Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joh Medusa, alleen maar leuk toch? We zijn impressed!!

Ja hoor, heb mogen spieken! Helaas maar eventjes, ze bewegen en groeien goed maar niet opgemeten en ook vergeten een foto te vragen. Stom, want misschien de laatste keer dat ze er samen op passen? Over 3 weken mag ik weer.

Bloeddruk nog steeds te hoog maar omdat ik altijd zenuwachtig ben, geeft hij me het voordeel van de twijfel en hoef ik nog niet aan de medicijnen. Over 3 weken dus weer meten en dan beslist hij daar over. En moet ik er aan denken om een afdrukje te vragen!

Ben in ieder geval weer blij!

Wat eten betreft: ik lust bijna alles nog, behalve chilisaus, wat ik normaal heerlijk vind. En ik heb veel hartige trek, zoet eigenlijk nauwelijks, maar dat is normaal ook al zo, alleen nu erger.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik had de 1e 3 maanden enorm veel zin in vet eten; patat, hamburgers, frikadellen speciaal maar vooral kroketten met ladingen mosterd. Heb wel wat tientjes besteed in de snackbar, ja.. Het liefst ontbeet ik met een stokbroodje kroket hahaha... I know, heel fout.

Maar.... ik ben niet aangekomen!

Nu eet ik gevarieerder.. Elke dag 2 stuks fruit, elke dag 1/2 liter melk, 2 liter water, bruin brood met hartig beleg etc.etc. Al met al een hele verbetering!

Ben zo benieuwd naar mijn gesprek van morgen..

Geplaatst

ik had dat juist andersom melis....ik had de eerste 3 maanden behoefte aan gezond (fruit, ontbijt, etc...) en nu...het tegenovergestelde hoor.....veel zin in vet en ontbijt vergeet ik nog wel eens (lunch ook overigens) probeer er wel aan te denken trouwens....verder niet zoveel bijzonders waar ik wel en niet trek in heb...ja, broodje filet americain...maar die eet ik dan maar ook gewoon een keertje in de week of zo...kan niet zo heel veel kwaad...:)

xxx

Geplaatst

Hahahahaha... ik zit nu lekker een bakje chocolade pepernoten te eten, jammmmie!!!

Ga vanavond moussaka maken, ben benieuwd want manlief is vegetarisch.. Was vanochtend boos, op wie weet ik niet, maar degene die mijn man ondergespuugd heeft.. Als ik weet wie je bent, grrrrrrrrr..... Ik pak je, haha!

Aan de andere kant, moet je maar niet in twee uur tijd 9 bonnen schrijven voor fietsen door rood licht.. Risico van 't vak ;-)

Geplaatst

Ieuw schoco pepernoten, ik weiger trouwens al pepernoten te kopen, vind het belachelijk dat ze al in de winkels liggen.

Caroline, fijn toch ff gespiekt, jammer dat je niet weet hoe groot.

ja je bloeddruk, kan het echt elke keer komen van zenuwen???

Jaaa Melis, dan vraagt manlief erom hahahahaha

Snap goed dat je je afvraagt hoe het gesprek morgen gaat, hopelijk gunstig voor jou

Ik ben al 3 kilo aangekomen, maar dat was al heel snel en sta nu gelukkig al een poosje weer stil.

Geplaatst

Nee Medusa, niet alleen van de zenuwen, ik heb gewoon altijd een hogere bloeddruk. Maar nu in de zwangerschap is ie nog iets hoger en als ik een arts zie wordt ie weer iets hoger... Maar ze houden me goed in de gaten, als ie over 3 weken nog hetzelfde is denk ik dat ik toch aan de meds moet. ben alleen zo bang dat ik daar dan nooit meer vanaf kom, snap je? Vandaar liever niet.

Geplaatst

Hoi meiden, hier is jannie de jankerd weer... Hahahaha....

Huilen jullie ook overal om? Pffff, lijk wel depressief hahahaha.. En dat terwijl ik in opperste staat van geluk ben!!

Caroline, fijn om te lezen dat alles goed was met je kleine prins(es)je(s).. Wel minder van die hoge bloeddruk, luister je goed naar je lichaam?

Disi, heel veel succes morgen bij de nekplooimeting..

Vandaag de verloskundige gebeld om haar advies in te winnen voor mijn gesprek morgen op mijn werk. Waarschijnlijk maak ik me weer te druk om helemaal niks, gebakken lucht. Mochten ze moeilijk gaan doen of mocht ik niet tevreden zijn met de uitkomst, vraag ik alsnog een gesprek met de Arbo aan. Ik ben wel zo iemand die alles in goed overleg wil doen zonder daarbij mensen voor hun hoofd te stoten, maar goed.. Ik (en mijn baby) gaan nu voor alles, dus als het werk daaronder (een paar uur minder per week) moet lijden, prima.

We gaan deze week lekker een weekje asociaal all inclusive vakantie boeken, voor zo weinig mogelijk geld haha. Normaliter zijn wij heel uitbundig met het boeken van vakanties (Malediven, Thailand, Dominicaanse Republiek etc.) maar nu wil ik zo min mogelijk uitgeven. Alles wil ik het liefst besteden aan ons kindje, maar goed.. Wij werken ook beide en verdienen ook een relaxmomentje.. Ben benieuwd wat de bestemming wordt aangezien we voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Nou, ik zit weer een heel verhaal te breien hier.. Ik ga ff '' Wie trouwt mijn zoon" kijken.. Fijne avond lieve meiden!! xxx

Geplaatst

succes vandaag met je gesprek Melis.

Caroline,is natuurlijk niet goed als je bloeddruk altijd zo hoog is,snap dat je niet altijd aan de medicijnen wilt maar aan de andere kant als het erger helpt voorkomen.

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

[/b]8 september : Disi (nekplooimeting)

12 September : Disi (12 weken echo)

13 September: Veer (controle vk)

14 September : Medusa ( gyn echo )

15 September : Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

15 September : Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

15 september : Disi (eerste controle vk)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

22 september: ChrisH (1e controle gynaecoloog)

4 oktober : Medusa ( vk )

4 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

10 Oktober : Medusa ( gyn echo )

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

7 November Medusa (vk in zh)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Disis succes met je nekplooimeeting

Geplaatst

Dank je wel Medusa.

Ik heb het gesprek om 17.00 uur dus zal daarna wel ff laten weten hoe het is gegaan.

Net ff met manlief naar Prenatal wezen kijken naar bedlinnen voor het ledikantje.. We hebben (voor nu) besloten om geen roze/blauwe accessoires in de babykamer aan te brengen. Het blijft zilver met lichtbruik zoals het behang.

Disi, laat je ff weten hoe de nekplooimeting is gegaan?

Fijne dag meiden!!

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

8 september : Disi (nekplooimeting)

27 september: Caroline (controle en echo gyn)

Uitgerekend op...

9 Maart : Melis25

Geplaatst

Ja, vreselijk.... Maar zou er echt ieman zijn die moeilijk doet om 3 uurtjes per dag minder te werken om 100% verzuim te voorkomen? Overigena is het gesprek niet met een arts, maar met een verzuimmanager van de Arbo-dienst. Mijn inziens kan zij dus geen oordeel hebben, hoogstens een advies uitbrengen aan mijn werkgever. De beslissing van een arbo arts is natuurlijk lijdend. Ik bedoel, ik doe er alles aan om gezond/fit te zijn. Slaap voldoende, eet goed/gezond, ga naar fysio, straks naar yoga. Heb al m'n vakantieuren er al doorheen gejaagd voor dagen dat ik te moe was, week vakantie opgenomen toen ik de punctie en tp had.. Wat kan ik nou nog meer doen?Pffff... Laat jullie wel weten hoe het is gegaan!Fijne dag allemaal..

Geplaatst

Dat is natuurlijk wel een goed punt om aan te kaarten, je heb eerst je vakantie dagen opgemaakt hopelijk dat het genoeg was en dat is het dus niet.

dat is wel in je voordeel.

Geplaatst

Medusa, gefeliciteerd met de 11 weken.

Melis, ik hoop dat je eruit komt met je werkgever. Heb je iets van een (medische) verklaring van je verloskundige? Dat zou kunnen helpen. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Simpel, wat mij betreft.

Disi, ik ben ook wel benieuwd hoe het vandaag bij jou is gegaan.

Zelf merk ik dat ik 's ochtends goed kan werken, maar na 14:30 uur wordt het minder. En helaas moet ik voor werk 1 keer per week naar de rechtbank toe om zaken te bepleiten. Soms is mijn koffer met dossiers erg zwaar ( ongeveer 15 tot 20 kilo dossiers). Gelukkig heb ik de laatste tijd kleinere hoeveelheden dossiers gehad om mee te nemen. En omdat ik ambtenaar ben, moet ik in principe met de trein reizen naar de diverse rechtbanken. Maar ik heb gekozen voor de auto. Dan hoef ik minder te sjouwen met zo'n koffer. Mijn baby's gaan voor alles. En volgens HR mag ik ook met de auto gaan en daar zijn wel vergoedingen voor. Alleen het management heeft het hier niet over. Gelukkig is er HR. En ook als er geen vergoedingen zouden zijn voor de auto, dan zou ik ook de auto pakken.

Verder heb ik al besloten dat ik in januari vakantieverlof (of ziekteverlof als het medisch niet gaat) ga nemen, voordat mijn zwangersschapverlof ingaat. En ik heb de laatste twee weken van dit jaar vrij gevraagd. Als dat wordt ingewilligd, dan werk ik nog maar een paar maanden dit jaar. En in oktober heb ik ook nog een week vrij. Mijn hoofd staat eigenlijk al helemaal niet meer bij mijn werk. Moederschap vind ik veel belangrijker dan mijn carriere. Na mijn zwangerschapsverlof wil ik eerst nog genieten van mijn kindjes en wil ik ook extra verlof opnemen, of dit nu vakantieverlof en/of ouderschapsverlof is. En dan in ieder geval het hele voorjaar en zomer met mijn kindjes thuis zijn.

Geplaatst

Je bent heel verstandig bezig Chris! Je bent advocaat? Wat grappig dat je zegt dat je moederschap belangrijker vindt dan je carriere! Met zo'n baan... Gelijk heb je!!

Geplaatst

Caroline, ik ben jurist voor de overheid en ik werk als een soort van advocaat voor een overheidsinstantie. Eigenlijk ben ik gewoon een rijksambtenaar. Ik ben geen echte advocaat, want daarvoor heb ik geen advocatenstage gelopen na mijn studie.

Vroeger vond ik mijn carriere en een dikke Audi onder mijn kont heel belangrijk. Daarom ben ik rechten gaan studeren. Maar tijdens mijn studie kwam ik er al achter dat dit niet was wat ik wilde. Ik heb wel rond gekeken bij grote advocatenkantoren tijdens mijn studie, maar de sfeer beviel mij niet. Bij de overheid kan ik werken en zorg voor gezin goed combineren. En ik heb een hoop leuke collega's. We hebben een gezellige, prettige en sociale sfeer op het werk. We hebben veel voor elkaar over. Al heb ik de laatste tijd wel enige medelijden met mijn mannelijke collega's, met al die zwangere vrouwen, jonge moeders en dames die net als ik naar het ziekenhuis moeten om zwanger te worden. Het wordt steeds lastiger om de planning rond te krijgen... Er komt wel veel op het bordje van mijn mannelijke collega's.

Geplaatst

Chrish, bij een 2ling zwangerschap heb je toch veel eerder zwangerschapsverlof zo rond de 28 weken??? of heb ik dat verkeerd???

jij bent niet bij een vk he??? misschien toch wel ff ergens na vragen.

Ja jeetje das erg zwaar en zeker als je zwanger bent, klinkt wel interressant je baan.

Ik ben smiddags ook nog errrrg moe, ik moet echt slapen anders trek ik het niet.

En als ik tevel inspanning doe dan voel ik me echt ziek worden.

Melis, hoe was je gesprek??

Geplaatst

Medusa, bij mijn eerste gesprek met de "gewone" gynaecoloog op 22 september ga ik vragen hoe hij/zij aankijkt tegen mijn werk in combinantie met mijn tweelingzwangerschap. Nu gaat het nog wel.

Geplaatst

Meiden, alvast mijn excuses want dit wordt een enorm klaagbericht, sorry sorry sorry!!

Wat een vreselijk, afschuwelijk, arrogant, wannabe arbo-arts mens heb ik vandaag gesproken zeg, bah!!!

Ik kwam daar en zij zat er al met mijn leiddingevende. Dus ik op verzoek een inleidend praatje houden over hoe mijn zwangerschap is ontstaan en hoe ik mij de afgelopen 13 weken heb gevoeld. Aangegeven dat ik open kaart wil spelen zonder mij bij voorbaad al ziek te melden en dit gesprek aangevraagd te hebben om 100% te voorkomen. Ook aangegeven dat ik mijn verantwoordelijkheid neem door vakantie uren op te nemen op de dagen dat ik mij minder voelde, ook omwillende van geen ziekmelding te willen doen. Afijn, dat kon ze wel waarderen zei ze. Toen heb ik aangegeven dat ik 40 uur per week momenteel te zwaar vindt en dat ik na 14.00 uur instort en rugklachten krijgen (door mijn bekken). Het hele gesprelk bleef ze maar kibbelen over vermoeidheid, ik zei; neehee, het is een cirkel; slecht in slaap komen, moe zijn, rugklachten, buikklachten nog moeier worden. Ik moet 's middags rusten om de kalchten te verminderen. Toen vroeg ze wat ik wilde als alles mocht; ik zei om mee te beginnen 2 uur per dag minder. Keek ze me aan zegt ze; nou dat lijkt me wel veel om mee te beginnen. Als je nou eens om 14.30 uur naar huis gaat, een uur rust en nog 2 uurt thuis werkt. Ik zeg; dan wordt mijn dag alleen maar langer en is de balans tussen werk en privé helemaal ver te zoeken. Zegt ze; maak me wel zorgen om je hoor je hebt al zo snel klachten hoe moet dit de rest van je zwangerschap gaan? Als we nu naar 6 uur per dag gaan, komt het niet meer goed. WHAT THE FUCK WIJF? Ik werd zo boos dat ik begon te huilen.....

Zegt ze; we willen wel info van je vk opvragen dus of je ff een machtiging wil tekenen.. Ik zeg machtiging? Je bent geen arbo arts.. Nee de machtiging is voor de bedrijfsarts.. Ik zeg; krijg ik die dan te spreken? Nee! Terrrrring... Ik zeg; dan teken ik geen machtiging.. Ga niet zomaar mijn medische gegevens aan jan en allemaal geven...

Afijn, komende drie weken werk ik nu 6 uur per dag.. Daarna evalueren..

Meiden, HELP! Ik heb jullie advies nodig hoe hiermee om te gaan....

:-(

Geplaatst

Och je melis, ik heb geen idee, ik begrijp niet met wat ze bedoeld als we naar 6 uur per dag gaan dat het dan niet meer goed komt.

Bij de 1 is de zwangerschap zwaarder dan bij de ander, en dat kan ze niet vergelijken.

en juist als ze zich zorgen maakt dat je nu al zulke klachten heb juist nu al serieus nemen.

Ik ging naar de ha toen ik zo'n pijn had en ik mocht direkt niet meer werken van de ha, ik was toen 18 weken en waggelde al behoorlijk, maar dat is ook een optie he... naar de ha gaan.

Geplaatst

Ja, ik zat ook met m'n oren te klapperen.. Heel apart!

Ze flikte het zelfs om mijn zwangerschap te vergelijken met die van haar zus, kom op zeg.. Dat doe je toch niet.

Heb morgen een gesprek met mijn leidinggevende en dan ga ik aangeven dat ik haar erg onprofessioneel vond.

Heb me vanavond zo op zitten winden dat ik steken in mijn buik kreeg, begon me zorgen te maken.

Ff snel een doppler bij een collega geleend en ik zette het apparaat nog niet op mijn buik en daar was ons wonder; ff gedag zeggen met een hartslag van 170 per minuut.

Heerlijk om te horen!!

Ga lekker in bed tv kijken, morgen weer werken en 's avonds ook nog een bedrijfsBBQ, jullie zullen begrijpen dat ik daar TOTAAL geen zin in heb :(

Disi, hoe is de nekplooimeting gedaan?

ChrisH, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die 's middags inkakt.. Mijn baby (en ik) gaan nu voor alles, de rest (behalve mijn man en het forum) kunnen gestolen worden!!

Volgende echo/afspraak:

27 september: Caroline (controle en echo gyn)

Uitgerekend op...

9 Maart :
Melis25

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden