Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa, ik heb ook last van bloedneuzen gehad. Schijn je gevoelig voor te zijn tijdens de zwangerschap.. Heel naar.. Als ik mijn neus snoot, kwam er bloed uit i.p.v. snot :( Als het echt heftig is, zou ik wel ff langs de dokter gaan ja..

Zijn jullie al aan klussen in de babykamer?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@enilorac, wachten is ook wel leuk hoor (heb ik met zoonlief ook gedaan, alhoewel de tijd toen ook heel anders was, toen had je geen 20 weken echo, haha) maar er is bijna helemaal niets te krijgen wat echt neutraal is...en afgezien van dat feit zie ik zooooooveeeeeeel leuke kleertjes voor jongens en meisjes, ik wil gewoon koooooopen :) EN...wij zijn ook bijna bij de 20 weken echo aanbeland he, maar wilde gewoon ook graag even tussendoor spieken, hihi...we moeten om 14:30uur morgen (zo lekker midden op de dag, hihi)

en oh ja...manlief voelde het voor het eerst gisteren...ik legde zijn hand op mijn buik toen de baby aan het "ploppen" was en hij lag in bed met zijn ogen dicht, ineens voelde ik "plok" en keek hem aan, hij deed zijn ogen open, dus ik vroeg of hij dat voelde, ja zei hij....ik zei, dat is je kind *glunder* maar hij sliep half, hij zei nog wel wat bijzonder...maar toen lag hij in coma, hahaha...maar wel leuk dat hij het nu eeeeeeeindelijk voelde en sinds deze week voel ik ook echt plopjes en geen vlinders meer :) zooooo leuk :)

en en en...even terug lezen bij jullie hoor oh ja, medusa....bloedneuzen zijn over het algemeen wel normaal ja, je slijmvliezen zijn allemaal wat gevoeliger en zo, maar als het heel erg is zou ik wel even de vk bellen (eigenlijk met alles je vk bellen, ha is niet eens meer belangrijk in je zwangerschap, tenzij het om pijn in je teen gaat of zo natuurlijk haha) maar dit is echt een zwangersschapskwaaltje, gewoon vk bellen dus als het veel is, ook in verband met bloedarmoede he :)

lieeeeefs van ikkes

ps...moet ik niet vergeten op snel reageren te drukken he...was toch bijna mijn hele verhaal weg, hahaha

Geplaatst

Hahaha... Dat was ik niet van plan hoor... ;-) Jij wel dan?

Manlief is een rolgordijn aan het ophangen in de babykamer en ik ben aan het opruimen, maar verzin elke keer een reden om ff pauze te nemen.. Haha.. :)

Waar ga je shoppen als je het geslacht weet?

Geplaatst

Weer ff naar boven, Chrish hoe was je echo??

Volgende echo:

2 September : ChrisH (echo)

​6 september : Sissy (echo)

6 September : Medusa (1e afspraak vk)

7 september : Caroline (controle bloeddruk)

12 September : Disi (12 weken echo)

13 September: Veer (controle vk)

14 September : Medusa ( gyn echo )

15 September : Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

15 September : Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

10 Oktober : Medusa ( gyn echo )

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

7 November Medusa (vk in zh)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Dinsdag heb ik gesprek met de vk, als ik dan nog bloedneuzen heb zal ik het daar noemen.

Mn vader en zn vrouw kwamen vanavond ff langs, en omdat we eigenlijk alles hebben voor de baby ( van ilona ) misschien wat kleur aanpassen, zeiden ze dat we voor Ilona nieuwe slaapkamer meubels mogen uitzoeken want haar spullen gaan naar de babykamer.

Compleet bed kledingkast beddengoed.

Helemaal blij :-)

Geplaatst

Medusa wat lief zeg van je vader en zijn vrouw. Die bloedneuzen lijken mij ook maar naar hoor. Ik heb er ook nog nooit van gehoord maar zo heb ik last van het kwaaltje dat mijn linkeroor steeds dichtzit en dan steeds moet snuiven om het weer "open" te krijgen. Had ik bij de vorige 2 ook.

Benbri, veel plezier morgen...ik ben benieuwd!

Chris hoe ging het vandaag?

uuuuuuuhhhh pfff weet het verder niet meer hoor, jullie kletsen zooooveeeeel (gezellig hoor!)

Hebben jullie allemaal de kraamzorg en het kraampakket al aangevraagd? ik heb me zojuist online aangemeld voor kraamzorg.

We hebben besloten om de combinatietest te doen. Daarvoor heb ik gisteren bloed laten prikken (moest nog deze week) en donderdag 8 sept. hebben we de nekplooimeting. Ik zie er best tegenop...

Geplaatst

Volgende echo:

2 September : ChrisH (echo)

8 september : Disi (nekplooimeting)

15 september : Disi (eerste controle vk)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Ja, ik heb me aangemeld voor kraamzorg, voor mijn doen heel vroeg. Ik kreeg toen een stapel papieren toegestuurd met een schattig mutsje erbij. Je moest nog een ander formulier terugsturen met wat uitgereidere info en daar had ik op gezet: jammer dat ik maar 1 mutsje kreeg, aangezien ik een tweeling krijg. Toen kwam er gister weer een envelop, met 2 mutsjes! Mijn dochter zei meteen: nog 2? Het wordt toch geen drieling? Haha!

Geplaatst

Ik heb me al met 8-9 weken aangemeld voor kraamzorg i.v.m. de wachttijden hier in Almere. Kdv moeten we nog heel ff mee wachten, manlief wacht op akkoord voor z'n papa dag en de dagen dat hij onbeschikbaar is of een bepaalde dienst wil draaien. Best lastig plannen als je één kantoortijden werkt en de ander onregelmatig, maar we hebben een goede constructie kunnen bedenken.

Al buikfoto's gemaakt? Ben zo benieuwd naar jullie buiken.

Ik heb er vandaag ook weer één gemaakt, schrik schrik schrik...Maak er elke week 1 op zaterdag!

Nou, ik ga ff ontbijten en dan richting mijn zusje. Fijne dag meiden en geniet van de warmte! :):)

Geplaatst

De echo gisteren was weer erg leuk, maar doordat ik de nekplooimeting eerder deze week had, was de spanning er een beetje van af. Gelukkig. Gisteren was dus weer erg genieten. De groei van de baby's zit op schema. De gynaecoloog feliciteerde me nu volmondig; zij was bij de eerste echo nog wat gereserveerd. Ze vond dat ik er nu echt van kan en moet genieten. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Op 22 september heb ik de volgende echo bij de afdeling verloskunde in het ziekenhuis. Vandaag heb ik me online ingeschreven voor kraamzorg. Van de week hebben we ons al ingeschreven voor de kinderopvang, van de prijzen schrik ik wel. Ik vraag me af of het voor mij nog wel zin heeft om te blijven werken. Maar goed, de financien zoeken we nog uit. Mijn hoofd staat ook nog niet echt aan het maken van rekensommen.

Melis, ik heb nog geen buikfoto's gemaakt. Ik denk wel dat we dat nog gaan doen. Mijn buikje groeit gestaag.

Vandaag ga ik lekker genieten van het weer. Hopelijk genieten jullie allemaal ook van het heerlijke weer.

Geplaatst

Chris, fijn om te horen dat de echo weer goed was en dat je kindjes goed groeien. Altijd fijn die bevestiging!

Vind de warmte vandaag maar niks, hoef me maar te bewegen en ik ben buiten adem of moe.. Wat een drama!

Ben wel heel erg blij dat ik niet hoogzwanger ben in de zomer, kijk nu al uit naar de winter; met een dikke buik lekker onder een dekentje op de bank hangen.

Genieten jullie een beetje van het weer dames?

Geplaatst

Chris fijn dat je nu ook echt kon genieten van de echo omdat de nekplooimeeting al geweest is.

Melis, ik heb heeeeerlijk genoten, kom net thuis bij mn zus vandaan we hebben lekker de bbq aangehad en heeeeerlijk buiten gezeten gewoon net nog in je hempje geen vestje aan hoeven doen.zalig

Manlief is er nog aan het na bieren met mn zwager, ik ga lekker naar bed en nog ff boekje lezen en dan slapen.

slaap lekker dames

Geplaatst

Goodmorning ladies!!

Lekker geslapen? Ik niet, wat een vreselijke nacht!! Bloedgeslagen heet in de slaapkamer, niet de juiste houding kunnen vinden om te slapen, dekbed is te warm (maar kan niet slapen zonder dekbed want die ligt voor de helft tussen mijn benen) manlief die als een kachel naast me ligt. Kon wel janken, haha!

Medusa, leuk om te lezen dat je het gezellig hebt gehad bij je zus. Aan het tijdstip van je berichtje te zien heb je het lang volgehouden ;-) Gelijk heb je hoor, het was ook heerlijk weer!!

Ansje20, waar ben je nou joh? Dacht dat je maar twee weken op vakantie ging, haha.. Hopelijk heb je het goed naar je zin, waar je ook mag zijn! :-)

Volgende echo/afspraak:

Uitgerekend op...

9 Maart :
Melis25

Geplaatst

Goedemorgen dames, had het nog wel langer vol kunnen houden maar dochtertje lief stond op instorten en wilde graag naar bed, ff optimaal genieten van zo'n avond hoor.

Ik heb inprincipe heerlijk geslapen, ik moet ook met dekbed heb hem ook tussen mn benen, maar verder niet over me heen.

Ik ga zo pannekoeken bakken, de spek is al gebakken en heeerlijk ontbijtje

Geplaatst

vandaag heeft niemand een afspraak

Volgende echo/afspraak:

Uitgerekend op...

Geplaatst

Goedemorgen allemaal :):)

Helaas weer aan het werk, heb zooooo geen zin :(:(

Medusa, je hebt me gisteren geinspireerd met je pannenkoeken, stond ze om 22:00 uur nog te bakken voor manlief :)

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

ik vergeet het iedere keer te vragen aan manlief of zoonlief...errug he, hihi....medusa, habbo is een soort online sims voor kinderen/jongeren, best leuk, maar volgens mij ook een walhalla voor de viezerikken (mss ben ik te wantrouwend hoor) maar ik lees de teksten af en toe mee, dochterlief weet heel goed wat ze wel en niet mag zeggen op het internet enzo...dusssss..:) het blijft wel eng...dat wel.

melis, werkse vandaag xxx

Geplaatst

Ok, ik had er nog nooit van gehoord, mn neefje zit ook op zo iets boomhutten bouwen en kan tegelijk mat andere kinderen chatten, maar mn zus en zwanger checken ook iedere hoe of wat.

Wat dat betreft vind ik het dood eng deze tijd met het internet en zo...

Geplaatst

Medusa, jaaaaaaa.... Foto, foto, foto! Ben zo benieuwd :)

Benbri a.k.a. babygirl... Hoe is het met je? Al een beetje bijgekomen van de 'shock' ? Ik mag over 10 dagen, kan echt niet wachten!!

Ben vandaag niet vooruit te branden, verschrikkelijk.

Heb echt zin in onze dikke buiken date! Ben dan alweer 25 weken, jeetje.. Hoop dat ik dan nog door de deur kan, hahahaha...

Geplaatst

Wat betreft de date... ik ben dus ook ruim 25 weken? (Bedankt voor het uitrekenen). Ik weet dus niet of ik dan met een tweelingbuik nog zin heb om naar Utrecht te reizen... we zullen het zien.

Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan! Tot nu toe wilde ik er nog niet aan, kon een aantal broeken nog dichtkrijgen maar dat zijn er nu echt nog maar een paar. Dus vorige week alles al gepast van 8 (!) jaar geleden, een paar weg gedaan die echt versleten waren (waren al tweedehandsjes) en een paar in de kast. Ik wil er nog wel een paar bij hebben, vind veel broeken wel erg duur en voor mij extra lastig omdat ik al een grote maat heb. Prenatal bv hoef ik dus niet te proberen...

Geplaatst

sja caro....ik heb ze ook niet liggen voor je :) en mp dan? daar word je toch wel doodgegooid en de meeste maten zijn nog van 44 ook nog (tenminste, ik had op pakket gezocht) wie weet daar? vind de broeken ook erg duur hoor, op zich wel normale bedragen, maar dan draag je ze ook door, deze hoop ik toch niet meer te dragen na bevalling, hihi

hee mama van babygirl in spe (whahahaha...melis dus) hier gaat alles goed hoor, ben wel van de schok bekomen nu :) heb wel zin om te shoppen...kijk iedere keer via internet op allerlei sites met kindermerken enzo...maar merk wel dat ik dan nog niet durf te kopen, bang dat ik iets tegen kom wat veeeeeeeel leuker is en goedkoper (als ik het heb over jasjes enzo) erg vervelend...maar moet nog alle setjes hebben, dus mag nog wel even :) heb alleen rompers nog in huis en had een heeeeeel stoer shirtje gekocht voordat ik zwanger was al, voor een jongetje (zo overtuigt was ik er van dat ik een jongen zou krijgen, hahaha) helaas dus :( die geef ik gewoon weg aan de eerste en beste die een jongen krijgt :)

en medusa...ja, volgens mij kan je ook zoiets op habbo doen en naar de jongeren kroeg en je heb een eigen kamer die je mag behangen enzo...en speeltuinen en..en..en...op zich leuk...jammer dat viezerikken daar de lol van vernachelen :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden