Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Liminous..... Ik weet gewoon niet wat ik wil zeggen... Ik zit met tranen in mijn ogen te lezen naar jou verhaal over de hel waar je afgelopen weken in hebt gezeten.... Ow god meis wat doet dit pijn... Ik kan niet onder woorden brengen hoe verschrikkelijk ik dit voor jou en jou familie vind.... En ik vind je zo dapper en sterk op de manier hoe je hebt kunnen verwoorden hier.. Heel veel kracht toegewenst aan jou en jouw geliefden...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liminous, meid wat een ellende! Ik voel zo met je mee en vind het heel erg wat je allemaal hebt moeten doorstaan! Heel veel sterkte de komende periode en een hele dikke digitale knuffel!!

Liefs stiertje

Geplaatst

Jeanine wat errug dat overgeven bij de Lidl ..ow man wat een gedoe...

Ik voel me net zo vreselijk brak en misselijk, maandag heb ik ook voor het eerst overgegeven en dat luchtte daarna wel op maar ik vind dat zo erg.brrr.

Zei vanochtend nog tegen mijn man, zwanger zijn moet geloof ik de heerlijkste periode uit je leven zijn...ben benieuwd wanneer dat dan begint??

Als we op vakantei gaan ben ik 11 weken dus hopelijk, Benbri als je verhaal ook voor mij werkt , kan ik dan een beetje beginnen met genieten.

Ik moest trouwens ook ijzertabletten slikken 3 x per dag van de arts dus die heeft ze voorgeschreven vanwege de tweeling, jeanine heb jij dat ook?

Meezie wat een geweldige foto's weer zeg! dat is 3d toch?

Jammer dat we nog niks van Lianne hebben gehoord ben erg benieuwd.

fijne dag allemaal

liefs stiertje

Geplaatst

Ik durf nu bijna mijn mooie verhaal niet te plaatsen.....

Wij hebben gister een geweldig mooie echo gehad!! Hebben 2 hele mooie hartjes zien kloppen. Alles ziet er goed, precies zoals het hoort met 8w1d.

Er zat tussen beide 1 dag verschil, maar dat geeft niets. We blijven onder controle bij de Gyn. Ga wel naar een ander ziekenhuis, zodat we niet een hele ochtend of middag

kwijt zijn wanneer we heen gaan!!

Ga later uitgebreider reageren!

Liefs

Geplaatst

Liminouse, tranen in mijn ogen wat een verdriet heel veel sterkte de komende periode en natuurlijk mag je komen kijken af en toe, doe ik soms ook in het uitgerekend in september bankje (dan zou ons eerste kindje geboren zijn) hopenlijk mag jij je ook na september weer gauw aanmelden voor een uitgerekend bankje.

Lianne, JAAAAAAHHHHH nog een tweeling erbij op dit bankje wat een mooi nieuws geniet ervan.

Geplaatst

meezie, wat leuuuuuk....kan niet wachten tot vanmiddag (hopelijk) want tenslotte zien die van ons er ongeveer hetzelfde uit nu he :) dus spannend....

lianne, fijn dat je een mooie echo hebt gehad en jeeeeeeeh, nog een tweeling erbij...:)

liminous....***stilte*** wat een bikkel en kanjer ben je zeg ***stilte***

Geplaatst

Liminous heel veel sterkte. Ik heb zelf 1,5 maand geleden een bbz gehad en heb het er nog steeds moeilijk mee. Het is zo moeilijk te accepteren dat je in principe een goede zwangerschap hebt, alleen op de verkeerde plaats. Als je er behoefte aan hebt, is er een fijn topic voor meiden die te maken hebben (gehad) met een miskraam, missed abortion of bbz: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12864-Het-Verloop-Van-De-Miskraam-missed-Abortion-En-Bbz

Geplaatst

Liminous, Ik vind het verschrikkelijk dat je dit mee moet maken. heeel veel sterkte en neem de tijd om dit te verwerken.

Ik zou het leuk vinden als je zo nu en dan nog even op dit topic komt binnen wandelen en laat horen hoe het met je gaat!

Dikke knuffel

Geplaatst

Lianne, van harte gefeliciteerd! Het regent hier tweelingen, geweldig!

Meezie, mooie echo's van wanneer zijn deze?

Geplaatst

Marjan77, welkom!! Succes met de echo vandaag.

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar (2 embryo's)

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari, 1e kindje, 35 jaar (2 cryo's teruggeplaatst)

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Marjan77: 17 februari

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Eerste echo:

Yvonne: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

Benbri: 15 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt)

Eef: 16 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt!)

Nofje: 20 Juni ( 1 kindje en het hartje klopt!)

Jeanine: 22 juni (2 kindjes!!!)

Ink: 24 juni

Bikkel: 24 juni

Stiertje: 28 juni

Do76: 28 juni (1 kindje)

Lianne: 29 juni

Marjan77: 30 juni

Fren: 6 juli

Cjee: 6 juli

Tweede echo:

Benbri: 22 juni (heerlijk zon knipperlichtje :))

Eef: 5 juli

Bikkel: 8,5 week echo, datum nog niet bekend!

Jeanine: 7 juli

Do76: 14 juli

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D

Kiet: 23 juni

Nofje: 30 Juni, 8 weken echo

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo en nekplooimeting, tevens 1e controle gyn!

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Vierde echo:

Meezie: 30 juni 3D

Kiet : 6 juli

Geplaatst

Limounes, wat een vreselijk verhaal. heel veel sterkte om dit allemaal te verwerken.

Lianne, wat heb je ons lang in spanning gehouden! Welkom als tweelingmama. Geniet ervan!!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Liminous, ik zit met diep respect je verhaal te lezen. Meid, wat krijgen jullie het voor de kiezen! Vreselijk........ Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met de zware komende periode. Neem er de tijd voor.

Ik begrijp heel goed dat het heel moeilijk is om hier langs te komen, dus als je dat niet wilt... niet doen. Ik hoop snel ergens op het forum mooiere berichten van je te kunnen lezen.

Lianne, beetje raar om nu opeens over te stappen op het mooie nieuws van jou. Maar meid, wat prachtig! Twee kloppende hartjes. het regent hier tweelingen..... Geniet ervan!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar heb hier nog niks gekrabbelt.

Ik kreeg afgelopen zaterdag wat bruin bloed verlies en daarna wat helder rood, maar dit was alleen met afvegen en de utrogestan bolletjes inbrengen.

Sinds dinsdag avond geen bloed verlies meer maar ben o zo bang dat het mis is. We hebben over 2 weken een echo staan. Ben nu 5 weken en 1 dag zwanger als het nog goed zit......

Ben geen stolsels verloren heb wel last van lage rugpijn gehad en de borsten zijn niet meer gevoelig. Weet niet goed wat ik moet denken.....

Hebben er dames op deze forum ervaring hiermee?????

Groetjes Scoop

Geplaatst

Limi: wat een verschrikkelijk verhaal en wat heb je het mooi verwoord in een prachtig gedicht. Had gewoon tranen in mn ogen toen ik het las. Je gunt dit natuurlijk helemaal niemand, maar juist wanneer je al zo lang vecht voor een klein wondertje komt dit natuurlijk extra hard aan. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik wil je iig samen met je man heel veel sterkte toewensen.

Lianna: het is inderdaad heel dubbel. Maar ik wil je echt van harte feliciteren. Geweldig nieuws, geniet ervan.

Scoop: wat spannend, hoop dat het niks is. Ik ben zelf nog helemaal geen bloed verloren, ook geen innestelingsbloed (waar ik me dan weer zorgen om kan maken), dus kan je niet helpen met je vraag. Maar veel succes met het o zo lange wachten.

Geplaatst

Ik heb het lijstje maar even aangevuld:

Uitgerekend:

JRN: 27 februari, 1ste kindje, 30 jaar (2 embryo's)

Eerste echo:

JRN: 11 juli

Tweede echo:

Derde echo:

Vierde echo:

Geplaatst

Hey allemaal! Ik heb een mega goeie echo gehad vandaag! Zag er allemaal goed uit. Een stevig kloppend hartje en geen bloeding meer te bekennen! We liggen qua groei zefls 2 dagen voor op schema! Nu 8 weken en 1 dag! Maar dat wil niks zeggen dat is heel afhankelijk van degene die het opmeet. Ik voel me echt top! En ben heel erg blij!!!

Lianne: wat goed !!!! 2!!!! gefeliciteerd zeg! het regent hier inderdaad 2-lingen! Mooi!!

Geplaatst

Ook maar weer even aangevuld!!

Uitgerekend:

JRN: 27 februari, 1ste kindje, 30 jaar (2 embryo's)

Eerste echo:

Nofje: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

JRN: 11 juli

Tweede echo:

Derde echo:

Vierde echo:

Nofje: 15 Juli, 10 weken

Geplaatst

Liminous, jeetje meid wat een verhaal.

wat een pijn heb je gehad en nu nog emotioneel.

weet gewoon niet goed wat ik moet schrijven weet alleen dat ik je verdrietige gevoel herken en je ontzettend veel sterkte wensen en hopen dat het de volgende keer goed gaat, kom eerst tot rust.

dikke knuffel.

dan heb ik wel goed nieuws mijn echo vandaag was goed!!

volgens hun 6,6 weken zwanger, dus 17 februari uitgerekend.

bij freya komen we uit op 17 februari en 7,0 weken vandaag en normale site ook 17 februari maar dan 6,6. ligt eraan waar de teller begint op 0 of op 1 en ze zei ook tis een cry dus een dag ouder vaak, ga maar uit van 7 weken maar vind vrijdag wel een mooie dag om een volle week te hebben:)

het zat op 0,83 mm dus mooi op schema.

op 12 juli moet ik weer komen en mag daarna naar de verloskundige eventueel maar omdat mijn zoon heel klein was ( 2500 gr en 45 cm en geboren met 42,3 weken) moet ik extra groeiecho's zeiden de vorige zwangerschap e ze heeft het opgeschreven en zou overleggen dus dat hoor ik nog.

maar we zijn helemaal blij!!!!

na de echo samen met mijn man gezellig de stad ingeweest maar hou me nog even in, heb alleen voor mezelf een leuk shirt gekocht en voor mijn zoon een leuk shirt en korte broek.

kunnen jullie je broeken nog aan?

ik moet zeggen dat ik met mijn spijkerbroeken al wel last krijg.

ik loop s'avonds het liefst in een trainingsbroek of joggingbroek als ik lekker thuis ben.

straks even zwemmen met mijn zoon, nouja papa gaat zwemmen ik ga kijken.

inmiddels aan het proberen geweest met de lijst:laugh:

nou groetjes marjan

Uitgerekend:

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Eerste echo:

Tweede echo:

Marjan77: 12 juli

Derde echo:

Vierde echo:

Geplaatst

wat goed Marjan! Ik hoop woensdag net zulk goed nieuws te horen!

Mijn broeken zitten ook echt heel strak, draag op het moment vooral jurkjes. Heb al wel een andere bh gekocht.

Andere vraag: ik heb sinds vandaag onwijs last van mn stuitje en mn rechter heup. Stuitje had ik wel verwacht, aangezien ik dat 5 jaar geleden gebroken heb en het een zwakke plek is, maar mn heup doet echt zeer, voelt bijna alsof ik er door zak. Hebben jullie dat ook of wel eens gehoord?

Geplaatst

hoi fren...ik heb sinds gisteren last van mijn stuitje en straalt door naar idd heup, bil en been...nu heb ik bij mijn 2e bekkeninstabiliteit gehad, dus dat zal dit ook al zijn dan (zucht...ben nog maar 9 weken, nu al...zucht) ik zou het wel in de gaten houden hoor, anders moet je toch andere dingen verzinnen (fysio, bekkenband, etc..etc) gewoon even aangeven woensdag en tuurlijk krijg je goed nieuws

marjan, super hoor :) harstikke blij...maar je had idd wel een superklein kindje hoor, die van mij waren beren, alhoewel dochterlief wel lang was, maar dun....

meeeeeeeeeezieeeeeeeeeee, ik wwwwwaaaaaaacht :) met smart :)

en ja...ik pas helemaal niets meer. heb al "groei" jurkjes gekocht (of te wel, jurkjes die kunnen uitrekken) toevallig bij miss etam een rokje, 12 euro dames....in de uitverkoop die je mooi kan doordragen met legging in de winter, zou zeker gaan kijken als ik jullie was iig.

uhm...verder niets te melden meer eventjes, ben misselijk en moe, dus ga bankhangen....fijne avond dames

Geplaatst

Nofje, wat goed dat je bloeding helemaal weg is en je een super echo hebt gehad!! Nu lekker gaan genieten :)

Marjan fijn dat ook jou echo goed is! 1 dagje verschil maakt niet heel veel uit hoor!!

Fren, ik herken die klachten niet, wellicht kun je bij aanhoudende klachten volgende week tijdens de echo informeren wat het kan zijn.

Hopelijk valt het mee, en trekt de pijn weer weg!

Benbri wat vervelend dat je elke keer nog steeds zo misselijk bent zeg!! Hopelijk duurt het niet lang meer!

Ik kan ook niet veel meer aan, draag ook veel jurkjes en zomerbroeken waar geen knopen ed inzitten, die zitten lekker los in de taille.

Wel heb ik gister na de goede echo een nieuwe BH gekocht, ze zijn 2 cupmaten gegroeid!!!

Wat leuk dat er meerdere 2ling moeders zijn hier. Kunnen we elkaar toch een beetje tips enzo gaan geven straks!

Vandaag hele leuke reacties gehad op kantoor, was geweldig om te zien! Nu weer verder dromen op ons roze wolkje haha, kan bijna niet wachten tot de

volgende echo. Helaas weet ik nog niet wanneer, stappen over naar ander zh moet nog even geduld hebben dus.

Wat doen jullie met de vakantie? Gaan jullie nog weg? Zo ja waar heen...

Wij willen eigenlijk wel graag naar Corsica toe. Dit zal toch geen kwaad kunnen??

Geplaatst

Ik ga de week na de echo een week naar zuid Frankrijk en hoop eind aug nog naar corfu te gaan voor 2 weken. Mort kunnen hoor. Gewoon goed insmeren en oppassen met eten.

Geplaatst

nofje wat fijn dat de echo goed was, dat is weer een gerusstelling.

Fren, hier zitten mijn broeken nog goed aan t eind van de avond wil ik wel eens een knoopje los doen maar meestal gaat het nog. Wel nieuwe bh's gekocht want in mijn oude had ik dubbele (.)(.)

Vandaag eindelijk de verloskundige te pakken gekregen en we kunnen over anderhalve week terecht. Dan ben ik bijna 11 weken.

Wij doen verder geen combinatie testen dus daarvoor maakt het niet uit dat het wat later is.

En.... Jaja benbri daar is hij dan...[ATTACH=CONFIG]1651[/ATTACH]

vandaag de echo en ik ben helemaal in de wolken, mini use is nu 2,39 cm en had een hardslag van 178 helemaal keurig volgens het schema.

Je kon op de gewone echo al heel goed de vingertjes zien zitten, die had ie voor zijn gezichtje. En ja benbri.... onze beebs doen al bewegen!!!!! Echt zo gaaf om te zien en dat terwijl het nog maar zo klein is.

Ik zat in de auto met tranen in mijn ogen vond het zo jammer dat mijn vriend er niet bij was om ons kleine wondertje te zien bewegen. Nu is het echt een klein mensje aan het worden.

Op de echo's zit het hoofdje steeds links en rechts zie je steeds heel goed de navelstreng zitten. De foto onderin links is van de voorkant. naast het hoofdje zitten de twee armpjes en rechts zitten de beentjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden