Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat Uitgerekend op zal toch nog wel moeten worden bijgesteld denk ik, hoe hebben jullie dat gedaan? Via die Ticker? Is die ook geschikt voor IVF/ICSI? Want dat is toch een beetje anders he?

Ik vind het een beetje vroeg dus doe nog even niet mee aan het lijstje maar prima als jullie het leuk vinden.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ ansje: welkom en gefeliciteerd!!!

@Caro: weet jij hoe je de uitgerekende datum berekend voor een cryo? IK heb nu dit gebruikt: http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php?Begin_jaar=2011&Begin_maand=06&Berekening_nr=4&Begin_dag=16&smnr=0 en dan kom ik op 3 maart 2012.

Wij hebben het trouwens nog niemand verteld. We gaan het na de eerste echo pas vertellen. Vorige poging wist iedereen het, maar omdat ik nu maar twee keer naar het ziekenhuis ben geweest konden we het fijn voor ons zelf houden. Ook eens leuk.

Ik ga naar een kinderverjaardag.

Fijn weekend!

X

Geplaatst

Ja die heb ik ook ingevuld Moontje en dan kom ik op 6 maart (mijn verjaardag!). Denk dat dit wel een goeie is omdat je de dag van de punctie moet invullen... Of van een cryo in jouw geval. Maar ze zullen het wel bijstellen met de echo en later misschien nog wel eens.

Geplaatst

Ik was van mijn dochter uitgerekend op 2 maart... was bang dat ze op mijn verjaardag zou komen maar mevrouw bleef 12 dagen langer zitten en kwam pas op 14 maart... En nu weer in maart, is gewoon mijn maand blijkbaar!

Geplaatst

Ik na de 2e Icsi vandaag een positieve test, ik kan het bijna niet geloven. Ook omdat ik sinds donderdag behoorlijk wat bloedverlies heb...

maandag maar even de kliniek bellen denk ??

Geplaatst

wat wordt er hier lekker veel geschreven leuk, vind het wel dan altijd moeilijk om op iedereen te reageren maar gaan we zeker proberen

ansje welkom en gefeliciteerd kun je het al een beetje geloven. Wij hebben het alleen nog maar aan de ouders en broers en zussen verteld willen verder eerst nog even de echo afwachten en dan zien we wel weer verder. Weet zo ie zo niet of ik het tot de 12 weken voor me kan houden

Elinorac lekker drukke maand wordt het dan he wel weer leuk nu hopen dat het op een andere dag gaat komen. Onze kleine meid is van 8 maart hoop dat deze eerder of later komt

melis mooie waarde hoor en heb je nog last van buikpijn?

Hier lekker aan het genieten van de vakantie heerlijk weer is het merk alleen dat ik heel slecht slaap hebben jullie dat ook? Vandaag ook heel erg opgeblazen gevoel mn darmen zullen we plek aan het maken zijn en merk dat ik volgnes mij ook al 2/3 dagen niet naar de wc geweest ben, helpt dus ook niet zo.

Een lijstje vind ik op zich wel goed het is nog wel wat vroeg maar vind het wel fijn om te weten wanneer iemand zijn echo heeft en we moeten inderdaad genieten van elk moment dat je zwanger bent voor je het weet zijn die 9maanden om. Heb dus het lijste even aangepast alleen de bevaldatum laat ik nog even open eerst even de echo afwachten.

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 25 juli

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Melis25: 9 maart

Geplaatst

chicaatje welkom en gefeliciteerd kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal kunt geloven door het bloedverlies, nu nog veel last van? Hoor wel meer verhalen dat dat bij heel veel zwangeren meiden is en als je onzeker blijft gewoon even het zkn bellen. Wanneer had je de TP

Geplaatst

@ Veer, dat opgeblazen gevoel heb ik ook. Sterker nog, mijn buik is ook opgeblazen. Kon een aantal dagen moeilijk naar de wc en als ik dan ging was het hel, deed enorm pijn :s.Gelukkig is de buikpijn inmiddels weg, af en toe nog een steekje.Heb je al last van misselijkheid? Ik nog niet, ben alleen sneller moe..@ Chicaatje, gefeliciteerd met je positieve test en welkom bij deze topic!@ alle meiden, dat we de komende 8 maanden i.i.g. nog maar gezellig met z'n allen mogen schrijven en verhalen/ervaringen met elkaar kunnen delen.Ik vind het nu al heel erg gezellig en als er nog meer meiden bijkomen wordt het vast nog leuker!Fijne avond! :-)

Geplaatst

Chicaatje, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat vervelend dat je bloedverlies hebt, kan nog een late innesteling zijn, bij twijfel gewoon even ziekenhuis bellen hoor.

Veer slecht slapen heb ik ook, vervelend he? Dan ben je zo moe en dan toch niet kunnen slapen. Heel onrustig ook en veel dromen.

Toen wij begonnen met behandelen hebben we het eerst aan een handjevol mensen verteld, maar hoe verder we in het traject kwamen, hoe lastiger het werd om het voor ons te houden. Toen hebben we ook echt iedereen die dicht bij ons staat ingelicht. Ik vond het zelf heel fijn om er over te kunnen praten. En ook nu ik zwanger ben, leeft iedereen zó mee. Als we normaal zwanger hadden kunnen worden hadden we dat vast niet gedaan maar iedereen wist wanneer we de testdatum zouden hebben hihi Tja dan moet je het wel vertellen. Ik heb de eerste kadootjes al gekregen, zo leuk. Ik heb een eerste 9 maanden boek gekregen, een klein knuffeltje en nog een boek waar ik mijn zwangerschap in kan beschrijven.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb zelf ook via de freya site berekend hoever ik nu zou zijn. Je moet dan de dag van de punctie invullen.

Voor cryo's is er volgens mij een andere berekening omdat die vaak al wat ouder zijn maar dat staat er wel bij.

Geplaatst

Dat was ik die het vroeg ansje... Heb je ook op 14 juni de punctie gehad? Ik ook! Dus we zijn op dezelfde dag uitgerekend! Dan had je de TP al na 2 dagen, ik na 3 dus op 17 juni. Kan mooi op jouw ticker kijken tot de eerste echo... dan ga ik er zelf 1 maken.

Geplaatst

Caroline, ja ik heb punctie gehad op 14 juni en terugplaatsing op 16 juni. Bij het UMCG plaatsen ze altijd 2 dagen na punctie terug. Kijk maar mee hoor op mijn ticker en na je echo maak je er gewoon zelf eentje:laugh:. Leuk dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn!

Geplaatst

Ik ga me hier ook voorzichtig aanmelden. Punctie op 14 juni gehad en terugplaatsing op 16 juni. In maart na eerste icsi heel kort zwanger geweest maar helaas mis gegaan. In mei zouden we tp van een cryo hebben maar helaas alle 3 hebben het ontdooien niet overleefd. Deze 2e icsi poging had ik 13 mooie eitjes waarvan er maar 1 bevrucht was (mijn man heeft een Tese operatie gehad ivm eerdere steralisatie en kwaliteit is niet zo goed) Van de enige overleefde embryo toch zwanger geworden. Heel blij!!!!

Maar geloof het pas echt als ik het hartje zie kloppen! Ik wens iedereen heel veel geluk en ook een beetje sterkte om deze spannende eerste weken goed door te komen.

Geplaatst

Jeetje, zijn we met z'n drieen op 6 maart uitgerekend! Mijn verjaardag...

Succes, ik ben ook pas echt gerust als ik een hartje zie hoor Swiss! Wat een verhaal dat je van die ene zwanger bent geworden, wow!!

Geplaatst

Haha ik dacht net ik ga even boodschappen doen en daarna een tukje doen! Ben wel moe, niet extreem maar slaap ook niet geweldig dus daar kan het ook door komen... Moet al veel plassen ook trouwens, opgeblazen gevoel is wat minder.

Geplaatst

's ochtends gaat het hier wel maar 's middags en 's avonds, gaaaaaaaaap hihi.

Opgeblazen gevoel had ik alleen de eerste dagen, scheelt ook dat ik gewoon nog naar de wc kan. Nu steeds zo'n trekkerig gevoel bij de liezen en steekjes in de buik en nog steeds zere boobies, wordt er 's nachts wel eens wakker van als ik me omdraai.

Ben benieuwd wanneer de misselijkheid begint bij ons..:)

Geplaatst

Ja, daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar.

Ik sta 's ochtends om 6.30 uur op om mij klaar te maken voor mijn werk, dan heb ik geen last van vermoeidheid. Maar na het middaguur ben ik niks meer waard, geheugen als een zeef concentratie van 0,0. Begin wel te merken dat ik misselijk wordt als ik te lang wacht met eten.

Ook bij mij is het opgeblazen gevoel weg, voel wel continu mijn (.) (.).

Kortom, eigenlijk tot dusver niets te klagen! :-)

Geplaatst

Dames, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik mocht vorig jaar meeschrijven in het uitgerekend in maart topic.

Ik zag dat er al 3 dames zijn uitgerekend op 6 maart, dat was ook mijn uitgerekende datum.

Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap toe en een mooi wondertje.

Geplaatst

Dank je Kim!

Meiden het hoeft niet he, misschien blijft het ons bespaard! Ik ben tijdens de zwangerschap van mijn dochter nog geen dag misselijk geweest... if we could be so lucky...

Geplaatst

Hey meiden,

Ik wil jullie allemaal natuurlijk feliciteren met jullie zwangerschap. Spannend he!

1/7 hoorde wij ook het positieve bericht dat we zwanger zijn dus wij melden ons ook graag aan bij dit topic.

20/6: TP cryo

1/7: Positieve bloedtest, 340 HCG

21/7: Eerst echo

Volgend jaar is het trouwens een schrikkeljaar, ben benieuwd of de "geboortedatum-calculators" daar ook rekening mee houden.

Heel veel succes.

Gr,

Geplaatst

Kim, dankjewel!!Jij lekker genieten van je kleine meisje.

Lynn, welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je?

Volgend jaar schrikkeljaar, daar heb ik helemaal niet aan gedacht, nu maar hopen dat onze kindjes niet op 29 februari geboren worden:laugh:

Ik denk ook niet dat de geboortecalculators daar rekening mee hebben gehouden.

Geplaatst

Hier is het mis gegaan. Begon gisteren met een klein beetje roze bloed en vannacht veel helder rood bloed. Zie het heel somber in. Na de eerste icsi poging ook een heel vroege miskraam en nu weer...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden