Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline, wat een heerlijk moment en dan ook zo'n mooie echo, gefeliciteerd met de 12 weken grens.

Sharon jij ook een mooie echo, wat leuk om te zien die armpjes en beentjes en al 2.6 cm ook heel mooi

ik voel me de laatse dagen smiddags echt niet lekker, savonds gaat het gelukkig weer.

Geplaatst

dank jullie wel, de misselijkheid is bij mij alweer een heel stuk minder, ik ben nog wel erg moe en met vlagen misselijk maar niet zo erg als in week 7-8. misschien dat je lichaam ook wel aan de hoeveelheid hormonen went.succes medusa.

Caroline wat fijn dat jouw echo ook helemaal goed was... en zo bijzonder lijkt me dat, dat het er 2 zijn. geniet ervan!

Geplaatst

Caroline en Sharon: wat fijn dat jullie echo's weer goed waren.

Caroline: wat bijzonder he, 2 van die minimensjes in je buik. Ik kijk ook echt uit naar mijn echo over 2 weken, eindelijk weer die ukkies zien. Het is zo speciaal. En nu vandaag de 12 weken-grens ook behaald. Super.

Sharon: wat is jullie kleintje ook weer mooi gegroeid, fijn. En dan nu wel nog een tijdje wachten tot de 12 weken grens dus voor de volgende echo.

Ik heb trouwens het idee dat jullie allemaal standaard ook met 12 weken een echo hebben. Ik heb dat niet, hmmm. Ik had met 9w2 een echo en 4 weken later weer een afspraak bij gyn. Dus dat is dan met 13w2. Dus nog weer ruim een week later. Vind ik wel erg jammer, moet nu nog 2 weken wachten. Hebben jullie speciaal gevraagd om de 12 weken-echo of was dat bij jullie standaard?

Medusa: vervelend dat je in de middagen nu misselijk bent. Hopelijk gaat het straks beter.

Ik merk dat ik vandaag bijna niet misselijk ben geweest, heb zelfs kunnen koken voor manlief en mijzelf haha. Was al een aantal weken niet meer voorgekomen, dan stond manlief dat elke avond te doen. Hij was blij verrast dat het eten al bijna klaar was toen hij van zijn werk kwam... Hopelijk blijft de misselijkheid nu weg.

liefs,

sissy

Geplaatst

Dames, die al op de 12 weken zitten, gefeliciteerd. Ik ben er gelukkig zelf ook bijna.

Wendy, gefeliciteerd met je tweeling.

Caroline, gefeliciteerd met de goede echo.

Mijn ouders worden voor het eerst grootouders en ze willen straks met ons mee naar een grote babywinkel. Ze willen al meebetalen aan de kinderwagen. Ik vind het super dat ze zo enthousiast zijn.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb een tijdje geen tijd gehad om op het forum te kijken, wat is er veel geschreven.

@ Wen: wauw wat een verrassing. Gefeliciteerd!

@Medusa: Fijn dat de echo goed was.

Ik ben sinds twee weken aan de bloeddrukverlagende medicijnen omdat mijn onderdruk 92 was. Ik had veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Met de pillen gaat het nu goed. Dit betekent wel dat ik verplicht bij de gyn moet blijven en elke twee weken terug moet voorlopig. (Dat is wel balen omdat de wachttijden altijd zolang zijn in het ziekenhuis). Voordeel is wel dat ik elke keer een echo krijg. Met onze uk is alles goed, lekker actief, rondjes draaien, zwaaien. Dus dat zag er top uit. Ik ben trouwens sinds een week niet meer misselijk, wat een genot! Ga nog wel overgeven bij het verschonen van mijn dochter (bij poepluiers) en verder kan ik de potjes olvarit ook niet zo goed handelen. Dit heb ik vorig jaar mijn hele zwangerschap gehad, dus nu moet manlief de poepluiers doen.....is hij blij mee ;-)

Begin al een behoorlijke buik te krijgen, wat een verschil tov de eerste....

Trouwens vorige week een duowagen gekocht via Marktplaats, hij was dichtbij te koop dus toch maar gedaan. Dit is een plaatje:zoom%20silver%20award.png

Ben er zelf erg blij mee. Dames met tweelingen zijn jullie er al uit welke wagen het gaat worden?

Groetjes Moontje

Geplaatst

Ziet er handig uit Moontje! Ik wil een keer bij een babyzaak gaan kijken wat er allemaal is. Dacht eerst twee naast elkaar maar dit is praktischer! Ik wil alleen eigenlijk ook reiswiegjes, kunnen die er ook op of alleen Maxi cosi's?

Dat jij al medicijnen hebt gekregen licht ook aan die hoofdpijn neem ik aan? Ik had 3 weken geleden een bloeddruk van 140-90 en dat was acceptabel, gisteren was het 142-95 en ik moet over 2 weken terugkomen. Mijn gyn vind onder de 100 nog acceptabel en bovendruk onder de 150... maar dus wel extra controle. Ik had in mijn vorige zwangerschap ook hoge bloeddruk maar nooit medicijnen gehad... Ben benieuwd.

Geplaatst

Caroline wat fijn dar de echo goed was, en gefeliciteerd met de magische grens van 12 weken.

Sharon wat fijn dat jou echo ook goed was.

Ik moet helaas nog drie weken wachten voordat ik weer een echo heb, komt omdat ik nog op vakantie gaat.

Zelf heb ik gekeken voor een duo wagen van Kees k2 twin met 2 losse nestjes, en ze kunnen er tot 4 jaar in

Kees_K2_Duo_kind_4be2afc94f5d0_120x120.jpg

Geplaatst

Moontje: dat is inderdaad niet zo mooi als je bloeddruk hoog is en je nu onder controle moet blijven van de gyn. Maar wel elke keer dan een echo van je ukkie. Leuk dat alles zo goed eruit ziet.

Wij gaan trouwens voor de Easy Walker duo. Daar kunnen twee reiswiegjes op naast elkaar, maar ook 2 maxi-cosi's. Heb van een vriendin die twee kleine kinderen heeft dat deze ook erg praktisch is. Heerlijk wendbaar ondanks de breedte en licht bedienbaar.

We zijn al druk op marktplaats aan het snuffelen, want een nieuwe vinden we echt erg duur.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hè meiden even vlug voorbij moet gaan werken gisteren onze laatste 3D echo gehad en wat was dat weer mooi zeg handjes en voetjes doe overal naar toe gingen wervelkolom die je echt goed kon zien en zo nog meer dingen die echt super duidelijk zijn ook mede door de goede apperatuur die ze daar hebben misschien dat we nog mee gaan doen aan een vervolg onderzoek dan heb je met 22 26 en 30 wk een echo lijkt ons ook wel weer

bijzonder

Wen super een tweeling had je meerder teruggeplaatst

gekregen

Verder weet ik het zo snel even niet uit m'n hoofd maar iedereen veel plezier vandaag met werken of een vrije dag of misschien wel een echo ik ga nu werken

Geplaatst

Zo, lijstje weer ff naar boven gehaald.. Vanavond naar de verloskundige, heb er zin in! Mijn buik is sinds een week enorm aan het groeien, heel bijzonder.. Hebben jullie dat ook?

Volgende echo:

25 Augustus : Melis25 (2e afspraak vk)

26 Augustus : Melis25 (pretecho (extra:))

29 Augustus : Simonja (nekplooimeting)

30 Augustus : ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

31 Augustus : Medusa ( echo )

1 September : Sylvia83 (2e echo, termijnecho)

2 September : ChrisH (echo)

​6 september : Sissy (echo)

6 September : Medusa (1e afspraak vk)

12 September : Disi (12 weken echo)

15 September : Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

15 September : Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

26 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78 (2ling)

Geplaatst

Volgende echo:

13 September: Veer (controle vk)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

Uitgerekend op...

Zo ook weer even onze afspraken erin gezet Melis veel plezier bij de vk en morgen met de echo

Geplaatst

Volgende echo:

7 september: Caroline (controle bloeddruk)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Ook hier gisteren de laatste 3D echo gehad. Net zoals bij Veer was er heel veel te zien. Ze konden niet meer alle plaatjes voor het onderzoek maken omdat ze niet meer alles op 1 beeld konden krijgen.

De beeb is nu 4,9 cm en lag echt geen seconde stil. Ook daarom erg moeilijk om een plaatje te maken.

Melis, mijn buik begint ook flink te groeien. Vanochtend de eerste collega die opeens uit het niets zei: 'goh, het is al goed te zien dat jij zwanger bent'. Ik was zo overdonderd want we hebben het nog niemand verteld. Maar goed. die (een hij) zag en zei het zelfs dus wie weet hoeveel mensen dit nog meer denken.

Gisteren op kraamvisite geweest en ook die vriendin zag het. Kortom, ik kan het niet meer echt verbergen.

Gelukkig is vandaag mijn laatste werkdag en heb ik lekker 2 weekjes vakantie. Na mijn vakantie ga ik het wel vertellen, ben dan ook al ruim 14 weken.

Melis, veel plezier bij de vk en morgen bij je echo.

Geplaatst

Simonja, wat leuk dat je kindje zo beweeglijk is! Weliswaar jammer voor de foto, maar wel goed nieuws!!

Hier krijg ik ook al dagelijks te horen dat mijn buik enorm groeit, men ziet gelijk dat ik zwanger ben. Een collega van mij is 15 weken zwanger en bij haar zie je niets :o

Ga je nog weg in je vakantie of blijf je lekker thuis? Waar je ook heen gaat, veel plezier en geniet lekker van je zwangerschap meid!!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Zooo.... Ben weer goedgekeurd door de verloskundige!

We hebben het hartje weer gehoord, zo geweldig :):) Bloeduitslagen waren ook allemaal goed; HB 7.8 en glucose 5.8

Mijn bloedgroep is A negatief rhesus dus met 27 weken wordt er opnieuw bloed afgenomen bij mij om de kijken wat de rhesusfactor van de baby is. Als deze niet gelijk is met die van mij, krijg ik met 30 weken een prik.

Bloeddruk was 140/50.

Wij zijn helemaal happy, morgen 12 weken!! :):)

Simonja, mocht ik je niet meer 'spreken'; succes bij de nekplooimeting a.s. maandag en geniet van je welverdiende vakantie in Spanje!

Fijne avond meiden xxx

Geplaatst

Ff mijn nieuwe afspraak erbij gezet...

Volgende echo:

7 september : Caroline (controle bloeddruk)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Yes, yes, yes... Vandaag 12 weken!! Vanmiddag nog ff onze baby bewonderen met een echo en dan kan het echte genieten van de zwangerschap gaan beginnen!!

Heb mijn naam blauw gemaakt omdat ik een voorgevoel heb dat we een jongen gaan krijgen. Hebben jullie ook een voorgevoel?

Fijne dag allemaal :))

Volgende echo:

7 september : Caroline (controle bloeddruk)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

Uitgerekend op...

9 Maart :
Melis25

Geplaatst

Jij hoeft in ieder geval niet lang te wachten Melis, voor je het weet! Ik denk een jongen en een meisje of 2 jongens... Willen ons eigenlijk laten verrassen zoals bij mijn dochter maar die wil zo graag weten! Dus of we het volhouden?

Geplaatst

Melis, wat fijn dat je de 12 weken hebt gehaald. Ik zit bijna op 10 weken. Gelukkig ben ik niet meer constant misselijk. Op naar de 12!

Ik heb ook het gevoel dat het een jongen is, ben ook erg benieuwd. Willen jullie het allemaal vantevoren weten?

Laten jullie ook een pretecho maken en zoja met hoeveel weken?

Geplaatst

Caroline, nog een kleine 3 weken en dan weten we i.d.d. wat het wordt, ben zo benieuwd! Manlief denkt een meisje en ik een jongen, haha. Lijkt mij heel bijzonder om te kunnen wachten met het geslacht tot de bevalling, ga je het volhouden denk je? Hoe is het met je? Al een mooi buikje aan het krijgen?

Sharon76, 10 weken is ook al een hele mijlpaal! Fijn om te lezen dat je niet meer zo misselijk bent. Hoe voel je je verder? Bij mij was de vermoeidheid van de een op de andere dag ineens weg, heel apart.

Wij gaan een pretecho laten maken met 15 weken, dr. Papa in Amsterdam kan het geslacht al heel vroeg bepalen.

Wat vinden jullie ervan om ergens eind september /begin oktober een uitgerekend-in-maart-2012-date te organiseren? Of wellicht een combi met het februari 2012 topic? Volgens mij is iedereen in die periode de 12 weken voorbij?

Voorkeur voor dagen, plaats?

Geplaatst

Melis heel veel pleizer bij je echo vandaag altijd leuk om weer even die kleine te kunnen bewonderen

Vandaag weer aan het werk maar ben zo moe het liefst zou ik mn bedje inkruipen. Als ik vrij ben slaap ik zo ie zo vaak smiddags als mn dochter op bed ligt. En die misselijkheid wil nog niet echt weg gaan eten gaat wel goed maar moet echt optijd eten en al helemaal savond niet te vet want dan ben ik echt misselijk. Gelukkig gaat het drinken wel iets beter.

Ook mijn buik begint een beetje te komen en het ligt ook echt aan de kleding die ik aan heb of je het goed ziet.

Wat afspreken betreft lijkt me wel gezellig een keer. Zien we tenminste een gezicht bij al die namen

Geplaatst

ik doe mee, ik doe mee, whahahahaha....als jullie nou een datum afspreken...gooi ik de datum op bij "mijn" meiden, hahahaha....melis, heb jij nou een pretecho?? is toch gewoon je termijnecho? nou ja...heeeeeeeeeel veel plezier iig :) en snel sauna....:) knufknuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden