Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Benbri, wat een schatje zeg! En al een mooi blingbling-mutsje op. Heel lief!! Geniet lekker en we zien je wel weer wat vaker op het forum verschijnen als je daar weer aan toe bent.

Hier net bij de verloskundige geweest. Liggingsecho gehad. De kleine ligt keurig met het hoofdje naar beneden en is al ingedaald. Bloeddruk was 128/89. Begint iets te stijgen. Volgende keer gaan ze even mijn urine controleren. Verder gesproken over de bevalling en dat ik er toch wel tegenop zie. Ze heeft me wel iets geprobeerd gerust te stellen, maar ja helemaal weg gaat dat niet natuurlijk. Ze adviseerde een TENS-apparaat te huren. Iemand hier ervaring mee?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef fijn dat je kleintje is ingedaald, de mijne nog niet maar kan nog.

bij ons in het zkh word elke controle urine gecheckt.

Stiertje hoe gaat het met je?

Benbri is denk ik heerlijk aan het genieten!!

Morgen 35 weken, kan me het niet voorstellen dat het al bijna zover is al kijk ik er ook erg naar uit, ik word erg onrustig nu.

kamertje is zo goed als klaar, kleertjes liggen in de kast, alles gewassen en gestreken zonodig.

moet alleen nog 1 kastje in elkaar worden gezet maar dat heeft geen noodzaak.

ben nu bezig met mijn vluchttas, denk er aldoor aan en kan hem maar beter klaar hebben staan.

maar ja moet heel wat in, heb die van de kleine al wel 4 x opnieuw ingepakt...

als ik een keizersnee krijg dan lig ik er zeker 3-4 dagen dus de kleine ook, dus ik heb 4-5 rompertjes, 4 pakjes ( of losse truitjes + los broekje) 2 mutjes, 1 jasje, 4 paar sokjes, omslagdoek, knuffeltje:) luiertjes ( lees verschillende dingen over luiers of dat nu wel of niet moet)

maxi cosi kan zo gepakt worden.

trouwboekje ligt klaar, alle telefoonnummers, heb een heel klein notitieboekje gekocht met alle nummers erin voor in mijn tas. ja zegt mijn man, alle nummers staan toch in de telefoon, ja maar je zult hem maar vergeten...:) ja ben en controle freak.

mijn tas ben ik nog mee bezig, had nu eerst even pauze:)

heb de kruik vol met water staan om hem te checken.

en nu wil k mijn huis ook nog schoon,

word helemaal gek van mezelf.

aan de ene kant barst ik van de energie en aan de andere kant heb ik geen puf om wat te doen.

hopelijk draait meneertje nog, heeft ie nog niet gedaan, morgen weer controle!

man is in de gang bezig met sauzen en schilderen.

Geplaatst

Benbri: nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter! En wat een leuke foto, echt een plaatje hoor jullie meisje!

Stiertje: balen zeg dat je toch opgenomen bent. Maar ze kunnen jou en je dames nu goed in de gaten houden. Had gisteravond nog langs kunnen komen haha, was er om aan de ctg te liggen vanwege buikpijn enzo. Gelukkig was er niets aan de hand en mocht ik weer naar huis maar dan had ik jou nog even gedag kunnen zeggen... Sterkte meis!

Geplaatst

Het is definitief. Maandag om 7.30 melden. Uit inwendig onderzoek bleek dat ik nog niks verstreken was en dus ook geen ontsluiting. Vliezen breken niet mogelijk! Ze liet me de keuze: volgende week terugkomen of inleiden met gel. Dat zou iets langer duren dan dat ze gewoon de vliezen kunnen breken.

Nou, ze begreep heel goed dat ik niet nog een week wil wachten. Laten we maar beginnen! Wordt nu toch wel erg spannend moet ik zeggen. Nog 4 dagen...

Geplaatst

hallo dames,

Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed.

Ik had de hoop om toch nog maar huis te mogen maar de eiwit waarden zijn te hoog en de bloeddruk ook dus het is nu definitief pre-eclampsie ook wel zwangerschapsvergiftiging genoemd en ik moet dus in het ziekenhuis blijven tot aan de kerizersnede die over 1,5 week plaats zal vinden. Ik baal maar dien me erbij neer te leggen. Gelukkig heb ik een kamer voor mezelf gekregen want ben echt kei kapot.

Ben ook wel zenuwachtig voor de keizersnede en zal blij zijn als alles achter de rug is. Gisteren nog een groeiecho gehad en de gewichten zijn prachtig 2700 en 2600 gr.

Bri lekker aan het bijkomen en genieten? prachtig meissie hoor!

Jeanine, oeioei nog 4 nachtjes slapen ...zenuwachtig? wel opgelucht denk ik.

Sissy buikpijn? vervelend maar gelukkig alles goed.

Marjan, jouw verhaal over de vluchttas heeft mij aant denken gezet, ik kan natuurlijk niet meer vluchten want ben al in het zkh maar inderdaad bij een keizersnede blijf je langer en heb je meer rompers nodig... hmmm maar ff mijn moeder bellen. haha. Succes bij de controle morgen, ook alweer 35 weken!!

Nou dames, allemaal nog ff doorzetten en dan mogen we genieten van onze wondersssss!!

veel liefs van een vergiftigde stiertje!

Geplaatst

Jeetje Stiertje, dat is ff schrikken!!

Snap dat je op ziet tegen de keizersnede, maar je weet nu wel waar je aan toe bent en dat er een einde komt aan de moeheid en alle andere kwaaltjes die je nu hebt!

Sterkte en bedankt voor je lieve berichtje in het maart topic.

Geplaatst

Hey lieve Stiertje:

vervelend meis dat het toch zwangerschapsvergiftiging is en dat je nu moet blijven tot de keizersnede. Zwaar balen! Kan me voorstellen dat je er flink van baalt en ook op ziet tegen de keizersnede. Wel fijn dat je een kamer voor jezelf hebt en dat je meisjes al zo'n mooi gewicht hebben. Nog even volhouden dus meis, over anderhalve week heb je je 2 dames in je armen!

Dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Lieve Stiertje,

Erg vervelend vooruitzicht dat je zo en zo 1.5 week in het ziekenhuis moet blijven, maar je bent daar wel in goede handen.

Hoop dat je wel lekker nu kan uitrusten alleen op je kamer. En straks heb je twee prachtige meiden in je armen, ik zou ook tegenop een keizersnede zien. Toitoitoi meis!

Jeanine, jij ook heel veel sterkte.

De verhalen over de vluchttas en dat meiden nu al opgenomen zijn en, de schrik die ik te pakken heb gehad, heb ik vanmorgen mijn vluchttas ook maar klaar gezet en net tegen mijn man gezegt waar het staat en wat hij mee moet nemen. Kunnen er maar beter goed op voorbereid zijn.

Liefs Janis

Geplaatst

Jeaninne, wat een fijn vooruitzicht nog 4 dagen en dan je kleintjes echt zien.

Stiertje, jeetje meid wat een elende, kan me voorstellen dat je baalt dat je niet thuis mag zijn nu de laatste dagen, maar ook voor jou is het eind nu in zicht en weet je in ieder geval dat je over anderhalve week je kindjes bij je hebt.

Vluchttas voor de kleine en voor mij en de maxicosi en het kraampakket staan bij ons allemaal in de box in de woonkamer klaar. Hopenlijk niet nodig, maar dan staat alles wel alvast beneden en hoeven we het niet her en der vandaan te halen. De papieren voor de kraamzorg en voor het aangeven van de kleine meid liggen waar mijn vriend altijd zijn sleutels en portomonee heeft liggen, is wel een geruststelling dat dat allemaal duidelijk is.

Bedenk me alleen dat hij geen idee heeft waar het geboortekaartjes is opgeslagen en wat hij er nog aan moet veranderen. Mmmm dat zal ik vanavond nog maar eens even gaan regelen dan.

Geplaatst

Hee meiden,

Wat is het spannend hier! Jeanine en stiertje: jullie zijn in goede handen en weten dat jullie volgende week jullie wondertjes in jullie armen houden!!!

Toitoitoi!!

Geplaatst

Jeanine, spannend zeg nog 4 dagen en dan ga je beginnen wie weet gaat het heel vlot de bevalling, zal aan je denken :-)

Echt moet er nu weer aan denken aan de tegenslagen die we hadden met de iui's en nu ga je over 4 dagen bevallen!!!!

Stiertje, wat balen dat je zw.vergiftiging heb en je nog 1,5 week tot de ks moet blijven, hopelijk slaap je wel goed en fijn een kamertje voor jezelf

Geplaatst

Arme Stiertje, dus toch zwangerschapsvergiftiging. Nu dus verder afwachten in het ziekenhuis op de keizersnee die komen gaat.

Over 1,5 week hou je twee geweldige wondertjes in je armen. Wel lekker die kamer voor jezelf. Sterkte hoor en ik denk aan je! Knuffel!

Geplaatst

jee stiertje, je bent in goede handen gelukkig maar nog anderhalve week wachten in spanning sterkte!

fijn dat je een eigen kamer hebt.

en idd prachtige gewichten!

verveel je je niet verschrikkelijk in het zkh? daar zie ik wel tegenaan, dat ik me ga vervelen in het zkh, ja als je kleintje er is heb je weinig te vervelen maar je ligt daar denk ik maar een beetje te kijken, heb je wat te doen daar? aanloop en mss wat te lezen?

Geplaatst

neeeej Marjan ik verveel me niet want ik heb jullie reacties om te lezen haha! gelukkig is hier gratis internet en als ik wil ook tv maar dat kost dan weer drie en halve euro per dag (afzetters) verder heb ik elke dag bezoek van mijn mannetje en ouders en ook vriendinnen dus ik kom de dag wel door. En eerlijk gezegd lig ik ook gewoon veel, te mijmeren over onze kindjes of me voor te stellen hoe het straks allemaal zal zijn...:waiting:

Maar ik mis mijn hondje wel heeeeel erg ..zucht

Geplaatst

Stiertje, wel fijn dat ze er internet hebben. Daar ben ik destijds ook de dag mee doorgekomen. Hoe voel je je? Heb je er veel klachten?

Jeetje, er gaan komende week veel kindjes geboren worden, spannend!

Geplaatst

Aaah je hondje... Tja, die mag vast niet mee naar binnen.

Fijn dat je internet hebt, schijnt niet overal zo te zijn. Heb je thuis alles klaar? Ben na jouw verhaal weer flink aan de slag gegaan met de beide wiegen en lakentjes gestreken... krijg ineens een beetje haast om alles klaar te hebben want je weet nooit... Ben nu een heel eind...

Geplaatst

gelukkig maar dat je je niet verveeld.

je hebt ook FB?

heb ik je al? anders M.arjan M.ulder foto van buik met bloemen:)

en ja je hondje, zou de mijne ook missen hoor.

Geplaatst

Stiertje, dus toch in het ziekenhuis blijven. Dat is minder..... Helaas is het niet anders en zul je er het beste van moeten maken. Bedenk maar dat je over anderhalve week je kleine meisjes kunt vasthouden. En ze zijn al keurig op gewicht zeg! Hopelijk kun je de komende tijd een beetje uitrusten.

En Jeanine jij over 4 nachtjes al!! Wat wordt het hier spannend zeg! En zoveel al in januari ipv februari.... op zich wel logisch met zoveel tweelingmama's.

Geplaatst

Had vandaag controlle vk...alles was goed bloeddruk was 130/80

twee weken geleden was dat 152/92 ik moest toen doorrijden naar de ziekenhuis...gelukkig was het bloeddruk toen wel gezakt,

vandaag ben ik 38 weken...volgens de vk zal de kleine vanaf nu tot max 2 weken komen...het is nu afwachten.

Geplaatst

Marie gezellig, ook voor jou spannend, maar nu wel met een mooie bloeddruk. Mocht de kleine niet komen binnen 2 weken gaan ze het dan halen??

Geplaatst

Stiertje, vervelend, maar probeer lekker uit te rusten! Schofterig die tv tarieven trouwens per dag. Vaak de enige afleiding die mensen hebben! Misschien heb ik niet goed opgelet, maar krijg je de keizersnee omdat je vergiftiging hebt? Of een andere reden? En waarom nog anderhalve week wachten? De gewichten zien er toch goed uit? Ik dacht dat ze met vergiftiging dan sneller overgingen tot halen?

Gelukkig krijg je veel bezoek en afleiding.

Ik ben inderdaad opgelucht dat het eindelijk gaat gebeuren. Ik ben lichamelijk gewoon te veel op. Plus dat ik dan ook over de 37 weken ben. Dus ook veilig in principe. Enige angst is dat het dus alsnog een keizersnee zou worden. Ben ik weer zes weken uit de roulatie met 2 baby's en een drukke peuter. Maar goed, we gaan het zien.

Medusa, inderdaad, wat hebben we een tijd lopen emmeren met de iui's. En dadelijk zijn we toch allebei weer mama mogen worden. Wat een geschenk! Ik hoop voor jou dat je meer uitsluitsel krijgt over de risico's voor je kindje. Naar dat je arts daar niet duidelijker over is. Ik moet zeggen dat ik me elke keer zo gelukkig prijs in ons ziekenhuis in Blaricum met kundige, naar vooral lieve en menselijke artsen en verpleegsters. Dat maakt een hoop ellende goed.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

zover ik het begrepen hebt is de kleine al goed ingedaald en kan hij elk moment komen,

de vk vertelde dat het tussen nu en max 2 weken zal zijn 't is nu afwachten waneer de weeen (begint) komt...(en dat hij tussen de 6 en 7 pond zal wegen)

de vk had niets gezecht over halen..ik denk dat het ook niet lang meer zal duren...slapen lukt mij ook niet, en staan doet ook zeer ,

heb ook steeds last van harde buik...

Geplaatst

Goeie Fren ik ook niet! Wat nog meer? Ben geneigd om een lijstje te maken met tips... Had de vorige keer volgens mij alleen nachthemd en tandenborstel en kleertjes voor de baby mee...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden