Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik kom ff tijdelijk afscheid van jullie nemen want we vliegen morgen voor 8 dagen naar Turkije :-) Koffers zitten vol met kleren al heb ik geen idee wat ik allemaal heb ingepakt, ben helemaal niet met de vakantie bezig, maf hé?! Waarschijnlijk komt dat wel als we eenmaal in het vliegtuig zitten, ik zie het wel.

Moontje, veel plezier vandaag bij de 20 weken echo. Willen jullie het geslacht weten? Geniet ervan, wij vonden het erg leuk!

Medusa, a.s. dinsdag is het zover, dan weet je of jullie een meisje of jongetje krijgen, spannend. Ik denk, zoals jij zelf ook, een meisje. Anyway, geniet ervan!

Veer, ChrisH, Sissy en Simonja; ook jullie heel veel plezier bij jullie 20 weken echo. Ben heel benieuwd of er een vriendinnetje voor ons mannetje tussen zit ;-)

Caro, jij veel succes met de controle bij de gyn. Hoop dat je bloeddruk genoeg gedaalt is en dat je eventueel kan stoppen met je medicatie.

Ansje, hier ook enorm druk in m'n buik, voel hem dagelijks meerdere malen op vaste tijden. Heel bijzonder! Gisterochtend heeft manlief hem ook gevoeld, hij was helemaal ontroerd!

Lieve meiden, ik zal jullie missen! Tot volgende week, de 26e ben ik er weer! :-)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis heel veel plezier!! Goed je gezicht insmeren he, met een hoge factor, zodat je geen vlekken krijgt!

Ansje ik voel het nog niet aan de buitenkant, tot verdriet van mijn dochter want die zit daar echt op te wachten... Misschien duurt dat ook nog wel even want de bovenste baby heeft de placenta aan de voorkant en de onderste wel aan de achterkant maar daar zit juist een speklaag van mama voor :-)

Geplaatst

Hè melis een hele fijne vakantie geniet ervan en rust lekker uit

Sissy jammer dat je nog even moet wachten maar gelukkig had je afgelopen vrijdag en even mogen spieken

Moontje veel plezier vandaag bij de echo nog even geduld hebben vandaag en dan weet jij ook wat het wordt en of alles goed is met de kleine

Medusa veel plezier morgen bij de geslachtsbepaling

Hier slechte nacht gehad onze dochter is ziek en heeft ons lekker wakker gehouden wij woensdag de 20 weken echo en in tegenstelling tot een van jullie wil ik niet weten wat het wordt dus hier blijft het nog even een verassing

Fijne dag iedereen

Geplaatst

Melis, hele fijne vakantie.

Ansje, manlief kan onze beeb ook al voelen dus het kan wel met deze periode. Bij mij is het wel de 2e zwangerschap, dat kan nog verschillen.

Geplaatst

Sissy, wat jammer dat je nog een paar dagen moet wachten. Zijn we vrijdag allebei aan de beurt voor de 20 wkn echo.

Melis, fijne vakantie en geniet van elkaar en de zon.

Veer, beterschap voor je dochter.

Geplaatst

Melis, hele fijne vakantie geniet ervan saampjes met manlief.

Sissy, jammer dat de echo verplaatst is.

Veer, sneu dat jullie dochtertje ziek is, hoop snel weer beter

Moontje veel plezier vandaag en hopelijk ligt beeb niet in stuit of zo dat het zichtbaar is

Ik kan niet wachten tot morgen, moet er om 3 uur pas zijn, ben zooo benieuwd denk nog steeds dat het ene meisje is.

Chrish, lekker aan het bijkomen en genieten van je weekje vrij???

Ik voel nog helemaal niets geen plopje of wat dan ook, baal daar goed van maar kan nog wel 4 weken duren voor ik uberhaupt wat ga voelen.

Ik heb een harde start gemaakt met aankomen en dikke buik krijgen maar volgens mij sta ik al een poos stil nu, ben 5 kilo aangekomen maar dat was ik een week of 3 a 4 ook, hopleijk gaat het vanaf nu erg langzaam.

Geplaatst

Medusa, ik kom al tot rust. Morgen even naar het ziekenhuis voor bloedprikken schildklier.

Ik kijk al helemaal uit naar de echo a.s. vrijdag. Ik merk nu ook dat ik wat aankom in gewicht.

Medusa, het zou wel fijn zijn als het nu wat langzamer gaat in aankomen in gewicht. Iedere zwangere zal wel wat anders groeien.

Geplaatst

Fijn dat je al tot rust kom Chrish, en spannend de 20 weken echo in aantocht.

Ja iedere zwangere groeit anders, bij mn vorige zwangerschap was ik met 20 weken nog maar 2kilo aangekomen, vind het erg veel dus al die 5 kilo, was wel bang voor als het doorzet waar ik dan zal eindigen. maar ben beetje gerust gesteld.

Geplaatst

Ik schommel tussen een halve en 3 kilo erbij... Ben eigenlijk verbaasd dat het niet meer is met name door de tweeling maar ik denk dat er genoeg aan zit dus dat ik niet zo veel aan hoef te komen? Of het komt later ineens heel snel erbij?

Kan het me niet meer herinneren van 8 jaar geleden wanneer hoeveel precies alleen dat het aan het eind van de zwangerschap 18 kilo erbij was, maar na de geboorte was daar al meteen 14 kilo weer af...

Geplaatst

Dat doe je netjes Caro, ook bij je vorige zwangerschap.

ik was 16 kilo aangekomen en 14 dagen later 17 kwijt ( later in totaal 22 kwijt ), ik hoop deze keer ook zo iets te doen.

Ik ben al vrij stevig, ik wil nog 15 kilo kwijt ( voor de zwangerschap ) ben er bang voor elke kilo die er extra blijft opzitten.

heb vorige week een broek besteld, maat 44 maar die is me toch te groot, heb hem al gedragen kan dus niet terug maar geeft, ben wel blij dat ik dus eigenlijk 42 moest hebben.

Geplaatst

Melis, fijne vakantie en geniet lekker!

Ik ben nu zo'n 7 kilo aangekomen. Best veel in vergelijking met jullie. Nou snoep en snaai ik ook veel. Vooral 's avonds. Ik weet dat het niet goed is maar ik vind het zo moeilijk om niet te doen. Er liggen nu worteltjes in de koelkast. Als ik vanavond honger krijg eet ik die wel op.

Medusa veel plezier morgen, ben benieuwd of je voorgevoel klopt!

Geplaatst

Dat is juist het gekke: ik snaai ook best veel! Voor mijn gevoel, volgens mijn vriend valt het wel mee... Probeer wel zoveel mogelijk gezond te doen en weinig zout ivm mijn bloeddruk (anders zou ik ook chips eten) maar een koekje of een paar plakjes cake gaan er wel in hoor! En een paar keer per week een Bifi worstje, dat is nu mijn 'craving' zeg maar...

Geplaatst
Dat is juist het gekke: ik snaai ook best veel! Voor mijn gevoel, volgens mijn vriend valt het wel mee... Probeer wel zoveel mogelijk gezond te doen en weinig zout ivm mijn bloeddruk (anders zou ik ook chips eten) maar een koekje of een paar plakjes cake gaan er wel in hoor! En een paar keer per week een Bifi worstje, dat is nu mijn 'craving' zeg maar...
ben dus gelukkig niet de enige... ik moet niet in de buurt komen van drop (vooral zout!) want daar kan ik écht niet vanaf blijven!!
Geplaatst

Veer: vervelend dat je dochter ziek is. Beterschap.

Moontje: hoe was de echo?

Melis: fijne vakantie meid, geniet ervan! Goed smeren idd en lekker van het mooie weer genieten.

Ik ben nu zo'n 3 kilo aangekomen, dus dat valt ook nog wel mee, is vooral van de laatste paar weken. Eerst was ik zo'n 3 kilo afgevallen door het vele overgeven, dus ben in elk geval blij dat ik nu wat aankom. Mijn gewicht is normaal juist wat aan de lage kant, dus is het niet verkeerd dat er nu wat bijkomt. Ben ook benieuwd of ik uiteindelijk veel meer ga aankomen door de tweeling. Ach, we zien het wel.

Snaaien heb ik niet zo heel veel last van gelukkig, wel is chocolade lastig om te weerstaan haha. Heb gewoon niet echt veel in huis, dat scheelt. Komt ook omdat manlief behoorlijk overgewicht heeft en het voor hem ook altijd beter is dat we niet van alles in huis hebben. Merk wel dat mijn eetlust toeneemt, neem nog maar weer even schaaltje yoghurt met cruesli, dat ik 's avonds echt vaak. Even weer wat in mijn maag.

liefs,

sissy

Geplaatst

Wie weet, ben erg benieuwd of mn voor gevoel gelijk heeft, maar misschien bij Moontje wel het 1e meisje.

Ansje die 7 kilo scheelt niet veel met mijn 5 kilo hoor en we schelen 3 weken dus misschien als ik bijna 20 weken ben, ben ik ook wel 7 kilo.

Ik "snaai " een klein beetje maar chocola, voornamelijk fruit, heb elke dag echt zin in grapefruit en mandarijnen.

of granen biscuitjes.

Ik eet 1 reep chocola in de week ongeveer, verder snoep ik niet.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanmiddag hebben we de echo gehad en alles is goed met onze kleine uk. Duurde even voor dat alles goed in zicht was omdat hij met hoofd naar beneden lag en op zijn buik. Heb nog een rondje moeten wandelen en toen was hij gedraaid en konden ze het hartje goed zien. Alles was top. De kleine ligt gem een week voor op de 20 weken. Zal wel weer een grote worden. Frederique was ook 4 kilo bij de geboorte.

We hebben we gezien wat het wordt, maar gaan het lekker voor ons zelf houden. We is de discussie over de namen los gebarsten. Poeh wat is dat moeilijk.

Ik ben tot nu toe 5,5 kilo aangekomen, vorige keer was dat al rond de 14 weken. Dus het gaat goed. Vorige keer was ik 17 kilo aangekomen en na 3 weken 14 kilo kwijt. En de laatste kilo's zijn er ook nog afgegaan. Dus ik maak me niet zo'n zorgen. Borstvoeding geven helpt ook nog eens voor het afvallen.

@ Medusa: Heel veel plezier morgen!

Geplaatst

Even het lijstje aangepast.

Volgende echo/afspraak:

18 Oktober : Medusa (pretecho geslachts bepaling)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

21 oktober : Sissy (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

25 oktober: Caroline controle gyn

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

9 november : Melis25 (controle vk)

10 November : Medusa ( 20 weken echo )

18 November: Simonja (controle VK)

22 November : Medusa ( gyn echo + suikertest )

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje 20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline (2ling) (verrassing!)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden