Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro: er kunnen ook twee reiswiegjes op en die kunnen zowel naar je toe als van je af staan. Dus je hebt alle opties!

We hebben ook gekeken naar een duowagen naast elkaar maar die past niet echt in onze hal (te smal) en ik kan echt het kruidvat of zo niet in dan is hij te breed......

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gezellig benbri... Meer dan welkom uiteraard!!

Ik heb vandaag een pretecho omdat ik de termijnecho al met 10w3d heb gehad. Dus dit is gewoon ff naar ons wondertje kijken en als afsluiter voor de 12 weken :):)

Zal 't weekend eens in mijn agenda kijken voor onze sauna-date, ik hou je op de hoogte..

Geplaatst

Moontje is het de ABC Zoom? Heb ik zien staan maar nog niet goedkoop op Marktplaats! Ze zeggen dat de Urban jungle (naast elkaar) maar 76 cm breed is en dat je alle winkels in kan? Nou ja, ik ga over een paar weken maar eens kijken in zo'n grote babyzaak...

Melis ik kan mijn broeken niet meer dichtkrijgen, buik begint behoorlijk te groeien ja. Was gister bij miss Etam en heb mijn eerste positierokje gekocht! Heb 2 leggings die ik ooit te groot heb gekocht en nooit aangehad dus die komen binnekort van pas! Met dat rokje, shirt er op, klaar! Spijkerbroeken vind ik niet fijn als ik verder zwanger ben, dat weet ik nog. Had er wel 2 met zo'n buikband maar ik droeg met name (zeker de laatste maanden) stretchbroeken. Ben bang dat ik nu met de tweeling al heel snel aan de stretchbroeken/leggings moet!

Wat de date betreft: lijkt me leuk maar het moet wel een beetje in de buurt zijn. Ik date al met het pauzemeidenclubje en dat is op 29 oktober. Daar doen we altijd Afspreken.nl met een paar data die je kan invullen...

Geplaatst

Caroline, dat afspreken.nl ziet er wel overzichtelijk uit! Alvast veel plezier met het uitzoeken van een kinderwagen :) Alleen maar leuk toch dat je buik al lekker aan het groeien is? Vind het zo bijzonder, 2 mensjes in je buik... Geniet ervan!

Wellicht een idee als alle meiden die mee willen daten mij voorzien van een pb'tje met e-mailadres zodat we e.e.a. in gang kunnen zetten?

Geplaatst

Tjemig zeg, wat hebben wij een actief forum.

Melis, gefeliciteerd met je mijlpaal en veel plezier bij je echo vanmiddag.

Ik heb vandaag ook de 12 weken bereikt. Hoera..!!!

Sinds afgelopen woensdag zijn we het ook aan mensen aan het vertellen en de sms-jes blijven komen. Zo leuk.

Heb een foto van de 3D echo van afgelopen woensdag ingescand. Voor diegene die het leuk vind om te zien..Ik was toen 11w en 5d

[ATTACH=CONFIG]2128[/ATTACH]

Geplaatst

Simonja, jij ook v an harte gefeliciteerd met je 12-weken mijlpaal. Voelt goed he?!

Wat een supermooie foto's van je baby, heel goed te zien met 3D.. Wauw!

Hoe is het met de andere meiden?

Geplaatst

Simonja en melis gefeliciteerd met jullie 12 weken zwangerschap.

Hier gaat alles prima, buikje is al behoorlijk aan het groeien.

Ben druk bezig met de spullen pakken voor zondag, gaan wij heerlijk 2 weken weg na frankrijk.

Simonja alvast een hele fijne vakantie toegewenst

Geplaatst

Meiden, de echo was goed!!Baby is 6,07 cm groot en ben 4 dagen vooruit gezet. Maar ik hou gewoon 9 maart aan. Placenta ligt aan de achterwand dus erg gunstig :):)Mooie dunne nekplooi dus wij zijn weer helemaal blij!! :)Fijne avond

Geplaatst

Fijn hoor Melis! Ook al ruim 6 cm... ik vind het al groot hoor, jij niet? Was dit een officiele nekplooimeting dan? Of heeft ze net als bij mij gewoon goed gekeken.

Ja stom van die placenta, ik had ernaar gevraagd maar ze was net bezig om iets op te meten en zou er op terugkomen. Daarna vergeten. Ik hoop dat ik ook een achterliggende placenta heb deze keer want bij mijn dochter lag ie voor en daardoor voelde ik haar minder bewegen.

Geplaatst

Caroline, ruim 6 cm is i.d.d. erg groot, maar wel fijn dat hij/zij zo goed groeit! Kan je nagaan, jij hebt 2 van die 'grote' kindjes in de buik :)

Het was geen officiele nekplooimeting, maar ze nam het wel mee. Dus erg blij met de keuze dat we het niet hebben laten doen, uiteindelijk ziet alles er goed uit.

Help je wel herrineren dat je de 7e ff vraagt hoe en waar je placenta ligt ;-)

Geplaatst

Precies hetzelfde als bij ons dus... Al werden we wel vermanend toegesproken door de gyn. dat dit geen officiele nekplooimeting was dus dat we er geen conclusies uit mochten trekken...

Ok dank je, hihi.

Geplaatst

Caro: het is inderdaad de ABC zoom. Wij hebben hem gekocht voor 300 euro op MP is wel exclusief de reiswieg. Die moet ik nog bestellen. Nieuw kost hij 650 euro exclusief reiswieg. Heb hem zelfs in duitsland gezien voor 550 euro (gratis bezorgd in NL)

Geplaatst

Dames die de 12 weken hebben gefeliicteerd mooi mijlpaal!!! super.

Ook dat alle echo's weer mooi waren, en Simonja wat een bijzondere echo.

Sorry ben wat afwezig, ik ben smiddags echt behoorlijk ziek, spugen en op de bank liggen en doordat we aan het verbouwen zijn ben ik sochtends en savonds bezig met schoonmaken en zo.

Ik begin ook al pijn in mn bekken en schaambot te krijgen.

Geplaatst

Moontje ik moet natuurlijk 2 reiswiegen hebben, 2 zitjes kortom alles dubbel... dan wordt ie nieuw echt veel te prijzig, maar hij lijkt me wel handig! Ik ga pas rond 20 weken over tot aanschaffen van grote dingen denk ik dus ik heb nog even... hoewel... das maar een kleine 8 weken! Het gaat echt snel!

Geplaatst

Volgende echo:

29 Augustus : Simonja (nekplooimeting)

30 Augustus : ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

31 Augustus : Medusa ( echo )

1 September : Sylvia83 (2e echo, termijnecho)

2 September : ChrisH (echo)

​6 september : Sissy (echo)

6 September : Medusa (1e afspraak vk)

7 september : Caroline (controle bloeddruk)

12 September : Disi (12 weken echo)

13 September: Veer (controle vk)

15 September : Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

15 September : Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

26 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78 (2ling)

Geplaatst

Caro, hou er wel rekening mee, dat mocht je uiteindelijk toch voor nieuw ipv 2ehands (moeten) gaan, dat er 6-8weken levertijd zit op wagens en meubeltjes over het algemeen. En twins hebben nog wel eens de neiging heel eigenwijs te vroeg te komen...

Geplaatst

Ik denk ook dat het een jongetje word, maar dat gevoel heb ik elke keer gehad en Ilona is toch echt een meisje, ik wacht dus echt pas de geslachts bepaling af.

Ik zou ook heeeeel graag nieuwe/ander wandelwagen willen de Beebop of firstwheels, maar ik denk dat manlief niet zover krijg we hebben er uiteraard 1, maar de Beebop/firstwheels kan je de wagenzit omdraaien en dat vind mis ik erg bij deze.

Verder eind September/Oktober vind ik prima.

Geplaatst

Er is bij mij in het dorp een baby lijkje gevonden, moeder is wel bekend maar iemand heeft de politie getipt en is in het huis dat lijkje gevonden.

Echt bizar zeg.

Geplaatst

Ik heb even mijn uitgerekende datum aangepast, deze datum kreeg ik door bij de termijnecho.

Volgende echo:

29 Augustus : Simonja (nekplooimeting)

30 Augustus : ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

31 Augustus : Medusa ( echo )

31 Augustus : Sharon76 (1e afspr.vk)

1 September : Sylvia83 (2e echo, termijnecho)

2 September : ChrisH (echo)

​6 september : Sissy (echo)

6 September : Medusa (1e afspraak vk)

7 september : Caroline (controle bloeddruk)

12 September : Disi (12 weken echo)

13 September: Veer (controle vk)

15 September : Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

15 September : Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78 (2ling)

Geplaatst

Heb geen idee wie het is, en er gaan nu al verschillende verhalen door het dorp wat er gebeurd zou zijn, maar is allemaal speculeren, weet alleen dat het een heel jong stel is, onder de 18

Geplaatst

medusa, even over de tweeling wagen, miss is de firstwheels city twin duo iets, die is heel smal en je kunt de zitjes naar je toe en van je af doen! (dat is beter dan dat je de hele tijd of tegen de achterkant van een wagen aanzit te kijken of helemaal geen contact heeft met mij of mijn man. wij gaan die wel halen aangezien Julian net ook maar 2 is als de baby geboren wordt, en er ook een maxicosi op past(wel alleen op de 2011!!) erg handig op te vouwen. Ik heb nu een stokke maar die wil ik zeker wel bewaren voor als julian ouder is en de baby/peuter dan nog niet ver kan lopen. altijd handig.

http://www.babysale.eu.. daar staat hij op.

liefss

Geplaatst

Hé meiden,

Medusa: dat is heftig zeg wat er in je dorp is gebeurd. Ik hoorde het op het nieuws gisteren. Heel naar. Vervelend dat je je trouwens zo beroerd voelt. Hoe gaat het met de verbouwing? Schiet het wel een beetje op?

Sharon: was jij nou gisteren jarig geweest? Of haal ik je door de war met een ander?

Hoe is het met de andere meiden? Lekker weekend aan het houden?

vandaag ook bij mij nu de 12 weken grens gehaald. Nog ruim en weekje en dan kan ik ook weer even kijken naar mijn ukkies hoe ze het doen.

Een paar drukke dagen achter de rug en dat merk ik nu wel. Donderdag is mijn zusje getrouwd, dus was een lange, maar wel hele leuke dag geweest. Vrijdag hebben we trouwens onze kinderwagen gekocht. Een Easy Walker, een hele mooie tweelingwagen waar straks ook 2 maxi-cosi's op kunnen. We hebben hem van marktplaats gekocht en hij ziet er nog heel goed uit, donkerblauw inclusief 2 reiswiegjes en allerlei accessoires. Nu dit weekend een beetje rustig aan doen, want komende week is het ook weer drukker. Morgen uiteraard weer aan het werk, woensdag ben ik jarig (word ik 30...) en volgend weekend vieren we dan mijn verjaardag, gecombineerd met een house-warmingfeestje. We zijn zo'n 3 maanden geleden verhuisd.

liefs,

sissy

Geplaatst

medusa, wat een verhaal zeg. Hopelijk voel je je snel beter.

Sissy, alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

Morgenochtend gaan wij voor de nekplooimeting en meteen daarna op vakantie.

Meiden, allemaal veel succes en plezier met jullie afspraken en echo's en tot over 2 weken.

Geplaatst

Veel kijk plezier weer vandaag en fijne vakantie :-)

Sissy ook gefelicteerd met je 12 weken grens en een druk weekdn voor de boeg :-)

De verbouwing gaat goed hier, vanaf vandaag weer beginnen met opbouwen maar duurt nog wel 1,5 week voor we thuis kunnen douchen denk ik.

Ja erg he hier in het dorp, ze schijnen helemaal niet piep jong te zijn maar rond de 23 en zij heeft al die tijd haar zwangerschap ontkend gewoon verteld dat ze dik is van veel eten.

Ik ben ook nog eens snip verkouden geworden en zere bijholtes blegh.

Fijne dag weer dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden