Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, inderdaad vervalt de ouderschapskorting in 2013. Dus is het nu voordelig om zo veel mogelijk ouderschapsverlof op te nemen. Daarna kun je dan alsnog terug in uren. Het kan ook verschil maken in pensioenopbouw en verder zijn er werkgevers (niet zo heel veel) die een deel van het verlof door betalen ..... Dan is het helemaal interessant!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb vannacht gedroomd dat ons mannetje geboren werd en we geen naam hadden, je heb dan max 3 dagen de tijd om je kind aan te geven en vlak voordat de 3 dagen omwaren hadden we nog geen naam. toen werd ik wakker.

We hebben ook echt nog geen naam en daar word ik wel zenuwachtig van.

Geplaatst

Hoi meiden,

Tjongejonge wat wordt er hier veel geschreven, kan het amper bijhhouden dus sorry als ik niet op iedereen reageer...

Medusa mijn vriend en ik hebben allebei een namenlijstje gemaakt. Uiteindelijk samen achter de laptop beland om een naam uit te zoeken. Het is gelukt, we hebben deze al een tijd en deze zal ook blijven, ook al had ik er een hard hoofd in dat we een naam zouden vinden die we allebei mooi vinden.

Melis, op mijn werk zeiden ze dat ik wel ouderschapsverlof op kon nemen voor de uren die ik wilde maar dat het niet mocht om voor die uren later alsnog ontslag aan te vragen. Ik weet er het fijne ook niet helemaal van, zal wel per cao verschillend zijn.

Caro wat leuk zo'n onverwachte echo! Echt een klein kadootje.

Zoals Sissy ook al zei, in het ziekenhuis zijn ze toch wat zakelijker en kijken ze puur naar groei en of alles er goed uit ziet. Mooie kamer ook trouwens, vind de kleuren erg mooi.

Hier weer een doorwaakte nacht achter de rug, veel draaien en lang op één zij liggen gaat niet meer, dan doet het echt pijn.

Inmiddels met insuline begonnen. Hoop dat mijn waarden nu een beetje op peil blijven.

Reageer vanmiddag wel even uitgebreider, ook op de anderen, kan niet zo ver terug lezen.

Geplaatst

Medusa, jij ook aan het dromen? Bizar waar je dromen over kunnen gaan hé?! Heb weleens gedroomd dat m'n hummeltje geboren was en ik niks in huis had, borstvoeding gaf ik met een Spa blauw flesje, haha.

Foto's van het kamertje zijn erg mooi! Hoe voel je je verder?

Ansje, ook jij 's nachts wakker en pijn bij het slapen op je zij. Hier nog een. Ik heb een dun kussentje onder mijn buik liggen en de deken tussen m'n benen, dan gaat het enigzins wel.

Vandaag 31 weken, joepie! Nooit gedacht dat ik dat zou halen, maar hoop 'm iig tot week 37 te kunnen dragen!

Geplaatst

Gefeliciteerd met je 31 weken melsi :-)

Ja opzich gaat wel, kan alleen nog vrij weinig en daar baal ik van, maar aan de andere kant was het veel erger bij mn vorige zwangerschap.

Ach ja de dromen...... af en toe maak ik mijzelf wakker omdat de droom niet leuk is.

Mijn man die houd niet zo van lijstjes maken met namen enzo, ik heb al tig namen genoemd en hij wisjt alles af, hij zegt dat hij nadenkt.

Geplaatst

Thnxx Medusa!!

Vervelend is dat, in je hoofd van alles willen doen maar fysiek er de kracht/energie niet voor hebben. Herkenbaar. Geef er maar gewoon aan toe, want je moet nog ff.

Zo'n vent heb ik ook; das niet leuk, dit ook niet. Maar zelf met suggesties komen ho maar, grrr! Gelukkig hebben we vanaf week 16 al een naam voor onze prins, dus no doubt about that!

Hebben jullie al nagedacht over eventuele pijnbestrijding tijdens de bevalling?

Geplaatst

Veer, gaat het slapen al wat beter?

Moontje mooi dekentje hoor!

Sissy hoe gaat het met jou?

Simonja fijn dat ze nu weten waar de duizeligheid vandaan komt. Dat bedenk je toch ook niet dat het nog van een voorhoofdsholte ontsteking kan komen.

Medusa ik hoop dat jullie er uit komen met de namen...hebben jullie wel een beetje dezelfde smaak? Hoe ging het namen verzinnen bij Ilona?

Melis, hier wel nagedacht over pijnbestrijding...mijn insteek is om het zonder te gaan doen. De gedachte dat ik wat kan krijgen geeft me al wat rust dus als het écht niet meer gaat dan kan ik nog beslissen wat ik wil. Volgens mij kan ik kiezen uit infuus met fentanyl of ruggeprik. Bij jullie in het ziekenhuis dan?

Gefeliciteerd met je 31 weken! Wat heerlijk dat je toch zo ver gekomen bent. Dat had je een aantal weken geleden vast niet gedacht.

Geplaatst

Mijn insteek is ook om het zonder pijnbestrijding te gaan doen. Ik moet in het ziekenhuis bevallen en dan is een pompje of een ruggeprik zo geregeld, dat is idd een geruststellende gedachte.

Ben inderdaad erg blij met 31 weken, nooit verwacht!

Hoe gaat het met je suikerwaardes?

Geplaatst

Op zich redelijk, zat na het middageten wel aldoor iets te hoog, dus de dosis insuline is sinds gisteren ook iets om hoog gegaan wat ik moet spuiten voor het middageten. Verder op de dag zijn mijn waarden gelukkig wel goed. Uiteindelijk zal ik wel steeds meer moeten gaan spuiten maar dat schijnt met zwangerschap normaal te zijn omdat hormonen de extra aanmaak van insuline steeds meer tegenwerkt.

Geplaatst

Afspraken/controles/echo's:

5 januari : Caroline (kennismaken vk ivm nacontrole)

5 januari : Moontje (suikertest)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

11 januari: Ansje20 (groeiecho UMCG)

12 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

13 januari : Rican (controle vk)

16 januari : Moontje (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

17 januari : Sissy (controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

30 januari : Moontje (groeiecho)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Ik had gisteravond een steek laag rechtsonder die lang aanhield en vanmiddag zo'n zelfde steek linksonder... Kan dat nog bandenpijn zijn? Lijkt me toch niet meer nu?

Balen Medusa, is het nu weg?

Eerst dacht ik bij zulke dingen: als het maar goed blijft gaan en in deze fase denk ik: als de bevalling nog maar niet begint... Pfff...

Geplaatst

Caro, fijn dat je erover begint. Ik heb nu precies hetzelfde! Liep ff in de stad en ineens een hele felle steek, moest ff stoppen. Zitten/liggen doet geen zeer, maar zodra ik beweeg loop of op wil staan komen die steken weer terug.

Heb her en der gelezen dat dit bandenpijn zou zijn...

Geplaatst

Hè meiden zit er echt even helemaal doorheen heb vandaag thuis gewerkt maar heb volgens mij nog meer gedaan dan anders. Heb smiddags wel 2uur rust genomen maar voel me nu echt niet lekker. Buik is hard en doet pijn en af en toe flinke steken m'n rug doet ook verschrikkelijk pijn weet geen houding meer om te zitten. Heb ook t gevoel dat t vocht in m'n voeten/benen met de dag erger word. Moet nu ook nog koken maar heb er eigenlijk de puf niet voor.

Sorry voor mijn geklaag

Geplaatst

Ohh Veer dat klagen kan hier altijd. Let je wel een beetje op jezelf.... Lekker rustig aan doen!

Vandaag weer mijn suikertest gedaan. Maandag de uitslag. Test viel wel mee, alleen werd ik daarna even niet lekker(net voor de lunch) had nog niet gegeten kreeg een opvlieger , zweten en war trillerig. Na dat ik wat gegeten had was het weer goed. Nu maar hopen dat het geen suiker is...

Heb trouwens al twee keer gedroomd dat het een stuitbevallng werd en uiteindelijk een ks. Hopen dat de uk nog gaat draaien, nu ligt hij elke keer met zijn voeten naar beneden, niet echt fijn.

Hoe gaat het met de steken, dames? Ik heb dat vorige keer ook regelmatig gehad. Erg bevelend!

Geplaatst

Moontje spannend dus, maandag de uitslag.

Veer klagen mag altijd hoor :) het kan niet altijd allemaal van een leien dakje gaan. pas je wel goed op jezelf? Goed dat je in ieder geval je rust neemt.

Steken heb ik ook, maak me er zelf geen zorgen om en denk, ach het zal er wel bijhoren. Heb wel af en toe een trekkerig gevoel bij mijn buik. Ik denk dat de boel daar ook al flink aan het oprekken is. Ben benieuwd hoeveel stiae er nog bij komt :( haha.

Vandaag komen mijn schoonouders en worden de laatste dingetjes aan de babykamer gedaan, lamp, vogelhuisjes en gordijnen ophangen. Ik plaats wel even een fotootje als het klaar is.

Geplaatst

Oh gelukkig dat jullie ook steken hebben... wel vervelend voor jullie natuurlijk, maar ik had ze al heel lang niet gehad namelijk, al weken niet...

Net had ik trouwens ineens een grote puntbuik, was wel gek: kontje? Hoofdje?

Geplaatst

We lopen allemaal op het einde , dus al die steken zijn niet zo raar. Ik kom tot rust wetende dat ik nu lekker thuis mag blijven. Mijn schoonouders komen vanmiddag om even bij te kletsen.

Geplaatst

Geniet van de rust Chris!

Ik ben weer aan de slag met wassen draaien... Heb van twee vriendinnen wat spulletjes gekregen, keurig gewassen maar dan wil ik het toch nog een keer zelf doen, ons eigen geurtje zeg maar... Normaal ben ik helemaal niet zo mutserig haha, zou de nesteldrang een beetje begonnen zijn?

Geplaatst

Ja bijna alles klaar Melis... Alleen kwam ik er dus achter dat ik eigenlijk heel weinig 50/56 heb, omdat mijn dochter bij geboorte al 53 cm was en heel snel overging op maat 62. Goede reden om maandag even te gaan shoppen... Ik heb sowieso qua kleding nog niks gekocht en wil in ieder geval 2 setjes kopen voor na de geboorte. Hou alleen het lopen niet zo lang vol dus zal het zo efficient mogelijk moeten doen en hopen dat maandag een goeie dag is...

Zag laatst dat er ook weer verschillende maten mutsjes zijn, welke maat moeten ze hebben meteen na de geboorte? Iemand een idee?

Bijna alles klaar slaat overigens op het wassen, helaas niet op het strijken... zucht...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden