Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje, wat balen dat je bent opgenomen!! Sterkte!

Liminous, wat onwijs leuk te lezen dat je positief hebt getest. En nu duimen dat het deze keer wel goed blijft gaan.

Geplaatst

Stiertje klote voor je! Maar alles voor de baby's, die doen het goed he! Gelukkig ben je al een heel eind, 35 weken al ruim toch? Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

He Stiertje, wat vervelend dat je opgenomen bent! Hoop dat alles toch een beetje goed gaat?

Liminous- wat leuk dat je positief getest hebt en je dat hier komt delen met ons! We hopen allemaal voor jullie dat het dit keer goed gaat! Wanneer heb je je 1e echo? Of sorry, had je die al gehad? Wanneer ben je nu uitgerekend? Spannend hoor!

Hier gisteren controle gehad. Kleine mannetje is al aan het indalen met zijn hoofdje naar beneden en wordt geschat op 3800-3900gram... Bloeddruk 60-140, was dus prima.

Nu druk aan t verzinnen hoe ons bed omhoog te krijgen zonder dat we ruimte in de kamer verliezen (ivm schuine muur/ dak)...

Vannacht slecht geslapen - kon geen lekkere houding vinden. Uiteindelijk voor t eerst met voedingskussen in slaap gevallen. Dus vandaag werken viel wel tegen.

Laatste loodjes op t werk he Fren, lees ik ook bij jou... Ach, dan is het daarna inderdaad aftellen, dus dat geeft me dan ook wel weer energie gelukkig...

Geplaatst

Stiertje, dat is niet leuk zeg! je zal wel geschrokken zijn.... bah zeg. Weet je al hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven?

Heel veel sterkte!

Liefs Ansje

Geplaatst

Stiertje, balen meis! Maar gelukkig zit je aan de goede kant vd streep wbt de weken.

Ink, wordt nu zwaar hè, ik merk het deze week ook ineens. Gelukkig slaap ik wel goed, dat scheelt.

Ik moet volgende week weer voor controle en krijg dan ook weer een echo. Ben benieuwd hoe groot/zwaar ze dan is, dan ben ik 36 weken. Ik voel af en toe steken aan de voorkant naast mn schaambod. Zou dat indalng kunnen zijn?

Zag op nu.nl de top20 van populairste kinder namen van vorig jaar. Staan we gelukkig niet in!

Bri, waar blijft de foto van jullie meiske?? Ben zo nieuwsgierig!

Geplaatst

hoi lieverds, even kort berichtje van mij, alleen lezen was al 3 kwartier haha, reageer later in de week wel meer en het verhaal.

J.enna is 2900 gram, 46 cm, bv gaat perfect en zij ook eigenlijk, ik ook :) zal even foto plaatsen en dan weer zitten. voor iedereen die het nodig heeft *knuffel* en tot snel :)

bedankt voor jullie lieve berichtjes :) xxx

[ATTACH=CONFIG]3312[/ATTACH]

Geplaatst

Stiertje, doe het rustig aan meis, wat een spanning.

Fren die steken heb ik ook af en toe, kan indaling, voorween of bandenpijn zijn.

Hier een behoorlijk drukke tante in mijn buik. ze zit steeds met haar voeten te porren en gister kwam er een knie, scheenbeen en voet uit mijn buik zetten. Ik schrok er zelf behoorlijk van, zat echt vol verbazing te voelen wat er nu weer uit mijn buik probeerde te komen.

Hier ook last van een typisch zwangerschapskwaaltje. Ik schijn echt vrezelijk te snurken. Mijn vriend probeerd me al steeds te porren en wakker te maken, maar dat helpt niet. Vannacht heeft hij met 1 oordop ingeslapen, andere oor ligt toch op het kussen, hij en ik dus ook hebben heerlijk geslapen.

Benbri, wat fijn dat alles goed gaat, hopenlijk ben je nu van alle lichamelijke klachten ook af.

Geplaatst

Benbri, wat een mooi meisje!! Fijn dat alles met haar en met jou goed gaat! en super dat de bv ook lekker gaat. Geniet er lekker van, heb je zeker verdiend!!

Stiertje, balen dat je toch opgenomen bent! Je bent in goede handen, hopelijk kun je ze nog een tijdje bij je houden!

Ink, kan me voorstellen dat je het zat bent hoor! Nog even volhouden, en dan heb je eindelijk je verlof. en slapen met het voedingskussen is een echte aanrader hoor!! Ik kan al niet meer zonder...

Fren, ook nog even volhouden, 5 dagen is te overzien toch?

Hier ook weer een zware dag. Volgens mijn man ben ik nu actiever dan voor de zwangerschap, ligt aan de hormonen volgens hem.

Heb 4 kg stoofperen geschild en gekookt, lekker makkelijk voor straks. En vanmiddag lasagne gemaakt, heb toen een goed uur bij het aanrecht gestaan. Helaas is dat niet meer zo makkelijk.... Nu weer met een zere rug op de bank.. Morgen maar proberen wat rustiger aan te doen, en dan nog een paar dagen volhouden....

Had iemand van jullie nu ook last van de lever en veel jeuk? Wordt dan het kindje ook eerder gehaald?

Geplaatst

Benbri, wat een schatje! Geniet er maar hartstikke van! Wat een klein meisje nog zeg met nog geen drie kilo! Ik zag Ink staan die wordt met 34 weken al op 3900 gram geschat. Jeetje, Ink, dat wordt een reuzenbaby! Maar goed, wel lekker stevig!

Lianne, ik ben degene met jeuk. Om gek van te worden! Ze halen dan inderdaad de baby's eerder. Dat was bij mij sowieso al de bedoeling ivm suiker. Dan blijven ze ook tot max. 38 weken. Dus met dit erbij ook. Heb jij ook verhoging van je galzure zouten dan? En jeuk?

groet,

Jeanine

Geplaatst

3900 gram met 34 weken???!?

Is dat niet het geschatte geboortegewicht?

Volgens mijn gyn komt er de laatste zes weken 250 gram per week bij de baby aan, dus dan zou ie ongeveer 5400 gram worden?!

In dat geval Ink; succes!

Geplaatst

Hahaha meiden, sorry, moest even hardop lachen - is dus inderdaad het geschatte geboortegewicht! Aaahhhh! Anders had 't lachen me nu inderdaad wel vergaan denk ik met het idee dat ik hem er nog uit moet zien te persen!!!

Geplaatst

hihi geweldig ink, lekker een kind van 11 pond eruit werken. Volgens mij nemen ze dan ook geen risico's en doen ze een keizersnee.

Geplaatst

Hahahahahaha Ink, ik schrok al een beetje!

5400 gram eruit persen lijkt mij niet heel plezierig!

Maar 3900 gram is toch een prachtig gewicht? In dat geval zou ik kiezen voor maatje 56 ;-)

Fijne avond girls!

Geplaatst

Haha, ik lees het net en had zelf die rekensom niet gemaakt. Gelukkig maar dat het dat niet gaat worden! Mijn zoon was bijna 3900 gram. Die bleef nog even haken met z'n schouder en dat werd een totaalruptuur. Maar dat zegt natuurlijk niks, er worden zwaardere baby's geboren zonder ook maar een scheurtje!

Ik ga morgen ook weer naar het ziekenhuis. Voorbespreking voor maandag en echo. Ben benieuwd!

Geplaatst

Spannend Jeanine, succes!!

Enne.. M'n 'kleine' zusje van destijds net een week 18 heeft er zonder ook maar één scheurtje/knipje een 9,5 ponder uitgeperst.

Zoals Jeanine al zegt; alles is mogelijk!

Welterusten meiden!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Benbri, wat een schatje!!! Lekker genieten, en als je weer zin hebt dan zien we je wel weer op het forum.

Stiertje, hoe gaat het nu met jou?

Valt me op dat iedereen het nu dan toch wel erg zwaar krijgt, kom op meiden we kunnen het!

Gister hier weer CTG gehad, en de kleine meid was weer lekker bezig, ze is trouwens nu ik rust heb heel erg vaak aanwezig, ze kan iig erg goed trappen. Gister ook nog bij de verloskundige hier in het dorp geweest, om toch haar up te daten over hoe en wat vanaf nu, en zij heeft me goed gerust gesteld ivm het hoofdje, ze had de echo's vergeleken, en tussen de echo's waren 10 dagen, en het hoofdje was zelfs 11 dagen mee gegroeid, zij zei dat ik me daar niet druk over hoefde te maken. En dat ga ik nu niet doen, ook wilde ze nog even voor het laatst voelen, en de zei van vruchtwater voelt prima, en als je hier nog had gelopen, dat had ik je nog niet voor een groeiecho verwezen, oke de baby is niet groot, maar jij bent ook niet groot. Ging er iig met een zeer gerust hart weer weg.

Gisteravond hed ik de eerste bijeenkomst over borstvoeding, en ik moet zeggen dat dat wel een aanrader is, want je leert heel veel, en steekt er heel veel van op. Volgende week weer. Oja, toen ik weer naar de auto liep had ik het idee dat mijn voeten niet meer in mijn schoenen paste, zo strak zaten mijn schoenen om mijn voeten, zal wel vocht vasthouden, normaal heb ik in de avond lekker de voetjes omhoog en geen schoenen aan haha.

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden