Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

Ik breekeven in....Amy hoe moeilijk ook, probeer je niet gek te maken met internet , ook ik had bruin- verlies met 8weken en een dag, totaal in paniek, echo en alles was okay, ik liet zowel lokaal als in Dusseldorf een echo maken. In dd gaf men aan dat het wl 10 dagen kon durn: er zat een bloedstolsel waarschijnlijk van de punctie.

vervolgens stroomde helderrood met 13 weken, oorzaak: ligging placenta

Ik kan je adviseren om als je je zo'n zorgen maakt dit uit te spreken bij je zkh en een echo te vragen ter geruststelling.

Dames wat tweelingen betreft: een-eiige zijn puur toeval, is niet erfelijk bepaald maar Spontane 2eiige tweelingen zijn wel erfelijk daar er meerdere eicellen goed rijpen

Lief Babeth

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joepieeeeeee!! De echo was helemaal goed!!!:happydance:

We hebben het hartje gezien...heeeeel mini! En we konden hem ook horen...zo gaaf!:)

Het kindje ligt een paar dagen voor op de groei, was nu 1.25 cm! (8 weken ipv 7,5 week). We zagen een groot hoofdje in verhouding, en korte stompjes van armpjes...ik vind hem nu al knap..haha!!:)

We zijn helemaal blij en dankbaar! Wat een wonder is dit he!

Geplaatst

Sylvia: fijn dat je een goede echo hebt meid en jullie kleintje loopt al voor zeg! En nu al een knapperd haha.

Pjessie: jeetje meis, nog zo'n wondertweeling zoals bij ons. Ook 1 emmy teruggeplaatst en nu 2 wondertjes in je buik. Gek gevoel he? Ik weet het nu 3 dagen en het begint nu eindelijk te bezinken. En zoals Babeth inderdaad schreef: een-eiige tweeling zijn altijd toeval, daar hebben de genen niets mee te maken. Heel bijzondere situatie vinden wij het.

Amy: arme meis, wat maak je je ongerust. Ik snap het wel, maar het is inderdaad niets om je nu over druk te maken (makkelijk gezegd natuurlijk). Ik heb de afgelopen dagen ook nog steeds bruin verlies en probeer me hier ook niet druk om te maken. De echo liet gewoon kloppende hartjes zien en de arts zei echt nadrukkelijk dat bruin verlies vaak voorkomt en dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Ga vooral niet teveel googlen, want dan kom je de negatieve verhalen tegen. Hoop dat je beetje afleiding hebt tot de 1e echo! En anders gewoon bellen met zkh om je gerust te laten stellen hoor meid!

Medusa: wat grappig dat het gelukt is dat je zusje niets doorhad. Weet je wanneer je het mensen wilt vertellen?

Melis: vervelend dat je snipverkouden bent. Verstandig om dagje thuis te blijven.

Vandaag is mijn laatste vakantiedag. Maandag weer aan de slag. Zie er wel beetje tegenop, want laatste dagen heb ik veel last van misselijkheid. Elke dag wel zo'n 1 of meerdere keren innige omhelzing met toilet. Nou ja, we zien het wel. Kreeg vandaag trouwens de oproep voor de eerste afspraak bij Verloskunde in het ziekenhuis. Dinsdag 9 augustus mag ik al komen, fijn zo lekker snel. Dan ben ik net 9 weken.

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, het is zeker een gek gvoel, het komt nu wel wat meer te dagen, maar het blijft nog een beetje onwerkelijk.

Wij vinden het ook ontzettend bijzonder, volgende week vrijdag hebben we nog een echo.

Geplaatst

Het was kort maar krachtig; ik ga jullie alweer verlaten, hier helder bloedverlies en heftige krampen: ik weet genoeg. We zijn nog nooit zover gekomen, het zou vertrouwen moeten geven voor volgende keer maar voor nu was het te mooi om waar te zijn. Op het moment overheerst het verdriet enorm. Geniet er elke dag van dames en op naar mooie zwangerschappen!

Geplaatst

och amy.....had het niet gedacht...of meer gehoopt dat je gewoon een van de vrouwen bent die gewoon wat bloed verliest :( heel spijtig om te horen meis en krachtig van je om te denken dat je zwanger kan worden en dat het voor nu niet is....heel veel sterkte met het verwerken :(

knuffel

Geplaatst

Sissy, ik wil het wel na de 7 weken echo aan de famillie vertellen en na de 10 weken echo of zo iets gewoon vertellen.

En jullie???

Ja vond het ook heel goed dat ik ahar voor gek heb kunnen houden met het bier :-)

Silvie super al zo'n mooie echo

Interesante weetjes of de 2lingen

Geplaatst

Oh lieve Amy: wat gigantisch naar. Heb ik je vanmiddag nog geprobeerd een hart onder de riem te steken en is het nu toch misgegaan.

Wat krachtig van je dat je al kan denken dat je nog nooit zover was gekomen en dat dit al heel wat was. Maar wat een enorme teleurstelling en verdriet is dit weer om te verwerken. Sterkte meis! Een dikke knuffel!

Geplaatst

Hallo,

Ik wil me hier ook graag aansluiten. 11 juli tp gehad van verse 2 blastocyste ( 5dgn oud). Vandaag uitslag bloedtest gehad. Hcg waarde is 795. Ik kan mijn gyn niet bereiken ( dr S te DD) dus ik heb geen idee, wat deze waarde zegt. Ik heb ook echt geen idee wanneer ik eventueel uitgerekent zou zijn. Ik weet wel dat ik zwanger ben!!

Misschien weten jullie wat meer over die waarde?

Groeten

Celene

Geplaatst

volgens mij is je hcg waarde wel errug hoog, dus je bent of flink zwanger of bereid je maar voor op een tweeling, hahahaha...kan altijd meer bij :) anyway...feli :)

Geplaatst

Hoi Celene, ik breek even in hier. Ik had ook hoge hcg en ben dus zwanger van een tweeling. Op de hoeveelste dag na terugplaatsing heb je deze waarde? Maw, heb je vandaag de uitslag gehad, of vandaag óók bloed geprikt?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik zit even te rekenen. Bij mij was het op de 14de dag 800 hcg. Met embryo's van 3 dagen. Als ik er vanuit ga dat je vandaag bloed hebt geprikt, dan zit je vandaag op 18 dagen. En daar dus 2 dagen bij omdat je embryo'tjes ouder waren. Dan zou ik bijna weer denken dat het een eenling is.

Maar ik heb me destijds ook suf zitten zoeken naar al die waardes, en elke theorie is weer anders. Dus er is toch maar één ding, en dat is afwachten!

Geplaatst
Hoi Celene, ik breek even in hier. Ik had ook hoge hcg en ben dus zwanger van een tweeling. Op de hoeveelste dag na terugplaatsing heb je deze waarde? Maw, heb je vandaag de uitslag gehad, of vandaag óók bloed geprikt?

groet,

Jeanine

Hoi Jeanine,

Ik zie ineens dat ik het helemaal verkeerd doe. Ik had op 11/7 de punctie en op 16/7 de tp. Dus vandaag is wd12. Ik heb vandaag bloedtest gehad en ook vandaag de uitslag. Ik kan niet meer helder nadenken. Er komt zoveel op ons af.

Groetjes C

Geplaatst

@ lieve Amy, wat vreselijk dat het uiteindelijk toch mis is gegaan :-( Ik vind het heel knap van je hoe je er tegen aan kijkt en positief (probeert) te blijven.

Wens je heel veel succes met de volgende poging / TP... Digiknuffel!

@ Celene, welkom bij onze uitgerekende topic en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar, van 1 of 2 wondertjes? Op dag 11 na TP was mijn HCG-waarde 175 en ik ben zwanger van één wondertje, dus ik denk haast dat je zwanger bent van een tweeling. Je kan op freya a.d.h.v. je punctiedatum/tp-datum uitrekenen wanneer je uitgerekend bent! Succes meid en schrijf gezellig met ons mee :-)

Ben net thuis van een mislukt etentje met manlief, eten werd geserveerd en ik ging zowat over mijn nek, getver! Zelfs een ijsje van de italiaan ging er niet in :-(

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Chips, na een vreselijke avond vol darmkrampen, diarree en braken, nu net wat bloedverlies... Schrik me te pletter. Wat nu?

Geplaatst

@ Nadieh, als het niet meer wordt kan het van je darmen afkomen, het zit allemaal heel dicht bijelkaar en er kan een adertje gesprongen zijn, blijft het of wordt het meer zeker het zh bellen

succes, liefs medusa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden