Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk voor je broertje en zijn meisie gefeliciteerd,

Heerlijk he marjan niet meer hoeven werken voor een paar maanden, volgens mij zijn wij de eerste die met verlof zijn, ik vind het wel heel vreemd ook, want ik kom tegelijk ook niet meer terug op die locatie dus ook niet meer op mijn eigen groep. Voor mij was het dus echt afscheid.

Bebri ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen, maar het zal niet makkelijk worden denk ik, zeker als die kleine meid zometeen de rust gaat verstoren. Heel veel sterkte en nogmaals een dikke knuffel. Je geboorte bord is trouwens heel leuk geworden, begin nu wel nieuwschierig te worden naar alle namen en of niemand dezelfde naam heeft uitgekozen.

Bikkel ik ben nieuwschierig naar je foto's!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meezie, gek hé met verlof?! Ondanks dat ik in de ziektewet zit en al 2 weken thuis ben, voelt het ook als een soort verlof. Nog genoeg te doen, dus vermaak me wel.

Ben ook heel nieuwsgierig naar alle namen, zouden dezelfde namen gaan voorkomen denk je?!

Geplaatst

Ik zou het echt niet weten, zou wel gek zijn een ander kindje met dezelde naam als die van jou, grappig dan om te zien hoe verschillend ze misschien wel zijn.

Ik hoop trouwens niet op 12 febr want dan is mijn neefje al jarig en 1 febr het neefje van mijn vriend. Ik heb mijn zinnen gezet op31 jan vanaf het begin af aan heb ik al iets met die datum, maar ja misschien blijftze wel twee weken langer zitten en dan wordt het de 14de. We zullen het wel zien over een week of 8 weten we het en de tijd gaat heeeeeeel snel heb ik gemerkt.

Geplaatst

Ben weer terug van mijn weekendje Dusseldorf. Ik zie dat er druk gekletst is. Heb even geen puf om verder te reageren.

Ga nu lekker met mijn beentjes omhoog op de bank. Nog 1 weekje werken en dan verlof!!

Geplaatst

het is weer maandag dames :) voor nu is het gelukkig wel weer goed met manlief, tis nog steeds niet wat het hoort te wezen, maar voor nu kan ik er wel mee leven en ik ga er zelf ook wel hulp voor zoeken (mss heb ik wel een probleem met het probleem, waardoor het probleem ook serieus een probleem word, snappen jullie, haha). ik denk overigens niet dat we dezelfde namen hebben, althans...de eerste naam die we hebben die komt eigenlijk voornamelijk in amerika voor en de 2e naam is vrijwel onbekend (wel verbasteringen enzo)...zal ik het vertellen of niet? tenslotte zijn jullie mijn meiden, maar ben een beetje bang dat er bekenden tussen zitten, alhoewel dat ook niet echt zo is...dus voor ieder die het echt wil weten, stuur me dan maar een pbtje, dan blijft het tenminste nog een beetje "geheim" hahaha...niet dat ik het erg vind dat iemand het weet of zo (mams, broerlief en buurman, kiddies die weten ook allemaal wat de naam word) maar wil er ook nog niet mee te koop lopen.

zwangerschapsverlof gaat bij mij woensdag officieel in, maar ach...ik maak er maar vandaag van :). ik denk overigens ook dat ik 1 februari niet red, weet niet wanneer wel, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit, net wat meezie zegt :) vandaag naar de vk, zal eens vragen of ik nu het hele kraampakket nodig heb terwijl ik in het ziekenhuis moet bevallen, ben wel nieuwsgierig. had ik trouwens al verteld dat zoonlief er erg graag bij wil wezen (hij is 12) en aan de ene kant denk ik "nou ja, waarom niet, hij is er groot genoeg voor en als hij dat nou graag wil" aan de andere kant denk ik, "hallo, hij is nog maagd enzo, moet ik hem meteen maagd laten voor de rest van zijn leven wegens een hoofd die ergens uitkomt" alhoewel hij dat wel weet....moest gisteren ook echt lachen. we gingen naar de kerstmarkt "ahum" was helemaal niets, maar oke...snoepkraampje en die hadden van die schaamlipsnoepjes, extra geweldig voor hem natuurlijk, hij wilde er een paar...tuuuuurlijk jongen, pak maar :)

dus hij zegt eerst.."hm, eens kijken hoe het smaakt" (voor de grap) dus ik al " zoet" , hij lag helemaal dubbel *grijns* (blijft spannend he die leeftijd, grinnik)

maar hij zegt ineens "mama, als meisjes klein zijn hebben ze stijve schaamlippen en als ze groot zijn dan worden ze slap" nouuuu, ik had het niet meer, sexuele voorlichting op school is ook niet meer wat het geweest is denk ik :-). maar goed...ik dus maar uitgelegt dat hij nu ook een kleine piemel heeft en dat dat vanzelf gaat groeien en dat het zo ook met schaamlippen is, vond ie maar raar, want hij had het anders geleerd en ik kon alleen maar denken aan stijve schaamlippen...zal toch niet lekker lopen/zitten/ed, haha en met andere woorden...als je ouder word gaat alles hangen (en bedankt) dus ook dat *zucht* wat een gedachtengang dan weer *geweldig*

verder voor nu eigenlijk niets te vertellen geloof ik en ik geloof dat de rest ook allemaal wat prietpraat was toch? (net zoals ik nu gedaan had)

oh ja, marjan, nog feli met broerlief, maar volgens mij had ik dat op hyves al gedaan...uhm, eef, hoe was dusseldorf? vermoeiend zeker?

oh ja, ik heb steeds meer last van mijn bekken en kan eigenlijk bijna helemaal niets meer, in de ochtend gaat het nog redelijk, maar daarna is het klaar helaas :( ik begin het ook helemaal spuugzat te worden, hoe is dat bij jullie?? mss komt het omdat ze bij mij helemaal diep ingedaald zit? weet niet, maar van mij mag ze komen zodra het mag (dus nog 3 weken) maar dat zal wel ijdele hoop zijn *grijns* ik zou bijna jaloers worden op de tweelingmama's, maar niet helemaal, want die van mij mag komen over 3 weken, die van jullie moeten gewoon nog even lekker groeien bij mama in de buik, zijn er tenslotte 2...toch apart, die van mij heeft in haar eentje al bijna geen ruimte meer, wil niet weten hoe het bij jullie is met 2...

knuffel in ieder geval en superbedankt voor jullie woorden en steun, heb ik veel aan gehad.

kuskuskus

Geplaatst

Help, stond vanochtend weer op de weegschaal. In 1 week tijd 2 kilo erbij!!!! Dat is toch niet normaal! En het ging zo keurig tot nu toe...... Waar gaat dit in vredesnaam eindigen....

Geplaatst

Hoeveel ben je nu in totaal aangekomen Eef ?

Ik had ook zo'n schrikmoment met 27 weken, ik was 7 kilo aangekomen (stelt niks voor op die termijn) maar schrok er wel ff van.

Geplaatst

ik begin me steeds meer af te vragen hoeveel er straks af is.... Ben eerst van 78/79 naar 71 gegaan (omdat ik zo ziek was) en zit nu op 82. En dat met 30 weken en een twin. Al merk ik nu dat het toch wat sneller begint op te lopen....

Geplaatst

och lieverds...ik ben begonnen rond de 63 kilo, weeg nu bijna 80!!!! (alhoewel ik vind dat ik niet veel ben aangekomen qua zicht, wel gewicht, maar ik hou ook mega veel vocht vast, hopelijk komt het allemaal weer goed meiden:)) voor ons allen dan he :)

Geplaatst

Iedereen schrikt van m'n smalle gezichtje, al die 7 kilo zit echt op mijn heupen en buik.. Nou, al kom ik er nog 17 aan.. Ik heb me erbij neergelegd.. Zolang ik m'n hummeltje maar gezond en wel op de wereld kan zetten!

Geplaatst

Hihi benbri, leuk zon puberende zoon en zijn logica. Ik heb ook nog nooit gehoord van stijve en slappe schaamlippen, haha. Maar bij mannen gaat het ook hangen hoor naarmaten ze ouder worden.

Hier nu 10 kilo aangekomen en alles zit tussen mijn schouders en onderkant buik, de rest is nog gewoon zoals het altijd was. Ik geloof dat alleen mijn borsten al goed zijn voor 2 kilo extra. Pffff. Oooo ja en nu we het daar toch over hebben, in het kader van genante vraagjes. Een tijdje terug hadden we het al over lekkende borsten, maar ehhhh ben ik een van de weinige die daar nog geen last van heeft?? Dacht dat dat met bijna 34 weken toch wel eens zou gebeuren, maar niet dus.

Geplaatst

ik ben toevallig vanmorgen naar de dietiste geweest en ben nu 8.5 kilo aangekomen: begon op 82.7 en woog vanmorgen 91.2. Netjes dus in 32 weken! Gister de verjaardag van mn moeder en toen vond iedereen me er ook super uitzien. Geweicht zit echt alleen op mn buik, dus ben blij!

Geplaatst

hihi meezie...is dat zo? dacht dat het bij mannen altijd hing in slappe toestand WHAHAHAHAHAHA ;-).....het ging er gewoon bij hem om dat als je nog jong bent, dan zie je de schaamlippen niet en als je groter groeit, dan groeien je schaamlippen ook (dat komt omdat ik helaas gezegend ben met idd die hangende grote schaamlippen, whahahaha...ipv die mooie kleine bescheiden "lipjes" (sja...sauna's lopen nou eenmaal mensen naakt en je kijkt toch wel of je nu wil of niet) Ik schaam mij er overigens niet voor hoor, heb ze nou eenmaal, maar ik denk dat hij daar de vergelijking vandaan heeft, want dochterlief heeft dat natuurlijk nog niet, die is 8 (klinkt mss allemaal heel "vies en banaal" maar we lopen gewoon naakt vanuit de douche bv naar de slaapkamer, dit om toch een stukje schaamtegevoel weg te nemen bij de kinderen dat ze zich niet schamen voor hun eigen lichaam, maar wel weer zo dat ze dat niet doen als er "vreemden" bij zijn, snappen jullie...niets vreemds dus, maar besef dat het mss voor sommige vreemd kan overkomen)

maar ja, het was echt een grappige jongen-van-12-logica :)

en lekkende borsten...sja, had er met allebei de kiddies echt ontzettend veel last van, maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen last van heb meez (gelukkig maar, maar we zijn er nog niet he). heb wel last van nachtelijke zweetaanvallen, het liefst onder de borsten en nee, das geen melk, maar echt zweet, oke...ze wegen inmiddels wel 5 kilo zwaarder of zo (had echt theezakjes, letterlijk, vanwege de niet-eet-buien) dus mss komt het daardoor, maar hebben jullie dat dan ook?

en melis....het is ook zo...tijdens zwangerschap vond ik het ook helemaal niet erg, maar daarna is het zo crisis om het eraf te krijgen, hahaha...maar uiteindelijk doen we het allemaal voor een gezonde baby toch? :)

en fren...netjes hoor :)

Geplaatst

Benbri, fijn dat alles weer redelijk goed is voor nu. Waarschijnlijk nog wel een weg te gaan in de toekomst. Maar wel goed dat je hulp gaat zoeken!

Heerlijk wanneer je een puberzoon hebt met deze vragen, haha!! Altijd leuk te horen hoe kinderen op deze situaties reageren :)

Ons neefje is lekker aan het puberen, maar is ondertussen ook reuze nieuwschierig naar de twin en zijn redenaties zijn ook leuk om te horen!

Ik ben tot nu toe 15 kilo aangekomen, en dat met een tweeling en 33 weken. Kom ongeveer 1 kilo per 2 weken aan nu. Vindt het nog wel netjes tot nu toe.

Bijna alles zit aan de buik, manlief zegt wel dat mijn benen ook wat dikker zijn geworden. Ik maak me er ook niet al te druk om, zolang de kindjes het goed doen vindt ik alles prima. Zie na de bevalling wel weer hoe het dan is!

En verder ook weinig te melden, behalve dat het mijn laatste weekje werken is!!!! Yes, nog maar 4 ochtenden werken!!!!!! Wat een heerlijk vooruitzicht!!! :)

Geplaatst

hey meiden.

Benbri heel veel sterkte!! maar je ziet het positief in dus dat is al een goed teken, hoop dat jullie de juiste hulp kunnen vinden en dat dat gaat werken, dikke knuffel!!

ik ben ongeveer 10 kilo aangekomen nu, as donderdag moet ik weer op controle dus ben benieuwd.

bij mijn zoon was ik 12,5 kilo aangekomen in totaal.

ik heb gister een nieuwe kerstboom gehaald, irriteerde me rot aan de oude, de helft van de lampjes ( zitten vast) deden het niet en 2 takken kapot dus 2 kale plekken.

ik dacht barts maar ik ga niet lopen kloten met dat ding dus hup in de auto en heb eennieuwe gehaald, samen met mijn zoon versiert.

straks ga ik even verven op de babykamer, de laatste dingetjes.( op de commode na) mijn man is erg door zijn rug gegaan en kan amper bewegen ( wel aan het werk die bikkel) en ik wil het klaar hebben voor de kerst en aangezien ik donderdag ook jarig ben is dat wel mijn streven voor het verfwerk.

ach kan het zittend doen:)

vanmiddag kan ik mijn kerstpakket ophalen, voor het eerst dat ik die krijg van het bedrijf sinds de 4 jaar dat ik er werk dus helemaal top!!

Dromen jullie ook zo raar??

al een paar nachten dat ik gedroomd heb dat ons kindje eerder komt en de boel niet klaar is, en gisteravond een film gekeken ( die ik eerder had gezien) mission impossible, en dromen ohh niet te zuinig, dat ik ontvoerd werd enzo en allemaal rare dingen.

fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Ik droom ook heel raar..

Kolven met een spa blauw flesje, baby die eerder wordt geboren en we niks in huis hebben, alleen moeten bevallen..

Elke nacht heb ik dat wel, een stuk of tien dromen die zich door elkaar heen afspelen en waarvan ik elke minuut een stukje uit een andere droom te zien krijg...

Lijkt wel of ik gek wordt hahahha..

Geplaatst

Vandaag laatste keer naar de sauna voordat ons ventje komt, even heerlijk ontspannen! Daarna zullen we de sauna-uitjes nodig hebben ivm slapeloze nachten haha

De foto's krijg ik donderdag, zal ze op hyves zetten en op facebook! Het was heel leuk om te doen, ben niet zo van de foto's maar voelde heel relax!

hoe tellen jullie het gewicht, want als ik tel vanaf de terugplaatsing, toen was ik 73,2 kg dan zou ik maar 4 kilo bijgekomen zijn maar als ik tel vanaf de 1e controle in het zh dan is het 6,2 kg want door het vele overgeven begon ik met 71 kg!

Nu is 6,2 kg nog niks met 32 weken maar vroeg me dat wel af!

Dames fijne dag en tot gauw!

Geplaatst

uhm...ik begon met de ivf en toen was ik 63 kilo ongeveer....en pas de laatste weken kom ik echt mega aan, maar idd...alleen de borsten zijn al zijn gewicht in goud waard (dan was ik miljardair, haha) en vocht vasthouden, dan nog baby en vruchtwater en wat reserve vetjes...ben alleen niet zo dik als dat ik met mijn zoon was en toen was ik ook 30 kilo aangekomen, dus al met al ben ik echt niet ontevreden gelukkig :) EN ik ben gestopt met roken ook nog he...maar ik zie wel wat er aan blijft plakken, kan er nu toch weinig aan doen.

wel ontzettende last van mijn bekken....af en toe echt gewoon huilen van de pijn letterlijk nog wel...bahbahbah...

Geplaatst

ik ben naar de dietiste geweest toen ik 4 weken zwanger was, dus ik weet het vrij precies. Ik hou dat aan als startgewicht, te meer omdat ik het jaar ervoor bijna 20 kilo afgevallen ben en het dus lastig is van een ander gewicht uit te gaan.

oja, mijn borsten zijn in eerste instantie erg gegroeid, maar dat is weer teruggegaan naar normale proporties, met dat verschil dat er ruim een maat verschil zit nu tussen links en rechts... lekker vaag!

Geplaatst

Lekker Bikkel - naar de sauna! Ik hoop ook nog wel een keer te gaan voor de kleine er is! Is er eigenlijk een maximum datum tot wanneer je mag als je zwanger bent? Nee toch? Alleen maar de 1e 12 weken niet en daarna tot hoe lang je zelf prettig vindt, toch?

Qua gewicht tel ik mijn gewicht vanaf het moment van terug plaatsing. Er ging toen eerst iets vanaf en toen kwam het er weer bij, dus ik hou gewoon het begin vd zwangerschap als begingewicht aan. Begon op 85 kg (zakte toen 3 kg en ging toen weer omhoog) en weeg nu 93 kg op onze weegschaal, dus 8 kg aangekomen. Bij onze verloskundige heb ik echter dus ook 85 kg aangegeven, maar ik merk dat ik daar telkens 1 of 2 kg zwaarder weeg dan thuis, dus denk dat als ik vanaf t begin daar bij hen er op had gestaan, ik met 86 ofzo begon, maar goed, die 1 of 2 kg maakt dan ook niet meer uit in het totaalpakket ;-(...

Kreeg net compliment van m'n manager dat ze me er nog zo goed uit vindt zien. Heb wel gelijk even verteld dat ik het wel een beetje pittig vindt worden, zeker wat betreft het uitschakelen in je bovenkamer als er zieken etc zijn, omdat er medewerkers in beide teams aan het kwakkelen zijn met hun gezondheid en ik toch eindverantwoordelijke ben om te zorgen dat de diensten goed komen...

Los daarvan heb ik nu 3 dagen vrij, maar vandaag een gepland overleg bij moeten wonen, morgen gourmetten ene team incl alle bewoners en overmorgen bij het andere team :-(. Schiet dus lekker op: vrije dagen waarop je alsnog naar t werk moet!

Nou ja, is op zich wel leuk natuurlijk, maar wil eigenlijk gewoon echt echt ff vrij zijn! Kijk al wel een beetje uit naar m'nb verlof en ben stiekem al jaloers op de eerste meiden hier die al verlof hebben! Ik moet nog "even" 4 weken doorwerken...

Nu zo eerst maar weer ff rondbellen om n dienst v morgen op te lossen - wil hem dus echt niet zelf op me gaan nemen...

Hm, las geloof ik ook nog iets over lekkende borsten? Bij mij komt er alleen wat uit als ik er in kniip, maar verder niet. Heb wel al vanaf het begin vd zwangerschap erg jeukende tepels! Gebruik daar n zalfje voor, die dan wel iets lijkt te verzachten, maar ik hoop dat het na de bevalling over is, want dan wordt het anders denk ik zo'n geknoei met de zalf en borstvoeding.

Krijgen jullie trouwens ook al zo'n bruine streep over je buik heen? Ik dus wel, maar hij ziet er vaag uit: 1 gedeelte van m'n schaambeen naar m'n navel loopt mooi recht, maar dan bij m'n navel buigt tie ineens eromheen en dan eindigt tie in een scheve lijn weer onder m'n borsten ?!?

Geplaatst

das helemaal normaal ink, komt door de hormonen die streep. had hem beide keren ook en nu ook, behalve dat ik hem onder mijn navel niet hebt en eigenlijk vanaf het begin al zowat wel boven de navel :s over vreemd gesproken, hahahaha....maar bij mij is ie ook niet mooi recht, maar ja, mijn borsten zijn ook 1 grote donkere vlek, als die kleine de tepel niet weet te vinden moet ze aan een bril denk ik, whahahaha...

balen dat je nog "zo lang" moet....ik ben blij dat ik morgen officieel aan mijn verlof begin :)

Geplaatst

jeetje ink wat een gedoe met je werk en dan nog 4 weken moeten, pfffff.

hier ook zo'n mooie streep, zag het vorige week pas omdat hij vanaf onder tot aan mijn navel loopt en ik dat stuk dus alleen in de spiegel zie en onze spiegel dus te hoog hangt om je buik te zien. Toevallig stond ik vandeweek op het randje van de douchebak en zag ik het ineens. Ik mijn vriend roepen en hij zo van jaaaaa dat wist ik al lang hoor.

bikkel was het leuk en fijn de sauna??

Geplaatst

Het was heerlijk!!

Ben alleen in 2 70 graden sauna's geweest en max 10 minuutjes, voor de rest lekker gezwommen, geluierd en gegeten! Nu uitgeteld in bed haha...

Ventje was rustig, af en toe een schopje maar reageerde niet extreem op de sauna! Je mag in principe tot het laatst gaan, alleen geen infrarood en zuurstofsauna! Verder raden ze de laatste 4 wkn bubbel en dompelbaden af omdat je al iets van ontsluiting kunt hebben en dan meer kans op infecties hebt! Voor de rest gewoon goed naar je lijf luisteren!

Ik heb ook nog geen streep, weet niet of die nog komt!

Welterusten! Xxx

Geplaatst

Bij mij zie ik onder mijn navel een beginnende streep. Hij is nog wel erg vaag..... Verder nog gaan last van lekkende borsten, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Qua gewicht valt het in totaal qua kilo's echt nog wel mee bij mij hoor. Ik schrok alleen van 2 kilo aankomen in 1 week. Ben begonnen op zo'n 63 kilo en zit nu rond de 72 kilo. Dus zo'n 9 kilo aangekomen tot nu toe. Probeer me deze week dus maar iets meer te beheersen met alle lekkernijen die in deze tijd van het jaar voorbij komen.

Ook hier nog 3 daagjes werken en dan lekker verlof, heerlijk!!

Geplaatst

hier nog geen streep en af en toe lekkende borsten. nou ja, I'll live...

Nog 2.5 dag werken, dan een week vrij en dan nog 2.5 week in het nieuwe jaar... even doorbikkelen dus!

Morgen weer echo en controle. Ben benieuwd hoe groot de kleine is en hoe de placenta ligt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden