Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi benbri en dan heb je zo'n dwarse die zich niks aantrekt van alle acties en gewoon pas komt doordat je ingeleid moet worden.

Die van mij mag pas na 23 januari komen hoor, beetjes stomme reden, maar ehhh ben helemaak gek op draken en ik kwam er achter toen ikzwanger was dat de kleine is uitgerekend in het chinese jaar van de draak. Maar die start pas op 23 januari, dus vandaar. Hihi dan heb ik mijn eigen draak.

Nee hoor als ze eerder komt is het ook goed, maar zou het wel grappig vinden.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

WHAHAHAHAHAHA....jaar van de draak...dan hoop ik dat ze bij mij toch echt eerder komt :) heb al een "draak" van een dochter (noemde haar vroeger altijd draakje en nu af en toe draak, whahaha...) nog zo eentje overleeft mijn man niet *grote grijns*

en ja, zoonlief was 5 dagen overtijd, maar die zat echt vast met zijn hoofd (grote hersenen, groot hoofd he :)) dus daar deed strippen niet zoveel. dochterlief was met 40 weken, dus het valt op zich nog mee, maar we zullen het zien...MAAR dit is natuurlijk wel de dwarsligger en als ze op haar papa en mama lijkt is ze nogal eigenwijs, dus zou er bijna bang voor moeten zijn :)

Geplaatst

Marian, wat een leuke foto's!! Knap dat je man zulke mooie foto's kan maken zeg!! En de striae vindt ik ook nog wel meevallen, dat streepje trekt vast wel weg na de bevalling!

Ink, wat naar van je moeder. Kan me voorstellen dat het voor haar lastig is om met haar gevoelens om te gaan. Zeker wanneer je zo afhankelijk bent van alles en iedereen om je heen. Dat heeft tijd nodig om te accepteren voor haar. Ik denk dat het wel een goed idee is om haar te laten zien wat ze nog wel heeft, en wat ze nog kan en wat voor moois er straks nog gaat komen. Misschien fleurt ze wel helemaal op wanneer jullie kleine geboren is!! Strekte!!

Ben benieuwd of alle bakerpraatjes bij je helpen Benbri! Ik ben er niet zo in thuis dus kan je ook geen tips geven helaas....

Jeanine, lekker aftellen!! Gek idee he dat je over 2 weken je kindjes bij je hebt ( als het goed is ). We zullen waarschijnlijk in dezelfde week gaan bevallen......

Ik ga me overgeven aan mijn nesteldrang! Ik ga onze kledingkast helemaal opruimen en schoonmaken. Dan heb ik tenminste weer een beetje overzicht van wat ik allemaal heb ( of beter gezegd wat ik niet heb ).

Geplaatst

Benbri, die foto's heeft mijn man gemaakt, gewoon in de woonkamer:)

Ik kreeg gister een mail over de prenatal blije doos.

en uitgeprint en vanmiddag gehaald omdat we er toch vlak bij langs reden om de box te halen ( die nu al in de woonkamer staat:) ) en ik er ander 100 km om moet rijden om die doos dus dat kwam mooi uit.

zitten erg leuke dingen in trouwens, 12 new born luiers, een avent flesje, een speen met i love mama, gezichtscreme, klein potje sudocreme, een spuugdoekje, 2 paar sokjes, 2 blikjes bavaria bier 0%, en heel wat folders.

het water stijgt hier goed, gelukkig wonen we op een dijk maar toch, komt wel erg dichtbij nu.

morgen weer op controle bij de gyn, man en zoon hebben vakantie dus die gaan mee!!

na die tijd de allerlaatste dingen halen zoals de shampoo's en zo.

man gaat deze week de puntjes op de i zetten op de babykamer, ik heb de kleertjes gewassen en nog een doos vol kleding van een vriendin gekregen, dus weer leuk spul erbij:)

kamertje inrichten verder dan kan alles van onze kamer af en heb ik eindelijk mijn slaapkamer weer terug, geen babyspullen meer erin!!

bedankt voor de leuke reacties op mijn foto's, en nee heb amper striae, dat valt reuze mee, die 2 streepjes!!

hoop dat ik vannacht beter slaap, mijn zoon slaapt heel erg slecht, die is al 2 avonden tot half 1 s' nachts wakker, en waarom?? geen idee hij kan de slaap niet vatten dus lig ik ook veel wakker " zou ie wel slapen?" ja doe ik onbewust denk ik.

oja vergeten, heb gister de geboortekaartjes besteld, krijg de enveloppen alvast thuis zodat ik die kan schrijven, en als de kleine geboren is maak ik de besteliing definitief en krijg ik die.

heb ook al betaald dus daar hoef ik daar niet meer mee te zitten, de postzegels ook al in huis ( eind december) en moest ook al het nieuwe tarief betalen, die hingen eral.

maakt niet uit, scheeld maar 4 euro op 100 zegels.

nou trusten meiden!!!

Geplaatst

100 zegels?? kom ik aan met mijn 30 kaartjes en de laatste 10 moesten we echt diep nadenken, whahahaha....moest idd wel 50 zegels ineens afrekenen, gingen niet per kleiner aantal. eigenlijk geen flauw idee of ik het oude of nieuwe tarief heb betaald, maakt ook niet uit. enveloppen ook gisteren idd opgehaald en sluitzegels, hebben jullie die er ook bij? wij van die voetjes...waren 9 cent per stuk, dus valt nog mee, maar daar in tegen hebben we natuurlijk ook maar 30 kaartjes.

hoe zit het nu bij jou marjan, want bovenop een dijk wonen heeft niet zo heel veel nut in friesland geloof ik dan. wij wonen hier aan de ijsselmeer, dus ondanks dat er helemaal niets gezegt word over L.elystad vind ik het wel spannend eigenlijk, stel je voor dat de dijken doorbreken hier, dan staan we meteen helemaal onder water :( ach ja....niet te veel bij stil staan. We gaan vandaag even naar de ikea voor de laatste boodschapjes (lampjes)...

fijne dag en vast tot vanmiddag weer :)

(zag dat je online was janis, hoest met je frummel?)

Geplaatst

vanmorgen op controle geweest.

kleine man was goed gegroeid gelukkig, nu 2000 gram, dus keurig, lucas was met 42,3 weken geboren en 2500 gram dus deze word iets groter!

maar meneertje ligt in een stuitligging, volgende week vrijdag moet ik terugkomen en hopen dat ie dan gedraaid is.

anders krijg ik een keizersnee.

ik heb een voorliggende placenta en dan kunnen ze hem niet zelf gaan draaien.

de placenta ligt niet voor de baarmoedermond dus gewoon bevallen kan normaal best.

als ik hem met 4 dagen nog in een stuit voel kunnen we ook proberen met een lampje ( en dan in een donkere kamer) hem naar beneden lokkensmilie1.gif

nou ja we zien wel, maak me er ook niet druk om, kan er toch niks aan veranderen.

morgen 34 weken dus draaien kan nog maar kans word kleiner.

na die tijd nog even de stad ingeweest, met man en lucas gezellig koffie gedronken met appelgebak bij de hema en toen de laatste dingen halen, shampootjes enzo.

en moest nog een verzorgingstas en ook die heb ik nu.

Benbri, wij wonen in groningen:) wel in het poldergebied, en er zitten bij De Dollard waar wij wonen nog 2 dijken ervoor met veel weiland, wij wonen op de derde dijk, maar dorpje verderop liggen al wel veel zandzakken ( in bad - nieuweschans) .

Geplaatst

Oja Benbri, heb een grote familie/vrienden kring, als ik zo iedereen uit mijn adressenboekje zie dan kom ik op 80 en dan nog buren/collega's enzo.

mijn vader komt al uit een gezin van 12 kinderen, mijn moeder uit 3, mijn man zijn familie nog...nog wat nichten waar ik contact mee heb.

Geplaatst

wij hebben waarschijnlijk ook circa 80 kaartjes en dan stuur ik de familie van mn vader helemaal niet (geen contact mee) terwijl die net als mn moeder uit een gezin van 6 komt. Maar ben wel kritisch hoor, want al met al kost het best wel wat, zo'n kaartje!

Marjan, ik heb ook een voorliggende placenta en heb het vermoeden dat onze dame deze week gedraaid is - de verkeerde kant op! Hoop het eerlijk gezegd niet...

gister de wieg in elkaar gezet met mn moeder MOOI!!! Zal snel een foto plaatsen

Geplaatst

Hier hebben we 120 kaartjes haha, grote familie en vriendenkring! Oh vind het ook wel leuk hoor, en wij hebben zelf het kaartje gemaakt omdat we een grafisch bedrijfje hebben en mijn man werkt in de grafische wereld!

Wat doen we onder elkaar, plaatsen we een digitaal kaartje of sturen we elkaar persoonlijk een kaartje????

Vandaag aan de kraamcadeaus begonnen, 40 zijn er ingepakt en 60 moeten er nog, folie was op dus we konden niet meer verder haha...daarna met moeders de kledingkast opgeruimd, heerlijk dat dat ook klaar is!

Dinsdag is de box geleverd en opgezet, zhtas staat klaar dus ik ben er klaar voor!

Morgen controle in Leuven, ben benieuwd naar mijn gewicht! En kijken of de gyn ook al een tijd weet........

Geplaatst

Wij zitten ook aan zon 80/90 kaartjes. Mijn pa kan de kaartjes printen, ik heb zelf een kaartje ontworpen en een deel getekend. Ik denk dat ik zelf een digitaal kaartje hier op het forum zal zetten.

Meiden ben ik een van de weinige die niet aan een kraamcadeau doet. Mijn zussen hebben er ook niet aan gedaan met hun kinderen.

Marjan zie je al helemaal liggen met een lamp onderop je buik, hihi.

Geplaatst

Ik doe ook niet aan een kraamcadeau hoor. Zou niet weten wat en in m'n omgeving doet ook niemand het, nooit gekregen ook.

Wij wilden zelf iets doen qua kaartje, maar Hirsi eerlijk verliefd geworden op een bestaand kaartje dat we aan hebben laten passen. Ik wil iedereen wil digitaal de PDF sturen hoor.

Geplaatst

ik heb totaal 132 kaartjes besteld, denk dat ik niet heel veel overhou, met de postzegels erbij was ik nog geen 175 euro kwijt voor de kaartjes.

ja als je een placenta hebt die ook nog voor de baarmoedermond ligt kan je niet eens normaal bevallen maar dat heb ik niet, hij ligt aan de voorkant.

bevallen in een stuit lijkt me niet prettig.

en ja ik zie het ook al voor me als we met een lampje bezig zijn over mijn buik hahah:)

Geplaatst

Wij zitten wel wat hoger... Denk dat ik 100 kaartjes bestel, just to BE safe, en dan zit ik op 220 euro zonder postzegels...

Maar oed, kan maar zo dat het de enige keer is da we geboortekaartjes sturen, dus nou ja...

Geplaatst

Normaal gesproken zou ik ook niet aan een kraamcadeautje doen maar ik werd een paar weken geleden 's nachts wakker en had een leuk idee....

ik heb 100 pakken pannenkoekenmix met een garde gekocht en deze worden ingepakt in cellofaan met blauwe lintjes, daarop komt een sticker met de naam van ons ventje!! voor de mensen die zich afvragen waarom pannenkoekenmix.....dat is onze achternaam! Eigenlijk wilde ik poffertjesmix omdat de omgeving altijd bezig is over ons poffertje maar aangezien bijna niemand een poffertjespan heeft is het dit geworden!

Geplaatst

Haha, wat een leuk idee van die pannenkoekenmix! Nee, wij doen niet aan presentjes. Dat is hier in de omgeving ook niet de gewoonte. Heb ook nog nooit iets gehad als ik op kraamvisite ging ofzo.

Ik ben wel benieuwd naar de kaartjes van iedereen, dus misschien is het een idee om tegen die tijd een fotootje hier neer te zetten ofzo? Alleen even uitkijken met het adres, want om nou mijn adres open en bloot op internet neer te zetten.... Dat moet ik dan maar even weglakken ofzo.

Ik heb een heel kleine familie en mijn man heeft amper contact met zijn familie, dus qua kaartjes zijn we daarmee snel klaar. Qua collega's heb ik er juist weer heel veel, dat ik echt niet iedereen een kaartje ga sturen. Stuur er gewoon eentje naar het werk zelf, dan kan hij daar opgehangen worden. En ik stuur er nog een paar naar die collega's waar ik meer contact mee heb. Verder aleen naar vrienden. Al met al zal ik zo'n 70 kaartjes nodig hebben denk ik. Vanmiddag toevallig postzegels gehaald. Ik heb gewoon 1 velletje geboortezegls gehaald, want ze gaan alleen per 50. Op sommige kaartjes hoeft toch geen zegel (buren enzo) en de rest krijgt wel een gewone postzegel haha. Om nou met 30 ooievaarzegels te blijven zitten..... ook een beetje raar om die later nog op brieven te plakken.

Geplaatst

Hm, bedenk me ineens da ik chocola hulstblaadjes had moeten kopenvoo kerst. M'n vriend heet van hulst en dat wordt ook de achternaam van kindeke.

Nou ja, dan maar niet ...

Geplaatst

Wel leuk kraamcadeau maar ook hier is dat niet de gewoonte, ik ga het ook niet doen. Die pannenkoekmix is top! Als je inderdaad zo'n achternaam hebt is dat wel heel leuk natuurlijk...

Ik moet op zoek naar het boekje van de adressen van 8 jaar geleden... geen idee hoeveel kaartjes ik nodig heb. Er zijn natuurlijk wel mensen afgevallen en bijgekomen maar dan heb ik een idee.

Geplaatst

Wij bestellen ongeveer 100 kaartjes, en versturen er ongeveer 80. Enveloppen heb ik al en zijn al geschreven. Heb ook 1 vel met zegels gekocht, mocht ik er nog meer nodig hebben dan doe ik wel een gewone postzegel erop.

Bikkel, leuk idee van die pannekoekenmix! Haha, dat zie en hoor je niet veel. Ook hier is het de gewoonte niet, en wij doen ook niets.. Maar wel super om klaar te maken lijkt me :)

Fren, hoe was je controle? Is ze gedraaid?

Wij hebben vanmiddag fotoshoot van de buik! Heb er zoveel zin in! Weet alleen niet zo goed wat ik aan moet doen. Ze zeggen dat zwart-wit leuk is... Moeilijk hoor!!

Ga zo maar eens even snuffelen in de kast:)

Geplaatst

controle was prima. Bloeddruk nog steeds voorbeeldig: 65-130. Ze is inderdaad gedraaid, maar van links naar rechts. Ze ligt gelukkig nog wel met haar hoofd omlaag, maar nog niet ingedaald/klem. Over 2 weken terug en dan ook weer een echo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden