Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeanine je bent een topperrrr!!!!

Wat een hel van een bevalling en wat heb toch twee prachtexemplaren afgeleverd...ik zit gewoon te smelten bij de foto!!

Geniet van ze en neem je tijd en dan zien we je wel weer voorbij komen.

liefs stiertje

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Achos, wat een poppetjes Jeanine! Maar jeetje, wat een lekker verhaal zeg, je bevalling! Klinkt niet prettig, zacht gezegd!

Haha, je had vooraf wel gewaarschuwd niet verder te lezen voor wie niet wilden, dus was eigen risico, maar gelukkig voel ik me desondanks nog wel vrij nuchter en zie ik wel hoe het straks allemaal gaat tijdens de bevalling...

Ik hoop voor je dat het dag-/nachtritme snel een beetje om wilt gaan draaien en je wat meer rust kunt pakken. In ieder geval lekker genieten!!!

Geplaatst

Vooral niet bang worden hoor. De weeën van mijn vorige bevalling waren niet zo erg. En het freesde kindje floept er zo achteraan dames! Nou was Maria ook wel bijna een kilo lichter en glibberde als een aal eruit, maar de weg is gewoon helemaal vrij gemaakt. Nummertje 2 is makkelijk!

En wat jullie zeggen: het is het dubbel en dwars waard!!!

Geplaatst

jeanine wat een mooi stel heb je op de wereld gezet in een toptijd.

gefeliciteerd!!

super om het verhaal te lezen en ja we moeten allemaal even door de pijn heen, maar voor iedereen zal het anders zijn, vind het altijd super om te lezen.

Hihi melis, nou je hebt wat veroorzaakt.

Geplaatst

Haha nee hoor melis! Er zit hier geen tuinen in de buurt, dus ik vind t wel goed. Moet ook eerlijk bekennen dat afvegen op t toilet al lastig gaat, dus om nou een paar minuten in die houding te 'masseren', ik weet t niet :-)

Gister wel met vriendlief twee pakjes gekocht die mee gaan naar t zh. Leuk hoor. Hij werd ook helemaal week van alle kleertjes, ook voor als ze groter (1-2 jaar) is.

Zal straks de matrasbeschermer maar eens op t bed gaan doen en t koffertje voor t zh klaarmaken. Kan maar gedaan zijn, ben immers ruim 36 w... Hoogzwanger normen ze dat toch?? Nou, blijf t gek vinden dat dat op mij slaat.

Geplaatst

Jeanine, wat een bevallingsverhaal! Ondanks je waarschuwing natuurlijk toch verder gelezen... Ik had al niet zo'n zin in de bevalling......

Maar als ik dan vervolgens de foto zie van jullie twee wondertjes, smelt ik! Wat een schatjes Jeanine!

Gefeliciteerd en geniet lekker van de kleintjes. En ondertussen natuurlijk je rust proberen te pakken om te herstellen van de zware bevalling.

Haha, de olie overal uitverkocht? Nou, kan niet door mij komen hoor. Ik heb het niet gekocht.

Geplaatst

Las net in de krant dat er in Groningen een baby te vondeling is gelegd, wat een schande!!

Kan daar zo boos om worden..

Olie was idd uitverkocht, vandaag maar eens koekeloeren in A'dam.. Januari is alweer bijna voorbij, jemig.. Nog ff en dan komen en weer heel wat nieuwe wondertjes op de wereld!!

Succes!!

Geplaatst

Het is dus gelukt met de matrasbeschermer Fren? Ik heb de mijne ook weer gevonden, zit te denken of ik het vandaag met verschonen bed zal doen of bij de volgende keer... Wil wel een begin maken met de vluchttas, je weet maar nooit. Wat grappig trouwens dat Vin helemaal week werd van kleine meidenkleertjes!

Met die olie lijkt me helemaal niks, brrr dat glibberige gedoe. Ik ben alleen wel benieuwd hoe het zal gaan bij mij want ik heb nog een klein litteken van 8 jaar geleden toen ik ben ingescheurd... Ik heb er toen niks aan laten doen omdat ik dacht: heeft geen zin, ik ga nog een keer bevallen. Gelukkig gaat dat ook gebeuren maar had niet gedacht dat het pas zoveel jaren later zou zijn... Nou ja, ik zie het wel. Heb in ieder geval goeie hoop dat nummer 2, die bij mij ook kleiner is, er achter aan floept zoals bij Jeanine...

Geplaatst

Nee, dat nog niet caro, moet morgen ff naar de Hema om m te halen. Maar heb een beetje de kriebels na vrijdag. Heb ineens hetidee dat ze zomaar eerder zou kunnen komen... Heb al wel een begin gemaakt met de vluchttas: heb een wasmand klaarstaan waar ik alles in gooi waar ik aan denk. Zit alleen nog een beetje te twijfelen wat ik mee zal nemen voor mezelf voor na de bevalling. En waar haar ik in Hemelsnaam half januari slippers vandaan?

Geplaatst

Sportzaak? Zo ben ik op zoek naar een badpak voor mijn dochter, hebben ze ook bijna nergens, alleen bij Perry sport maar niet de goeie maat. En anders good old internet...

Geplaatst

Fren, ik heb Havaianas slippers, zijn er in allerlei kleuren. Zitten heerlijk! Heb ze gekocht bij Footlocker, of in de Kalvertoren.

Gisteren twee hempjes gescoord bij Zeeman om in te bevallen!

Geplaatst

Melis, dat arme kleine chinese manneke ligt hier nu in het UMCG een halletje verderop van mij....zielig he?! Maar ja je weet nooit het verhaal achter zo'n drama dus ik oordeel ook maar niet. Hoop dat ze de moeder kunnen vinden en haar kunnen helpen want in NL hoef je als moeder je kind echt niet zomaar te vondeling te leggen..genoeg instanties die kunnen helpen.

Caro, de schoenenreus heeft ook altjd wel een soort van slipper, badslipper ofzo.

Geplaatst

Hihi Stiertje ik ben niet op zoek naar slippers dat is Fren! Ik heb nog slippers, wel hele oude maar ga geen nieuwe aanschaffen...

Is het nog een beetje uit te houden? Hoe voel je je, heb je klachten? Ik had gister en vanmorgen en beetje hoofdpijn en moest meteen aan je denken... Heb dinsdag weer bespreking van bloed en urine check dus voor de zekerheid mijn vluchttas maar gaan inpakken, ben soms bang dat ie zegt: blijf maar hier!

Geplaatst

Jee Jeanine wat een verhaal en wat heb je practhige kindertjes op de wereld gezet!!! geniet ervan!

ja dat vondelingetje.

ben blij dat moeder hem daar neergelegd heeft, waar ie snel gevonden zou worden, nou iemand zag dat ze hem daar neerlegde en ging direct bij het bureau melden dat er een baby voor de deur was gelegd.

beter dit dan dat ze het kindje wat aangedaan had.

wat ontzettend moeilijk om deze beslissing te maken!

ze zal wel geen andere uitweg gevonden hebben.

hoop dat dat jongentje terecht komt in een mooi liedevol gezin!

ik heb mijn trouwring afgedaan, niet wegens relatieproblemen maar omdat ie kneld:)

mijn handen doen ook zeer, de botten, beetje reumatisch moe gevoel in de botten.

de kleine is erg actief, heb het idee dat ie weer gedraaid is maar ja kan dat niet eveb checken middels een echo.

en last van harde buiken als ik ga staan en lopen.

dus even pas op de plaatst!!

ohh zooo spannend, mijn schoonzus is morgen uitgerekend..hoop echt dat ze deze week geboren word, mijn nichje.

dan kunnen we nog even heen.

bij de oudste was ze 6 dagen overtijd, bij de tweede 5 dus zou nu na 4 dagen moeten zijn:)

nou ja voor hetzelfde geld duurt het nog 2 weken.

vanmiddag gaan we nog even op visite bij vrienden, kan nu nog even gezellig.

en anders ga ik toch weer dit doen en dat doen en nu kan dat lekker niet, dus braaf zitten en lief wezen:)

Stiertje alles ok? met je oorpijn??

fijne dag meiden.

Geplaatst

Zielig voor de kleine baby maar beter zo dan achter in een tuin vinden wat tegenwoordig "normaal" is! Nu heeft t menneke nog een toekomst!

Hier staat de tas al wkn klaar haha nu alleen nog spullen voor papa erin want die blijft bij mama op de kamer slapen!! Gezellig met zn drietjes!

Gisteren nog 2 witte mutsjes bij prenatal gehaald, die zijn toch wat kleiner dan de hema! Heb nu 5 mutjes mee haha, bij ieder setje een, jaja kleine moet er mooi bijliggen haha!

Verder ook 2 dr brown flessen gekocht, hoor goeie verhalen dus die zijn nu in huis!

Geplaatst

jeetje jeanine, dat van die weeen herken ik wel ja, ik kreeg alleen gelukkig wel een pompje....maar 50 min van 0 tot 10...jeetje :) maar vaak geen last meer van als ze er zijn he :) hoe heb jij de naweeen? die vond ik wel pijnlijk ook :(

en dat ritme heb ik ook hahaha, overdag roosje, snachts alleen maar bij ons *zucht...maar soms ook zo lekker en jij hebt dat dubbel :) zijn julie wel al thuis?gelukkig gebruiken we nu aleen nog de kruik om het bedje lekker op te warmen, maar niet meer voor haar temp. en krampjes heeft ze gelukkig ook niet zo heeeeel veel last van :)

olie heb ik nog wel wat monsters, heb ze niet kunnen gebruiken he :) bij interesse stuurt maar iemand een mail met adres, stuur ik ze wel op :)

en meiden, niet bang zijn voor een bevalling, zoals jeanine al zei, je lichaam neemt alles automatisch alles over

xxx

Geplaatst

Jeetje wat een verhaal over datvondelingetje, dan zie je echt geen andere uitweg meer denk ik, pfff.

Marie, nog even volhouden meid, hopenlijk krijgt je vk gelijk en komt het snel. Heb je wel zin in de bevalling of zieje er erg tegenop??

Bikkel hier ook zoveel mutsjes en inderdaad bij de eerste paljes een bijoassend mutsje, moet natuurlijk wel helemaal netjes zijn gelijk.

Geplaatst

Hm, net heel verhaal zitten tikken en nou is tie weer weg!

Maar goed, we gaan een nieuwe poging wagen ;-)...

Marie - jeetje, schiet nu inderdaad al op voor jou! Voel je je nog goed, of begin je het nu zat te worden?

Marjan - ik begin nu ook vocht vast te houden - vooral bij laarzen aantrekken merk ik het goed!

Die olie heb ik gisteren wel mee in m'n handen gestaan, maar uiteindelijk niet genomen. Ben altijd zo slecht in zulke dingen onderhouden, net zoals met die vitaminepillen dagelijks slikken - is bij mij meer 1 x in de week ofzo! Ik smeer wel al dagelijks een soort vaseline tegen de aambeien, dus al genoeg geglibber tussen de billen hihi ;-)... En misschien helpt dat ook wel wat ;-)...

Had nog niets gehoord van dat vondelingetje, maar wel zielig zeg! En inderdaad niet nodig in nederland met al die hulpverleningsinstanties lijkt me...

Fren - sja, die term hoogzwanger gebruikte m'n moeder gisteren ook al voor mij en vond ik ook zó raar klinken! Maar denk dat dat nu inderdaad wel op toepassing begint te worden voor ons, dus dat we er maar aan moeten gaan wennen, want voor je het weet zijn we daar ook al weer aan voorbij ;-)...

Hier is m'n tas voor de helft ingepakt. Andere helft kan pas als ik de kleertjes gewassen heb, dus daar begin ik straks misschien maar even mee...

Daarnaast loop ik wat op te ruimen - irriteer me ineens aan accesoires die er al een tijd staan en wil alles op zolder / in kastjes zetten zodat er RUIMTE is, maar ja, dat wordt moeilijk in dit huisje! Manlief ergert zich momenteel geloof ik aan me dat alles ineens weg moet, maar ja, verhuizen naar een groter huis is nu ook geen optie, dus dan maar zo een beetje ruimte kweken ;-)...

Gister hoeslaken voor onszelf en de kleine bij de hema gehaald - was 20% korting en lijkt me wel handig om extra verschoning in huis te hebben.

Twijfelde nog over extra hydrofiele luiers - heb er nu 12, wat ze minimum aanbevelen, maar zou dat genoeg zijn?

En wat voor dekentjes hebben jullie? Wij alleen 1 voor het ledikantje, maar misschien laten we hem de eerste paar dagen in de reiswieg bij ons op de kamer slapen ivm borstvoeding starten, maar daar is dat dekentje te groot voor! Hebben jullie daar een apart dekentje voor? Ook voor als je bijvoorbeeld met de kleine naar buiten gaat?

De blauwe muisjes zijn ook in huis. Beschuit is volgende week in de aanbieding, dus die haal ik dan ;-). En had ook ergens ze zwitsal en billendoekjes in de folertjes zien staan voor volgende week, dus die ga ik dan ook maar even inslaan...

Nou, straks misschien ook t bed maar gelijk even op klossen zetten en de matrasbeschermer er op leggen - is ook dat geregeld.

Pff, verlof is net officieel 1 dag begonnen, maar wil alles echt ineens klaar hebben, terwijl ik als het goed is nog in ieder geval 4 weken heb!!!

Kan me voorstellen dat m'n man gek wordt van me momenteel hahaha...

Geplaatst

Vanaf wanneer ben je eigenlijk hoogzwanger?

Ink, wij hebben 18 hydrofiele luiers.. Volgens mij kan je er niet genoeg van hebben aangezien je ze voor werkelijk van alles kunt gebruiken. Wij hebben ook 2 extreem grote hydrofiele luiers gekocht (Aiden&Anais o.i.d.) die ook multifunctioneel (wel duur) zijn.

Qua dekentjes; wij hebben 2 grote ledikant dekens, 2 kleinere wieg dekens en tig wieg dekentjes om de baby in te wikkelen. Wij wilden iig van alles minimaal 2 hebben voor als er iets verschoond moet worden.

Wikkeldekentjes hebben ze bij IKEA; roze en blauwe voor 4,99 per stuk!!

Gisteren nog een paar ruim zittende onderbroeken gekocht en 2 shirts voor de bevalling. Heb ik toch het idee dat ik er nog een beetje netjes bij lig voor zover dat gaat lukken.

Ga ff snel naar de AH om schoonmaakmiddelen te kopen, er MOET schoongemaakt worden (nesteldrang?)

Fijne zondag meiden!!

P.S. Lange meiden; hebben jullie voor je gevoel ook een relatief kleine buik? Soms denk ik weleens, groei je wel goed daarbinnen?

Geplaatst

Haha ik moet er wel om lachen: volgens mij mij is de nesteldrang overal in volle hevigheid toegeslagen. Ik zit ook onrustig op de bank en wil van alles kopen en doen, terwijl ik volgens mij, op shampoo, luieremmer, molton en zoogcompressen na, alles in huis heb...

Geplaatst

Hm, geen idee vanaf wanneer die term precies is eigenlijk, maar denk nu wel zo'n beetje ;-)...

Van de week dan toch denk ik nog maar n paar van die luiers halen..

ja, Fren, geloof dat we er inderdaad allemaal wel "last" van hebben... Oh idd, die zoogcrompressen moet ik ook nog hebben. Luieremmer doen we niet - gewoon telkens lekker in de container gelijk gooien is het plan ;-)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden