Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kom je gezellig in Almere bevallen, ze hebben hier hele mooie kraamsuites. Manlief kan ook blijven slapen!

Heb er al 4 dagen doorgebracht, prima te doen. Dvd-speler, flatscreen..

Geplaatst

Ja, wij stonden er ook van te kijken. Ze hebben als het ware een mini-huis nagebootst zodat je als vers gezinnetje samen kan zijn!

Krijg 'as we speak' een SMS van Benbri.. Ondanks haar grote mond en dat ze maanden naar de bevalling heeft uitgekeken, is ze best bang en vind het moeilijk dat vandaag haar laaste zwangere dag is. Ik moest jullie allemaal de groeten doen!

Geplaatst

he nog geen baby nieuws, had zo voor d'r gehoopt dat de kleine zich vanacht had aangekondigd, ze zit nog wel even lekker bij mama en wil gewoon niet op zondag geboren worden.

hier ga ik voor een thuis bevalling dan kan ik gewoon van ons eigen netwerk gebruik maken. Maar is wel luxe internet in het ziekenhuis, dat hebben ze vast niet in ons dorpsziekenhuisje

Geplaatst

Arme Benbri, hopelijk kan ze snel bevallen en als ze dr wondertje vast heeft is die angst helemaal weg.

Ik zit ook in een streekziekenhuis geen idee hoe het daar mee zit, heb over paar weken het gesprek over hoe of wat met de bevalling enzo, zal eens vragen.

Geplaatst

Goh, vind het echt zo spannend voor Benbri!

Lijkt me ook zo'n raar idee om af te liggen wachten of er nog wat gaat gebeuren en te weten dat je zowiezo de volgende dag moeder zult worden!

Geen idee hoe t zit met internet in ons zh, maar ik ga er ook maar gewoon ff van uit dat ik daar niets mee te maken ga krijgen - hoop toch wel echt op n thuisbevalling!

En thuis hebben we alleen internet beneden / heb geen internet op m'n tel ofzo, dus tegen die tijd zal ik waarschijnlijk ook even uit de lucht zijn...

Pff, heb er nu 3 dagen werken aaneen op zitten en moet er nu nog 3. Dan 1 dag vrij en dan weer 1 dag werken, Is gelukkig de laatste drukke week en maandag beginnen m'n 2 vervangers ook, dus dan kan ik vast gaan inwerken / overdragen. De week daarna hoef ik gelukkig maar 2 dagen, dus nog even doorzetten deze week - bleh!

Inmiddels wel al weer wat luiers ingeslagen. Wil op m'n gemakkie tijdens een vrije dag of tijdens m'n verlof de rest van de verzorgingsproducten een keer gaan halen en alles gaan wassen - lekker de tijd dan voor gaan nemen. Kleine zit volgens mij voorlopig nog wel best, dus ga er vanuit dat ik die tijd nog wel heb.

Morgenavond na t werken intake kraamhulp, dinsdag weer controle vk, dan werken en dan 's avonds zwangerschapstherapie. Leuk, maar wel beetje druk allemaal...

Hoe gaat t verder met iedereen? Allemaal geloof ik in spannende afwachting van Benbri hé?

Geplaatst

Heb niets meer van Benbri vernomen dus ik denk dat ze morgenochtend om 7 uur de eerste zal zijn die ingeleid wordt, althans dat zij ze vanmiddag zelf.

Laten jullie de kleine na de geboorte bij jullie op de kamer slapen? Wij hebben de inrichting van de slaapkamer iets aangepast, zodat de hangwieg naast ons bed kan hangen. Kan ik vanuit bed voeden, er vanuit gaande dat de borstvoeding gaat lukken!

Jeanine, denk aan je hoor! Ben heel benieuwd hoe het met je gaat..

Geplaatst

Ink ik denk inderdaad dat dat is waar we heeeeeel druk mee zijn, hoezouhet met benbri zijn.

Ink wat een drukte voor je 6 dagen achter elkaar werken, vind het nietgek dat er voorjou twee vervangers komen en ach ikmag niks zeggen want ben met mijn 36,5 week ook nog steeds in het restaurant van mijn vriend aan het werk. Maar ben wel blij dat ik er niet meer drie dagen vroeg uit moet. Hoe ver ben je nou, kan t niet zien op de ipad. Hier niet zo veel luiers eerst maar eens zien hoe groot de kleine frummel is. Heb 1 groot pak pampers en 1 klein pak van de kruidvat en nog wat extra luiers dus kom denk ik de eerste week wel door en anders mag manlief even lekker shoppen

Geplaatst

Wij hebben de wieg de eerste dagen naast t bed, maar als ik door de geluiden vd baby slecht slaap gaat ze maar haar eigen kamertje.

Ik heb al 4 pakken luiers liggen, daar hou ik t ff bij. Misschien vind kindeke die wel niet fijn ofzo. Moet nog wat kleine dingen hebben: shampoo enzo, luieremmer maar dat is t wel denk ik.

Geplaatst

Melis, hier de eerste paar dagen om de borstvoeding goed opgang te krijgen wel op de kamer erbij, maar daarna lekker in haar eigen kamer, wij vinden het zelf prettig om dat zo snel mogenlijk aan te wennen plus dat het voor mijn eigen nachtrust waarschijnlijk beter is. Anders schiet ikop bij ieder zuchtje kreuntje of ander geluidje.

Geplaatst

wij zetten ook een wieg in de slaapkamer, hoop dat ik dan genoeg slaap zal krijgen, maar dat zie ik dan wel weer.

Voor de rest is alles klaar.

Trouwens weten jullie dat, dat als je toch in het ziekehuis moet bevallen of je dan alsnog klossen onder het bed moet hebben?

Liefs Janis

Geplaatst

Ja, ons kraambureau wil dat wel, minstens 65-70 cm hoog. Ons bed staat nu 50 cm hoog en heb soms al moeite met opstaan, dus denk dat de 'gewenste' hoogte wel lekker is na een bevalling. Maar is meer arbo-technisch, dat ze niet hoeven te bukken bij het bed verschonen en het helpen bij borstvoeding!

Geplaatst

Janis, ja dat moet voor de kraamzorg, tenzij je bed zoals dat can mij al hoog is (65 cm). Jd bed moet om arbo technische reden circa 70 cm hoog zijn. Maar dat zal bij de intake vd kraamzorg wel besproken worden.

Geplaatst

Drukhier in een keer, janis de bedklossen moeten ook voor de kraamhulp, goede trouwens want moet die van mij nog regelen.

Wij zetten alleen het bed beneden (moet beneden bevallen ivm stijle mini trap) op klossen. Dan lig ikoverdag gewoon beneden en de kleine in de wagen. Is ook prettiger omdat de wc en de badkamer ook beneden zijn.

Want dan wordt de rug van de kraamhulp niet teveel belast door het vele bukken.

Geplaatst

Hihi allemaaltegelijk met antwoord geven, benbri als je dit terug leest dan komt het doorjou we zitten ieder minuut vol spanning tekijken ofer van jou nog nieuws is. Hihi

Geplaatst

Wij hebben niet echt plek op onze kamer om de kleine bij ons te laten slapen. Misschien in de reiswieg aan het voeteneinde ofzo, maar of dat nou zo handig is vraag ik me af..

Dus vanwege t kleine huisje is deze keus al voor ons gemaakt denk ik ;-)...

Meezie -ik ben nu ruim 34 weken, dus t kan nog even vergeleken met jou ;-)! Tot hoe lang ben je van plan nog in het restaurant te blijven helpen? Lijkt me ook nog pittig hoor, zeker gezien je 2 weken verder bent dan ik! Er komen 2 vervangers, omdat ik op 2 woningen werk en het niets zou worden om 1 persoon op 2 woningen tegelijk in te werken in een - voor haar- nieuwe functie... Na m'n verlof ga ik nog maar terug komen op 1 woning, zodat ik me wat meer op thuis kan richten/ er hopelijk wat meer balans komt in werk / privé... Maar vind ik wel raar idee hoor, dat ik dit weekend nu voor het laatst op die ene woning heb gewerkt, zonder dat de cliënten dat weten, want die horen tijdens m'n verlof pas dat ik niet meer terug kom na m'n verlof, want dan zijn ze al gewend aan mijn vervanger en is de overgang minder lastig voor ze. Dus na m'n verlof denk ik nog wel een afscheidsfeestje daar ;-)...

Ik heb 2 pakken pampers nr 1 (en zo'n kleine verpakking van het kruidvat) en ook 2 pakken nr 2, aangezien er niet heel veel verschil zit in gewichtsklasse tussen die 2 maten. Vind het nog lastig in te schatten en zie na de bevalling wel hoe vlug ze op zijn (haha, ja ik weet het - vlug!) en welke maat we dan het beste bij kunnen halen...

Geplaatst

Haha, inderdaad, iedereen ineens tegelijk! Hoor je het Benbri - is jouw schuld hahaha...

Oh ja, die ellendige klossen moeten wij ook nog wat mee doen! Ons bed staat met het hoofdeinde tegen een scheve muur, dus dat betekent dat als hij hoger komt te staan, hij nog verder van de muur af moet, waardoor we NOG minder ruimte hebben om om het bed heen te lopen! Af en toe benauwd dat me en heb ik echt de neiging om naar grotere huizen te gaan kijken, maar ja, dat is nu niet echt het juiste moment met de huizenmarkt - hebben we zeker weten verlies en een restschuld!

Geplaatst

Oke met 34 weken kan het nog wel maar is wel zwaar al merk je dat pas als je tot rust komt, nu kan je maar beter even door blijven hollen en dan zo lekker van de rust genieten. Wel begrijpenlijk dat de bewoners het pas horen a,s je met verlof bent en na je verlof een afscheids feestje is ook heel leuk en het geluk met jou clienten/doelgroep is als je eenmaal in hun hart zit je niet zomar vergeten bent, bij kinderen is dat alweer anders die zijn je na 3 maanden alweer een beetje vergeten.

Ik zal in het restaurant waarschijnlijk doorlopen tor het eind aan toe, fijn is wel dat het nu een rustige periode is en we een fulltimer in dienst hebben. Meestal loop ik s avonds even mee om mijn neus te laten zien, wat dat betreft is het fijn dat het restaurant aan het huis vast zit.

Ook wel zo prettig voor mijn vriend die als enige in de keuken staat. Als de weeen dan beginnen terwijl hij aan het werk is hoeft hij niet gelijk naar huis, want daaris hij al.

Geplaatst

ons bed kan amper op klossen en we hebben een vrij dik matras en we leggen er een matras onder, dan hebben we ook de juiste hoogte en hoeven we niet te kloten met klossen.

wel blij dat we ons waterbed niet meer hebben anders kwam ik er helemaal niet uit en die kon ook niet op klossen of een matras er extra op/onder.

ja spannend met Benbri.

ik denk er ook aldoor aan.

vandaag hebben we de gordijnen opgehangen en het hemeltje.

zonodig zet ik de kinderwagenbak bij ons op de kamer, met lucas sliep ik de eerste 2 weken beneden in het kraambed omdat ik amper naar boven kon lopen, en lucas sliep in de wieg naast me.

nu hebben we geen wieg maar gaat de kleine in zijn eigen ledikantje, weet niet of ik weer een kraambed doe, liever niet maar als ik wel een keizersnee krijg dan word traplopen sowieso erg lastig dus denk dat ik er dan wel weer aan moet geloven.

maar we wonen nu iets kleiner dus handig is het niet een kraambed in de kamer.

Geplaatst

wat een drukte ineens hier haha en jah Benbri jou schuld. Maar dat geeft niet. Je hebt iig wel dan veel om terug te lezen.

Intake kraamhulp heb ik al gehad, maar kreeg niet mee dat het voor de kraamhulp ook het bed op klossen moest. Wel voor de verloskundige. Misschien als ik er morgen aan denk dat ik ze ff ga bellen erover.

Hier morgen nog iig 1 x aan de ctg en daarna naar de gyn voor groeiecho en gesprek, ben benieuwd of ons meisje goed is gegroeid. De ctg,s van de afgelopen dagen zagen er prachtig uit gelukkig.

Ps weet iemand hoe het met JRN haar kindjes gaat? (was toch JRN die al bevallen was)

Benbri heel veel succes.

Liefs janis

Geplaatst

Bri, ik zit in spanning iedere keer de site te checken of je kleine meid er al is. Maar waarschijnlijk gebeurt dat dus morgen..... iedereen is inderdaad opeens heel actief hier haha. Allemaal nieuwsgierig naar Benbri.

Hier van het weekend ook het bed op klossen gezet. Moest ook voor de kraamhulp inderdaad. Om een goede werkhoogte te hebben. En ook voor de verloskundige als ze na de bevalling nog komt controleren enzo.

Had ook het zeiltje op bed gelegd, maar dat kraakt zo! Dat ik vandaag maar even een waterdichte molton heb gekocht. Voor hetzelfde geld moet ik er nog 6 weken op liggen ofzo, dan heb ik liever niet dat gekraak haha!

Ben ook wel benieuwd hoe het met jrn en de tweeling gaat..... Ik weet ook de namen nog niet! Heeft ze niet nog een bericht bij de tweelingmama's achtergelaten? ZO eens even checken.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden