Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh en Melis- in het begin dacht ik idd dat m'n buik wel mee viel, maar nu heeft tie toch echt n sprint gemaakt geloof ik - zal wel ff kijken om eerdaags weer s n foto te maken / te plaatsen ;-)...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wanneer is die sprint gekomen Ink?

Ik sta in de rij in een overvolle C1000 met een kar volgeladen met onnodige troep. Ik zie nu pas dat hetgeen waarvoor ik ging, Ajax schoonmaaktroep, niet in m'n kar ligt. Grrrrrr....!!!

Geplaatst

Oja, ik schijn ook nog een bescheiden buik te hebben, hoewel hij nu idd wel snel groeit. Ben ook echt alleen op m'n buik aangekomen, draag zelfs m'n normale bh's. Nog steeds onder de 10 kilo extra.

Geplaatst

Ik draag ook m'n normale BH's nog, mijn borsten zijn niet gek veel groter geworden. Ik ben wel overgegaan van de strings naar onderbroeken, ook al heb ik altijd geroepen dat nooit te doen. Vind een onderbroek nu lekkerder zitten.

Hebben jullie ook zo'n trek in van alles en nog wat?

Voor m'n gevoel ben ik de hele dag door aan het eten; broodjes, beschuitjes, appels, crackers, liters drinken...

Geplaatst

Hier ook alle beschuit en muisjes in huis, chocolaatjes met muisjes, koffie en koffiemelk op voorraad en frisdrank!

Ik heb 2 dekentjes van de prenatal voor het bedje en een kleintje voor de kinderwagen maar daar heb ik ook de lodger voor!

Verder zijn we nu helemaal klaar! Kom maar op!!

Geplaatst

Zo'n klein dekentje voor de kinderwagen, is dat hetzelfde als een dekentje voor een wiegje qua maat?

Ik denk dat ik die toch nog maar ff moet gaan halen dan...

Ja Melis, heb ook veel trek - vooral in snoep (drop en aardbeienveters), chippies en chocolade. Overdag ben ik telkens vrij veel bezig, dus dan kan ik het wel laten liggen, maar 's avonds gaat de snoepla regelmatig open! Vandaag zijn alle winkels hier dicht, dus ik kan niets halen, terwijl ik door m'n voorraadje heen ben, dus dat scheelt ;-)..

Ik was eerst in 2 weken 2 kilo aangekomen, toen in 2 weken 2 ons en volgens mij de afgelopen 2 weken weer 3 kilo, dus in 6 weken tijd bijna een kilo per week! Ben nu in totaal 13 kilo aangekomen...

Draag m'n gewone strings nog (gister wel 3 onderbroeken gehaald voor het kraamverband in te kunnen doen) en m'n bh's zijn nét even te krap geworden, maar scheelt niet veel... Stond gisteren te twijfelen bij de voedingsbh's, maar heb er toch maar gewoon even mee gewacht, want geen idee welke maat ik dan straks heb. Ik heb wel 2 oude voedingbh's van m'n zus die me passen, dus daar kan ik de 1e dagen mee doen, maar die geven weinig steun, dus daarna wil ik wel voor betere kijken.

Oh Bikkel, daar zeg je wat - koffie en koffiemelk! Die moet ik inderdaad ook wel even in huis halen! Zal ook even aanmaaklimonade halen als er kids mee komen. Goh, wat stom dat ik helemaal niet gedacht heb aan wat drinken voor bij de beschuit met muisjes!!!

Nou, bed staat inmiddels ook op klossen. Haha, echt idioot, maar werd er even emotioneel van - vond het zo'n "echt" gezicht, zo'n kraambed! Haha, lekker dom!

Kleertjes gesorteerd in witte was en kleur en die ga ik nu dus gelijk weer ff in de wasmachine stoppen ;-)... Lekker bezig op zo'n zondagje ;-)...

Geplaatst

Nou, ik heb toegegeven aan m'n nesteldrang hoor: de stad in geweest en molton gekocht. En dat roze wieg hoeslaken, dat leuke mandje voor de babykamer, mutsje + sjaaltje en 2 warme vestjes had ik ook ECHT nog nodig ;-)

Ik heb een dekentje voor wieg, wagen en ledikant, en veel lakentjes. Ach, is snel genoeg bij gehaald. Denk dat ik wel nog een extra omslagdoek ga halen. Schoonmams maakt boxkleed en de andere dingetjes komen wel. Koffie en ftus neem ik iedere x wel mee, maar is altijd in huis. En vriendlief kan ook heel goed boodschappen doen!

Geplaatst

Haha, Fren.. Je bent dus ff wezen shoppen! Wellicht m'n man nog gezien op de motor in Amsterdam? ;-)

Hij is motoragent bij het Leidse plein..

Wilde ook ff gaan shoppen, maar in Almere zijn de winkels maar beperkt open op zondag :(

Geplaatst

Hee meiden,

Jullie lekker bezig met laatste voorbereidingen, leuk hoor!!

Lees vanalles over dekentjes :-). Wij hebben ook twee losse dekentje om haar gewoon lekker in te pakken en voor in de box. Zo blijft het dekentje voor bed daar gewoon liggen, we hebben ook een slaapzakje voor de kinderwagen en een wrapper voor de maxi Cosi. Allemaal misschien best veel, maar ik vind het wel makkelijk. Dekentje voor box/ om haar gewoon lekker in te wikkelen is een heel soepel dekentje.

Echt leuk dat jullie binnen een paar weekjes jullie kleintjes kunnen verwachten! Super! Onze kleine meid is ruim een week oud en we genieten volop!

Geplaatst

Haha, iedereen is zo lekker aan het shoppen!

Hier vandaag de box neergezet met het boxkleed erin. Maar ik vind het zo hard! Ik denk dat ik morgen nog maar even naar de Prenatal ga om er nog iets onder te kopen ofzo.

Hoe hebben jullie dat?

Verder heb ik voor het ledikantje 2 dekentjes en voor het wiegje ook 2. In de kinderwagen gebruik ik het dekbedje dat bij de kinderwagen zit. Ik weet dat een kindje eigenlijk niet onder een dekbedje mag, maar als je zelf achter de kinderwagen loopt, lijkt het me niet zo'n kwaad kunnen. En als het een keertje in het kinderwagenbakje gaat slapen (bijv. als we op visite gaan) dan maak ik het wel gewoon op als een bedje, dus gewoon met lakentje/dekentje en dan gebruik ik een van die wiegdekentjes.

Voor in de maxicosi heb ik zo'n wikkeldeken waar de riempjes van de maxicosi doorheen kunnen, ziet er wel lekker warm uit. Verder heb ik nog 2 badcapes en een wikkeldeken om het kindje lekker in te wikkelen tijdens het voeden ofzo of als het in de box ligt. Nou ja, dat lijkt me wel genoeg hoor. En als blijkt dat we echt nog iets essentieels missen is dat ook zo gekocht of via internet besteld ofzo.

We hebben nu trouwens 12 hydrofielluiers. Ik zal vast nog wel zo'n pak bij de HEMA erbij halen tegen die tijd, want daar schijn je er niet genoeg van te kunnen hebben. Maar dan wil ik eerst weten of we een jongen of meisje krijgen, want dan wil ik wel het blauwe of roze pak kopen. Nu is alles nog wit en grijs.

Geplaatst

ik heb alles al klaar voor de kleine, heb 2 ledikantdekens en anders op zolder nog wel meer van de oudste en een keer wat ouderwetse dekentjes gekregen.

voor in de kinderwagen heb ik een wiegdeken gekocht.

hydrofiele luiers heb ik echt heel veel van, denk wel 25, had nog heel wat en heb wat blauwe gekocht bij de hema en ikea.

die dingen gebruik je overal voor, op het aankleedkussen na het badderen en 1 om mee af te drigen, dan spuugt ie/zij en heb je even geen spuugdoekje bij de hand nou daar gaat weer een hydrofiele luier, 1 in de verzorgingstas, 1 bij de box, een verdwaalde in de auto, 1 in de kinderwagen.....en als je ze allemaal in de was hebt dan heb je niks meer in de kast:) dus ik heb er genoeg van.

net als spuugdoekjes, de oudste was een enorme spuger dus had eerder te kort dan over:)

shampoo's voor de kleine heb ik, olie en dergelijke.

omslagdoeken ook, badcapes, muisjes al 1 pak van open:) beschuiten nog niet.

Geplaatst

Eef inderdaad een beetje hard: ik had altijd 2 boxkleden op elkaar: 1 die ik gratis had van de verzekering en een leuke van Nijntje er bovenop. Kijken waar die zijn trouwens...

Geplaatst

Even heel kort tussendoor: mijn broer is meubelstoffeerder en hij heeft schuimrubber bekleed met skayleer voor in de box. Nu ze klein zijn met een boxkleed, als ze groter zijn handig af te wassen als ze geknoeid hebben. Jammer dat we dat idee pas nu bedachten, dat was erg handig geweest bij mijn zoon. Misschien hebben jullie een handig iemand in de buurt die dat ook kan?

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Goedmorgen meiden.

Iedereen aan het uitslapen na de nesteldrang woede van gisteren?

Hier onrustig geslapen - was de 1e nacht met t bed omhoog en vond het toch wel een beetje spannend dat we er niet door heen zouden zakken of dat ik er 's nachts geen erg in zou hebben als ik naar de wc zou moeten en dan vervolgens er naast zou vallen ofzo. Allemaal doemscenario's, waar niets van gebeurd is, maar zorgde er voor dat ik niet echt lekker ontspannen heb gelegen...

Eef - wij krijgen onze box pas volgende week en hebben ook maar 1 kleed. Kan me voorstellen dat t idd misschien wat hard is. Wij hebben nog van die kleine platte vierkant kussentjes - misschien passen die er wel in? En dan t kleed daar overheen ofzo ;-)...

Straks met paar vriendinnen in Zeeland afgesproken. 2 heb ik al paar maanden niet gezien, dus die zullen wel schrikken van m'n buik ;-)...

Verder is de kleine man erg rustig vandaag, terwijl hij me meestal elke ochtend wakker schopt. Vind ik eigenlijk helemaal niets - wil m weer gewoon even voelen, maar aan de andere kant heeft hij wel vaker drukke dagen afgewisseld met 1 of 2 rustige dagen, dus ik probeer me maar niet druk te maken. Morgen weer naar de VK, dus dan horen we wel weer of alles goed is met hem...

Geplaatst

ink, ik heb ergens gelezen dat als de kleine erg rustig is, je iets zoets moet eten en na 10 minuutjes zou de baby daar op reageren.....ik laat altijd papa voelen want daar reageert hij heel sterk op!

Geplaatst

Bedankt voor de tip, mooi excuus om n snoepie te gaan pakken ;-)...

Eens kijken of hij daar op reageert... Hier wordt hij altijd rustig als papa zijn handen er op legt - stopt tie gelijk met trappelen!

Geplaatst

ik heb een plastic boxkleed, maar die gebruik ik pas al ie veel ouder is, die kan je gewoon kopen bij babyzaken.

die kan je makkelijk schoonmaken als ze een koekje eten in de box of wat drinken.

voor nu heb ik gewoon stoffen boxkleden.

de kleine is idd weer teruggegdraaid, voel zijn koppie weer onder mijn borsten.

gelijk weer een stuk minder adem.

nou ja we zien wel:)

hij is nu al net zo eigenwijs als zijn vader hahaha

Geplaatst

ja dat kan, gisteren nog weer geprobeert, draaide 3kwart naar beneden en huppa weer naar boven.

man zei al dat ie zo lekkerder ligt en meer ruimte heeft mss.

nou ja, we zien het wel weer;)

mss draait ie uitzichzelf nog wel.

waar kijken jullie erg naar uit?

waar verlang je naar wat je tijdens de zwangerschap niet kon eten bv of iets anders.

tuurlijk je kijkt naar je kindje uit:)

ik verlang ernaar om weer normaal te kunnen bukken, staan gaan, auto rijden, mezelf scheren hahaha.

eten valt mee, ja heb wel zin in filet american en dat mag met bv met mate, en echt echt echt vers.

oja heb ook wel zin in een wijntje maar drink sowieso haast nooit.

Geplaatst

Mmm ja een toastje met filet american en een klodder zelfgemaakte knoflooksaus en een wrap met gerookte zalm!!!!

Ik verlang gewoon weer naar mezelf, alhoewel ik mezelf even moet gaan zoeken, aangezien ik de afgelopen 7 jaar zo werd geleefd door de endometriose, hormonen en zwangerschap!

En als ik lichamelijk weer oke ben, dan met een hele dikke beurs gaan shoppen....ohhh heerlijk haha!

Geplaatst

Marja dat is balen, hij ligt gewoon niet graag met zijn koppie naar beneden, wij toch ook niet, hihihi.

Ik verlang heel erg naar mijn buik!! Ik vind het echt wel leuk om zwanger te zijn, maar o wat mis ik het gemak waar ik alles mee kon doen, hup even bukken, opstaan, auto uit stappen.

Verder wil ik ook wel weer eens uitplassen, nu sta ik soms op en denk ik mmmmm ik moet nog meer en dan komen er nog srie druppels en voelt het nog of ik moet plassen.

Qua eten heb ik bijna alles gewoon nog gegeten, alleen geen ossenworst en filet american, dus daar heb ik wel weer trek in. Af en toe heb ik wel een klein glaasje wijn gedronken bij het eten.

Hier is de kleine wel goed aan het indalen, merk nu echt dat ik wat wijdbeenser moet gaan lopen en zitten. Ook heb ik nu bovenin mijn buik meer ruimte en is het daar ook platter.

Ook wel vaak steken onderin en de grote boodschap is ook niet prettig, we zijn echt benieuwd wanneer ze gaat komen.

Geplaatst

ja ik drink sowieso haast nooit, denk 2 x per jaar ofzo.

maar als iets niet mag heb je er juist wel eens zin in:)

ja ossenworst, jammie:)

gelukkig lust mijn man dat niet net als filet american dus dat had ik niet in huis, maar op een verjaardag ofzo staat het vaak op tafel.

ik heb zin om weer met mijn zoon te klieren, lekker kietelbeurten geven, achter elkaar aan rennen, te stoeien.

en gewoon weer normale sex hahahah

maar idd zwanger zijn is ook heerlijk! dus genieten we er nog even van!

heeft ook zijn voordelen, je kan sneller even wat uit handen geven, mijn zoon zijn slaapkamer stofzuigen is heel lastig, alles blijft in zijn vloerbedekking haken ( zat erin toen we het huis kochten en was net nieuw dus niet vervangen) dus kan je het beste op je knieen doen dus dat doet mijn man nu:)

Geplaatst

Ik ben net op de bank geploft, natuurlijk weerveel te veel gedaan... Babykamer kerels waren te vroeg, hoera! Maar helaas was het vervangende hoofdeind van het bedje ok beschadigd. Dus nu moeten we weer wachten op een nieuwe afspraak. Ga nu maar proberen er een leuke goodie uitte slepen :-) alle dingen voor de vluchttas zijn gelukkig in huis, en verzameld, of in de was. Lekker gevoel. Postzegels gehaald, dus kan de enveloppen schrijven. Kortom: ik geef ten volle toe aan m'n nesteldrang! Vanavond laatste yoga les, weer met partner. Ben benieuwd...

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een snelle reactie van mij!

Woensdag 18 januari is om 06.39 uur onze zoon S_ven geboren op de natuurlijke manier, om 07.09 uur is onze dochter L_ara met een spoedkeizersnee geboren.

Het was een pittige bevalling en begin nu een beetje bij te komen. verhaal volgt later deze week..... De kids doen het super dus helemaal gelukkig!!

Liefs Lianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden