Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

25 oktober: Caroline controle gyn

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

9 november : Melis25 (controle vk)

10 November : Medusa ( 20 weken echo )

17 november : Vlinder 1976 ( controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH(controle gyn)

22 November : Medusa ( gyn echo + suikertest )

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december: ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje 20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline (2ling) (verrassing!)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : Crish 2ling ( babyGirl en een babyBoy )

11 Maart : Sissy 2ling ( babyGIRLS )

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa (babyBOY)

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

@ sissy: wat gaaf twee meiden. Weer wat roze voor het lijstje en fijn dat alles goed was.

@Chris: jij krijgt gewoon een koningskoppel in 1 keer. Top. Wel fijn dat ze nog een echo in dec doen.

Volgende echo/afspraak:

31 oktober: Moontje (controle + echo gyn)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

6 Maart : Caroline (2ling) (verrassing!)

11 Maart : Sissy 2ling (2 babyGirls )

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geplaatst

weer ff naar boven

Volgende echo/afspraak:

31 oktober: Moontje (controle + echo gyn)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer (verrassing)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

11 Maart : Sissy 2ling (babyGIRLS)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hoe gaat het met iedereen?

Hier alles goed. Gisteren zijn we met de kinderkamer aan de gang geweest en die is op wat kleine dingetjes na helemaal af.

Wel een beetje vroeg misschien maar ik vind het wel een fijn gevoel dat het klaar is en dat ik af en toe al even kan wegdromen dat ons mannetje daar straks lekker in zijn bedje ligt.

Caro lekker kunnen ontspannen bij thermen?

Chris nog een extra echo, wel fijn dat ze dat nog even doen om zeker te weten dat alles goed is maar zo te lezen komt dat wel goed.

Meiden fijne dag!

Geplaatst

Caro: lekker dagje gehad gisteren bij de Thermen?

Ansje: wij hebben de kinderkamer ook al bijna af hoor. Alle meubeltjes staan er nu en we hebben de juiste indeling gevonden. Was wel even schuiven hoe we de 2 ledikantjes, de kast en de commode het beste konden neerzetten. Wel moeten we nog even één muurtje opnieuw behangen. Dat was destijds de eerste muur die ik toen in ons nieuwe huis had behangen en het behang zit er gewoon echt niet mooi op. Daar ga ik me dan denk ik aan ergeren, misschien stom, maar ja. Dus dat moet er even af en dan weer opnieuw op.

Melis: geniet nog lekker van je vakantie. Voor je het weet zit je weer hier en het is hier echt koud. Wij hopen morgen de zon op te kunnen zoeken.

Fijne zondag meiden!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi lieve meiden,Ja, nog steeds vanuit Turkije. Ben zo verdrietig momenteel, ik was hier al niet op m'n gemak en nu is mijn mannetje ook nog eens doodziek. Hij heeft enorme diarree en spuugt alles onder :-( Hij durft niet over te geven en verzet zich er hevig tegen, waardoor het een hele 'show' wordt die uiteindelijk toch resulteert in overgeven. Hij wil niks eten en ben net heel boos op 'm geworden want hij wil ook niet drinken, hij moet van mij. Jullie begrijpen dat ik blij zal zijn als we thuis zijn, koud of niet ;-) Simonja, jij hebt morgen de 20 weken echo toch?! Veel plezier!

Geplaatst

Oooo arme Melis, wat sneu ook voor je mannetje dat hij zo ziek is, dit is niet de vakantie die je hoopt te hebben.

Sissy wat leuk babykamer af, en morgen de zon opzoeken, hele fijne vakantie

Geplaatst

Ansje, ik ben wel blij met de extra echo. Het is heel goed mogelijk dat de plasbuis van mijn zoontje nog wat nauw is, waardoor hij niet al zijn urine kwijt kan en dat daardoor de niertjes iets verwijd zijn. Dat schijnt vaker voor te komen bij jongens.

Melis, wat jammer dat de vakantie niet gaat zoals je die had gewenst. Probeer er desondanks maar het beste van te maken.

Sissy, dat is snel gedaan, de babykamer.

Hier gisterochtend nog een spannende ochtend gehad. In de nacht van vrijdag op zaterdag werd ik om half vier wakker met een benauwend, beklemmend gevoel rondom linker borst met pijn in de linkerarm. Ik heb niet meer kunnen slapen en ben maar een tijdje rechtop gaan zitten in bed. Toen zakte het gelukkig allemaal een beetje. Om kwart voor 9 in de ochtend heb ik het ziekenhuis gebeld, afd. verloskunde. De dienstdoende arts dacht dat er misschien iets was met mijn hart en ik moest de huisartsenpost maar bellen. Zo gezegd zo gedaan. Er is een ambulance gestuurd en thuis hebben ze een hartfilmpje van mijn hart gemaakt. Gelukkig niets aan de hand. Daarna mocht ik naar de huisartsenpost. De dokter heeft nog naar mijn longen en hart geluisterd. En ik heb mijn verhaal gedaan. Conclusie: het eten van de avond daarvoor zat nog in de weg en doordat mijn zoontje al tot aan mijn onderste ribben (links) komt zal dat de pijn hebben veroorzaakt. Zelf heb ik waarschijnlijk tijdens mijn slaap mijn volle gewicht op mijn linkerarm gelegd. Toen herinnerde ik mij ook dat ik vrijdagavond in een keer een iets te vol bord met warm eten in een iets te korte tijd naar binnen had gewerkt. Een leermoment voor mij dus. Minder eten per keer en iets vaker per dag. Dat wist ik natuurlijk wel in theorie, maar ik paste het nog niet goed toe. Later verdween ook het tintelende gevoel in mijn linkerarm, pols en vingers.

Later die dag zijn we gelukkig nog wel, zoals afgesproken, bij vrienden in Amsterdam op kraamvisite geweest. Al met al een behoorlijk stroeve start van de dag.

Geplaatst

Meiden, lees net over de aardbeving, niks van meegekregen hier. We vliegen dinsdagnacht terug vanuit Izmir. Manlief is nog steeda doodziek, er komt zo een arts en waarschijnlijk moet hij naar het ziekenhuis aan het infuus ivm uitdroging. Voel me zo alleen en machteloos. Geen honger, drink maar water. Ik wil hier weg, snik snik snik...

Geplaatst

Jeetje Chris: dat is zeker even schrikken. Gelukkig was er niets aan de hand met je hart. Hopelijk blijven de klachten nu weg als je je eetpatroon aanpast.

Melis: arme meis, dat is zeker niet de vakantie die je gewild had. En dan manlief ook nog naar het ziekenhuis. Hoop dat jullie snel naar huis kunnen en dat hij dan verder hier kan opknappen en jij je ook weer beter voelt omdat je dan weer mensen om je heen hebt.

Meiden: ik ga jullie ook voor een weekje verlaten. Ik kijken of ik van de week ergens een internetcafé in kan zodat even het forum kan checken.

Simonja: jij in elk geval veel succes en plezier morgen bij de 20 weken echo!

liefs,

sissy

Geplaatst

Melis heb echt medelijde met je je had je zo verheugt op je vakantie hoop dat je man niet naar t zkh hoeft daar en dat het met zelf drinken ook goed zal zijn

Sissy jij een hele fijne vakantie waar ga je ook alweer naar toe. Geniet er in ieder geval van

Simonja veel plezier bij de echo morgen

Chris jij zult ook wel geschrokken zijn vanochtend zeg dat is niet niks een ambulance die moet komen hopelijk heb je er nu geen last meer van en blijft dat ook zo

Verder iedereen een dijn weekend gehad? Wij zijn vandaag naar missaigon geweest was heel mooi ga zo lekker naar bed ben bek af

Lees dat een aantal van jullie ook al je kamer af hebben of een heel eind zijn. Wij gisteren wezen kijken voor gehang voor onze dochter en hebben echt leuke gezien bij de kwantum en krijg steeds weer andere ideeen ben er nog niet helemaal uit nu moet alleen de kamer nog gebouwd worden en dan kunnen we echt aan de gang hopelijk eind november die kamer klaar en dan de baby kamer een klein beetje veranderen en dan de kamer een keer leeghalen zodat die goed gepoetstkan worden

Fijne avond nog allemaal

Geplaatst

Meiden, thanks voor jullie lieve berichtjes. Manlief is met de ambulance opgehaald en naar een privé kliniek in de middle of nowwhere gebracht. Ontlasting en bloed nagekeken en blijkt een fikse infectie te hebben, met koorts erbij. Hij ligt nu weer naast me in het hotel onder de medicijnen. De vraag is of we dinsdag weg kunnen ivm zijn koorts. Thanks meiden, jullie zijn top! Sissy, veel plezier op vakantie. Simonja, have fun met de echo!

Geplaatst

och arme melis :( heb wel met je te doen en idd toen i hoorde van de aardbeving dacht ik even kijken of alles goed is met melis....wil je wel smsen, maar weet niet of je je mobiel mee had, haha...wilde nog vragen of je mijn vraag over die uggs nog had gehad (had geen antwoord gehad, dus dacht, mss niet gezien) maar snap dat je hoofd er niet naar staat...bah vervelend meid...hoop dat je gewoon terug kan morgen...tis dat turkije een beetje ver rijden is enzo...anders had ik jullie opgehaald :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden