Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim,

Wat verschrikkelijk dat je kleintje achter moet blijven. Mocht je er niet bij blijven? Sowieso heeft jouw lichaam nu echt herstel nodig. Pas na 1 jaar was ik helemaal hersteld van alle traumatische ervaringen na de fluxus en had ik pas weer een beetje energie. Pak inderdaad je rust

Carmen was ook moeilijke eter vanaf het begin en hapte de borst niet goed. Daarnaast kweam door de fluxus borstvoeding niet goed op gang. In het ziekenhuis hebben ze van die speentjes met 3 gaatjes. Carmen heeft heel lang op 10 a 20 mg per voeding gezeten en later groeide ze naar 80, terwijl andere kinderen dan al op 200 zaten. Inmiddels kan Carmen al stukken beter eten, maar zal nooit denk ik een grote eter worden. Carmen kreeg in het begin daarom bijna elk uur eten omdat ze van die kleine beetjes at. I.p.v. in een keer grote heoveelheid. Dat kan het maagje dan ook beter aan ,zeker met reflux. Wij zijn toen overgestapt op Nutrilon Hypoallergeen. Ook toen was het nog wel gheftig ook met darmkrampjes, maarinmiddels is ze wel over koemelkallergie heengegroeid. Dat kwam denk ik ook omdat vanaf dat het mocht ze met ons toetje mee at (ciflik yoghurt met vanillevla).

Jij en je kleintje hebben echt een moeilijke start, maar over 1 jaar is de wereld al weer anders en zal je je kleine meisje zien stappen. Lekker veel buidelen en als ze thuis is tsja wij hebben Carmen de eerste 6 maanden op onze kamer gehad, zodat ik op haar ademhaling kon letten en haar goed in de gaten kon houden. Daardoor sliep ik een stuk rustiger (voor zover ik sliep, want was echt zo bezorgd).

Ik weet wat een zware periode het voor mij was en Carmen heeft niet in de couveuse enzo gelegen (wel met 5 weken in ziekenhuis met empitigo en allergische reactie op iets een week lang), dus ik wens je alle sterkte. Ik hoop dat je veel steun zal hebben aan familie en vrienden en dat je achteraf alsnog kraamzorg krijgt, want dat heb je zelf ook nodig (gewoon voor je rust en je hechtingen) en dat je straks als de kleine thuiskomt ook nog kraamzorg krijgt.

Liefs

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En dames hoe gaat het met jullie en jullie kleine wondertjes??

Ons meisje ligt nog steeds in het ziekenhuis. Afgelopen zaterdag toen we haar in badje wilde doen had ze ineens bloed bij de ontlasting..... Paniek vooral bij ons, maar ook de verpleging was meteen in alle staten. Kinderarts erbij geroepen. Uitgebreid bloed geprikt en de ontlasting op kweek gezet. Omdat het vermoeden was dat het aan de voeding zou liggen, meteen gestart met andere voeding (4e keer in 1 week). Ook is ze toen overgegaan op 12 voedingen, dus om de 2 uur. Dit omdat ze ook al 3 dagen was afgevallen.

Nu blijkt ze dus naast de reflux een koemelkallergie te hebben. Heftig dus allemaal. Maar gelukkig is ze sinds gisteren weer aangekomen. Nu moeten ze alleen kijken hoe dik de voeding gemaakt moet worden zodat ze niet teveel spuugt met haar reflux en zodat ze wel zelf haar flesjes leeg gaat drinken. Want ze wil wel drinken, maar kan zelf maar 35cc drinken en dat is te weinig. De rest krijgt ze nog via de sonde.

Hopen dat het nu dus met kleine stapjes vooruit gaat en ze mee naar huis mag.

Geplaatst

Kim, heel herkenbaar wat je schrijft!!

Vince heeft ook verborgen reflux en bewezen koemelkallergie. Welke voeding geef je? Wij geven Vince nu standaard Neocate en Losec tegen de verborgen reflux. Wij geven in de Neocate ook Nutriton om de voeding wat dikker te maken, wellicht is dit ook een idee voor jullie?

Heel veel succes met deze puzzel, het is zoeken naar de juiste oplossing voor je dochtertje.

Geplaatst

Hey Melis,

jeetje wat vervelend dat Vince verborgen reflux en koemelkallergie heeft.

In het ziekenhuis krijgt de kleine meid nu sinds zondag Friso Allergy Care met Nutriton om de voeding dikker te maken zodat het minder makkelijk omhoog komt.

Vooralsnog krijgt ze geen maagzuurremmers omdat het niet zo is dat ze huilt en last heeft van de reflux, gelukkig maar. Als het omhoog komt en ze heeft het eten uitgespuugd is het ook over. Nu moet alleen gekeken worden hoe ze op de nieuwe voeding reageert en hoe dik deze gemaakt moet wordne met de Nutriton.

Geplaatst

Jeetje Kim, wat een gedoe allemaal.

Hoop dat je meisje het goed doet op de nieuwe voeding.

Dat steeds op en neer reizen is zo vermoeiend!

Hoop dat je gauw Suze mee naar huis mag nemen!

Geplaatst

Ah wat ontzettend fijn Kim! Hopelijk komt er nu een beetje rust en kunnen jullie meer genieten, want wat een stress en zorgen hebben jullie (gehad).

dikke knuffel voor jullie en Suze

Geplaatst

Het gaat echt heel goed. Ze slaapt al regelmatig de nacht door. Vannacht van half twaalf tot zes uur vanmorgen geslapen. Heerlijk.

Echt heel apart dat het gevoel van moeder en de sterke moederliefde er ineens zijn. Kan me al niet meer voorstellen hoe het was zonder ons meisje. Zo apart. Het is intens genieten. Ook heeft ze niet meer gespuugd....

Woensdag naar consultatiebureau en donderdag naar de kinderarts, ben benieuwd. Hoe gaat het met de andere dames en jullie wondertjes?

• 1 jaar later...
Geplaatst
Jeetje Suzz wat een verhaal zeg. Weet niet wat ik daarop moet zeggen. Behalve dat het schandalig is.

Fijn dat alles goed is gekomen en je nu lekker kunt genieten van je gezinnetje. Hier zit ik vol spanning te wachten wanneer het gaat beginnen. Sinds vanmorgen veel gerommel.

Dikke knuffel

zulk een liefdevolle vriend van je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden