Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@melis: wat fijn dat alles weer goed is!

Caro, melis en vlinder: succes met de controle vandaag.

Dat van dat lijstje had ik vorig jaar heel erg, maar dit jaar heb ik nergens last van. Ik weet dat ik alles heb, is een heel fijn gevoel!

Vandaag maar weer eens naar de dokter, heb al 3 dagen keelpijn, dus maar even een check voor keelontsteking en ook mijn ogen laten kijken. Lijkt of de ontsteking bij mijn rechteroog weer terugkomt.... Ben het zo beu!

Afgelopen week ook nog in de stad uitgegleden over een manderijnenschil en dus een blauwe knie. Kortom niet mijn beste week.

Ohhh melis, dat slechte slapen herken ik wel. Twee nachten goed geslApen en nu weer twee nachten slecht.... Gelukkig vakantie dan kan ik een dutje doen overdag

@ medusa: wat een mooie buik! Houd je het een beetje vol zonder je man?

Ik ga zo lekker shoppen met manlief in Breda. Heb er zin !

Fijne dag

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even kort: baby's zijn goed gegroeid: 1884 en 1646 gram, onderste, zwaarste baby heeft een groter buikje... Suikerwaarde moet onder 7.5 zitten dus zat er net onder, nog niet ingrijpen, wel wat dieettips gekregen en over ruim 2 weken weer groeiecho, met name om dat buikje in de gaten te houden.

HB was weer 6.4, vond hij acceptabel want stabiel maar wel ijzertablet, 1x per dag, nemen. Bloeddruk ongeveer zelfde als vorige keer.

Al met al een goeie controle, de echoscopiste zei: als je het nog 4 weken volhoudt heb je het goed gedaan! Maar toen ik dat tegen de gyn zei hoopte hij toch iets langer en ik zelf eigenlijk ook wel!

Geplaatst

Melis: wat fijn dat de controles van manlief weer helemaal goed waren. Blijft denk ik elke keer weer een opluchting. En gefeliciteerd met je 30 weken vandaag!

Ansje: ook jij dus alles nu in huis. Wel balen dat je slecht slaapt net als meerdere van ons zo te lezen. Ik moet zeggen dat het bij nog meevalt. Droom wel gigantisch veel en word daardoor vaak onrustig wakker 's morgens. Maar lig gelukkig 's nachts nog niet echt wakker ofzo.

Caro: fijn dat de controles bij jou ook weer goed waren. Zou mooi zijn als je het zo op deze manier zo lang mogelijk volhoudt. Is toch het beste voor de 2 ukken. Zo stel ik mezelf er in elk geval maar op in.

Medusa: mooie buikfoto's hoor!

Moontje: jeetje, die onstekingen blijven je dus dwars zitten. En nog een blauwe knie, balen!

Mijn kindjes hebben trouwens nu ook regelmatig de hik. Bijzonder gevoel.

Geplaatst

Moontje, hoe was het bij de dokter? Je hebt ook pech hé de afgelopen weken, ziek/ontstoken ogen/gevallen... Sterkte! Waarschijnlijk ben je nu druk aan het shoppen in Breda, geniet ervan!

Caro, fijn dat de controle weer goed was. Je kleintjes zijn zo te lezen weer lekker gegroeid! Over 4 weken bevallen is al wel snel ondanks dat je een tweeling draagt. Hoop toch dat ze inderdaad nog iets langer mogen blijven zitten!

Sissy, heb je buikfoto in het tweelingentopic gezien, ziet er goed uit hoor. Vind hem redelijk bescheiden ;-) Voel je je verder goed?

Ik ben ook weer goed gekeurd door de gynaecoloog. Er liep een co-assistente mee, ze snapte er geen bal van en hij corrigeerde haar voortdurend, vond ik wel sneu aangezien zij het ook moet leren. Meneer ligt nog steeds met z'n hoofd naar beneden en z'n kont links en voeten/benen rechts. Urine was goed en bloeddruk ook. Pas over 2 weken weer terug!

Vanavond lekker uit eten met vrienden. Morgenavond moet manlief werken, nachtdienst op het Leidse plein, hij zal het wel druk krijgen met al het uitgaanspubliek.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles...

30 december : Vlinder 1976 (controle vk)

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

2 januari : Medusa (guo)

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari: ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

13 januari : Rican (controle vk)

17 januari : Melis25 (controle vk)

19 januari : Medusa (vk in zh)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles...

30 december : Vlinder 1976 (controle vk)

5 januari : Caroline (kennismaken vk ivm nacontrole)

17 januari: Caroline (groeiecho + controle gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Moontje, het zit je inderdaad niet mee deze week, hopelijk gaat het snel over.

Caro, fijn dat je twins weer goed gekeurd zijn, en dat je nong onder grens van suiker zit.

Het zou inderdaad fijner zijn als ze langer dan nog 4 weken blijven zitten.

Melsi, jij ook weer goed gekeurd en vanavond lekker uit eten, is manlief weg tijdens oud en nieuw?? wat ga jij doen dan??

Sissi, babykamer ook af wat goed van jullie, en wat leuk om er naar te kijken he.

Geplaatst

5 januari : Caroline (kennismaken vk ivm nacontrole)

17 januari: Caroline (groeiecho + controle gyn)

20 januari : Vlinder (controle VK)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

De schade van de afgelopen week inhalen:

Ik lees jullie discussie over het slapen. De afgelopen nacht is goed gegaan.

Lekker geslapen alleen even wakker, om naar de WC te gaan.

Maar de twee nachten er voor was het feest in mijn buik.

Ruim twee uur wakker gelegen, liggen woelen en draaien in mijn bed, maar zonder resultaat.

Ik viel pas weer in slaap toen mijn echtgenoot uit bed ging, gelukkig gaat hij optijd uit bed, maar je wordt gesloopt op deze manier.

Het klinkt misschien raar maar ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Volgende week gaan we beginnen aan de babykamer.

Het behang gaat eraf en dan gaan we alles glad afwerken, in de kleuren fucsia, grijs/antreciet en wit.

Ik wil het klaar hebben eind januari. De meeste spullentjes zijn al wel in huis, maar mijn oog wil ook wat.

Vandaag bij de VK geweest, ik ben samen met onze kleine meid weer goedgekeurd.

De bloeddruk was 130/80, mijn ijzergehalte 7.1 (deze moet van de VK minimaal 6.5 zijn, anders krijg je een supplement voorgeschreven)

Ze lag met haar hoofd naar beneden en met haar kont naar achteren, van mij mag ze anders gaan liggen, want ik heb het gevoel dat ik knap.

Daar ik bij de meeste een groeiecho heb zien staan of zie staan.

Heb ik gevraagd wanneer je daarvoor bij haar in aanmerking komt.

Ze gaf mij aan bij een BMI vanaf 35 of wanneer ik twijffel over de groei, zorgt ze voor een doorverwijzing.

Omdat ik zwanger ben geraakt via ICSI, wil ze alles toch voor de veiligheid nog even laten controleren.

Maar ik heb het idee dat ik de doorverwijzing krijg omdat ik ernaar gevraagd heb.

A.s. maandag moet ik een afspraak maken voor week 4 of 5 in 2012, 20 januari weer terug naar de VK.

Ik heb bij velen ook al een buikfoto zien staan, hieronder mijn buik met zes maanden, 27 weken en 2 dagen.

[ATTACH=CONFIG]3211[/ATTACH]

Melis, veel plezier vanavond en geniet ervan.

Ik ben blij voor je dat het goed gaat met je man.

Ansje, slaap lekker voor straks.

Medusa, wat een buik, kun je je nog wel een beetje bewegen.

Elinorac, dat is best een behoorlijk gewicht dat je bij je draagt voor twee met 30 weken, volhouden hoor.

Moontje, kijk je wel uit.

Sissy, wil je hem ook de foto ook in ons topic plaatsen, ik ben reuze benieuwd.

Gaan jullie nog leuke dingen doen morgen.

Ik krijg visite, mijn zusje komt met haar man en de twee kinderen.

Vandaag de boodschappen gedaan en 4 kg oliebollen gebakken. (niet allemaal voor onszelf hoor)

Maar mijn man vind ze zelf ook erg lekker,dus laat ik hem zijn gang maar gaan.

Geplaatst

Nou dames, het is geen keelontsteking dus dat is goed nieuws. Veel drinken, slikken en sabbelen. Dan moet het overgaan.. Voor mijn ogen geldt, lenzen goed schoonmaken, lenzenbakje uitkoken enz en dan toch weer proberen.

Vlinder: in het ziekenhuis Zijn ze een stuk strenger over BMI ik zit op net 30 (toen ik zwanger werd)en dan moet er allerlei extra dingen worden gedaan. Ach ik heb me er aan over gegeven. Extra controle is nooit weg

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wil jullie alvast het allerbeste voor 2012 wensen!

Sommige van jullie spreek ik vaker dan anderen, maar jullie zijn stuk voor stuk toppers!

Ik wens jullie veel liefde, geluk en gezondheid toe en uiteraard een voorspoedige bevalling met gezonde kindjes!

Alvast een fijne jaarwisseling, bedankt voor jullie support!

Liefs Melis

Geplaatst

Beste allemaal,

Zojuist alles even weer doorgelezen. Wat een verhalen. Het slechte slapen herken ik, vooral omdraaien levert bij mij bandenpijn op. En ons nieuwe bed van Swiss Sense is er nog steeds niet, terwijl week 49 was verwacht. De verwachting is nu week 2 en dan zijn ze echt te laat conform de leveringsvoorwaarden. Dus een korting lijkt mij redelijk. En het trieste is dat Swiss Sense al 16 weken voor de levering uittrekt...

Maar goed, ik wil jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling wensen en dat onze baby's volgend jaar in goede gezondheid ter wereld mogen komen.

Geplaatst

Vlinder: mooie buikfoto. Vervelend dat jij nu ook zo slecht slaapt. Wel leuk dat jullie ook lekker bezig gaan met de babykamer, klinkt als een erg mooie kleurencombinatie. Fijn dat alles trouwens weer goed was de vk. Wat betreft de groeiecho's die sommigen van ons krijgen. Ik krijg de groeiecho's omdat het een tweeling is en ze anders niet goed kunnen beoordelen of beide kleintjes allebei goed groeien. Dat zal voor de andere tweelingmama's ook zo zijn.

Chris: jeetje, dat is wel flink balen van jullie nieuwe bed zeg. Daar mag idd wel een korting tegenover staan.

Moontje: fijn dat het in elk geval geen keelonsteking was. Hoop dat de klachten nu snel verdwijnen.

Ook ik wil jullie een goede jaarwisseling wensen en een heel mooi 2012 met een heleboel gezonde wondertjes voor ons allemaal.

Geplaatst

Voor iedereen een goede jaarswisseling en dat alle baby's in goede gezondheid geboren gaan worden.

Vlinder, mooie buikfoto, fijn dat jullie ook weer goed gekeurd zijn, maar ook jij dus al slaap problemen, dat is jammer.

Mooie kleuren voor de babykamer.

Chrish, wat balen dat je bed er nog steeds niet is en dus nog langer duurt, daar mag inderdaad wel een korting tegenover staan.

Mootje, fijn dat het geen keelontsteking is, maar ondertussen zit je nog wel met de klachten, hopelijk snel over.

Ik heb tussen de middag de huisartsenpost voor Ilona gebeld, ze heeft vannacht bij mij in bed geslapen, en ze heeft het uitgeschreeuwd van de pijn, ze had al vanaf maandag of dinsdag niet meer gepoept en de verstopping deed echt heel erg zeer.

Mn vriendin heeft op recept klysma's gehaald en medicijnen, de klysma heeft gelukkig geholpen, nu moet ze 14 dagen lang 1 of ander poedertje drinken om dr darmen weer op de rails te krijgen.

Was echt heel erg zielig.

Ik wortd snachts nu ook wakker als ik blijkbaar te lang op 1 zij heb gelegen, dan doet mn heup zeer en gaat draaien moeizaam.

later in de nacht wordt het steeds lastiger een fijne houding te vinden.

fijne avond allemaal en een goede jaarswisseling.

Geplaatst

Medusa, beterschap voor Ilona.

Wie van jullie heeft ook menstruatie-achtige buikpijn onderin de buik? Vervelend gevoel, maar geen pijn ofzo. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Baby ligt erg laag in m'n bekken iig..

Fijne jaarwisseling!!

Geplaatst

Goedemorgen op deze 1e januari van 2012.

iedereen toch een leuke oud en nieuw gehad ondanks moe en niet kunnen drinken???

Ilona en ik lagen om 22.15 op bed, ze heeft bij mij geslapen, zij heeft door het vuurwerk heen geslapen, ik ben daarna in slaap gevallen, heb niet zo goed geslapen.

Hoop zo nog ff wat slaap te kunnen pakken.

fijne zondag allemaal

Geplaatst

Dames allemaal de beste wensen voor 2012! Dat er maar gezonde baby's geboren mogen worden.

Wij hebben oud en nieuw bij mijn schoonouders gevierd. Om kwart voor twee waren we thuis. Ik kon het net volhouden omdat ik overdag rustig aan heb gedaan.

Vandaag even lekker relaxen op mijn laatste vakantiedag.

Meiden fijne nieuwjaarsdag!

Geplaatst

goedemorgen en welkom in 2012; het jaar waarin vele dromen voor ons gaan uitkomen! De beste wensen voor jullie!!

Ik was ff bij m'n moeder en ben om 00.20 uur naar huis gegaan, was he zat. Net wakker en heerlijk geslapen!

Geplaatst

de beste wensen. Dat 2012 een mooi jaar voor ons allen mag worden.

Wij hebben het thuis gevierd met vrienden. Lag om 3 uur in bed. Als Wessel naar bed gaat zometeen ga ik ook nog ff slapen.

Geplaatst

Meiden

Allemaal de beste wensen en inderdaad vooral veel goede gezondheid voor jullie en de hummeltjes die er aan gaan komen!

Wij hebben bij vrienden in de buurt de jaarwisseling gevierd en we zijn om 2 uur naar huis gegaan. Helaas daarna nog een gigantische hoestbui en daar ging ik van overgeven (heb ik niets gedronken, geef ik over ...raar). Frederique is echt het ideale kind: om 7 uur nog een speentje gegeven die was ze kwijt en ben om 10 uur maar eens gaan kijken of ze al wakker was. Wat een genot!

Vandaag een rustig dagje; vanmiddag even naar mijn zusje en daar frietjes mee eten.

Doei

Geplaatst

Moontje ik ben nu bijna 2 weken verkouden en heb regelmatig hoestbuien die overgaan in kokhalzen... Alleen komt er nooit iets uit. Maar die peristaltische beweging (zo heet dat toch?) komt bij mij heel snel momenteel. Zal er ook wel weer bij horen??

Gisteren zowaar begonnen met lakentjes wassen! Ik heb er zoveel, nog uit mijn eigen babytijd! Heb bij Prenatal 2 dekentjes, 6 hoeslakens en 2 aankleedkussenhoezen gekocht (alles in de SALE), in rood, blauw en limegroen. Wilde graag wat knalkleuren omdat de kamer en het meubilair overwegend (olijf)groen is en het staat nu al leuk!

Vandaag weer rustig aan met verder uitzoeken, wassen en kasten leeghalen...

Geplaatst

Moontje & Veer, succes morgen met de groeiecho. Hopen dat jullie kindjes goed groeien en mooi op schema liggen.

Medusa, heel veel succes morgen bij de GUO. Hoe laat moet je er zijn? Hoop dat alles enigzins meevalt voor jullie!

Ik duik mijn bed weer in, ben kapot! Weet niet wat het is, maar vandaag ben ik niks waard. Vannacht was het half 4 toen ik sliep en was er om 11.00 uur uit, maar ben nog steeds moe!

Tot morgen, welterusten voor straks!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden