Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Stiertje, jah mijn buik is nu al ook veranderd. Ik was dus voor de behandeling niet zoals jullie noemen dik, ik heb gewoon postuur (ook niet mager). Ik ben geloof ik verder qua kilo's nog niet aangekomen, maar qua omvang wel. Vooral in de avond zie je het goed. dan heb ik echt vanaf het schaambeen een buikje.

Ik had het er nog met mijn vriend over en als ik 8 weken ben ga ik foto's maken.

Mijn probleem met de tankini is dat mijn boobs er niet meer in passen, dus ik zal eerdaags ook maar es een gewone goedkopere badpak halen.

Wat betreft broeken, ik had al altijd strakke broeken aan, die heb ik dus al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben al niet meer aan, die doen me dus al zeer. Ik draag veel leggings en van die strechsprijkerbroeken met elastiek (weet zo ff niet meer hoe ze heten).

Jeanine, wel vervelend hoor dat andere mensen je onzeker maken, had ik ook laatst met mijn eigen vriend, die zat al helemaal vooruit te denken van wat er allemaal mis kon gaan, toen heb ik hem gezegt als het mis gaat dat doen we er niks aan, en ik wil dan nu ook genieten, zover het kan, en nog niet aan de dingen denken die er nog niet zijn, natuurlijk ben ik heel vaak wel onzeker, maar dat zeg ik dan niet, want je maakt elkaar dan alleen maar gek.

Liefs Janis

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@bikkel, wat leuuuuuuuuk :) altijd leuk hoor die echo's :) vind ze super :)

@janis, het is je harstikke gelukt meid :) zie je...best simpel als je het eenmaal weet, hahaha

@stiertje en fren....*zucht*...ja, ik roep ook wel braaf dat het me niets kan schelen dat ik "dik" word, maar manohman...wat vind ik het stiekem heel erg. ik vind het niet erg dat ik dikker word door het kindje wat in mij groeit hoor, begrijp me niet verkeerd, maar momenteel is het gewoon te klein om het de schuld te kunnen geven (oke...de hormonen en opgezette darmen wel, maar toch) ik was altijd te dun/licht, met zwangerschappen kom ik ontzettend aan...en ik woog na mijn 2e ca 70 kg. bij een lengte van1.70...wel ietsjes te dik, maar om nou te zeggen nounou...maar ouders zeiden continue dat ik veeeeeelste dik was en blabla...dus ontzettend onzeker geworden daarover, sterker nog...zo erg dat ik bijna anorexia had ontwikkeld, kweet ook heel goed hoe ze zich voelen, gelukkig heb ik nog niet zover dat ik daardoor niet meer at (meestal at ik niet meer door stress) kortom, ik woog op een gegeven moment 50 kg. ben gaan trouwen, woog ik 55 kg, en dat vond ik al supererg, na huwelijksreis (in 1 week) woog ik 60, op zich een ideaal gewicht dus voor mijn lengte en toch kreeg ik al te horen..."goh, je word wel wat dikker he (van mijn ouders dus) en nu ben ik al 65 kg bijna, en kreeg ik te horen dat ik alleen maar zo dik ben van het eten van mijn vader, omdat frummel nog te klein is en het nooooooit van de zwangerschap kan komen :(. ik wou dat ik veel at, maar zoveel eet ik ook weer niet door de misselijkheid, vaak crackers of fruit, niet iets dikmakends dus. nu ben ik ook gestopt met roken, supergoed en daardoor kom je natuurlijk ook nog eens iets aan (weet iemand hoeveel je mag aankomen van stoppen met roken?) maar ben dus nu ca 5 kg aankomen, alleen de (.)(.) wegen volgens mij al een kilo extra bij elkaar hoor, hihi...maar het maakt me wel onzeker en ik doe heel stoer dat het me geen donder uitmaakt dat ik aankom, omdat het door frummel komt, maar diep in mij vind het echt vreselijk, zeker met dat commentaar :S maar ja...wat doe ik eraan...ben nu 65 kg bij een lengte van 1.70, dus het valt nog mee toch? oke, heb een dikke buik, maar het ziet er ook echt uit als een zwangerschapsbuikje....zucht...dus eigenlijk ben ik ook onzeker...slaat nergens op, kweet het. maar als je alleen maar te horen krijgt dat je dik bent, ook al valt het best mee....maakt het uiteindelijk ook niet uit hoe dik of dun je bent denk ik....

maar bikini draag ik denk ik niet meer, alhoewel ik hem vast wel pas...hij komt nog uit mijn "dikke" periode, maar die andere bikinis kan ik wel weggooien, net zoals al mijn jurkjes, broeken, etc....hahahaha....ach, nieuw excuus om weer te mogen shoppen na de bevalling toch? :)

oke, sorry voor mijn andere onzekere gemiep dat nergens op slaat, maar voel het nou eenmaal zo....:( moet wel oppassen, want ik ben supergevoelig voor pre en post nataal depressie...*zucht* dus niet te lang zwelgen voor mij :)

veel liefs

Geplaatst

en oh ja...ik heb lekker stiekem een flesje gekocht (ik ga hopelijk echt wel borstvoeding geven, maar toch...je moet ze altijd in huis hebben) van tommeetippe en 2 speentjes, die ik hopelijk niet nodig heb, maar toch....vond het leuk om te kopen....volgende keer ga ik lekker iets van zwitzal kopen, een badcrempje of zo :) gewoon uit eigewijsheid aan iedereen die vind dat het te vroeg is om te kopen! :) (wie bepaald dat eigenlijk....omdat we nog in de 3 maanden zitten, nou en...zijn we daarom minder zwanger of zo, omdat het nu heeeeeeeeeeel misschien mis kan gaan, laten we eerlijk wezen, hoevaak komt dat nou voor??? zo...ik ben opstandig vandaag geloof ik...denk dat ik maar even in bedje ga liggen daarvoor, hahahaha

Geplaatst

Lieve Benbri,

65 kilo en 1.70 dat vind ik helemaal niet te zwaar.

Ik ben ook normaal gewicht, en ik ben 1.58 en ik weeg 57 kilo.

Laat je niet gek maken door je ouders, gewoon tegen ze zeggen dat als ze niets beters te zeggen hebben gewoon hun stil moeten houden.

Mijn buik is nu ook al dikker, dat zie ik ook dus een ander ook. Maar f#*K it so be it.

Ze nemen je maar zoal je bent, en anders hebben hun lekker pech!

Zo tante Janis heeft gesproken, en anders stuur je ze maar naar mij toe, zal ik wel ff zeggen van hoe ik er over denk!

Dikke knuffel!

Janis

Geplaatst

hoi meiden , hier ook alles goed, nog steeds niet misselijk maar dat ben ik bij al mijn 5 zwangerschappen niet geweest( 1 van mijn zoon de rest werd helaas mk)

wel heel erg last van obstipatie, ook al eet en drink ik goed en hou daar juist rekeing mee dus veel vezels, fruit vooral kiwi en vers geperst sinasappelsap, pruimen zelf roosvicee laxo 1 glas per dag maar helpt allemaal niks en daar heb ik last van, verder "klaag"ik niet:icon_smile:

kan wel overdag heerlijk slapen, nu ook, mijn zoon komt pas om half 4 thuis heb vanmorgen gewerkt, daarna direkt wat boodschappen gedaan en net wat gegeten en nu wilde ik even liggen maar eerst even hier kijken.

ik ben ook 65 kilo ongeveer en 1.68, zaterdag bij schoonouders gewogen, die weten nog van niks net als mijn vader, mijn zoon weet het ook nog niet,

als de volgende echo op 12 juli goed is vertellen we het onze zoon weekend erop de opa's en oma.

ik krijg een klein buikje onderaan, daarboven had ik al wat meer vet ( kan zo een dikke plooi pakken en dat was handig met spuiten) ivm hormonen en die gebruik ik nu ook nog tot week 12.

mijn zoon is net 9 geworden en voor zijn zwangerschap was ik 57 kilo, daarna bleef ik jaren steken op 52 kilo en sinds 3 jaar ( toen werd ik ook 30) ben ik wat aangekomen en ben blij toe.

ik heb nog geen dingetjes gekocht voor de kleine, ik wil eerste de volgende echo afwachten.

ben natuurlijk al wel aan het kijken:icon_smile: ook op marktplaats enzo, moet een nieuw ledikantje hebben en een box en wil wel een andere kinderwagen, die heb ik nog wel maar die vonden we niet handig.

de rest hebben we weg moeten doen tijdens onze verhuizing, de box kon niet door het zolderluik en het ledikant was al 3de hand en vertoonde lelijke plekken en een paar scheurtjes in de achterwand dus foetsie.

badje moet ik nieuw met standaard, had ik ook al weggegeven aan iemand die met 36 weken pas wist dat ze zwanger was.

tis ook wel leuk om dit soort dingen te kopen.

nou ik ga even lekker een uurtje slapen en straks een lekkere wandeling maken met de hond, fijne middag allemaal.

Geplaatst

ow dames wat ben ik blij dat we hier met elkaar schrijven, dat we dus gewoon hetzelfde voelen!! Ik heb soms een schuldgevoel omdat ik baal dat ik dikker word en niks meer pas en inderdaad zeg ik dan ook tegen mezelf ..dat kan toch helemaal nog niet van de frummels komen...maar toch is het zo want we hebben het allemaal!!

Dus benbri, luister maar niet naar je ouders want die hebben er geen verstand van en wij wel want we hebben allemaal hetzelfde, onze buik zet uit en we komen gewoon aan. En jij hebt een prachtig gewicht en ik vind dat jouw ouders zo niet mogen praten grrrrr ik word er boos van!!!

liefs stiertje

Geplaatst

Lieve Stiertje,

Wat dacht je wat je lichaam nu allemaal aan het doen is, je darmen worden nu ook al op een andere plaats gedrukt, zodat je er al dikker uit ziet. Je darmen, werken door de hormonen trager zodat je waarschijnlijk ook meer ontlasting nog er in hebt zitten, en je baarmoeder wordt nu ook al groter, al zijn de freubeltjes nog zo klein, en het is ook zo bij de ene vrouw groeit het kindje naar binnen en bij de andere naar buiten, en dan zie je het ook eerder. Meis en niet alleen jij iedereen, echt niet schuldig voelen, het hoort er allemaal bij!

Zelfs straks na de bevalling, de ene eet naar hartelust en die heeft haar figuur zo terug en de ander denkt enorm van wat die eet, en die krijgt met moeite er nog figuur in. Ik denk dan zo so be it! Heb toch al een vriend en staat het ze niet aan wat ze zien kijken ze toch lekker een andere kant op?

Meiden, heb gewoon schijt (sorry voor het grof taalgebruik) aan de rest.

Hoop dat ik jullie allemaal nu wat opbeur?

Dikke knuffel voor iedereen.

Liefs Janis

Geplaatst

mwaaaahhh wat zijn jullie allemaal slanke dennen. Laat jullie niks wijsmaken.

Ik ben 173 en woog voor de zwangerschap 79 kilo.. Was ooit erger ivm overgangsklachten. toen woog ik er 96. Dus flink afgevallen. En ik moet zeggen dat ik met 79 prima tevreden heb. Ik ben er nu een kleine 3 bijgekomen... Dus dat is prima normaal.

En ja soms heb ik er ook wel problemen mee dat ik in gewicht aankom, nadat ik er zoveel voor heb gedaan om af te vallen. Maar dat afvallen deed ik met 1 doel.... Zwanger worden.. Dus ja is het cirkeltje rond he?

Ik merk nu dat ik echt wel een hele dikke buik aan het krijgen ben. Door mijn operaties is mijn bovenbuik sowiezo wat dikker. Maar ik merk dat mijn onderbuik nu op gelijk niveau komt..

Met 10 weken plaats ik wel een fotootje... Benbri: Kun je die aan je ouders laten zien en zeggen dat het altijd nog erger kan hihihihi....

Maar ondanks dat ik het niet leuk vind om aan te komen ben ik van de andere kant ook wel weer trots op mijn buikie...

En mijn hubbie kan er niet vanaf blijven.. Die vind het prachtig dat ik er nu al uitzie alsof ik 5 maanden zwanger ben...

Zo en nu ga ik de reis naar Engeland weer voorbereiden... Of ik het volhou is nog even afwachten. Ik merk dat ik vandaag wel extreem moe ben.. Kan niet wachten tot ik naar huis mag. Gelukkig maak ik in Engeland kortere dagen.......

Geplaatst

idd had ik hier eventjes behoefte aan hoor aan die opbeurende woorden van jullie en zeker dat ik niet de enige ben :). ik weet ook dat ik niet dik ben en dat ik mij zeker niet wat moet aantrekken van anderen, maar ja....weten en voelen zijn zoooooo'n verschillende dingen. maar idd....voor nu probeer ik er ook gewoon van te genieten (maar schaamde mijzelf bijna om te vertellen dat ik nu 10 weken zwanger ben dan en een buik van 15 weken, maar ja...het is mijn 3e zwangerschap, dus heel strak in het velletje zat ik al niet (idd erg handig met spuiten van hormonen, hihi) en idd janis...de boel veranderd gewoon ontzettend. als mijn man dit had gelezen had ik ook billenkoek gekregen hoor, want hij vind mij mooi zoals ik ben, ook al zou ik iets zwaarder zijn. maar als ik hem hoor praten over zijn ex dan denk ik....*ik wil niet dat hij zo ooit over mij praat* maar ja...das dan weer ex he....*zucht* leuk he...ik heb een hele andere onzekerheid :) maar ik bgen niet de enige, dus ik ga er maar gewoon van genieten en wanneer de baby eruit is, dan zien we het wel weer toch? ik let op wat ik eet, sterker nog, ik snoep vele malen minder dan voor de zwangerschap, dus hoe erg kan het wezen?

dank jullie wel voor jullie opbeurende woorden :)

veel liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Ben weer terug van 4 nachtjes kamperen op festival Rock Werchter. Erg naar m'n zin gehad, maar man, wat ben ik versleten! Paar keer daar migraine gehad ivm slaaptekort en moest echt opletten dat ik regelmatig kleine beetjes had om n onbestemd gevoel te voorkomen. Gelukkig was er vrij veel gezond eten te vinden, want had totaal geen trek in frituur etc! Grappig om daar broodnuchter te staan en veel mensen naarmate de dag vordert "af te zien takelen": rond zwalken, raaskallen, raar uit ogen kijken etc etc... Maar goed, vannacht om 03.15 in eigen bedje gestapt en in de middag ergens wakker geworden en hele dag lekker aan t nietsen, nou ja, hier bijv aan het bijlezen, want ik moest gewoon 6 pagina's terug ofzo!!!

Liminous- was onder de indruk van je verhaal. Heb regelmatig aan je gedacht. Heb je net ook een privé berichtje gestuurd, maar ook hier nog n knuffel voor jou!

Benbri- niet zo onzeker zijn hoor, over je gewicht! Ik had ook altijd het idee dat ik veeeeels te zwaar was, omdat mijn ouders daar ook best op letten en ik weet dat dat best door kan dringen in je koppie, maar het gaat er uiteindelijk om of je zelf prettig in je vel zit!

Lianne - jeetje, nog een tweelingmama er bij! Van harte hoor!

Verder nog meer goede echo's geweest las ik - super!

Over het bruinverlies vertelden ze mij dat ik me er echt pas druk over moet maken als het gepaard gaat met flinke krampen en je aan 1 maandverbandje per dag niet meer genoeg hebt... Hopelijk klein beetje geruststelling?

Las ook over uitverkoop etc - krijg gelijk weer shopping kriebels! Hebben dit weekend het 1e zelf gekocht: baby t-shirtje en rompertje met leuke teksten - zoooo lief! Twijfelde over of ik het al moest doen, maar kon de verleiding neit weerstand, dus vanaf nu ga ik los hahaha!!! Afgesproken dat als onze echo morgen goed is, we het ledikantje en de comode van m'n vriendin binnenkort op gaan halen - ze gaan 15 juli op vakantie en voor die tijd wil ik het eigenlijk wel al hebben! Wij gaan zelf pas half oktober op vakantie - gaan dan als ik me goed blijf voelen 4 weken naar Indonesië of Thailand - kunnen niet kiezen en ik wil ff kijken naar de temperatuur rond die tijd en de malaria gebieden, want daar wil ik natuurlijk niet heen, de rest komt wel goed denk ik!

Nou meiden, vanaf nu ben ik hier weer regelmatig te vinden hoor, want nu voorlopig geen weekendjes weg meer in de planning...

Geplaatst

Hier mocht ik aan het eind van de middag nog langskomen voor een echo. Alles was helemaal in orde! Pfoe, wat een opluchting.

Frummel is nu 2,3 cm groot en het hartje klopte wild. We hebben het zelfs al even kunnen horen! Volgens de gyn zag ze de kleine ook al een klein beetje bewegen.

De echo morgen gaat nu uiteraard niet meer door. Ik zal het lijstje zo even aanpassen.

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar (2 embryo's)

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari, 1e kindje, 35 jaar (2 cryo's teruggeplaatst)

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Jrn: 27 februari

Eerste echo:

Nofje: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

Benbri: 15 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt)

Eef: 16 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt!)

Jeanine: 22 juni (2 kindjes!!!)

Ink: 24 juni

Stiertje: 28 juni ( Tweeling!!)

Do76: 28 juni (1 kindje)

Lianne: 29 juni

Marjan77: 30 juni

Janis: 30 juni (hartje klopt)

Bikkel: 1 juli (1 kindje, hartje klopt!!!)

Fren: 6 juli

Cjee: 6 juli

Jrn; 11 juli

Tweede echo:

Nofje: 20 Juni ( 1 kindje en het hartje klopt!)

Benbri: 22 juni (heerlijk zon knipperlichtje :))

Eef: 4 juli (zelfs het hartje al even gehoord!)

Jeanine: 7 juli

Marjan77: 12 juli

Do76: 14 juli

Janis: 14 juli

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo, tevens 1e controle nieuwe gyn!

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D

Kiet: 23 juni

Nofje: 30 Juni, 8 weken echo, Prachtig gegroeid!!! Bloeding helemaal weg!

Eef: 18 juli

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Vierde echo:

Meezie: 30 juni 3D

Kiet : 6 juli

Nofje : 15 juli, 10 weken

Geplaatst

Oh Nofje, dat bruinverlies maakt je zo onzeker! Uiteraard een goed teken dat het niet veel is en dat je geen kramp hebt. Hopelijk is het zometeen weer over zodat je weer een beetje geruster kunt zijn.....

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerste echo:

Meezie: 14 juni (1 kindje en het hartje klopt)

Jrn; 11 juli

Tweede echo:

Meezie: 21 juni

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D (17mm)

Vierde echo

Meezie: 30 juni 3D (kindje beweegt!!!)

vijfde echo

Meezie: 6 juli 3D

Meiden wat een verhalen vandaag, stiekum ben ik wel een beetje jarloers op jullie. Hier nog niks te zien, 's avonds wel een bollere buik maar dat zijn mijn darmen vol met lucht en eten. De grote boodschap lukt namelijk alleen maar 's morgens.

Vandaag was ik bij mijn zus en die zei ook van nou er is nog niks te zien. Een van mijn neefjes vroeg ook of de baby er al was en de andere vond het maar gek want als je een baby in je buik hebt dan heb je toch een hele dikke buik.

Al mijn kleren pas ik nog moeiteloos, op 1 enkele broek na, maar dat is een wat hoger model. Verder draag ik eigenlijk alleen maar heupbroeken dus misschien maakt dat het wat makkelijker om er wat langer in te lopen. zelf ben ik sinds de terugplaatsing 7 ons aangekomen maar dat is niets dat kwam ik ook wel eens aan toen ik niet zwanger was. Nu is het natuurlijk ook ons eerste kindje dus dan gaat het niet zo snel, maar ik hoop toch echt dat je het over een tijdje wel kan zien, want ik wil zo graag showen met een mooi baby buikje.

Dat van die foto's hier neerzetten vind ik wel een leuk idee ik ben wel benieuwd naar jullie baby buikjes. Zelf maken we iedere week een foto al vanaf week 6. we willen met volle teugen genieten van deze zwangerschap, want tot nu toe hebben we gezegd dat we maar 1 kindje willen.

nofje hopenlijk neemt het bloedverlies snel af, rust goed uit voor zover het gaat.

Geplaatst

aaaarghh mag ik alsjeblieft terug naar mijn bedjeuehhhhhh!!! zucht...ben nog zo moe en zit alweer op mijn werk. Gisteren om 20:45 op bed gegaan en dus 9 uur geslapen maar nog steeds moeoeoeoeoeo!! en sjeetje wat ben ik blij dat die misselijkheid wat is afgezakt zeg, voel me een heel ander mens nu.

Anyway,

Eef wat fijn dat de echo eerder mocht en dat alles er goed uitziet.

Nofje hoop dat het bruinverlies stopt maar zonder krampen is het dus geen reden tot zorgen begrijp ik.

Meezie ik denk dat iedereen weer anders draagt, een collega van mij had tot de 6e maand niet eens een buikje...zo plat als een dubbeltje en daarna..boem haar buik knalde opeens naar buiten.

Ink leuk zo'n festival, kan me voorstellen dat je nu echt moet bijtanken haha!

Geplaatst

Ik wil ook trug!!!!!!! Maar helaas. Ik moet zo aanrijden... Morgen vrij vanwege bruiloft van mijn schoonbroer. En dan komt de oudste dochter ook hier logeren. vanaf vanavond al... Pffff. vermoeiend..... Ze zit midden in de pubertijd dus die wil niet voor 11 uur naar bed. Ik lig er meestal wat vroeger in. En alleen laten kan ik haar niet, of nee... Dat wil ik niet.. Want we zien haar met moeite 1 keer in het half jaar... Ze is zo druk met school, vriendje en werk dat pappa er af en toe bij in schiet. Ik begrijp dat ook wel... Maar ja. Ik kan ook niet mijn hele leven omgooien als ze dan een keer komt. Zo is het dan ook wel weer.... Nou ja. Ik ga maar werken... Kan nog altijd naar huis gaan als het niet gaat..

Oja, bloeding is weer gestopt... gelukkig!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Nofje, gelukkig dat het bruinverlies is gestopt! Dus een paar zware dagen voor de boeg.

Stiertje, ik wil ook nog wel ff lekker liggen, vanmiddag ga ik weer een paar uurtjes.

Hier, Gisteravond me daar toch een darmkrampen! Gelukkig is er heel wat uitgekomen, en dat lucht dan wel weer op, en toen was het ook weer voorbij. Gisteravond moest ik dat van MvM wegbrengen, en dat is bij een bedrijf waarvan we de mensen wel kennen, en de hele tijd waren er mensen, nou op een gegeven moment dacht ik van ach, misschien heeft hij zijn auto wel laten staan, dus breng het gewoon weg, stop ik daar komt die net het gebouw uit, nou jah ik had zoiets van laat maar ik doe gewoon mijn ding.

Ben vandaag ook weer erg misselijk, zo goed als het vorige week ging, zo misselijk voel ik me vandaag, scheelde niet veel of ik had vanmorgen over gegeven, bah, heb echt zo'n hekel aan overgeven.

Aan de ene kant is het vervelend, maar aan de andere kant heb ik zoiets van mijn hormonen doen nog erg goed hun werk.

Oja ik stond vanmorgen nog op de weegschaal, en ik ben ondaks dat ik mezelf gister helemaal leeg heb gepoept meer dan een kilo aangekomen. Dus meiden jullie zijn niet de enige haha.

Zal snel ff wat doen hier, moet voor 10 uur een offerte de deur uit hebben.

Iedereen een fijne dag.

Liefs Janis

Geplaatst

Meezie, ook bij mij is nog niks te zien hoor. Ik ben gisteren nog op de weegschaal gaan staan en ben nog helemaal niks aangekomen. Ik pas mijn kleren dus ook nog moeiteloos.

Ene kant vind ik dat wel heerlijk natuurlijk. Hoe minder erbij komt, des te minder er aan het eind weer vanaf moet. Maar ook mij lijkt het wel erg leuk om een zwanger buikje te gaan krijgen. Ach, dat komt vast nog wel! Het is voor ons allebei het eerste kindje, dat gaat nu eenmaal niet zo hard.

Gisteren was ik er nog erg onzeker over, maar na een goede echo denk ik dat ik alleen maar in mijn handjes mag knijpen dat ik geen vervelende kwaaltjes heb en ook nog niet ben aangekomen. Ik had me zwanger zijn alleen op de een of andere manier heel anders voorgesteld. Voel me helemaal niet anders dan anders haha.

Geplaatst

Hihi eef hier ook hoor, ik had verwacht vanaf moment 1 helemaal op een roze of blauwe wolk te zitten, maar dat is niet zo. Natuurlijk wel super blij en helemaal gelukkig maar inderdaad heel anders als verwacht. Wel iedere keer als ik de echo heb helemaal verliefd op dat mini kindje in mijn buik, zeker nadat ik het vandeweek zag bewegen, dan wordt het wel heel echt.

Wel fijn dat ik niet de enige ben met nog een gewone buik.

Morgen ga ik weer voor een echo, mijn schoonmoeder gaat mee, het is hun eerste kleinkind iets waar ze nooit meer op hadden durven hopen. Mijn schoonzus is namelijk bijna 42 en wil geen kinderen en mijn vriend is 40.

Zij kan ook uren zitten staren naar de plaatjes van de echo, zo leuk om te zien!!!

Geplaatst

he meiden, hier ook MOEHOE! Lag er om kwart voor 9 in, nog een aflevering van een serie gekeken en toen om kwart voor 10 de oogjes dicht. Gelukkig vannacht wel goed geslapen, maar desondanks nog erg moe wakker geworden. Vandaag een lange dag op kantoor, denk niet dat ik voor 8 uur thuis ben, moet naar de opnames van een programma, aangezien wij het bijbehorende boek maken. Erg leuk, maar de hele middag dus een beetje rondhangen bij de opnames, daar wordt je erg moe van!

Morgen gelukkig vrij, want dan gaan we voor de eerste keer kindje kijken!!!

Tis voor ons ook onze eerste hoor, ben nog niet aangekomen qua kilo's, maar dus wel in omvang. Komt denki ik ook doordat ik moelijk naar de wc kan op het moment. Gister expres al veel groente en fruit gegeten.

Geplaatst

Goh iedere keer als ik over iets nadenk zijn jullie er al over aan het kletsen haha...

Die roze/blauwe wolk mis ik hier ook een beetje, ben zeker erg blij met de zwangerschap maar omdat het voor die tijd soms wel een obsessie leek en in winkels mijn handen jeukten had ik verwacht dat ik nu helemaal los zou gaan...niet dus!! Gisteren in de hema dacht, nee wacht nog maar even, je hebt tijd genoeg, oke! nou normaal zit ik zo niet in elkaar en had ik al een mandje vol gehad haha...

Doordat ik zo moe ben en soms ook niet lekker, gewoon mezelf niet ben heb ik he tidee dat ik het soms helemaal niet leuk vind, dat is niet zo maar zo voelt het wel omdat je niet de hele dag ligt te smilen, ik had verwacht dat de buitenwereld het direct aan me zou zien, ja ze zien een moe en bleek meisje dat na een wasje vouwen en boodschappen doen moet gaan liggen alsof ze de marathon gelopen heeft.......en dat ben ik niet meer van mezelf gewend.

In de tijd van mijn endometriose was mijn energielevel zo laag dat ik zelfs partime ben gaan werken en na de operaties en stoppen met hormonen werd ik langzaamaan weer een beetje mezelf en kon ik weer alles aan en nu voelt het alsof ik weer wordt teruggefloten.....tranen lopen me nu over de wangen omdat het blijkbaar meer los maakt dan ik dacht.....

Ik wil niet dat jullie denken dat ik er niet blij mee ben want dat is niet zo maar ik ben weer even een stukje van mezelf kwijt en dat voelt nu even naar!!!

Geplaatst

Bikkel, ik ben ook absoluut nog niet los aan het gaan met het kopen van spulletjes terwijl ik anders altijd kwijlend voor de rekken stond. Misschien van de week een klein dingetje kopen, een schattig mutsje ofzo.

Wel vervelend dat je nu weer zo weinig energie hebt en dat je dat zo emotioneel maakt. Maar misschien word je ook sneller emotioneel door de zwangerschap? En natuurlijk begrijpen we hier dat je hartstikke blij bent met je zwangerschap, dat hoef je uiteraard niet te vertellen. Ik hoop voor je dat je je na de eerste 3 maanden weer wat beter gaat voelen. Succes meis, en probeer te accepteren dat minder energie hebben er voor jou nu dus even bijhoort. Hoe vervelend dat ook is.....

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerste echo:

Meezie: 14 juni (1 kindje en het hartje klopt)

Jrn; 11 juli

Tweede echo:

Meezie: 21 juni

Stiertje: 19 juli

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D (17mm)

Vierde echo

Meezie: 30 juni 3D (kindje beweegt!!!)

vijfde echo

Meezie: 6 juli 3D

Zo even tweede echo datum ingevuld. Is ook raar heh het verschil in ziekenhuizen wat betreft de echo's. Ik krijg nu pas weer een echo bij 10 weken maar misschien komt het ook omdat ik toch in het ziekenhuis moet blijven voor begeleiding dus dan maken ze er gelijk een verloskundig intake gesprek van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden