Ga naar inhoud

Wie start er ivf/icsi augustus??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kim,

Dank je wel. Ik ben ook erg opgezwollen. Ga zo naar het ziekenhuis om bloed te prikken en smiddags heb ik weer een echo. Het komt nu wel erg dichtbij.

Gr. Esman

• Reacties 413
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Meiden,

Spannend voor jullie allemaal zeg! En wat doen die follikels het goed van jullie. Heb toch het ideee dat met het lange protocol meerdere follikels ontstaan!

Ik duim voor jullie, nog even en dan hebben jullie de punctie ook achter de rug. Ik ben niet zo veel op internet te vinden want heb mijn wachtweken propvol gepland, hahaha. Er is er iig al 1 voorbij na de punctie. pffff.

toitoitoi dametjes

Geplaatst

@ Esma: veel succes met de echo vandaag. Fijn dat je follikels al zo goed gegroeid zijn. Ik hoor het wel

Ja ik moet zeggen heb best last van mijn buik, vooral `s nachts omdat ik altijd op mijn buik slaap.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik had gisteren mij 2e fm, helaas waren mijn folikels niet veel verder gegroeid. Mijn hormoon waarde was wel goed. Waarschijnlijk komt dit door dat ik slecht drink. Dus gisteren heb ik bijna de hele dag op het toilet gezeten omdat ik zoveel gedronken heb. Heb vanmorgen bloed geprikt en straks weer naar het zhuis voor een echo. Ik hoop dat nu wel alles oke is. Mijn buik en borsten zijn erg gevoelig. Waarschijnlijk di of wo punctie.

Groetjes, Esma

Geplaatst

He esma,

Hoop dat de eitjes straks mooi op schema zitten!

Wat raar dat het ook kan komen als je weinig

Drinkt? Ik drink altijd heeeel weinig want

Moet anders geheid weer naar de plee..

Tijdens mijn poging had ik 30 eicellen en 19

Waren goed..

Suc6

Geplaatst

Hoi Esma,

wat vreemd dat ze niet veel zijn Maar de behandeling kan wel doorgaan!

Di of woe punctie spannend.

Ik moet morgen weer voor een echo.

Maar heb al 2 dagen last van slijm. Hebben jullie dat ook.

Ik hoop niet dat mijn eitjes zijn gesprongen:)

Ik zit nu op cd 11

Geplaatst

@ all: vanmorgen weer geweest voor een echo. Totaal 17 follikels. Hiervan zijn er 4>14mm, 7 > 10mm en de rest wat kleinere. Dinsdag weer terug voor een FM. Als de 4 grootste dan boven de 18mm zijn is de punctie donderdag of vrijdag. Spannend.

@ Esma: en hoe was de echo vandaag? Hopelijk zijn ze nu wel wat gegroeid.

@ mijnbaby: fijn dat je geen last hebt van de deca, hopelijk blijft dat zo.

Geplaatst

Hallo dames,

Caroline: succes met je 2e echo morgen.

Shirley: je zit over de helft, ik duim voor je.

Wat lief dat jullie zo mee leven! De vocht plek is verdwenen en de follikels zijn gelukkig goed gegroeid. Ik drink nu zo veel dat ik meer op het toilet zit dan op de bank, maar het is voor een goed doel. Dinsdag ochtend de PUNCTIE en vrijdag de tp. Mijn man heeft net de pregneyl gespoten, dit was wel een gemene prik, maar als het goed is was dit de laatste prik voorlopig. Ben benieuwd hoe de punctie zal verlopen??? Als het goed is krijg je in Nijmegen morfine toegediend, misschien dat dit de pijn iets verlicht.

Groetjes, Esma

Geplaatst

Vandaag 2e echo gehad. Nog steeds 9 eitjes. Dinsdag nacht de Ovitrelle en dan donderdag om 12.30 uur de punctie. Woensdag nog even naar de acupuncturist!

@Esma hoe was de punctie?

Geplaatst

@ Esma: heel veel succes morgen met de punctie!

@ Shirley: nog een kleine week en dan kun je testen, spannend. Ik duim voor een positieve test.

@ Carolin: 9 follikels is niet mis mee zou ik zeggen, als er donderdag met de punctie ook net zoveel eitjes zijn is het helemaal super. Moet je de Ovitrelle `s nachts zetten? Ja sorry ik weet helemaal niet hoe dat gaat.

@ alle dames: veel succes en kop op!!

Geplaatst

Nou net geweest voor 3e FM en er zijn 12 follikels groot genoeg. Dus donderdag om 9.30uur de punctie. Vanavond om 21.30uur de Pregnyll spuiten. Spannend.

Geplaatst

@ Roseflower: ja ik zie echt ontzettend op tegen de punctie. Maar dat komt omdat mijn linker eierstok heel erg hoog ligt. Dat is met de echo al niet fijn en soms zelf pijnlijk. Ze hadden gehoopt dat de eierstok zou zakken als de follikels gegroeid waren, maar dat is niet gebeurdt. Hij heeft zich juist nog meer omhoog gelegd. Maar ja het is voor een goed doel.

We hebben afgesproken als het een A-kwaliteit is laten we er eentje terug zetten en anders 2.

Geplaatst

Hallo dames,

Vanmorgen de punctie gehad. Wat een verschrikking zeg! Ik ben blij dat het achter de rug is. Donderdag krijgen we te horen hoeveel embryo we hebben, als alles meezit vrijdag de terug plaatsing.

Kim: heel veel succes donderdag.

Groetjes, Esma

Geplaatst

@ Esma: jeetje minder zeg dat de punctie zo tegen viel. Wat heb je voor medicatie gehad? Ben benieuwd hoeveel embryo`s er zijn voor je, spannend. Ik ga voor je duimen.

Hier gaat er over iets minder dan een uur de pregnyll in!!!

Geplaatst

Hoi Rose,

Dank je wel. Ik voel me vandaag al een heel stuk beter. Morgen krijgen we te horen of er embryo's zijn gevormd. Als alles goed is heb ik vrijdag de terugplaatsing.

Veel succes morgen, ik lees het wel hoe het is gegaan.

Gr. Esma

Geplaatst

Hallo Kim,

Ben benieuwd hoe je de pregneyl vond?

Ik voel me vandaag gelukkig al een stuk beter, dan gisteren. Heb het idee dat de morfine niet echt heeft geholpen, of het is gewoon heel heftig. Mijn buik was sinds de puregon al heel erg gevoelig en opgezet. Toen ik pregneyl had gespoten werd dit nog erger. Wellicht komt het hierdoor dat de punctie erg pittig was. Morgen krijgen we te horen hoeveel embryo's zich gevormd hebben, en als alles goed is vrijdag de terugplaatsing. Dit schijnt iet vervelend te zijn.

Heel veel succes morgen ochtend. Ik hoop dat het voor jou meevalt. Iedereen kan hier verschillend op reageren.

Groetjes, Esma

Geplaatst

Hoi Esma,

ik moet zeggen ik vond de pregnyll de vervelendste prik tot nu toe. Kreeg ook meteen een flinke blauwe plek, maar ach hoort erbij zullen we maar zeggen.

Fijn dat je je vandaag al weer wat beter voelt na de punctie van gisteren. Spannend dat je morgen hoort of er embryo`s gevormd zijn. Hoeveel eitjes waren er bij de punctie gevonden?

Tja ik laat het morgen maar op me af komen de punctie, wat je zegt iedereen ervaart het anders. We hebben gisteren wel afgesproken dat ik een infuus krijg met medicijnen. Eerst zou ik alleen een rustgevend tabletje krijgen, maar omdat de linkereierstok zo hoog ligt vonden ze een infuus beter. Ze zeiden let goed op je ademhaling dat scheelt heel veel. Spannend.

Je hoort morgen van mij.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb ipv pregnyl ovitrelle gespoten en hmaal geen last van een pijnlijke plek. Ik moest vannacht mijn wekkertje om 1.30 uur ervoor zetten, maar ja zo'n spuit is zo gezet (je hoeft hem niet zelf te mengen dus dat scheelt). Morgen om 12.30 uur de punctie.

Kim we gaan samen op!

Omdat dit de laatste poging is en ik al bijna 36 jaar ben krijgen we 2 emmy's teruggeplaatst (als we er 2 hebben natuurlijk).

Ik verheug mij op vrijdag en zaterdag als mijn buik weer "vrij" is. Poeh, ik loop al sinds maandag met een opgezwollen en pijnlijke buik!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden