Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik ben echt geen strijker, maar de babykleertjes MOET ik gewoon strijken (zal idd in het kader van nesteldrang zijn, hahahahaha) dus ja, ik heb echt wel alles gestreken, maar dat doe je maar eventjes en daarna zoiezo niet meer als je geen strijker bent, hihi. en idd wist ik dat ivshf in januari zat, ik zat daar nl ook eerst (einde januari) maar op de valreep werd het dus 1 februari. maar idd heel gek idee dat wij dan het eerst volgende actieve topic zijn, vooral omdat er heus wel een paar in januari bevallen (denk maar aan de tweeling mama's, de begin februariérs maken daar kans op natuurlijk, hopelijk voor einde februariérs niet :)

janis, fijn dat alles goed is weer en idd kan het ineens zomaar heel snel gaan hoor die groei en nog fijner dat je haar goed voelt bewegen, das ook een goed teken :) hier idd ook tot pijn aan toe en ze geeft me harde buiken :(

bv cursussen heb ik eigenlijk nooit gedaan, kraamhulpen zijn vaak ook heel goed tot ondersteuning en op zich gaat het wel "natuurlijk" maar bv blijft gewoon onzeker omdt je niet ziet wat je baby naar binnen krijgt en of dat voldoende is (dat meten ze weer aan de plasluiers) en je hebt de zogenoemde regeldagen waarbij ze rustig om het uur kunnen komen, waardoor je gaat twijfelen of je het wel goed doet en of er genoeg voeding inzit enzo, onzeker dus, maar we doen het vast allemaal harstikke goed :-) en voel je niet schuldig als het niet lukt!!! (das mijn tip, want sommige lactatiemensen/bureaus kunnen echt doorblijven hameren op bv, terwijl het echt niet gaat) had een vriendin die het echt niet voor elkaar kreeg, kind kreeg op een gegeven moment alleen maar bloed binnen van het proberen en toch bleven ze er op doorhameren, vriendin niet gelukkig en kind ook niet, dus alstublieft, luister naar je innerlijke stem, gaat het niet is flesvoeding eenprima alternatief!

verder heb ik eigenlijk uberhaupt geen cursussen gevolgd, wel veel tv gekeken, maar uiteindelijk gaat het toch allemaal natuurlijk :) (het moet er toch uit ;))

fijne dag voor jullie ook meiden :) wie hebben er eigenlijk allemaal al verlof? fren en ink werken door geloof ik tot 4 weken toch?

ik vanwege de zw verplicht 6 weken voor, dus ik zit al 2 weken in de verlof (merk er geen donder van, hihi)

spannendspannend....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beetje laat, maar voor iedereen een spetterend 2012!!! Dat binnenkort onze langverwachte wens mag uitkomen!!

Ik heb alles wel gestreken. Denk dat het éénmalig geweest is zodat het netjes in de kast ligt. Ben ook helemaal niet van strijken en doe dit ook bijna nooit!

Benbri, hoe is het nu met je? Nog last van weeën?

Vandaag precies 35 weken!! Had nooit gedacht die ooit te halen!!! Sinds mijn verlof ben ik toch wel hard afgetakeld. Steeds meer klachten en ongemakken.

Gister weer controle gehad bij gyn. Kindjes wegen beide al iets meer dan 5 pond!! We krijgen Hollands welvaren! Zoals het nu lijkt heeft 1 kindje een cystenier, en het andere kindje toch niet. Het is afwachten tot de geboorte. Wel ziet het er naar uit dat ik op de natuurlijke manier ga bevallen. Er is 1 kindje aan het indalen en is al een eind op weg. Heb wel gevraagd of het er nog weer uit kon schieten, en dit was mogelijk. Maar gyn dacht van niet!

Geplaatst

Die 35 weken heb je maar mooi gehaald Lianne! Goed hoor! Nog een paar weekjes erbij en je mag, zou mooi zijn als het natuurlijk kan, daar hoop ik uiteraard ook op maar bij mij beweegt de onderste baby nog te veel. Maar ja, ik loop een maand op jou achter dus er kan nog van alles gebeuren...

Grappig dat iedereen zegt geen strijker te zijn maar toch alles gestreken wil hebben... Die nesteldrang is er toch echt denk ik. Maar in de praktijk zijn er honderd andere dingen die je wil doen als ze er eenmaal zijn dus dan komt het er nauwelijks meer van is mijn ervaring. Ach, het is voor nu leuke voorpret, toch?

Geplaatst

voorweeen gaan goed hoor :) heb ze nog steeds en zal ze wel houden, gevoelige bm denk ik gewoon :) balen dat je klachten wel meer worden, maar tis echt zo, laatste loodjes wegen gewoon het zwaarst..enkel of tweeling, maakt niet zoveel uit. wel fijn dat de niertjes toch goed blijken te zijn (en daar gaan we gewoon voor toch?) en dat je natuurlijk mag en kan bevallen zou ook natuurlijk fijn zijn denk ik (geen flauw idee of het met een tweeling zwaarder zou kunnen zijn of niet, denk dat dat niet zoveel uit maakt :)) anyway, aftellen begint voor iedereen hier :)

heb nu officieel alles klaar (las in de boekkies dat je rond week 36 alles klaar moet hebben, inclusief vluchtkoffer enzo) vandaag nog zoogcompressen en watjes gehaald...wij zijn er klaar voor :)

manlief heeft zelfs slingers al gehaald voor in huis, had ik nooit aan gedacht, dus das dan denk ik typisch een mannending, hahaha...overigens nog wat pakken beschuit halen en roze muisjes, ook voor de kinderen om uit te delen op school :) gaat zo ontzettend hard he nu :)

Geplaatst

Goed dat je alles klaar hebt Benbri! En zelf de slingers al in huis, haha, daar zou ik ook niet aan denken. Weet eigenlijk ook niet of mijn mannetje daar wel aan zal denken. Ik verwacht het niet..... Ben benieuwd hoelang je voor weeën nog aanhouden. Nog even volhouden en dan mag je lekker thuis bevallen!

De laatste loodjes wegen echt het zwaarst!! Ik denk ook dat ik nu pas alles ga voelen omdat ik me er nu ook aan over geef. Toen ik nog aan het werk was, had ik ook wel wat klachtjes, maar dan wil je nog door en er niet aan toe geven.... Nog even en dan kunnen we heerlijk genieten!

Caro, hij kan nog zat draaien hoor!! 3 weken geleden lag die van mij al wel naar beneden met hoofdje maar was niet aan het indalen. Dus geef de moed nog niet op, er kan nog van alles gebeuren!

Jeanine, hoe is het met jou? Hopelijk voel je je weer wat beter....

Ik wil ook nog van alles doen, vandaag nog maar even lekker chillen... vindt dat dat ook bij verlof hoort. Wil nog wel een grootte schoonmaak gaan houden. Gordijnen wassen, kast opruimen en schoonmaken, babykamer nog maar een goed schoonmaken..... het moet gewoon nog even, en als het kan deze week...... :-)

Geplaatst

Ben ook niet echt een poetser. Maar wil het toch graag netjes hebben....... Gelukkig heb ik een lieve moeder, die helpt me met mijn nesteldrang!! haha

Geplaatst

Hoi!

Eindelijk ben ik weer een beetje boven Jan. Los van de verkoudheid die ik inmiddels al 5,6 weken heb. Mijn ontstekingen lijken ook redelijk te gaan, maar de angst blijft erin dat ze zich weer vullen, omdat de drain eruit is gevallen. Maar hoop doet leven! Nog de beste wensen trouwens voor iedereen!

Verder heb ik het wel zwaar, maar ik ben ook gewoon heel zwaar, dus dat is ook logisch. In elk geval is hier het aftellen begonnen. Binnen nu en twee weken zijn wij nog een keer papa en mama. Vrijdag gaat het pessarium eruit van de pro-twin studie. Ben benieuwd of dat vanzelf al iets op gang komt.

Ik las hier net iets over een borstvoedingscursus wel of niet. Ik zou iedereen aanraden om het wel te doen. Ik had een informatieavond bij het ziekenhuis gehad, maar te lang van tevoren. Daarna door foute voorlichting van (ontzettend jonge) kraamzorg helemaal mis gegaan. Dit keer via de kraamzorgorganisatie een 'klein clubje' cursus gehad. Ik hoop dat het daardoor nu veel beter gaat. Als nieuwe moeder geloof je al snel wat de kraamzorg je verteld (terwijl ik helemaal nooit goedgelovig ben). Als die het dus niet goed heeft, dan kan je in een keer alles verpesten. Daardoor moest ik snel gaan kolven. Over dat kolven ook fout advies waardoor met acht weken bijna geen melk meer was. Terwijl ik in het begin echt enorm lekkende borsten had!

En hier nog eentje die helemaal geen strijker is, maar alles voor de baby's ligt toch netjes gestreken in de kast! Maar ook uit ervaring weet ik dat dit eenmalig is. De kraamzorg doet het nog en daarna verwaterd dat héél snel ;-)

Oh, mijn kindjes liggen trouwens ook allebei nu naar beneden. Mij werd verteld dat toch ongeveer 34 weken kindjes kunnen draaien. Vooral de bovenste van de twee. Maar ik heb nu de hoop dat ze zo blijven zitten en dat ik een gewone bevalling kan hebben.

groet,

Jeanine

Geplaatst

heej jeanine, fijn dat het weer ietsjes beter gaat....hoezo tussen nu en 2 weken? is het definitief dan dat ze er dan uit moeten, of komt dat doordat de pessarium er dan uit is (geeft toch geen garantie dan?) kweet het niet hoor, noem mij maar dom, hahahaha...geen kaas van gegeten en schijnbaar ook niet goed opgelet (mijn excuses) en idd bv zou ik wel goed laten voorlichten idd, alleen kan het ook met een lactatiedeskundige fout aflopen (zoals ik al eerder vertelde) maar om helemaal geen voorlichting te doen is mss ook niet geweldig...vind het een moeiijke vraag eigenlijk. ik had gelukkig redelijk mazzel met de eerste en de tweede wist ik het wel, maar de onzekerheid blijft toch nog, ongeacht begeleiding. hoop dat jullie iig allemaal goede begeleiding krijgen en niet zoals mijn vriendin of zoals ik begrijp jeanine....moet niet een wanhopige zaak worden uiteraard. en jeanine...moest ook even hard lachen om je dosis zelfspot :) houd de boel lekker luchtig :)

lianne, helaas mag ik niet thuis bevallen meer ivm fluxus (extreme bloedverlies) bij mijn eerste bevalling, dus ik moet zoiezo in het ziekenhuis, maar het idee is wel fijn om te weten dat je idd vanaf week 37 "veilig" mag bevallen. overigens hoorde ik vanmiddag een verhaal van iemand die met 36 weken was bevallen en haar kindje gewoon mee naar huis kreeg, dus ook wel fijn om te weten dat het ook geen couveuse kindje hoeft te zijn als ik wel nu zou bevallen. maar tis nu vandaag weer redelijk rustig, geen flauw idee waar het aan ligt eigenlijk, maar zal wel goed zijn :) het komt wanneer het komen moet.

Heeft die van jullie trouwens ook zo de hik? die van ons heeft echt en ik overdrijf niet eens 3x per dag de hik, snachts een keer en overdag vaak ook nog 2x...soms zo irritant hahahaha...

Geplaatst

hier een paar fotootjes van het kamertje van ons meiske.

Boven de commode komt nog een plankje, maar verder is het af!

[ATTACH=CONFIG]3226[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3227[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3228[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3229[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3225[/ATTACH]

Geplaatst

Wauw Fren, echt mooi! Ennuh...je sponsort de babydump bij deze ook ;)

Lianne, meid.....35 weken, zo gaat ie goed, zo gaat ie beter....nu wordt het spannend. Geniet nog even van je wondertjes in je buik.

Alle andere meiden, zet 'm op...de maand februari komt nu hard dichterbij!

Geplaatst

Fren wat een super lief kamertje!!!

Jeaninne fijn dat het beter gaat, hopenlijk vullen de ontstekingen niet weer.

benbri, hier maar heel af en toe de hik, ik vind het altijd zo scahttig om mijn buik tezien wiebelen.

hier vandaag aangemeld voor de bv avond aanstaande maandag, hopenlijk hebben ze nog een plekje.

bij de vk was alles weer in orde, het dametje ligt nog niet vast met haar hoofd, dus als de vliezen nu breken dan moet ik gaan liggen omdat je dan het risico hebt dat er of een arm of de navelstreng eerder naar buiten komt als het hoofdje, met alle gevolgen van dien.

bloeddruk, eiwitten in urine en hartje van de kleine waren allemaal in orde.

Vandaag wel een waterdischte molton bij de hema gekocht, mochten snachts ineens de vliezen breken, dan is mijn matras in ieder geval niet verpest.

Geplaatst

Benbri, ivm suiker word ik sowieso met 38 weken ingeleid. Omdat de artsen het erover eens zijn dat ik echt dit keer een soort van drama-zwangerschap heb gehad, hebben ze me in principe voor week 37 ingepland. Dus op 16 januari worden deze kindjes als het goed is geboren! Dus ik kan en mag aftellen!!!! Ik kan niet wachten! Ik heb ook totaal geen angst voor de bevalling, want die is me de vorige keer (ondanks die totaalruptuur) érg meegevallen tov de zwangerschap die ik nu heb gehad. Laat die weeen maar komen!!!

Geplaatst

Jeanine, wat spannend echt aan het aftellen, het ene moment zitten we nog in de terleurstellende iui's en nu ga je bijna bevallen :-D

Ben erg benieuwd naar je baby's

Geplaatst

Jeetje Jeanine, dan wordt je nog ingeleid voor mijn verlof uberhaupt begint! Gek idee!

Benbri - ja, ook hier dagelijks wel minstens 1 keer de hik - vind het eigenlijk altijd een leuk, aandoenlijk gevoel...

Fren - inderdaad leuk kamertje hoor!

Meezie - haha, ik krijg wel rare beelden voor m'n ogen van hoe je beschrijft dat het armpje er dadelijk al uithangt hoor ;-)...

Melis - en, hoe is je nuna leaf?

Ik ben net bij m'n ouders geweest en er stond dus inderdaad ook zo'n nuna leaf van m'n nichtje op me te wachten hihi, we boffen echt zo ontzettend met alles wat we krijgen!

Verder was t wel pittig, want m'n moeder gaf aan dat ze zich echt heel somber kan voelen, tot suïcide wensen aan toe! Alles werkt zo frustrerend voor haar na dat ongeluk - het lange herstel, het afhankelijk zijn en daarbij een schuldgevoel dat ze afhankelijk is en voor anderen niets meer kan betekenen maken het dubbel zwaar voor haar.

Zo weet ik nu al dat ze vannacht wakker zal liggen omdat ze zich schuldig voelt dat ze dit mij vertelt heeft, terwijl ik me juist onbekommerd blij moet voelen in m'n zwangerschap etc etc. Als ik dan benoem dat ze niet zo gek moet doen, omdat ik al lang blij ben met dat ze het ongeluk heeft overleefd, gelooft ze het niet of ze baalt dat ze zelf daar niet blij mee kan zijn... Pff, voel me machteloos - wat kan ik nou voor haar betekenen als ze zich zo voelt? Alles wat ik zeg voelt ze zich dan toch alleen maar weer schuldig over...

Daarna even alleen met m'n pa gesproken. Die gaf gelukkig aan dat ze alleen van die buien heeft als ze die dag tegen veel is aangelopen, maar dat het vlagen zijn en niet aanhoudend... Wil zo graag wat voor haar doen...

Geplaatst

aha...vandaar :) dan mag jij zeker wel gaan aftellen ja...zou er bijna jaloers op zijn dat jij weet wanneer je iig je kiddies in handen hebt :) ik denk dat ik alle bakerpraatjes vanaf volgende week ga uitproberen (behalve wonderolie, heb ik al geprobeerd bij dochterlief...kwam een boel uit, maar geen kind, whahaha) wel spannend :) dan zou jij denk ik dan als tweede gaan van ons februari meiden :)

fren, wat een leuk kamertje hoor :) super :)

meezie....dat jij een wiebeltje hebt dan, ik heb echt een "hik" buik dan, vind het dan ook zo zielig, want ze heeft volgens mij echt een pijnlijke hik (maar mss verbeeld ik mij dat en maak ik het erger dan het is :)) maar ja, kan er weinig aan doen bij haar uiteraard. kan haar moeilijk vragen wat ze gegeten heeft gisteren (werkt echt als iemand de hik heeft, komt door het nadenken, probeer het maar eens, werkt ook wel redelijk als je zelf de hik hebt, gewoon jezelf een vraag stellen waarbij je moet nadenken)

anyway, jeanine gaat dan denk ik als eerste van de overgebleven dames (tweede dus) ohohoh, wat spannend allemaal :)

Geplaatst

mijn jochie heeft niet de hik in tegenstelling tot onze oudste zoon die dat wel heel veel had!!!

dit is een draaier en een nier en blaasschopper:)

morgen gaan we de box halen:) joepie.

hier worden ook nog even de ramen en gordijnen gedaan maar dat moest sowieso ivm gourmetten met kerst alleen deze week komt er elke keer wat tussen!

donderdag weer op controle bij de gyn, ben benieuwd hoe hij gegroeid is, denk niet dat ie veel groter word dan de oudste.

heb buikfoto's gemaakt, nou ja mijn man dan.

ook mijn eerste striae ontdekt, nou vind het totaal niet erg.

Foto-NDLN3X3S.jpg

met handje van mijn zoontje

Foto-44JUBYV6.jpg

met striae:)

Foto-IV6ILYO7.jpg

striae weggepoest :) handig zo'n programmaatje:)

Foto-8STHF8VO.jpg

Geplaatst

Ja medusa, wat waren we soms de wanhoop nabij in die iui pogingen! En kijk ons nu! En jij een rotervaring met een arts las ik. Ik zou ook naar een andere willen als ik jou was!

Ink., wat naar van en voor je moeder. Voor haar hartstikke lastig en voor jou in blijde verwachting ook niet erg leuk natuurlijk. En altijd lastig om voor mensen iets te doen die zelf dingen alleen nog maar negatief zien. Veel sterkte in elk geval.

Wat een mooie buikfoto's! Ik ben stikjaloers met mijn hele dikke spekbuik vol striee

Geplaatst

Ink - sterkte meid met je moeder, lijkt me wel moeilijk hoor!!

Fren- gaaf kamertje hoor:)

was beide vergeten te zeggen.

jammer dat mijn buikfoto's op de vorige pagina staan!!!

dankje jeanine!!

Geplaatst

ja, denk dat ink en ik hetzelfde tijd iets typte :) moeilijk voor je ink, gelukkig heeft ze dat niet altijd. kan door haar hoofd komen hoor. tia's kunnen mensen ook subtiel veranderen en idd wat depressiever maken, maar ja, maakt het voor jou en de familie niet makkelijker natuurlijk. kunnen ze daar niets tegen doen? medicijnen om het tekort wat op te pompen (ben ik toch even het woord kwijt, maar dat hormoon dat verantwoordelijk is voor de "leuk") of iets van therapie of zo? Had het met mijn oma ook (oke, iets ander verhaal, die had het echt door een tia) en in het begin ging ik er in mee, maar dat werkt ook niet. dus ik las haar vaker de les (klinkt erger dan het was hoor) maar meer in die zin van "joh...kijk eens wat je nog wel hebt" (oma kon niet meer lopen daarna) dat soort dingen. maar weet uit ervaring dat het niet leuk is idd (oma was mijn moederfiguur, dus voor mij mijn moeder) hoop dat het niet te lang aanhoudt voor ieder, vergeet iig niet te genieten van je buik, bevalling (zover je er van kan genieten ;)) en je baby! of te wel, vergeet je zelf niet!

marjan, zag de foto's al op hyves. zijn ook leuk, net zoals die van sabrina...heb jij ze wel zelf laten maken of ook bij een fotograaf? ik wil ooooook, maar manlief is niet zo fotogeniek en ik wil ook weer geen 100den euros betalen en ver weg rijden kan ik ook niet meer :( en die straie...och, was maar een streepje...ik zit helemaal onder (nu niet meer, maar bij mijn eerste echt wel, buik, bovenbenen, borsten, billen....dus veel uitrekken kan mijn lijf niet meer, hahahaha

jeanine, lieverd....wel een beetje lief zijn voor jezelf. je mag mss geen slanke den zijn, maar je moet wel gelukkig zijn met je zelf en voor nu komt het zeker doordat je er 2 in je buik draagt, hallooooow...moet ergens blijven, niet in je tenen hoor :) maar snap je onzekerheid wel. *hele dikke knuffel*

voor allen trouwens ook *hele dikke knuffel*

en oh ja...nog 1 weekje, dan mag ze komen, yeaj :)....kom op met die bakerpraatjes, want ik ga ze vanaf volgende week allemaal uitproberen. vriendin van me doet massage die weet de plekjes wel te vinden en ananasharten waren het geloof ik he? veel wandelen (nou, dat word moeilijker dan) uhm..veel vrijen of was het veel klaarkomen?? die weet ik even niet meer, of het aan het samentrekken van de bm was (klaarkomen) of door de sperma van de man (bepaald stofje die weeen kan opwekken), maar verder ken ik ze eigenlijk niet. ja, wonderolie maar die heb ik met mijn eerste dochter al gebruikt en dat levert lange wcbezoeken op en veel krampen, maar niet omdat er een kind aan komt :( (is dus ook geen aanrader dames :))

Geplaatst

Echt heel cute Fren! Meisjes achtig maar niet over de top, fraai. En welke kleur Joolz zie ik daar staaan???

hier een paar fotootjes van het kamertje van ons meiske.

Boven de commode komt nog een plankje, maar verder is het af!

[ATTACH=CONFIG]3226[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3227[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3228[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3229[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3225[/ATTACH]

Geplaatst
Echt heel cute Fren! Meisjes achtig maar niet over de top, fraai. En welke kleur Joolz zie ik daar staaan???

haha mik, de zilveren! We wilden eerst de jeans versie, maar toen het een meisje bleek te zijn, toch voor zilver gekozen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden