Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Simonja dat vind ik knap dat je 36 uur werken nog volhoudt! Hoe lang moet je nog?

Ikzelf werk ook nog, maar een stuk minder, nu 21 uur en volgende week is mijn laatste werkweek.

Caro en Melis, mooie buiken hoor!

Medusa hoe gaat het nu? Nog last gehad van duizeligheid?

Ik ben van plan borstvoeding te gaan geven. Ik hoop dat het lukt. Ga nog wel naar een voorlichtingsavond toe zodat ik goed voorbereid ben.

Moontje niet zo gek hoor dat je af en toe wat tijd voor jezelf nodig hebt. Als je al een kindje hebt kom je toch minder aan je rust toe dus ik zou me niet te schuldig voelen hoor. Af en toe is het gewoon even nodig!

Vlinder wat leuk om een kraammand voor je vriendin te maken. Heb ik ook voor mijn vriendin gedaan. Zo leuk om al die schattige spulletjes te kopen en leuk om te geven ook!

Sissy hoe is het met jou? Ik hoop dat je niet al te veel last meer hebt gehad?

Met mijn kleine kanjer was het goed! Buikje is wel aan de grote kant maar dat was normaal bij diabetes. Benen en hoofdje goed op schema. Hij ligt ook al een aantal weken met koppie naar beneden. Het wordt wel zeker weten een februarikindje. Met 38 weken wordt ik ingeleid. Ze schatten het gewicht nu op 2380 gram.

Kreeg nog een paar leuke foto's mee, we hadden een leuke gynaecoloog dit keer die echt de tijd nam. Sommige zijn zo zakelijk.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro, bij zeeman (ja, echt!) hebben ze leuke vestjes. Wij hebben een dikke wikkeldoek waar we kindeke indoen als we uit t zh naar huisgaan. Ik heb verder ook geen jasjes ofzo, denk da laagjes ne zo goed werken.

Wbt flessen; ik wil proberen bv te geven, maar heb 1 fles gekocht voor just in case. Voeding is snel genoeg gehaald, kruidvat is hier 7 dagen per week open en 's avonds kunnen we altijd nog uitwijken naar Schiphol :-)

Geplaatst

Fren je hoeft er geen ja, echt! bij te schrijven want ik ga regelmatig naar Zeeman. Nu wordt het minder, maar ik kocht daar altijd die broekjes met voetjes en nog meer babydingen. Ook nu af en toe een basis truitje en ondergoed voor mijn dochter. Prima kwaliteit!

Ik heb die berenjasjes gezien, die vind ik zo schattig, heb je zelfs een heel pak van, maar er was er maar 1 maat 56, de rest groter. En inderdaad is een vestje misschien wel goed genoeg maar die heb ik ook niet. Ik ga morgen eerst eens kijken welke jasjes ik nog van mijn dochter heb op zolder...

Geplaatst

Ik vind de baby kleding van de zeeman ook leuk en prima, de basis spulletjes van mn dochter koop ik ook daar, ondergoed basic truitjes en zo.

Net Michel op skype gesproken en ga een verwijsbrief vragen aan de huisarts voor een kinderarts in het Radboud, we zitten steeds in de afwachtende houding en worden totaal niet wijzer van de info die we krijgen of beter gezegd niet krijgen.

Ik wil gewoon duidelijkheid zover dat kan voor zn geboorte.

Geplaatst

Ze hebben bij de jola (volgens mij is dat wel Brabants) hebben ze ook leuke dingen en niet duur. Ze hebben voor meisjes bakkaboe en voor jongens just small. Ze verkopen het ook bij andere winkels. Ik zal de site eens opzoeken.

Geplaatst

Ik was nog even naar de Kruidvat, om kindercadeautjes te scoren voor het komende jaar.

De score is als volgt:

2 tonnen play mais a 3.50 per stuk,

1 spelletje met hangende aapjes 7.50,

Het spel kolonisten van ..... 10 eur,

Een doosje strijkkralen 1.25,

Een waterspeeltje dat schuim maakt 4 euro.

Een prinsessen spel met spiegel 10 euro,

Het spelletje rara wat teken ik 4 euro,

Een spelletje bobo hoera 5 jaar 5 euro

Een vormenhuis a 5 euro,

Modewijzer a 2.50.

Nu heb ik voor alle kindjes van mijn vrienden en zusje een cadeautje als ze jarig zijn voor een superleuke prijs.

Niemand hoeft van mijn voordeel te weten, het was wel even zeulen, maar je hebt twee bigshoppers vol.

Ik loop ook regelmatig binnen bij Zeeman, ze hebben leuke dingen en voor een hele leuke prijs.

Zeker nu het opruiming is heb je een pakje voor 3 of 4 euro, niets om je voor te schamen.

Waar je wel mee uit moet kijken zijn de kleuren, geen donkere kleuren in de zomer, vind ik zelf minder leuk.

Ik wil ook proberen BV te geven, maar lukt het niet heb ik de flessen wel in huis.

Ik heb ook 4 voedingen flesvoeding in huis, dan kunnen we in ieder geval 12 uur vooruit.

Ik heb gekozen voor het merk Avent.

Ansje, fijn dat alles goed was en het is al een mooi gewicht.

Melis, wacht nog maar 4 - 7 weken.

De tassen met cadeaus voor het kraampakket staan klaar, hieronder een lijst met de artikelen waarmee de doos gevuld word.

De doos moet ik nog even scoren bij de supermarkt, dan kan daarna alles erin.

[TABLE=width: 684]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]Sandra[/TD]

[TD]Ikke[/TD]

[TD]Damian 4 jaar[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 1[/TD]

[TD]Sprookjes book Grimm[/TD]

[TD]Een boxzak Bambino[/TD]

[TD]Play mais[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 2[/TD]

[TD]Speentje met scrubzout[/TD]

[TD]Een Hema pakje mt 56[/TD]

[TD]Een auto van Plus[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 3[/TD]

[TD]Een zak nooten[/TD]

[TD]Een setje slabbentjes, hello Kitty[/TD]

[TD]Een setje van Cars[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 4[/TD]

[TD]Een vrouwen DVD Switched[/TD]

[TD]Een Pyjama Hello Kitty[/TD]

[TD]Een bakje met twee augurken voor in de keuken[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 5[/TD]

[TD]Dove douche[/TD]

[TD]Een paar sokken zeeman[/TD]

[TD]Een setje strijkkralen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 6[/TD]

[TD]Een paarse rugzak[/TD]

[TD]Een Rompertje Hello Kitty, zeeman[/TD]

[TD]Een houtenpuzzel[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 7[/TD]

[TD]Een speelkleed[/TD]

[TD]Een houtenpuzzel[/TD]

[TD]Een DVD Smurfen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dag 8

[/TD]

[TD]Een paar paarse sokken[/TD]

[TD]Een barbie[/TD]

[TD]Een puzzel van cars[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Moontje bij mijn ouders in het dorp zit een Jola, daar gaan we altijd heen als we daar zijn en kopen vaak maillots en ondergoed en truitjes voor mijn dochter. Babykleding heb ik nog niet naar gekeken daar maar dat gaat mijn moeder ongetwijfeld doen als ze er zijn...

Leuk die dozen met cadeaus Vlinder!!

Geplaatst

Chris, succes/veel plezier morgen met de groeiecho en controle bij de gyn. Hoop dat het slapen in je nieuwe bed bijdraagt aan een goede nachtrust!

Ik mag morgen ook weer op controle, ben benieuwd.

Sinds een weekje wat vaker last van harde buiken, hebben andere dit ook?

Ik ga nog ff zappen en dan lekker slapen, tot morgen!

Geplaatst

Maandagochtend naar de huisarts voor de vraag van een verwijsbrief.

Ik had gister veel harde buiken en het gekke is, ik wist wanneer een harde buik kwam opzetten omdat vlak ervoor ik een bepaalde druk in mn hoofd kreeg, snap niet wat het 1 met het ander te maken heeft :-S

Jola ken ik niet.

Vlinder jij bent druk geweest met de kadootjes maar je heb wel alles in huis :-)

Ik word om 10 uur gebeld door de kraamzorg voor telefonisch intake

Geplaatst

Medusa, goed dat je er nu zo bovenop zit. Groot gelijk dat je duidelijkheid wilt. Hopelijk krijg je maandag een verwijsbrief.

Ik lees allemaal dat jullie al intakes gehad hebben met de kraamzorg. Ik heb nog steeds niets gehoord terwijl ik toch al bijna 32 weken ben. Misschien moet ik zelf toch maar ff gaan bellen...

Geplaatst

Medusa, gefeliciteerd met je 29 weken!!

Apart dat je die harde buiken voelde aankomen. Hoe voel je je vandaag?

Ik heb af en toe dat ik menstruatie-achtige kramp krijg, duurt een seconde of 20-30 en dan trekt het langzaam weer weg...

Allemaal nieuwe ervaringen voor mij, geen idee wat het is of betekent..

Succes met de telefonische intake, bij mij komt het kraambureau op 23 januari thuis omdat het ons eerste kindje is. Ben benieuwd!

Geplaatst

Hey meiden ik breek even in ivm babykleertjes

Er zijn zoveel schattige dingetjes die je kan kopen, maar ik wilde toch nog even de raad geven om op te letten voor kleertjes of jasjes met ritsen. Die ritsen bollen helemaal op en hun mond komt er dan tegen met veel zeveren tot gevolg (om van de hygiene te zwijgen). Ook lijkt die rits dan tegen de keel te duwen. Ik heb dus geleerd om voor knopjes te gaan en nog steeds, ookal is ons zoontje al meer dan 3 maanden oud.

rompertjes vooral maat 56 kan je nooit genoeg hebben (ik heb er wel 15 denk ik). Tegen dan weten ze hun pamper flink te vullen en durft het nog al eens explosief buiten 'hun oevers' te treden. Ik heb dagen dat hij 3 keer volledig herkleed moet worden :-) Ik kleed bijna altijd met lange mouwen, omdat het winter is, maar jullie zullen vooral korte mouwen kunnen gebruiken of zelfs zonder mouwen. Hema is super daarvoor. Rekbare stof en lekker makkelijk aan te doen. Korte mouwenrompers gaan langer mee want de armen groeien sneller dan het lijfje (in mijn geval toch)

Hydrofielluier kan je in de helft geplooid onder hun billetjes op het verschoningskussen leggen om niet elke keer de hoes te moeten vervangen. Je zal intussen wel weten dat je van hydrofielluiers NOOIT genoeg kan hebben :-) Ik heb begonnen met 6 en heb er intussen 18. Hema doeken zijn zachter dan Zeeman doeken. Zeeman heeft dan weer wél zo'n leuke badcapes (met zo'n olifantje met bolletjes op), van dunne stof waardoor je handig in de huidplooitjes kan drogen, wat met gewone badcapes vaak moeilijk is. Oh ja, sokken uit bij het verversen van een poepluier!

Ik had ook behoorlijk wat pyjamatjes, maar die deed ik de eerste maanden amper aan. Gewoon slapen in romper en t-shirt van de dag, en in de puckababy slaapzak, met dekentje erboven op (winter he). De puckababy vind ik schitterend omdat ze zich geborgen voelen maar vooral warme handjes hebben en toch nog genoeg bewegingsvrijheid. Zelfs nu doe ik eigenlijk geen pyjama's aan. Ik doe wél al de avond ervoor zijn volgende romper aan, kwestie van tijdbesparing (als je weer gaat werken).

Sponsen kousjes zijn de warmste. En de eerste weken zal je een warm dekentje vaak gebruiken om hem of haar in te wikkelen. Ze zijn dan nog zo klein he.

Een kruik heb ik alleen de eerste weken gebruikt. 'sAvonds opwarmen en dan in je eigen bed warm houden zodat ze niet te hard afkoelen om ze nog bij de nachtvoeding te kunnen gebruiken.

Na het baden de eerste weken best een katoenen mutsje aandoen voor de natte haren. Geen zeep in het bad gebruiken maar crèmebadje is ruim voldoende. Ook om de dag of 3 dagen baden. Echt vuil zijn ze toch nooit en dat is gezonder voor de huid. Weleda producten zijn 100% natuurlijk en heel erg goed en zacht.

Eh, zo. Dat is het wel denk ik. Succes nog allemaal en GENIET van die buik (hoe groot ze ook is haha). En ook genoeg rusten hoor, want dat draagt echt bij tot een kindje met een mooie gezondheid en gewicht.

Voor de bv moeders: oefen regelmatig met een fles bv zodat de overgang naar werken en kolven met bv in het kdv goed verloopt. Ik gebruik tommee tippee. Het nummertje moet naar beneden heb ik ondervonden. Best alle flesmateriaal al aankopen voor eenmaal aan het werk of stel dat het bv geven niet lukt. Voeding zelf kan je altijd achteraf halen.

Ik kocht echt alles zelf en heb een pamperrekening geopend voor de 'cadeau'tjes'. Zo had ik tenminste alles in huis wat ik zelf wilde en geen ongewilde dingen. Ik had heel veel gekregen van een vriendin voor de eerste maanden, maar zelf ook veel gekocht. Het is gewoon te leuk om voor je kindje te shoppen hihi.

en ik breek weer uit.

Geplaatst

Zo Ellen, een heel verhaal, bedankt voor de uitleg/info :-)

Melsi, ik heb gehoord dat dat indalings weeen kunnen zijn dat ongi gevoel.

Simonja, inderdaad laat dat je nog niets gehoord heb, zal ff zelf bellen.

Geplaatst

Medusa, hoe was de telefonische intake? Die ongi krampen zijn echt vreemd, lijkt alsof ik elke x naar de wc moet maar er komt niks, haha!

Simonja, ik heb het kraambureau ook zelf moeten bellen voor een intake afspraak. Eigenlijk vind ik dat best slordig! Gewoon zelf ff een belletje er achteraan doen, weet je iig zeker dat het goed gaat!

Ellentrik, thanks voor je tips!

Geplaatst

O de intake stelt niet veel voor, is gewoon gegevens doorgeven, bij een 2e kindje is het anders, bij jou komen ze echt kijken en naar de babykamer en zo of je alles heb en zo.

hahahaha beter zo dan andersom melsi, dat je niet naar de wc gaat en dus wel moets :-P

Ik heb al heeeeel lang haarnijd, dat het gewoon niet wil zitten en ik er niet tevrede over ben, zometeen gaat de schaar erin heb net een afspraak gemaakt bij de kapper kan om 1 uur terecht.

Geplaatst

Simonja: jeetje, dat is inderdaad wel zwaar zeg, nog steeds 36 uur werken en dan ook zo vroeg opstaan. Succes met de laatste loodjes. Ik heb de intake van kraamzorg trouwens al begin december gehad. Werd daarover gebeld om een afspraak te maken. Dus zal er anders maar even zelf achterheen gaan, want het duurt anders wel erg lang.

Vlinder: wat leuk, al die tassen gevuld voor de kraampakketten. En slim om lekker te shoppen bij Kruidvat als ze daar zulke korting hebben. Ik probeer ook vaak op dat soort kortingen te letten.

Medusa: haha, dus de schaar gaat erin straks? Ben benieuwd! Wat goed trouwens dat je zelf een verwijzing wilt voor het Radboud. Kan me voorstellen dat je nu al graag zoveel mogelijk info wilt hebben.

Ansje: fijn dat alles weer goed was met de groeiecho en fijn dat de gyn een prettig iemand was. Sommigen kunnen idd heel zakelijk zijn, ik heb er nu al heel veel verschillende gehad en sommigen zijn ook echt gezellig en anderen meer zakelijk. En dus een februari-jongetje voor jou!

Melis: die harde buiken heb ik ook. Had ik al vrij snel in de zwangerschap, maar is laatste 2/3 weken veel sterker geworden. Bij elke beweging maar soms ook als ik rustig tv kijk, krijg ik er last van. Effect is dan dat bovenste kindje lekker tegen mijn ribben aan duwt (auw).

Heb zelf gisteravond een paar uurtjes in umcg gelegen. Kreeg ineens zoveel buikpijn die niet wegging als ik rustig zat ofzo. Heb sowieso veel last van harde buiken, dat is al heel lang zo en laatste tijd ook sterker. Komt gewoon door het groeien van de twins en omdat ik zelf niet zo groot ben, komt er veel druk op mijn buik te staan. Maar dat trekt altijd weg en nu deed mijn hele buik pijn, dus toch maar even gebeld (had al eens op mijn kop gekregen dat ik vooral moet bellen als er iets anders is en/of ik me ongerust maak). Dus uiteindelijk aan de ctg gelegen en urine en bloed nagekeken. Ook nog echo gehad. Gelukkig was alles goed, beide dames waren heel druk en beweeglijk. Wel een aantal harde buiken gehad die ze ook mooi konden registreren. Maar op de inwendige bleek gelukkig dat baarmoedermond nog mooi lang was en alles nog potdicht zat dus gelukkig geen tekenen van een start van de bevalling. Ook geen ontsteking in mijn urine of bloed. Dus het komt gewoon omdat er heel veel spanning op mijn buik zit, de verpleegkundige zei ook al dat ik echt een buik heb van 9 maanden. En ik heb alleen maar buik, verder kan je bijna niet zien dat ik zwanger ben. Omdat ik laatste dagen ook wat duizelig was, hebben ze voor de zekerheid ook mijn HB nagekeken. En dat bleek op 7,1 te zitten terwijl ik al aan extra ijzertabletjes zit. En voor is een waarde boven de 8 normaal, dus de arts raadde me aan om 3 keer per dag ijzer te gaan nemen om te kijken of de duizeligheid daardoor afneemt.

Gelukkig was opzich dus alles goed en konden we weer naar huis. Nu lekker rustig aan doen, maar dat deed ik eigenlijk al een tijd. Ik wil ze nog wel even een aantal weekjes langer binnenhouden!

Geplaatst

Ellentrik, goeie tips! Misschien moet je ze ook even kopieren naar het topic: Tips van jullie kraamhulp dat IVSH heeft geopend? Dan lezen nog meer meiden ze!

Ik heb ook gevraagd aan een vriendin die kapster is of ze me voor de bevalling nog een keer wil knippen want ik heb een bos stro voor mijn gevoel. Lijkt trouwens ook dat ik meer haar heb, schijnt na de bevalling met bossen uit te kunnen vallen, heb ik gelukkig bij mijn dochter niet gehad. Heb vanmorgen sinds lange tijd weer een lichaamsontharing gedaan onder de douche... meestal heb ik daar geen puf voor maar ben nu weer fris en fruitig! Behalve misschien bikinilijn die heb ik op de tast gedaan, zie helemaal niks haha!

Zaten tegelijk te typen Sissy, dus nog even op jou reageren: gelukkig alles goed! Er wordt nogal eens naar het ziekenhuis gegaan door iedereen de laatste tijd! Ik vergelijk mezelf wel met andere tweelingmoeders, dus ben ook een beetje gerustgesteld door jouw verhaal. Heb ook wel harde buiken en steken maar niet het idee dat de bevalling op gang komt. Wil ze ook nog een week of 4 bij me houden!

Heel gek: ik zat net met mijn ex-schoonzusje aan de telefoon die een paar weken geleden bevallen is en ze zat haar verhaal te vertellen over weeen, ontsluiting etc. Kreeg ik me toch ineens een harde buik! Vond het wel grappig eigenlijk, dat dat psychisch ook werkt blijkbaar, want ik lag rustig op bed en bewoog niet eens.

Geplaatst

Hahahaha, stel je voor zeg.. Hele broek vol, zal je gebeuren! LOL

Nou, ik wil ook al de hele ochtend naar de kapper. Sta ik voor de deur denk ik, nee ik heb geen zin! Idioot hé?! Morgen nog een poging wagen.

Manlief heeft nachtdienst dus slaapt overdag. Kan dus niks in het huishouden doen, verveel me dood!

Ach, net nog maar ff een paar hydrofiele luiers gekocht, wat moet je anders.....

Veel plezier bij de kapper!!

Geplaatst

Caro: haha, dat is idd grappig dat je aan het kletsen bent over weeën en ontsluiting enzo en dat je spontaan een harde buik krijg. Ik vergelijk wat ik voel ook vaak met de andere tweelingmama's. Een tweelingzwangerschap is toch vaak net iets anders. Ben wel blij dat ik gisteravond ben gegaan omdat dat mijn bezorgdheid heeft weggenomen. De arts heeft ook aangegeven dat ik bij harde buiken en krampen die regelmatig komen en/of bloed-slijmverlies weer moet bellen. En sowieso als er iets verandert waardoor ik ongerust ben. Ze hebben wel een beetje door dat ik zo'n type ben die niet zo snel belt omdat ik niet 'zeurderig' wil overkomen. Dus ze grapte al dat ze me anders opneemt als ik niet beloofde te bellen als er iets zou zijn...

Melis: ach ja, shoppen is nooit vervelend. Ik wil eigenlijk ook nog even proberen naar de winkels te gaan hier, maar het regent elke keer, bah!

Geplaatst

Sissy, verstandig dat je toch ff langs het zkh bent gegaan. Ondanks dat ze altijd roepen; liever 1000x teveel gebeld dan 1x te weinig herken ik je punt van niet 'zeurderig' over willen komen. Zo ben ik ook. Maar ook ik heb op m'n donder gekregen toen ik 3 dagen minder leven voelde en pas toen aan de bel trok. In het vervolg gewoon weer doen! Fijn dat alles goed is met je meiden!

Het topic dat Ivfsh heeft geopend voor tips van de kraamhulp is echt handig. Zjoediezzz heeft erin geschreven dat het eten van beschuit met muisjes de melkproductie op gang brengt/houdt. Behalve dat de beschuitjes enorm verslavend zijn, ben ik heel benieuwd of het helpt! Mijn man wordt in de AH regelmatig aangesproken; goh, is Melis bevallen? Nee, hoezo? Omdat je beschuit met muisjes koopt, haha!

Ga me zo maar eens klaarmaken voor controle in het ziekenhuis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden