Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ fren, snap dat ze de namen niet wil zeggen op het forum, maar hoe gaat het met hun allemaal?

@ Benbri, you go girl, you can do it. Heel veel succes en ik denk aan je.

Hier, we zijn nu onderweg naar het ziekenhuis voor controle, zo eerst weer ctg en dan naar gyn voor groeiecho, vind het erg spannend of ze goed is gegroeid en dat het vruchtwater nu wel of niet meer is geworden. i will keep you all posted.

Liefs Janis

Geplaatst

Benbri, spannend hoor!! Zet hem op, vandaag heb je je mooie meisje eindelijk bij je!!

Janis, voor zover ik weet gaat het met de kindjes van JRN goed, het zijn vechtertjes. Met haar gaat het ook redelijk, wel moeilijk om alles een plekje te geven. Ze geniet wel van haar twee kleintjes. Dit is uit een update van haar van vorige week ( zie tweelingen die geboren worden in 2012 ). Hoe het nu gaat weet ik ook niet.

Succes met je controle vandaag, hopelijk is alles nog goed!!

Ik mag vanmiddag ook weer voor controle. Ben benieuwd hoe het met ze gaat. Raar idee dat ik weet dat ik nog maar 1 week hoef....

Geplaatst

Melis bedankt voor de update!! Ik duim voor haar en hoop dat ze een vlotte bevalling msg hebben.

Janis, succes in het umcg, alles is vast prima met jullie meisje!

Ik doe ons bed niet op klossen want dat gaat niet en heb het ook gezegd tegen de kraamcoach, ik krijg een keizersnee en lig zowiezo de eerste week in het

zkh en daarna komt de verloskundige het kraambed doen en de kraamhulp is er echt voor de kindjes en verder heb ik hulp genoeg. Heb dus ook gezegd tegen groene kruis dat als ze daar moeite mee hebben dan is dat jammer maar helaas. Maar ze deden niet moeilijk.

Vandaag alweer 35 weken gelukkig, ik kan niet wachten. Ben het thuiszitten zo beu, vreselijk!!

Zit weer te wachten op de verpleegkundige van de thuismonitoring voor de ctg.

fijne dag en ik kom af en toe ff checken hoe het met benbri gaat.

liefs stiertje

Geplaatst

Hahaha, die Benbri.. Op 't forum kan ze niet, maar ze blijft updaten per SMS.

Infuus staat op standje 4 en de weeën beginnen al goed te komen. Ze doet jullie allemaal de groetjes!

Geplaatst

Haha, wat handig die update van Melis! Benbri, heel veel succes meid. Vandaag heb je je kleine meid in je armen!

Ja, ik zag inderdaad bij tweelingmama's een berichtje van Jrn. Alles gaat gelukkig goed met de kleintjes en met haarzelf gaat het ook redelijk. Jammer, dat ze de namen niet wil prijsgeven, maar dat is haar natuulijk goed recht. Ik ben alleen altijd zo nieuwsgierig haha.....

Janis, succes met de groeiecho! Hopelijk heeft ze een groeispurt gemaakt.

Nou, ik zal vandaag af en toe eens komen kijken of de kleine meid van Bri er al is. Met die snelle reporter, weten we het waarschijnlijk na 5 minuten al haha!

Geplaatst

Spannend benbri! Je bent precies een week eerder aan het infuus gelegd als ik. Heel veel succes!

Ik heb ook geen klossen. Nu heb ik tegenwoordig een hoge boxspring, dus is het ook niet nodig. Maar bij tuur had ik ze gehaald, mijn bed erop gezet, maar dat voelde als een levensgevaarlijke situatie. Hoog en gammel. Plus dat door ons schuine dak mijn man niet eens meer zijn bed in kon. Dus gelijk weer er onderuit gehaald. Als ze dan niet het bed wilden opmaken dan deden we dat wel zelf. Maar daar heeft niemand een probleem van gemaakt.

Verder gaat het hier redelijk. Ik ben echt aan het aftellen en weet dat ik volgende week als benbri lig. Dat maakt me blij. Door het eruit halen van het pessarium is wel nog meer druk op mijn schaambot gekomen waardoor ik nog moeilijker loop. Maar ja, dat was toch al niks meer. De nachten lig ik wakker van het hoesten en niet van de zwangerschap zoals bij tuur. Dat is wel raar! Maar ik klaag niet meer, want ik tel af!

Groet, Jeanine

Geplaatst

Jeanine, wat spannend over een week word je 2ling geboren :-)

Mijn bed komt ook niet op klossen, dan verschonen ze mn bed maar niet, met mn bekkenpijn en ks kan ik heeel moeilijk uit zo'n hoog bed komen.

Geplaatst

Jeetje meiden, normaliter lees ik via m'n iPhone alle berichten hier en zie ik dus jullie handtekeningen niet.

Ik schrik er gewoon van, 35/36 sommige zelfs al bijna 37 weken! Wat blijft de tijd zeg, jeetje!

Tja, die klossen.. Het lijkt mij ook levensgevaarlijk, als het plaatje wat ik in m'n hoofd heb, klopt. Bed opmaken kunnen we zelf ook wel, we zijn tenslotte niet helemaal hulpbehoevend en hebben we allemaal een schat van een vent ;-)

Zoveel zin ik eerst in de bevalling had, zo begint nu langzaam een beetje angst erin te sluipen. Angst voor het onbekende... Herkenbaar?

Geplaatst

Melis, hier nog geen angst, ik zie wel wat er komen gaat, we kunnen er nu toch niks meer aan veranderen het is erin gegaan en lekker geeroeid en het zal er nu uit moeten ook. Zal wel even niet prettig zijn en je zal het gerust niet vergeten, maar het is zeker wel de moeite waard!!

Jeaninne, wat een lekker vooruitzicht nog een week en dan zijn je kleintjes er.

Bikkel inderdaad nog drie weken voor jou, hier ook nog drie tot de uitgerekende datum, maar kunnen er ook 5 worden.

Benbri, spannend leuk dat je iedereen op de hoogte houd en melis natuurlijk bedankt voor het posten

Geplaatst

Het gaat niet alleen om bed opmaken he... Als je bv hechtingen hebt, moeten ze die ook elke dag bekijken en zo zijn er nog wat dingen waarbij ze liever niet te ver moeten bukken voor hun rug. Maar als niemand er een probleem van maakt, is het goed natuurlijk. Ik heb nog steeds hetzelfde bed en die klossen zijn behoorlijk stevig hoor, dus ik ga ze wel weer halen. Vond het zelf ook wel fijn met er in en er uitkomen trouwens, zo lekker hoog.

Geplaatst

Ik ben normaal geen zenuwenlijer, maar ik begin toch ook een beetje onrustig te worden. Terwijl ik natuurlijk al een bevalling heb meegemaakt. Maar het blijft toch spannend, zeker dat ze allebei gezond op de wereld komen zonder al te veel complicaties.

Die klossen zullen heus wel getest zijn, maar bij ons zag het er net uit alsof alladin zo op het vliegend tapijt naar buiten ging vliegen. En zo 'wiebelde/vloog' het ook!

En ze zien natuurlijk ook dat met schuine daken vaak geen optie is om klossen te zetten.

groet,

JEanine

Geplaatst

Ik vind die klossen wel prettig eigenlijk. Ik kom een stuk makkelijker mijn bed uit. Je staat al half als je je benen eruit gooit (ahum, gooien is niet helemaal het juiste woord als je bekijkt hoe moeizaam ik het doe. Lijk wel een oud wijf.....)

En Melis, die angst voor het onbekende is heel herkenbaar. Om me iets voor te bereiden heb ik het boekje "Duik in je weeën" gehaald. Maar als ik dan lees welke spieren je allemaal moet gebruiken en hoe je het moet doen enzo, dan snap ik er geen bal van. Geen idee wat ze nou eigenlijk bedoelen. Ik heb het idee dat ik het op het moment supreme helemaal verkeerd doe en dat het dan allemaal dus nog veel langer gaat duren..... En dan wil ik nog niet eens over de pijn nadenken..... Ik moet er maar niet teveel over nadenken volgens mij anders doe ik geen oog meer dicht. Het zal er vast op de een of andere manier wel uitkomen. Maar die onzekerheid waar je het over hebt, is dus heel herkenbaar. Voor mij tenminste wel!

Ben benieuwd hoe het met Bri gaat.....

Geplaatst

Wij hebben al een paar weken het bed op klossen, vind het wel lekker eigenlijk. Vooral met in bed gaan. Zijn wel gewisseld van plek, moest altijd achter het bed langs. Dat lukt nu bijna niet meer..

Melis, kan me wel voorstellen dat je tegen de bevalling op gaat zien hoor! Je weet ook niet wat je precies te wachten staat. Niet te druk om maken, je ziet het vanzelf wel. Misschien valt het uiteindelijk wel mee :)

Geplaatst

Ik ben vrij klein, ik heb een opstapje nodig om 1 en uit bed te komen dan en met bekkenpijn en een ks is dat echt niet prettig

Spannend hoor voor de bevallingen die er aan zitten te komen

Geplaatst

Hallo meiden,

Pfff heb nu echt de puf er weer uit van het ziekenhuis. Om 10 uur lag ik weer aan de CTG en mevrouw in mijn buik vond het nodig om vandaag es goed lastig te zijn, door iedere keer te draaien haha, maar CTG zag er weer prima uit.

Toen naar de gyn, en echo en ze was 320 gram aangekomen en dat zag er wel goed uit. Hij maakte zich alleen zorgen om het hoofdje omdat die wel nog heel klein is, maar hij zei dat het ook familiair kan zijn omdat ik ook niet een groot hoofd heb en mijn man ook niet. ook de beentjes waren wat klein, dat kan ook door mij komen ik ben namelijk 1.58.

Ik blijf nu onder controle in het ziekenhuis en moet nu 3 x in de week een CTG en dinsdag weer voor een groeiecho. De bevalling zal ook in het ziekenhuis plaats gaan vinden. Vrijdag heb ik een afspraak met de anesthestist (of hoe je dat schrijft) omdat ik rugpatient ben, en bang ben dat ik tijdens de bevalling enorm last van mijn rug zal krijgen, of een ruggeprik bij mij wel mogelijk is. (Ivm ongeluk wat ik heb gehad).

Ik maak me zelf geen zorgen over het hoofdje, en ben echt super blij dat ons meisje goed is gegeroeid. oja het vruchtwater was nu ook normaal.

Dat van de klossen, zal dat van de week nog wel ff vragen.

Benbri, denk nog aan je meis, Good luck!

ps Stiertje, de controles en bevalling gaan niet in het UMCG gebeuren, maar gewoon bij ons in de buurt, streekziekenhuis.

Liefs Janis

Geplaatst

Die hogere instap die ik nu heb van die boxspring had ik deze zwangerschap niet kunnen missen met al die bekkenpijn. Maar dit voelt ook stevig.

Melis, je hoeft je niet druk te maken dat je door het niet volgen van een cursus niet weet hoe je moet puffen. Ik had bij tuur de cursus samen bevallen, gewoon voor de leuk, maar op hét moment heb ik geen moment aan de cursus gedacht. De natuur neemt je lijf en ademhaling over hoor!

Geplaatst

Thnx voor je support Jeanine!

Ben gewoon een controle-freak en als er iets is waar je geen controle over kan hebben is het een bevalling. Ben gewoon benieuwd wat me te wachten staat en hoe ik erop reageer, ergens dus ook heel erg nieuwsgierig.

Ik heb me voorgenomen om me maar rustig te houden omdat je anders wellicht de ontsluiting tegen werkt...

Benbri is wel verdacht stil ineens.. Heb al een tijdje niets an haar gehoord.

Zou het zover zijn??

Geplaatst

Ik kom nog eens checken voor Benbri..... Zeer verdacht dat ze al een tijdje niets van zich heeft laten horen. Misschien is het nu wel zo heftig, dat ze niet meer in staat is te sms-en of ligt ze gewoon al lekker te genieten van haar kleine meid!

Jeetje, wat spannend.

Geplaatst

Jee Janis, geen zorgen maken hoor.

wel fijn dat je regelmatig een ctg krijgt en in het UMCG ben je in goede handen, wij hebben daar onze behandeling ook gehad en mijn 20 weken echo en de herhaling daarvan, ik beval ook in een streekziekenhuis.

in het St.Lucas.

Benbri ben heel nieuwsgierig!!!

hoop dat ze haar meissie in haar armen heeft!!

Super Melis dat je ons op de hoogte houdt.

ik heb net de boodschapen binnen en even uitpuffen, merk dat het zwaarder word, helemaal nu ie in een stuit ligt, bukken is echt niet leuk meer en rechtop in de auto ook niet, autorijden doe ik nu zo min mogelijk zelf, naast man zitten geen probleem dan kan mijn stoel verder naar achteren, ja ook wel als ik rij maar wil graag wat rechtop zitten met rijden en ja dat zit niet lekker vanwege zijn koppie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden