Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink - gezellig! Ben benieuwd hoe lang we daar tzt nog rond kunnen waggelen, haha!

Kreeg gewoon kippenvel toen ik het berichtje van Jrn las, gewoon al in december bevallen terwijl ze pas eind februari was uitgerekend! Hoop zo dat ze zich snel beter zal voelen van die HELLP klachten en dat haar kindjes het goedmaken.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb die van mij even aangepast

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e kindje + 2e kindje, 35 jaar (2 meiden)

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar (babyboy :-))

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje (en het is een babygirl!!)

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

BEVALLEN:

Jrn: 26 december van een jochie en een meid :)

Geplaatst

wahhh wat gek, gewoon al 1 iemand bevallen en dan ook nog diegen die eigenlijk onderaan stond, pffff.

ik hoop dat alles goed gaat met ze.

Geplaatst

Bizar hè!? Had t er net met m'n vriend over, zou er echt nu nog niet aan toe zijn om te bevallen... Toch snel aar eens een en ander op papier zetten over hoe ik wil bevallen (wel/niet pijnstilling) etc.

Geplaatst

Nou, ik heb zojuist gelijk t rolgordijntje in het kamertje opgehangen hahaha, dan is dat ook vast weer geregeld! Zo'n gek idee als het nu al zou zijn! Ben er inderdaad ook nog niet aan toe - lijkt nog best ver weg voor m'n gevoel!

Geboortekaartje kan ik over 2 weken aan beginnen - 5 januari de bellypaint fotoshoot en het begint ook steeds meer te kriebelen om alles te gaan wassen, van kleertjes, hydrofiele luiers, lakentjes, etc. Dan kan ook dat maar vast gedaan zijn! Hoop dat Jrn al een beetje klaar was hiervoor, maar aan de andere kant komt ook dat altijd wel weer goed / moeten de mannen gewoon wat meer doen...

Gister met m'n man over de bevalling gehad - of hij er tegen op zag, omdat ik denk dat t voor de mannen ook nog best heftig kan zijn - wij zijn met onszelf bezig, maar zij moeten machteloos afwachten. Hij gaf aan dat hij dacht wel gewoon rustig te kunnen blijven, maar dat hij wel wat op zag tegen als ik heel veel pijn zou hebben en hij dan niets kan doen...

Benbri - gezellig als je dan mee gaat! Haha, alleen maar leuk als je dan achter de wagen loopt - kunnen we je kleine meid ook gelijk zien!

Maar kaartjes kopen we pas last minute hé, want anders is t misschien zo zonde... Alles dus onder voorbehoud ;-)...

Geplaatst

ja, dat snap ik :) eerst maar kijken hoe jullie je voelen en hoe mijn bevalling gaat (met de eerste heb ik ruim 2 weken niet kunnen lopen wegens totaalruptuur) dus het blijft even spannend, hahaha :)

en ik heb gisteren alles afgerond. afgezien van de baby is alles klaar nu. alles wat ik nodig had voor het kraampakket heb ik ook in huis nu, alleen watjes nog niet, nou...das zo gehaald natuurlijk :) dus theoretisch zijn WIJ er klaar voor (de baby wacht maar even minimaal 2 weken, haha) wel apart om te weten dat ze over 2 weken al geboren MAG worden (vanaf week 37 mag je zelfs al thuis bevallen) maar ja, als ik naar elke kijk (uitgerekend december) die loopt nu ruim over tijd....hopelijk red ik dat dan ook weer niet *zucht*

verder is bikkel of nofje (nu ben ik even in de war, want weet wel de echte naam, maar twijfel nu ineens tussen de nicknames, haha) jarig vandaag :) zullen we liedje zingen? hihi

jrn hoop ik dat alles goed gaat met haar en de 2 kleintjes, maar meer dan afwachten kunnen we dan weer niet doen :(

melis...fijn dat je het ook gezellig vind dat ik mee ga, whahahahahahha (muts) hoe gaat het verder met jou eigenlijk? met babyboy is alles duidelijk heel erg goed, maar met jou? nog "last" van de impact die het ziekenhuis heeft veroorzaakt bij je? hopelijk is/word dat wel minder, lijkt mij ook schrikwekkend :(

geboortekaartje proefdruk hoop ik deze week binnen te hebben, maar eigenlijk niets meer gehoord, dus ik ga straks eens bellen of ze uberhaupt mijn mail wel hebben binnen gehad.

verder hier...zwangersschapsverlof is eigenlijk niet eens anders dan normaal, had wat meer rust willen pakken enzo, meer op bed liggen in de middag, maar komt er niet van en ben ook niet moe genoeg, terwijl ik in de avond om 8 uur al op mijn benen loop te zwabberen van de moeheid...ben ook benieuwd met oud en nieuw, eigenlijk heb ik er geen zin in :( maar ja. het is maar 1 dag in het jaar :)

en oh ja, zulke leuke lila nikes gekocht gisteren, maatje 17 (maatje 16 had ik al adidasjes), superstoer en ze liggen echt netnet in de winkel, dus ik was helemaal happy :)

fijne dag iig meiden.xxx

Geplaatst

Jrn, wat heftig. Nu al bevallen...... Maar ik begrijp dat het twee vechtertjes zijn en dat ze het naar omstandigheden heel goed doen!

Gefeliciteerd met jullie zoon en dochter!!! Ik hoop dat het met jou zelf inmiddels ook alweer de goede kant op gaat?

Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk sterken jullie allemaal de komende tijd goed aan, zodat jullie over een tijdje als gezinnetje naar huis mogen.

Als je je weer iets beter voelt, horen we natuurlijk graag het uitgebreidere verhaal en we zijn ook erg nieuwsgierig naar de namen!

Sterkte en geniet!

Geplaatst

Jee JRN bevallen, hopelijk is alles goed met kleintjes en mama.

gek idee idd als latste aan de beurt en eerste bevallen.

bedankt voor de felicitaties voor mijn man zijn verjaardag, ja INK we hebben het gewoon gister gevierd, want weekend ervoor was kerst weekend erna oud en nieuw, veel hebben vakantie die kwamen, ouders al in de vut dus die kwamen ook.

was wel rustig hoor, lekker gelijkdelijk aan, niet te vol.

gelukkig want ik ben kapot.

vannacht erg slecht geslapen, misslijk, last van de buik daardoor, mss teveel gegeten of combinatie van ander eten dan normaal.

heb nu een bankhangdag met mijn zoon. allebei nog in de pyjama niks doen.

man is aan het werk want die heeft storingsdienst.

vannacht kreeg ik een knietje in mijn buik ( ter hoogte van mijn navel) van mijn man, ik lag met mijn buik richting hem en hij draaide zich om de trok zijn knie omhoog, ging best hard en deed ook best zeer ( niet lekker als je al misselijk was) maar de kleine reageerde niet anders dan anders.

man schrok zich wezeloos toen ik AUWWW riep, " ohh sorry schatje sorry gaat het? ohh sorry lieverd" en wreef over mijn buik.

vanmorgen weer opnieuw sorry was niet mijn bedoeling, nee weet ik toch, was gewoon in de slaap! kan je niks aan doen.

we gaan de eerste week van januari de box halen en de overloop en gang en trapopgang verven en sauzen, nou ja mijn man dan.

de muren zijn nu allemaal nog oranje van de vorige bewoners en alles word wit!! en als je naar boven loopt word alleen het muurtje waar je tegenaan kijkt behangen, ( ruim een meter breed is dat) dat behang ligt al bijna anderhalf jaar in de kast, kwamen er gewoon niet aan toe maar wil het graag voor de bevalling netjes hebben!

krijgen hulp dat scheeld:)

fijne dag meiden, doe kalm aan...morgen alweer 33 weken!!!

Geplaatst

Hier ook een slechte nacht... Vriendlief was op de bank in slaap gevallen en als hij dan middenin de nacht in bed kruipt, slaapt hij vreselijk onrustig, waarschijnlijk doordat hij zo stijf als een plank is. En als ie stilligt, gaat ie snurken!! Heel fijn... NOT! Bovendien heb ik vanmorgen echt pijnlijke steken links en rechtsonderin m'n buik gevoeld. Niet heel diep, dus ik vermoed dat het banden pijn was, maar voel me dus nu in t algemeen niet zo top.

Misschien komt het omdat ik deze week vrij ben en dus rustiger aandoe, maar ik heb hè idee dat kindeke een groeispurt maakt, waardoor het bij mij allemaal een tikkie zwaarder wordt. Heb vriendlief ook vriendelijk doch dringend verzocht dat ie ook z'n handen wat meer uit de mouwen steekt, niet alleen qua klusjes, maar ook met de dagelijkse sleur aan (af)wasmachine in en uitpakken, was vouwen en eten koken... Ben benieuwd of dat aangekomen is...

Vanmiddag nog een afspraak voor m'n werk. Helemaal geen zin in, maar die auteur woont in Italië en is toevallig in NL voor de feestdagen. En met een nieuw boek op stapel wel handig dat we elkaar even face to face zien...

Geplaatst

Hier een slechte dag, vandaag weer even een dagje geholpen bij mijn mannetje en vanaf vanmorgen steeds van die menstruatie achtige krampen, soms een paar achter elkaar en soms een paar uur niet. Net met de hond uitlaten weer dus denk een combi van teveel doen en een kind wat aan het indalen is. Wil nu het liefst alleen maar liggen en slapen, blech.

Marjan wel lief dat je mannetje zo schrok en s morgens zelfs nog onder de induk was. Gelukkig was het niet te hard

Geplaatst

Marjan - ja, daar ben ik inderdaad ook wel s bang voor, tijdens t slapen, want m'n man kan ook echt heel onrustig slapen / benen hoog optrekken. Maar fijn dat je kleine er niet anders op reageerde - ze zitten echt zo lekker ingepakt bedenk ik me dan nogmaals ;-)... Gelukkig dat de verjaardag geleidelijk aan was qua drukte en t gezellig is geweest.

Volgens mij krijgen we nu bijna allemaal wel wat meer krampjes / pijntjes etc als ik dat zo lees... Hier ook telkens slechte nachten en heb ook al paar keer even korte pijnlijke steken gehad. Ene keer houden ze langer aan dan andere keer, soms midden in de nacht, dat ik er wakker van wordt en dan ineens weer tijdens dat ik wat aan t doen ben. Niet echt n patroon in dus. Maar goed, we hoeven ook echt niet lang meer nu met z'n allen!

Zou eigenlijk zo weer 5 dagen achter elkaar moeten werken, maar heb zojuist even 3 uurtjes langer door gewerkt, zodat ik morgen vrij ben. Zijn het tenminste niet zo veel dagen achter elkaar die ik werken moet. Kreeg nog wel een dikke pluim van m'n manager dat ik dit jaar letterlijk en figuurlijk gegroeid was haha, leuk om te horen ;-)...

Gaan nu morgen naar schoonfamilie die we al tijd niet gezien hebben. Ze wonen anderhalf uur rijden hier vandaan. Die zullen wel schrikken van me! Dus ook niet echt rustig aan doen ofzo, maar wel gezellig om ze weer s te zien. Dan zaterdag werken, 's avonds oud en nieuw vieren, zondag werken en maandag werken en dan gelukkig weer 2 daagjes vrij... Oooh verlof, kom maar op!!!

Geplaatst

Oh, schreef toch trouwens tijdje geleden dat ik t zo raar vond dat ik nog niets van de prenatal en kraamzorg had gehoord?

Open ik gister een tijdschrift, zit daar de bon vd prenatalbox in! Haha, lekker lomp van me! Ik loop altijd achter met tijdschriften lezen, dus had mazzel dat ik m gister opende, want hij is maar af te halen tot 31 dec met die bon! Morgen dus ook nog maar even snel doen!

En de kraamzorg heb ik zelf even achteraan gebeld. Ik hoede me geen zorgen te maken, want stond geregistreerd. Kreeg vervolgens gelijk dezelfde avond nog een telefoontje om de intake te plannen! Is nu 9 januari 's avonds. M'n man kan er dan niet bij zijn jammer genoeg, want die ziet er tegen op dat hier iemand rond gaat lopen die hij niet kent / hij dan geen controle heeft hahaha. Wat doen ze zoals bij zo'n intake? Want als ze bijv bepaalde vragen stellen, kan ik die van te voren vast met m'n man doornemen, zodat het ook wel een beetje gaat zoals hij wilt ;-)...

Geplaatst

Bleh. Voel me voor f eerst eigenlijk niet top. Kan bijna niet liggen. Heb een heel strakke buik, niet hard, want t is geen voetbal zoals ik eerder wel voelde. Gewoon naar. Probeer maar te slapen.

Werkding viel heel erg mee en was eigenlijk heel leuk: een olijfolie proeverij. Erg apart!

Geplaatst

Oja ink, kraamzorg intake is echt een formaliteit. Was t bij mij in ieder geval. Ze leggen uit hoeveel uur en wat de voor je dien enzo. Er is bij mij niks gecontroleerd ofzo, ze lopen even een checklist langs.

Geplaatst

Bij ons was de dame van de kraamzorg heel veel aan het woord en ze vertelde veel over het thuis bevallen. Wij hebben verder nog niks besproken over hoe lang ze per dag gaat blijven en wat ze allemaal gaat doen, dit was namelijk nog niet de vrouw die komt voor de kraamzorg, maar gewoon diegene die de informatie verstrekt. Pas na de bevalling wordt met diegene die bij jou kraamt de details doorgesproken. Mijn vriend zat erbij en vond het erg lang duren, hij was blij dat hij af en toe gestoord werd door de zakelijke telefoon, hihi.

Maar misschien is het bij jou anders met de kraamzorg. Wij hebben voor deze gekozen omdat je echt de kraamperiode een persoon hebt, tenzij diegene ziek wordt natuurlijk.

De blijedoos kan je ook nog na die 31ste halen hoor. Ik kreeg mijn bon en had maar 4 dagen om hem in te leveren nadat ik hem kreeg. Bij de prenatal deden ze er verder ook niet moeilijk over als je later zou komen.

Geplaatst

Pfff... Klaarwakker!! :(:(

Fren/Ink/Marjan; gefeliciteerd met jullie 33 weken! Tijd vliegt hé?! Ook ik ben vandaag weer een weekje verder, nog 10 weken te gaan! Spannnnned!!

Draai me nog ff om, slaap lekker!!

Geplaatst

Lol het is besmettelijk.. kon ook niet slapen..... maar ga t toch nog ff proberen. Gefeliciteerd met de 30 en 33 weken allebei!!!!

Geplaatst

Haha, ook goeiemorgen Nofje!

Ik lig nog steeds wakker, pfff.. Manlief snurkt en ik ben aan het nadenken over van alles en nog wat mbt ons hummeltje! Wordt een lange dag vrees ik....

Geplaatst

Haha melis, hier hetzelfde... Werd wakker toen vriendlief om half 5 naaf beneden kwam (weer op de bank in slaap gevallen, heel irritant!) en lig dus ook nog steeds wakker. Heb inmiddels bedacht dat de gordijnrail niet gaat passen jn de haken die we opgehangen hebben. Weer een Of Ander briljant Ikea systeem dat niet logisch is... Hoe we dat nu weer op gaan lossen zonder gaten in de muur, heb ik nog niet bedacht...

Geplaatst

arme meiden...gelukkig sliep ik wel :) feli melis met je 30 weken...had je idd een paar weken geleden niet gedacht :) De rest ook weer feli met een week verder, gaat allemaal zooooooo snel, bah aan de ene kant, pfieuw aan de andere kant :) anyway, ik ben blij wanneer ze geboren is, begin het echt een beetje zat te worden nu :s

fren....heb ook geen flauw idee hoe je dat moet oplossen, hihi, mijn hersenen denken zoiezo niet zoveel meer na momenteel :)

intake had ik ergens in september al gehad, telefonisch ook nog wel, niets bijzonders. idd uitleg over de kraamtijd en verder niets.

Geplaatst

Melis jij ook feli:) weer een week verder!! super.

ik heb heerlijk geslapen vannacht in tegenstelling tot de nacht ervoor.

straks even achter oliebollen aan.

normaal bak ik ze zelf maar nu echt geen zin in:)

man gaat zo even buiten puinruimen, word nogal gesleept hier met spullen door de jeugd, ze komen niet achterthuis hoor maar spullen op de oprit moeten wel even weg, man heeft er nog wat stookhout liggen:)

verder hou ik me nog even kalm, ben wel wat beter dan gister maar nog wel wat buikpijn, niet zo erg als gisteren, nog weinig trek in eten.

hier heb ik telefonisch de intake gehad, wij hebben een kraamcoach, zodat je met al je vragen bij haar terecht kan ipv elke keer een ander en ook een vaste kraamhulp mits ze niet ziek word.

voor mijn zoontje met ADHD is vastigheid heel belangrijk dus zeiden ze dan zorgen we voor 1 kraamhulp die er alle dagen is. dan blijft het voor hem rustiger ipv elke keer weer wennen aan een ander.

ik heb ook nog niks gehoord van de prenatal.

Geplaatst

Bij zon tijdschrift zitde bon van de blije doos marjan tussen hetplatic.

Alsjevan de kruidvat een pashebt en die activeerd dan krijg je ook een tas met een grote fles 18 new born luiers en een fles bodylotion. Ook heel leuk. Die krijg je ongeveer 8 weken voor je bevalling. Je moet hem welactiveren en bij elkaar sprokelen in de winkel, maar we blijven toch nederlanders hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden