Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en dat we maar gezonde kindjes mogen krijgen

Ik duik m'n bed in ben bekaf zal morgen proberen na de groeiecho wat uitgebreider te reageren

Medusa jij heel veel sterkte/succes bij de guo

Moontje jij ook veel plezier bij de groeiecho

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij lagen er al om kwart over 1 in, heb tot 10 uur geslapen dus veel energie vandaag! Kasten bijna leeg, op 7 jaar sokken van mijn dochter na, die mag ik nog lekker gaan uitzoeken (pfff) en een rommella van haar en dan zijn kledingkast en commodekast leeg voor de baby's!

Volgende stap: kleinste maatjes uitzoeken van de kleertjes van dochterlief en lakentjes strijken... Mijn vriend vindt dat laatste onzin omdat de baby's dat toch niet merken en ik ben ook helemaal geen strijktype (doe alleen het hoognodige) maar ik wil toch gewassen en gestreken lakentjes hebben voor het begin. Daarna zien wel wel weer haha.

Succes met de echo's en onderzoeken morgen meiden!

Geplaatst

Goedemorgen,

wat een verspilling vanmorgen om zo vroeg naar het zh te gaan.

wat een K arts zeg getverdemme, ze zei nog net niet dat ik me aanstelde, ze zat maar dat het niet nodig was dat ik kwam vandaag en dat er niets was om zorgen om te maken, ze zag vaker gevallen die veel erger waren bla bla bla en dat ze nu toch niets kunnen doen, ze zei letterlijk jammer dat je er bent.

De vorige x zat ze te vertellen dat ze dit niet zo vaak mee maakt en dat deze verstopping wel heel erg groot was en dat hij geopereerd zal worden, nu zegt ze dat er niets is om zorgen om te make dat ze veeel vaker veel erger mee maakt.

Vroegen we hoe het zat met eventueel nierschade, zegt ze tja als er nierschade is dan is het zo.

Op het eind zegt ze nog ff, ja ik probeer je ongerustheid weg te nemen, mn zus zegt van dat is ze toch, er is iets niet in orde dan ben je ongerust zo werkt dat, ach ja de glans is er wel af zegt de arts.

Zij heeft zelf amper naar de echo gekeken, alleen een arts in opleiding en die dacht dat het iets verminderd was, maar die was er de vorige keer niet bij, dus hoe weet die dat nou....

Geplaatst

Goedemorgen,

Allemaal de beste wensen en dat onze kindjes gezond ter wereld mogen komen.

Wij lagen er om 02.00 uur in en geslapen tot 10.00 uur zonder wakker te worden.

Gisteren nieuwjaar wezen wensen bij mijn ouders en mijn schoonfamilie.

We waren om 18.00 uur weer thuis, gesloopt.

Medusa, wat een domper.

Heb je steeds dezelfde arts in het ziekenhuis of kun je kiezen.

Wat zijn nu de vervolg stappen?

Moontje veel plezier bij de groeiecho.

Geplaatst

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

2 januari : Medusa (guo)

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

5 januari : Caroline (kennismaken vk ivm nacontrole)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari: ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

13 januari : Rican (controle vk)

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari: Caroline (groeiecho + controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Jemig Medusa wat een k* arts zeg. Al had ze haar dag dan niet dan hoeft ze nog niet zo bot te doen! Geruststellen kan ook op een ander manier.

Als je er mee blijft zitten zou ik zeker aan de bel trekken, zo hoef je niet met mensen om te gaan.

Moontje succes bij de groeiecho.

Ik moet toch aan de insuline, heb het een paar weken uit weten te stellen door steeds veel te bewegen na het eten, maar moet er nu toch echt aan geloven. Als ik na het eten van drie normale boterhammen al zo hoog zit dan moet er iets gebeuren. Vandaag wordt ik gebeld hoeveel en wanneer ik moet gaan spuiten.

Geplaatst

Wat een dom wijf zeg die arts, jeetje... Hoe nu verder dan Medusa? Kan mr zo voorstellen dat je ff van slag bent en niet weet waar je aan toe bent en hoe nu verder...

Sterkte meid!

Geplaatst

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

12 januari: ChrisH (groeiecho + controle gyn)

17 januari: Caroline (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Ansje, jammer dat je toch moet spuiten, je heb het gelukkig nog aardig weten te rekken naar 30 weken.

Ik moet nu gewoon afwachten tot 2 feb, en die info gaat naar de kinderarts

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar! Dat we maar een heleboel gezonde kindjes op de wereld mogen zetten dit jaar!

Medusa: wat een stom wijf zeg die arts. Daar heb je toch helemaal niets aan, jemig! Gelukkig heb je de volgende keer een andere arts, maar zo is je ongerustheid niet echt weggenomen of verminderd. Balen meid.

Ansje: balen dat je toch insuline moet gaan spuiten. Wel fijn dat je het nog hebt weten uit te stellen tot zover in je zwangerschap.

Caro: zo, goed bezig zeg met alles opruimen, uitzoeken en wassen voor je 2 ukkies. Ik ga morgen nog even shoppen met mijn moeder voor lakentjes enzo. Zij gaat ook mee met de groeiecho. Als ik dan alles gekocht heb morgen, ga ik ook maar eens de dingen wassen en strijken.

Wij hebben Oud en Nieuw lekker rustig gevierd met z'n tweetjes. Lekker op de bank tv gekeken en na twaalven nog even naar buiten geweest. Kon manlief nog even wat vuurwerk afsteken en even klein rondje gelopen om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen.

Lag rond een uur of half 2 denk ik weer in bed. Maar was wel echt gesloopt gisteren. Gistermiddag hele tijd last gehad van harde buiken en manlief heeft me toen op de bank geparkeerd en gezegd dat ik er niet meer vanaf mocht komen haha. Hielp wel om echt even rust te nemen.

En nu weer het gewone leventje... manlief is weer aan het werk en zit dus weer de hele dag alleen thuis. Ach, ga maar eens bezig met de adreslijst voor de geboortekaartjes enzo. Dat soort dingen kan ik rustig vanaf de bank op mijn laptop doen.

Geplaatst

Hè meiden even snel de groeiecho was helemaal goed kindje lag goed op schema iets boven t gemiddelde ga nu vlug weer verder met koken anders wordtet hier 1 ongeduldig

Geplaatst

Even snel: groeiecho was goed, de uk zit wel aan de bovenkant van de curve. Groei zat op 33 weken. Klinisch vk maakte zich niet echt zorgen daarom. Na overleg met de gyn moet ik deze week wel weer een ogtt doen (suikertest) daar baal ik wel van.

Bloeddruk en urine waren keurig.

Geplaatst

Sissy - ben je de dag een beetje doorgekomen? Is het gelukt met de adressenlijst?

Moontje - fijn om te lezen dat de groeiecho goed was. Wel minder dat je opnieuw een suikertest moet doen, maar ze kunnen er maar beter op tijd achterkomen dan te laat, niet waar?

Veer - ook fijn dat jullie kindje goed op schema ligt qua groei. Wat ga je koken?

Ik kom net uit het ziekenhuis, heb een uur aan het CTG gelegen ivm lage menstruatie-krampen en weinig leven. Hummeltje doet het goed, hartslag tussen de 140-150 en qua ligging ook in orde. Zijn hoofd ligt tegen mijn schaambot aan en dat kan volgens de pijn de buikpijn veroorzaken. Baarmoedermond was niet verkort, gelukkig, en bijna 5 cm vruchtwater. Bloeddruk daarentegen weer drama, 155/97.. Was hij niet blij mee, maar mocht toch naar huis. Moet a.s. woensdag weer terug komen!

Ga lekker met manlief zelf pizza maken, jammie!

Geplaatst

Tja Moontje, bij mij zitten ze ook dicht op mijn huid maar weet je: liever zo dan dat ze er ineens achter komen dat je kind te hard gegroeid is, een grote 'suikerbaby' zoals mijn echoscopiste het noemde, is niet fijn...

Melis het is normaal he, dat je niet steeds heel veel leven voelt? Bij mij is het ook soms uren rustig en ik heb er twee. Als het maar af en toe is, is het goed volgens mij in deze fase.

Geplaatst

Dat idee had ik ook ja, maar kreeg wel op m'n donder van de gyn dat ik pas zo laat gebeld heb. Hij zei dat hij wilde dat ik zou bellen als er weinig leven voelbaar is of zijn bewegingspatroon veranderd.

Hoe is het met jou? Morgen alweer 31 weken hé?! Tijd vliegt!

Geplaatst

Ok bij jou komt dat door je tijd in het ziekenhuis dan denk ik, zijn ze extra voorzichtig, op zich niet verkeerd. Ik lag bij mijn dochter de laatste 2 maanden elke week aan de CTG, vond het zelf erg overdreven maar had ook toen hoge bloeddruk. Terwijl ik nooit medicijnen ervoor heb gehad. Andere tijden, ander ziekenhuis...

Ja, begin af en toe beetje zenuwachtig te worden als de echoscopiste het heeft over dat ik het nog 4 weken moet volhouden... Wat is nou 4 weken? Ben er nog niet aan toe hoor!

Was bij de drogist vanmiddag en ze dachten dat ik elk moment kon bevallen... leg steeds maar uit dat er een tweeling in zit en dan hebben ze altijd een beetje medelijden: en je moet nog even... Tja, ik hoop toch echt nog 6 weken ofzo.

Begin nu dingetjes te kopen maar luiers die in de aanbieding zijn en zo dat doe ik dan nog niet, weet niet precies waarom niet. Geeft wel rust dat de kamers min of meer klaar zijn.

Geplaatst

Kan me heel erg goed voorstellen dat je zenuwachtig begint te worden, zeker als men spreekt over 4 weken. Kwamen vandaag een collega van m'n man in het zkh tegen en die was net bevallen met 37 weken, toen dacht ik; owww, dat is nog maar 6,5 week als dat zou gebeuren!

Mooi gewicht hebben je baby's trouwens (las ik net in je handtekening, sorry voor de vertraging).

Heb net alle maat 56 gestreken samen met manlief, zo schattig!! Weliswaar vroeg, maar je kan het maar vast klaar hebben nu het nog kan ;-)

Geplaatst

Melsi, fijn dat het goed was maar toch maar toch weer middagje ziekhuis, wete je in ieder geval waar de krampen vandaan komen.

Veer en Moontje, fijn dat alles weer goed was, Moontje balen dat je suikertest over moet dan, maar ja je kan het maar beter weten.

Klinkt inderdaad erg kort Caro, nog 4 weken kan me vorostellen dat je daar de kriebels van krijg, beter nog wat langer.

Geplaatst

Afspraken/controles/echo's:

4 januari : Melis25 (controle gyn)

12 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ben alweer wakker, dus dacht laat ik het lijstje ff updaten, haha!

Sissy, succes/veel plezier bij de gyn en met de groeiecho. Ben benieuwd hoe groot/zwaar je kindjes nu zijn.

Ik ga me nog ff omgooien, euh.. Ik bedoel omdraaien ;-)

Geplaatst

Hi dames

Ik heb de afgelopen week bijna niet geschreven maar wel gelezen..

Medusa, wat een super botte arts. Ik kan me voorstellen dat je die niet meer wilt tijdens je volgende bezoek. Fijn dat de volgende GUO bij een andere arts is.

Caro, ik geloof graag dat je zenuwachtig wordt als ze het over een week of 4 hebben. Dat klinkt ook wel heel erg kort he..

Fijn dat alle kindjes tot nu toe goed op schema liggen en het goed doen.

Zelf ben ik vorige week naar de VK geweest omdat ik me niet echt lekker voelde. Ik ben op sommige momenten echt super duizelig en heb dan het gevoel dat ik zo van mijn stokje kan gaan.

De vk heeft mijn bloeddruk gemeten en die was prima. Verder ook een controle van m'n urine en ook die was goed. Kortom, er is nog geen reden gevonden waarom ik deze klachten af en toe heb.

De laatste paar dagen gaat het weer goed en heb ik er amper last van. Wel soms 's-nachts last. Dan word ik wakker omdat ik me wil omdraaien en zodra ik dit gedaan heb draait mijn wereld helemaal rond. Ik heb dan soms echt het gevoel alsof het niet stopt met draaien, heel vervelend.

Afgelopen week ook een echo gehad voor de placentalocalisatie. Deze is mooi omhoog gegroeid en ligt niet voor de uitgang. Dit kan een natuurlijke bevalling dus niet in de weg staan. Verder lag onze meid met haar hoofd naar beneden (nog niet ingedaald) en werd ze rond de 1500 gram geschat. Prima dus.

Morgen weer controle bij de VK.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden