

Hoop dat Voorburg een stuk beter is dan Gouda.. Verveled hoor, tijdens zo'n ingrijpende behandeling ook nog eens slecht behandeld te worden..

Een vervolg-high tea afspraak lijkt mij leuk. Bij die van 11 juni kon ik helaas niet aanwezig zijn, hou je me op de hoogte als er een datum bekend is?

Ga er voor nu ff een eind aan breien.. Zit met manlief in het VU te wachten op de 2e fm.. Spannend!

Fijne dag meiden! :-)

Geplaatst

Melis dat was ik met de afspraak op 3 aug haha dan hebben wij de eerste intake.

Hoe is je fm gegaan?

Goofy schrijf/lees lekker mee.

Tusele wat naar van die val jeetje je bent echt verkeerd terecht gekomen.

Beterschap ermee en ook voor je zoontje.

Hier gaat het verder wel goed heb niet zoveel et melden op het moment.

Alleen dat ik de kriebels heb voor dinsdag dan heb ik een maag en darm scopie onder een roesje en ik zie er als een berg tegen op, maar goed het is nodig om er achter te komen wat er scheelt.

Fijne dag allemaal ik ga zo even naar de ikea om cadeautjes voor mijn vriendin te halen. gezellig even met mijn andere vriendinnen even shoppen haha

Geplaatst

@ mari83... hahaha... sorry meid! sinds ik die hormonen spuit heb ik het geheugen van een zeef :S ik denk ook iedere keer dat ik kan reageren zonder terug te lezen wie/wat heeft geschreven en dan krijg je dus dit soort dingen..

2e fm is goed gegaan, i.p.v. 12 tijdens de 1e fm hebben ze er nu 17 gezien.. er zaten een paar flinke joekels tussen :-D op verzoek van de vpk toch ook maar ff bloed laten prikken om mijn hormoonwaardes te meten. Maar prikken lukte niet, er kwam geen bloed uit :-( 6 gaatjes en pleisters later is het uiteindelijk gelukt en zit ik nu vol spanning te wachten op de bloeduitslag en het verlossende nieuws wanneer ik de pregnyl mag spuiten.. Ben benieuwd! :-)

Hoe is het met jou? Spannend hoor zo'n maag/darmscopie, ik zou daar ook als een berg tegenop zien! Maar hopelijk kunnen ze daardoor wel achterhalen wat er mis is, toch!?

Veel plezier bij de IKEA, wilde er vandaag ook ff heen maar manlief had geen zin (die zei letterlijk; nee Melis, niet weer 50 euro aan Vanille-kaarsjes uitgeven, we gaan lekker naar huis, hahaha)

Binnenkort een nieuwe forum-dag plannen:P ?

Geplaatst

sorry even geen puf om op iedereen te reageren. Zh bezoek was heftig. NAv toelichting verder onderzoek wilde mijn man niet verder qua medisch traject. Hij heeft na veel tranen en emoties (in het park voor het zh) uiteindelijk wel bloed geprikt. Hoe het verder moet weet ik even niet meer. Ben verdrietig..

Geplaatst

Hee Maris,

Kan me voorstellen dat je er als een berg tegen op ziet maar idd misschien komt er wel iets uit het onderzoek!!

Kan dat dan geen blokkade zijn waarom het zwanger worden niet lukt??

Spannend voor jou ook weer 3 augustus!!

Wie zn idee was het trouwens om te gaan varen wahahaha.

@Melis,Wat ziet het er goed uit!!!Yes vrijdag de punctie!!

Op naar een mooi aantal eicellen en embryootjes!!!

Voor jou is het de aller eerste keer toch??

Het is je toch zo gegund!!

Er is een topic aan gemaakt (theeleuten) als je wilt mag je mee kletsen!!Gaan voornamelijk momenteel over een nieuw uitje!!Dus als je leuke uitstapjes weet gooi ze in de groep!!Zal erg gezellig zijn als je mee gaat.We zullen eind augustus of in september gaan.

Tuurlijk is het geen probleem als je mee schrijft ik vind het erg gezellig ;)

@Tusele,Jeetje wat heftig meid,Ik weet niet wat er allemaal gaande is maar dit klinkt best heftig.Heel erg veel sterkte!!

Nadat ik gestopt was met de deca werd ik op dag 7 al ongi!Vond het best wel kortdag.

Maar goed het was maar een klein beetje en niet zoals normaal.

15 dagen later (vandaag dus) Ben ik het weer.Het is weer minimaal buik krampen maar het zet niet door.Wel iets meer als de vorige keer maar alleen (sorry) bij het afvegen is het rood en in mijn boxer.

Dus ben naar voorburg gaan bellen en de verpleegkundige zei dat dit wel kon komen door de deca en eventueel door de lucrin van 1.5 maand terug.

Dus moet gaan beginnen met tempen.

Hoop zo dat alle onderzoeken voorspoedig lopen de uitslagen snel bekend zijn en er geen wachtlijst is!!Want dan hoop ik half juli gelijk te starten als dat mogelijk is.Al houd ik rekening met augustus!!Wil dit keer geen stress meer en helemaal ZEN zijn!!

Nou meiden ik ga even mijn eten afgieten!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Haha Bianca ik weet niet meer wie het varen heeft bedacht haha.

Maar ja het kan zijn dat er daardoor blokkades zijn vandaar dat we eerst dit willen onderzoeken.

Het word steeds erger ook ik ben echt constant aan de diarree en heb ik dat niet dan is er echt verstopping. Ook zit er meestal bloed bij (sorry voor details) vandaar dat het echt wel een keer onderzocht moet worden.

Maar dat laxeren wat ik maandag en dinsdag voor die tijd moet jeetje ik word er al gek van als ik eraan denk haha ik geloof dat ik dan maandag maar de laptop op de wc ga zetten haha.

Tusele jeetje wat heftig sterkte ermee.

melis geeft niks kan gebeuren ik kan de helft van de tijd ook niet alles bij houden haha.

maar mooi dat je vrijdag de punctie hebt en 17 stuks mooi aantal hoor.

Ik zla me eens gaan omkleden moet zo naar de waterearobic heb nog niet vele zin maar als ik er maar eenmaal ben komt dat wel haha.

Geplaatst

whaha maris gelukkig kun je er zelf nog een beetje om lachen!!

Als je hem dan gewoon mee neemt naar de wc ik ben gewoon heel de dag vrij dus ik kan je supporten!haha grapje!

Hopelijk gaat het allemaal mee vallen meis.

heb je niet de ziekte van crohn?Mijn schoonzus en vriendin hebben precies het zelfde.En bloed in je ontlasting is natuurlijk sowieso niet goed.Good Luck!

Haha varen pfff mag dan wel een borrel boot zijn want anders pfffff hahahaaha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden