Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb voor volgende week afspraak gemaakt voor geslachtsbepaling bij echo buro, ik ben er stik sjaggie van dat de gyn het niet kon zien, ik weet het waar maak je je druk om. maar ik maak me er toch giga druk om.

Melis, balen dat je zo slechts slaapt ook als manlief nachtdienst heeft, fijn dat je werkdag er weer opzit.

Ging de presentatie goed???

spannend voor jullie waar de 20 weken echo al snel is, jeutje he eerst zitten we allen in spanning als we die 12 weken maar halen en nu beginnen de 20 weken echo's al.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het gaat echt snel, inderdaad... Er werd bij mij wel bij gezegd dat het niet helemaal zeker was dat ze alles kon meten omdat het een beetje vroeg is maar anders moeten we nog een keer terugkomen. We zullen zien...

Geplaatst

Medusa, super dat je baby weer helemaal goedgekeurd is. Jammer, dat je het geslacht niet te weten bent gekomen, maar de gezondheid is het belangrijkst; ik weet het, een cliche.

Melis, ook ik heb wel eens een slechte nacht.

Vandaag ging het goed op het werk. Mijn manager had mij vrijdagmiddag nog gebeld om te vragen hoe het ging. Ze gaat met mij mee naar zitting, maar ze neemt 1 zaak over. Verder mag ik na de zitting meteen naar huis. Dus hopelijk rond een uur of een 's middags naar huis. Ook is mijn manager van plan om mij alleen nog maar naar de rechtbank Zwolle te sturen. Dat zou al heel veel reistijd schelen. Verder ben ik wel een beetje geschrokken. Een collega van mij die 26 weken zwanger is (van een eenling) blijft vanaf nu ziek thuis. Ze had al vroeg in de zwangerschap vaak harde buiken en vorige week leek het alsof de baby al wilde komen. Dus is ze naar het ziekenhuis geweest, alles was gelukkig goed, maar ze moet vanaf nu absolute rust houden... Ze is al wel wat ouder (43 jaar) en het is haar eerste zwangerschap. Ik hoop voor haar dat alles goed komt. Ik zie het als een waarschuwing voor mij.

Gisteren een druk feestje gehad thuis voor de verjaardag van mijn man. Het huis zit al compleet vol met onze ouders, mijn oma, zijn 2 broers met aanhang en mijn 2 zussen (nog zelfs zonder aanhang). Wel erg gezellig, maar druk. Gelukkig heeft mij man het meeste gedaan en ook mijn moeder heeft een handje geholpen. We hebben veel spulletje voor de baby's gekregen. Onze nichtje en neefje (8 en 6, kinderen van mijn oudste zwager) hebben hun Duplo meegenomen voor hun toekomstige neef (je/s) /nicht (je/s). Erg lief en zij zijn er zelf al te groot voor.

Geplaatst

Chrish, kan me voorstellen dat je schrik van je collega dat ze compleet rust moet houden.

Ook fijn dat je alleen nog maar naar recht bank in Zwolle hoeft en weinig reistijd heb.

Nog gefeliciteerd met je man, gezellig druk geweest dus.

Ja ik weet het, het is een cliche en die is waar tuurlijk gaat het erom dat beeb in orde is en daar ben ik super blij om :-)

Geplaatst

Medusa, ik snap natuurlijk wel heel goed dat je wilt weten of het een jongen of een meisje wordt. Je kunt dan lekker gericht gaan shoppen en een mooie naam gaan bedenken. Zelf wil ik het volgende week ook heel graag weten.

Geplaatst

Joepie! Heb net een hele mooie winterjas van manlief gekregen, ben er zo blij mee! Hij heeft een band onder m'n borsten dus accentueert mijn buik mooi. Zijn er al meiden hier die last hebben van harde buiken?

Geplaatst

en we krijgen een.................. Jongen!! dat gevoel had ik vanaf het begin al en het klopte. Het was echt zo bijzonder om te zien, 16 cm en alles zit er al aan.

Nu nog op zoek naar een leuke jongensnaam, meisjesnamen vind ik toch makkelijker .. maar we hebben nog wel even de tijd. :icon_smile:

Geplaatst

Chris: fijn dat het vandaag goed ging en dat je voortaan alleen nog maar naar de rb Zwolle hoeft. Kan me wel voorstellen dat het even schrikken is als een collega met 26 al volledig uit de running is en rust moet nemen. Is wel weer even een waarschuwing. Wat wat lief trouwens dat je neefje en nichtje hun duplo waar ze te groot voor zijn hebben meegenomen voor hun toekomstige neefje(s) en/of nichtje(s).

Medusa: dus volgende week nog maar een echo ingepland om toch te weten wat het is. Kan me wel voorstellen hoor, dan kan je gerichter shoppen en namen bedenken. Wij weten het als het goed is ook volgende week omdat we maandag de 20 weken echo hebben. En bij ons hoeft er maar eentje goed te liggen zodat we het van beide weten, dus dat is meer kans.

Melis: wat lief, een mooie winterjas gekregen van je mannetje. Vervelend he, harde buiken. Ik heb er veel last van moet ik zeggen. Merk het echt als ik me inspan, weinig rust krijg, volle blaas heb enzovoort. Probeer maar zoveel mogelijk naar mijn lijf te luisteren door dan weer rust te nemen en meestal wordt het dan wel weer minder.

Heb trouwens nog een pretecho voor komende vrijdag gepland. Mijn moeder komt dan naar me toe om samen te shoppen en toen bedacht ik me dat het dan misschien wel leuk zou zijn om samen met haar en mijn schoonmoeder die wel hier in het noorden woont, een echo te laten maken. Volgens mij gaan ze dat helemaal fantastisch vinden. Moet wel vrijdag dan tegen die mevrouw zeggen dat ze niet duidelijk het geslacht in beeld moet brengen, want dat willen manlief en ik samen volgende week horen en dan voor ons houden haha. Ben wel echt benieuwd hoor, een half uurtje kijken naar onze ukkies!

Bah, wat is het trouwens vies weer. Net helemaal nat geregend op de fiets toen ik nog een boodschap wilde halen in het dorp. Maar nu lekker met een dekentje op de bank, wachten tot manlief straks thuiskomt. Hij is na zijn werk direct gaan sporten, dus zal straks maar eens aan het koken gaan...

Geplaatst

Sharon: wat leuk, een jongen! En grappig dat jouw voorgevoel ook al klopte, net als dat van Melis. Ben benieuwd wie de eerste is die kan schrijven dat ie een meisje krijgt.

Komende weken worden het wel veel berichtjes over meisje en/of jongen haha.

Nu op zoek naar een leuke jongensnaam en gericht gaan shoppen!

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:[/b]

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

18 Oktober : Medusa ( pretecho geslachts bepaling )

19 oktober : Veer (20 weken echo)

19 oktober 17 weken controle VK

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

9 november 20 weken echo (EMC)

10 November : Medusa ( 20 weken echo )

22 November : Medusa ( gyn echo + suikertest )

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Sharon, een jongen wat leuk! Wat leuk dat je voorgevoel klopte.

Chris, fijn dat je nu alleen nog naar rechtbank in Zwolle hoeft, dat scheelt inderdaad. Wel schrikken van je collega, dat ze al moet stoppen met werken. Zo zie je maar weer dat je altijd naar je lichaam moet luisteren, ook als dat betekend dat je eerder zal moeten stoppen met werken of in ieder geval wat gas terug moet nemen.

Wel fijn trouwens dat je manager zo met je meedenkt en het jou ook wat makkelijker wil maken.

Melis mooie buikfoto weer! Wat lief dat je man je een jas kado heeft gedaan!

Ik heb af en toe ook last van harde buiken. Als ik teveel doe merk ik het en het voelt niet echt prettig. Wat bij mij helpt is even 10 minuutjes rustig aan doen en dan trekt het weer weg.

Sissy pretecho! Wat leuk, even weer naar je kleintjes kijken. Waar laat je de pretecho maken?

Ja vrijdag 20 weken echo, heb nog geen voorgevoel wat het wordt. Heb nu wel twee keer gedroomd dat het een meisje wordt maar ja daardoor kan je het nog niet zeker weten hihi. Ik laat me verrassen vrijdag.

Caro veel plezier morgen! ben benieuwd!

Medusa wat jammer dat ze het geslacht van je kindje niet konden zien. Tuurlijk is het belangrijkste dat alles goed is met de kleine maar ik kan me je teleurstelling wel voorstellen. Je stelt je er toch op in dat je hoort wat het geslacht is. Nu nog een weekje geduld dus...

Zo vanavond even lekker hangen voor de tv en genieten van de plopjes/schopjes in mijn buik. Wel grappig, als ik rustig aan doe voel ik de kleine meer.

Liefs en fijne avond!

Geplaatst

Ik heb al heel lang harde buiken als ik teveel doe, met name te snel loop...Gelukkig duurt het nooit lang.

Ook gek: Medusa baalt heel erg dat ze het geslacht nog niet kan zien en ik hoop dat ik het morgen niet zie! Krijg steeds meer in de gaten door de reacties om me heen trouwens dat het toch wel erg uitzonderlijk is dat we het niet willen weten....

Geplaatst

Sharon, wat leuk een jongen, gefeliciteerd.

Caroline, veel plezier met de echo vandaag. Hopelijk kunnen ze alles goed zien en meten.

Melis, het gaat goed met mij. De tijd vliegt echt voorbij. Ik weet nog dat ik de tijd tijdens mijn eerste zwangerschap zoooo ontzettend langzaam vond gaan. Ik keek de weken echt voorruit. Nu kan ik het bijna niet geloven dat ik al op de helft zit.

Maar goed, het is nu ook heel anders dan de vorige keer. Nu kom ik na een lange werkdag thuis en moet ik eerst nog eens koken en eten en lekker veel tijd besteden aan Wessel. Die gaat rond 20.00 uur naar bed en dan plof ik pas neer op de bank. Dan kijk ik nog zo'n 1,5 a 2 uur televisie of doe iets voor mijzelf en dan verdwijn ik weer in bed aangezien mijn wekken om 5.15 uur gaat.

En tsja... zo vliegen m'n dagen dus voorbij.. hahah

Verder heb ik eigenlijk weinig kwaaltjes. Het overgeven is voorbij, wel af en toe nog misselijk. Alleen erg veel last van mijn bekken. Ik moet zo opletten voor wat ik doe en dat dit niet teveel is. Je zult begrijpen dat ik vaak net teveel doe en dus weer een hele dag met pijn loop.

Ik hoop dat het deze keer ook snel na de bevalling beter gaat en dan ben ik dit hopelijk snel weer vergeten.

Medusa, leuk volgende week een geslachtsbepalingsecho. Je bent wel heel erg nieuwsgierig.. hahaha

Zo, ik ga weer ff verder werken. Spreek jullie later weer.

Geplaatst

Caro, succes straks bij de gyn en veel plezier bij de echo. Weet je zeker dat je niet wil weten wat je krijgt, haha!? Respect hoor!!

Gefeliciteerd met je 19-weken, jij ook Ansje.

Vannacht weer een halve nacht wakker gelegen, pfff... Ben doodop nu... Ik ga ff verder Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...euhh.. ik bedoel werken ;-)

Geplaatst

Caro, veel plezier bij je echo vandaag en hoop voor je dat het geslacht niet goed in beeld komt :-)

Simonja, jij maakt ook echt wel super lange dagen zeg, weet je al wanneer je verlof gaat nemen?? 4 of 6 weken van te voor??

Ja ik ben zoooooo nieuwsgierig wordt er niet goed van, de vorige keer heb ik gewoon geduldig kunnen wachten tot de 20 wekene cho, maar nu ik droom bijna elkje nacht over de bevalling en of het een jongetje of meisje is.

Ik heb 10 november de 20 weken echo, ben dan ook stipt 20 weken :-)

Fijne dag meiden

Geplaatst

Medusa, ik maak idd heel lange dagen maar ik vind mijn werk zo leuk.. hahaha

Ik hoop dat ik tot 36 weken kan werken maar heb geen idee of ik dit ga redden vanwege m'n bekken.

Ik werk in een concultancy-functie en ben nu al 3 jaar door dezelfde opdrachtgever ingehuurd. Zij hebben ook de zwangerschap van Wessel meegemaakt en toen heb ik super afspraken kunnen maken toen ik het eigenlijk niet meer volhield met m'n bekken. Ik heb heel veel vanuit huis gewerkt om zo toch tot 36 weken te kunnen blijven werken. Hopelijk gaat dit nu ook lukken, we zullen zien.

Ik vind het leuker om na de bevalling langer vrij te zijn en te genieten van de tijd met de kids samen dan voor die tijd dus ik ga het proberen.

Geplaatst

Wie heeft er op 9 nov. een echo in het EMC? Er staat geen naam bij.. ;-)

Volgende echo/afspraak:

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

18 Oktober : Medusa (pretecho geslachts bepaling)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

19 oktober 17 weken controle VK

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

9 november 20 weken echo (EMC)

10 November : Medusa ( 20 weken echo )

22 November : Medusa ( gyn echo + suikertest )

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling) (verrassing!)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Sharon, een jongen! Wat leuk.

Sissy, wat een leuk idee om een pretecho samen met je (schoon)moeder te doen. Veel plezier.

Caro, ik hoop dat de baby's goedgekeurd worden en dat je veel plezier hebt (gehad) bij de echo.

Zelf ben ik nu ruim een uurtje thuis. Na de zitting nog snel even mijn dossiers naar kantoor gebracht en daarna mocht ik naar huis. Gisteravond vroeg naar bed gegaan, om 21:15 uur, en vanavond weer. Ik ben gewoon erg moe na een werkdag. Het ziet er naar uit dat dit eindelijk een beetje een relaxte werkweek wordt. Dat ziekmelden vorige week heeft gelukkig effect gehad.

Geplaatst

Ben ik dan. Zijn ruim een uur binnen geweest, arme mens had kramp in haar pols maar zo ver alles te zien en te meten was, zijn beide kindjes helemaal goed gekeurd!!

Ze liggen boven op elkaar, de ene placenta ligt voor en de andere achter (had de gyn dus niet helemaal goed gezien twee weken geleden). Ik dacht al die tijd dat mijn bovenbuik mijn darmen waren maar daar ligt dus gewoon een heel kind! Ze zijn tussen de 20 en 25 cm, ik vind het groot hoor!

Zij weet nu wat het zijn (gek idee) maar wij niet, ik heb niks gezien wat ook maar ergens op leek, mijn vriend dacht balletjes gezien te hebben maar dat dacht ik ik ook een keer bij mijn dochter...

Mijn bloeddruk was wel gezakt maar niet genoeg naar de zin van de gyn dus helaas medicijnen verhoogd. Onderdruk was goed gedaald daar was hij tevreden mee maar bovendruk vond ie nog niet goed. Nou ja, moet maar dan.

Over 2 weken weer terug voor controle. Al is het geen garantie voor twee gezonde kinderen, ik ben nu opgelucht dat alles goed is!

Geplaatst

Wauw Caro, wat goed om te lezen dat allebei je baby's zijn goedgekeurd! Helemaal super!! En net wat je zegt, ze zijn idd groot.. Wel netjes op schema zo te lezen! Ook fijn dat je bloeddruk iets gezakt is, al is het maar een beetje. Ben erg blij voor jullie! Vrijdag zijn Ansje en ik aan de beurt voor de 20-weken echo, heb er zin in!!

Geplaatst

Caro: wat fijn dat je kindjes goed gekeurd zijn. En wat grappig wat je vertelt over hun ligging en dat je dus dacht dat het je darmen terwijl daar één van je kindjes ligt. En jeetje wat zijn ze al groot zeg! Geen wonder dat je ook al een mooie buik hebt. Wel fijn dat je bloeddruk al iets gezakt is, helaas nog niet laag genoeg dus zodat je nog aan de medicijnen blijft helaas.

Chris: fijn dat je merkt dat kortere werkdagen wel beter zijn en dat het ziekmelden vorige week geholpen heeft zodat ze met je meedenken.

Simonja: zo, dat zijn zeker lange dagen. Kan me voorstellen dat dit met je bekken wel zware dagen zijn. Hoop dat je idd kan gaan afwisselen met thuiswerken zodat je tot 36 weken kan blijven werken en daarna langer verlof hebt met je 2 kindjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden