Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden, eindelijk ook weer even tijd genomen voor een berichtje. Lees wel vaker even wat er geschreven is, maar denk dan snel 'straks even reageren' en vervolgens ben ik met tig andere dingen bezig en zet ik de computer niet meer aan.

Kim, Suzz en babyenschede deze is even voor jullie :aaaflowersmiley:. Best een hoop heftige dingen die er zo met jullie gebeuren, alledrie sterkte en beterschap en lekker rustig aan doen.

Hé en Kim, mooie buik hoor! Hopelijk zie je vanavond jullie meisje wat beter, geniet ervan.

Hier alles wel oké, vanochtend weer goedgekeurd bij de vk en een afspraak gemaakt voor de 30wkn echo. Begin wel de kriebels te krijgen...het klinkt ineens al zo ontzettend 3e trimester als je in week 30 zit. Maar geniet ook nog wel erg van de buik en de trapjes en klopjes.

Oké, ik moet nog even wat aan mijn werk doen en dan lekker slapen, mijn favoriete hobby van dit moment.

x Jett

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 27/3 vk, 28/3 30wkn echo

Suzz:

Kim: 6/3 `s avonds opnieuw pretecho, 20/3 controle gyn + echo

Babyenschede: 30/3 30wkn echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012
(Verra
ssing)

Jett: 20-05-2012
(Verra
ssing)

Kim: 24-05-2012
(Meisje)

Daantje: 26-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012
(Jongen)

MamavanCarmen: 31-05-2012
(Meisje)

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hier ben ik weer. Vreselijk druk gehad op kantoor en een cursus en zit nu ziek thuis (griepje). Ik merk dat ik nu veel minder mobiel ben dan bij de eerste. Ik heb best wel wat last van rug en bekken alsof het dit keer allemaal veel weker is. Lig ook (door gripe?) overdag zo een paar keer te slapen (totaal wel iets van 5 uur op de dag, belachelijk he?) Heb het gevoel dat het niet lang meer zal duren,, maar moet nog minstens 8 weken werken voordat ik met zwangerschapsverlof kan.

3d echo was fantastisch. Het is echt een heel mooi meisje, bijna nog mooier dan Carmen. Ik ben helemaal verliefd.

Ik lees hier dat meerdere dames klachten hebben, waarbij dat van dat bloedverlies echt zo eng is en ik zo blij ben dat dat goed afgelopen is, maar vooral veel rust nemen lijkt mij. Vervelend als de placenta daarzo ligt. ik vind het al vervelend dat mijn placenta voor ligt, waardoor ik amper trapjes en dergelijke voel, maar lievere dat dan constant zorgen maken als het onderaan zit. Gelukkig zitten we al in het laatste trimester en kunnen ze tegenwoordig zoveel meer. Heb je al te horen gekregen dat je het beste de hele dag moet liggen of is dat pas in een later stadium? Gaan ze het kindje halen als je te vaak bloedingen krijgt?

Wij beginnen nu pas met het babykamertje. Veels te lang uitgesteld, merk dat ik weinig puf heb ervoor. Maar wil van alles. Heb zo een k@#*** muurtattoo gekocht en op de muur gedaan en toen vielen hele brokken uit de muur. grrrr. Nu moeten we wellicht de kamer laten stuccen, zucht.

Mijn dochter heeft een kasteelbed gekregen en wil nu uit haar zelf naar bed. ongelovelijk. Elke dag ruzie met het naar bed gaan en nu springt ze in haar bed. Ze wil ook al niet meer op het potje, maar met een wc verkleiner op de grote mensen wc en alles is Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee (en ze is nog geen 2, maar anderhalf). Doordat ze zo vlot met alles is en dus nu al de fase van Nee heeft, vind ik het zwaarder worden dat zwanger zijn en een kleintje en een drukke baan. Ik zal blij zijn als ik over 8 weken met verlof mag en nog kan gaan genieten van het heerlijke zomerweer wat er dan ongetwijfeld zal zijn. Mis de zon echt wel. Is bij jullie ook iedereen verkouden en ziek? Hier wel alsof er een griepepidimie is.

Kim ik vind het zo knap van jou hoe jij eventjes een zware operatie ondergaat en daarna weer lekker op de huishoudbeurs rondloopt ( was ik ook, heb niet veel gekocht, heb al veel en zoek veel op Marktplaats)

Suzz volgens mij ervaar jij het nu ook als zwaarder nu met de 2de en wat wekere lichaamsdelen. Ik wist het ook niet dat een tweede wat pittiger qua zwangerschap zou zijn, naast alle dagelijkse beslommeringen.

Sorry dat ik zo weinig online ben, maar ben gewoon te druk geweest en ben mezelf voorbij gelopen, daarom ben ik nu waarschijnlijk ook ziek en lig uren in bed.

Tot horens

Geplaatst

Ha MamavanCarmen: ik herken dat ook wel hoor, van die weke delen en veel meer last bij de 2e. Mijn bekken en dan mijn schaambeen doet echt moeilijk de laatste weken. Hou helemaal niet van fysiotherapie enzo, maar gisteren toch maar een kaartje meegenomen van de bekken cesartherapeute. En met zo'n peuter in huis naast het werken is het ook anders dan de 1e keer.

Ha en troost je, onze kamertjes zijn ook nog niet af, wel irritant dat ik zelf niet kan tillen enzo. Moet ik telkens wachten tot manlief weer wat verschuift en opruimt. Er zijn nog steeds spullen, zeker van hem op de hobbykamer die naar zolder moeten en die ik dus niet kan uitzoeken.

Van het weekend gaan we in ieder geval écht de muren texen, behangetje erop en de vloer bijschilderen.

Ben ook echt aan het aftellen tot het verlof, ik moet hierna nog 5 weken en dat voelt lang. Zeker na een nacht als vannacht: weinig slapen door bekken, buik, beenkramp en gekke dromen.

Nu lekker een taartje eten met een jarige collega, da's dan wel weer leuk aan het werk ;-)

x

Geplaatst

Oooow Jett, het wordt echt al spannend he. Ik heb het gevoel alsof het dit keer veel dichter bij is, alsof ik veel eerder ga bevallen. Jij hebt grote kans dat je een speciaal moederdagscadeautje gaat ontvangen. Ik ben wel van alles aan het tillen, wat eigenlijk niet mag en moet dat dan direct bezuren. voor het eerst in mijn leven heb ik echt nesteldrang. Heb net de kamer van mijn oudste helemaal uit lopen zoeken en ben alle deo's shampoo's die ik ooit gekocht heb, maar nooit gebruik in een tas aan het verzamelen om weg te geven en zo ben ik elke dag bezig om iets in het huis te veranderen. Gaat alleen zo langzaam met die dikke buik en als je steeds in slaap valt.

Nou ik ga lekker voor mijn meisje en mannetje koken. Spreek jullie snel weer.

Geplaatst

Hè ja, zo herkenbaar: die nesteldrang en van alles willen doen, maar dat gaat inderdaad zo langzaam met die buik en de vermoeidheid. Maar goed, iedere dag een beetje werkt ook: gisteren eindelijk weer een muurtje geschilderd op de nieuwe kamer van ons zoontje: beetje grijs/groen, lekker stoer.

Hoe is 't met de rest van de meiden?

Kim hoe is de controle vandaag geweest en de echo?

x

Geplaatst

Hey Meisjes,

ik heb gewoon geen tijd om te lezen en te reageren!

De trap is inmiddels geschilderd, de deurkozijnen ook.

Ik wil nog 2 deuren opnieuw in de lak hebben (ondanks dat ze er al zeker 2 jaar aan toe zijn MOET dat nu)

de voortuin wordt opnieuw aangelegd, de achtertuin komt ook beetje bij beetje meer af.

Komende week ga ik aan de baby was beginnen, de kamer van Tim is weer helemaal wauw gemaakt.

Als ik een baan had gehad dan had ik vanaf eind komende week verlof!

Gaat vlug he? Gisteren naar de VK geweest, had 4 plusjes aan suiker in de urine.

Dus moest vandaag weer nuchter laten prikken. Nu was alles weer goed. dit is nu al de derde keer dat me dit gebeurd.

30 maart zijn we 5 jaar getrouwd, en dan gaan we een weekeindje naar Lommerbergen. Tim vond het daar vorig jaar helemaal te gek,

dus daar gaan we terug. Maandag 2 april zijn we er weer, mag dan meteen door naar de VK. Dat is dan de laatste keer,

de rest is dan in het ziekenhuis. Zo raar, ik zal ze toch gaan missen die dames...

Wat vervelend dat jullie ook niet zo goed vooruit kunnen met de zwangerschap. Wat dat betreft zijn we wel een beetje een pech-mei-mama-groepje vind ik.

Hoe is het met het nieuwe huis van Babyenschede?

Ik heb een hongerlijertje hier staan zeuren, ben even koken, fijne avond!!

Geplaatst

Hoi Dames,

Afgelopen dinsdag weer op controle geweest en een groeiecho gehad. De kleine meid ligt heel goed op schema. Precies gemiddeld en netjes met haar hoofdje naar beneden. Ook de gynaecoloog was erg tevreden. Alle uitslagen weer besproken. Uit de ontbijttest was niets uitgekomen, had ik ook niet gedacht. Mijn urine was eindelijk een keer echt helemaal schoon en de controle bij de cardioloog was ook goed. Wat wil een mens nog meer.... hahaha kan zeggen dan voel je je wel weer helemaal super. En het weer werkt natuurlijk heel erg mee, daar wordt ik echt heel vrolijk van.

Vanmorgen geweest voor een pretecho......wat denk je. Is onze dwarsligger weer echt van dwars gaan liggen. Helemaal gestrekt van links naar rechts. Geen wonder dat ik sinds gisterenmiddag ineens zoveel buikpijn had. Dit verklaart een hele hoop. Dus geen mooie plaatjes van de kleine meid. Nu zelf goed in de gaten houden als ze draait of bij de controles in het ziekenhuis en dan bellen mogen we terugkomen. Ben benieuwd.

Hier zijn we ook nog bezig met het kamertje ben afgelopen week wel begonnen met het wassen van alle kleertje en dergelijke. Leuk leuk. En het lijkt of ik ook echt last krijg van nesteldrang, veel opruimen en orde op zaken stellen. Merk wel wat ik rustig aan moet doen, want anders heb ik aan het einde van de dag echt last van harde buiken.

Nou dames fijne avond ik ga vanavond nog gezellig op het terras zitten met vriendinnen aangezien vriendlief moet werken.

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz:

Kim: 3/4 controle gynaecoloog, 17/4 groeiecho + controle gynaecoloog

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012 (Verrassing)

Jett: 20-05-2012 (Verrassing)

Kim: 24-05-2012 (Meisje)

Babyenschede: 30-05-2012 (Jongen)

MamavanCarmen: 31-05-2012 (Meisje)

Geplaatst

ik zit weer in de lappenmand. Ben nog steeds niet over de verkoudheid heen en heb nu keelpijn en oorpijn, maar de huisarts kon niet zien en gaf aan dat ik toch bijna niks er tegen mocht nemen. Morgen urine inleveren, omdat ik zo pijn in mijn buik heb, denk zelf door het hoesten dat ik spierpijn heb, maar ze willen even controleren of het niet een blaasontsteking is.

Eigenlijk zou ik morgen gaan werken,, maar kan me er moeilijk toe zetten. Lijkt wel alsof het te zwaar is voor me, maar ja ik heb heel verantwoordelijke functie, dus kan het eigenlijk niet maken om weg te blijven. Ik heb zelfs vanwege deze functie nu maar 4 weken van te voren zwangerschapsverlof gekozen, zodat ik daarna meer heb, maar weet niet of ik het ga redden nog to begin mei te werken. Voel me echt zo uitgeblust. Zijn er al dames die minder zijn gaan werken?

Geplaatst

oh mamavanCarmen, wat sneu zeg dat je je weer niet lekker voelt.

Allemaal leuk een aardig een goede functie, maar te zwaar is te zwaar, en voor jezelf zorgen is toch ook wel heel belangrijk!

Aanstaande woensdag 34 weken, had ik voor een baas gewerkt dan begon mijn verlof!

(want ik was niet doorgegaan tot 36 weken)

Ben al een keer lekker met mijn schoonzusje wezen winkelen.

En morgen nog een keer met trotse oma.

Het is hier echt nog maar de laatste dingetjes doen, ben blij toe!

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz: 2/4 VK, 9/4 gyn.

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Beterschap MamamvanCarmen en inderdaad: luisteren naar je lijf, als het niet gaat, is dat jammer maar nu zijn jij én je kindje het belangrijkste.

Hoor wie het zegt: mijn baas heeft 2 weken aangegeven dat hij het verstandiger vond dat ik wat minder cliënten zou zien op een dag (werk als psycholoog), aangezien ik zo liep te zuchten. Tja, had ik natuurlijk ook zelf kunnen aangeven. Maar dat geeft mij nu in ieder geval genoeg afwisseling en rust om wél door te gaan tot 4 weken van tevoren. Ik werk sowieso 'maar' 3 dagen en die laatste 2 weken is nog een beetje afronden en wat laatste brieven schrijven, dus die kom ik wel door.

Kim, fijn dat het weer goed met je gaat en ik hoop dat jouw dwarsliggertje zich toch echt eens van haar beste kant gaat laten zien. Hoewel op het fotootje ziet ze er al heel schattig uit.

Suzz, je bent er al echt bijna klaar voor dus? En heerlijk genieten van het shoppen hè.

Hier vanochtend allebei weer goedgekeurd door de VK, kindje ligt op schema, netjes met het hoofdje naar beneden, ik ben deze keer eens niet schandalig aangekomen en rest ook oké. Morgen groeiecho, heb zin om ons bengeltje weer te zien.

x

Geplaatst

@ mamavancarmen: vervelend zeg dat je niet van je verkoudheid en bijbehorende kwaaltjes afkomt. Maar wat de andere dames ook al zeiden. Luister naar je lijf, wat niet gaat met werken gaat niet. Ik ben zelf ook na dringend advies van de bedrijfsarts al vroeg in de zwangerschap 50% gaan weken en sinds de operatie helemaal niet meer. Ja zo af en toe een uurtje. Vond het wel erg, maar merk dat dit veel beter is voor mij en de kleine. Als het wel was gegaan was ik toch met 34weken gestopt, is misschien voor jou ook niet geheel onverstandig.

@ suzz: morgen alweer 34 weken, het schiet echt op nu! En shoppen is natuurlijk nooit verkeerd. En fijn dat alles zo goed als klaar is, dat is een zorg minder.

@ jett: fijn dat je baas ook een beetje meedacht met je werk. Wat minder cliënten. En als dat kan tot 36weken waarom niet. Fijn dat vanmorgen bij de VK alles goed was en morgen de groeiecho. Kunnen jullie weer lekker kijken naar jullie kleintje.

Vandaag maar weer eens een foto van mijn buik gemaakt! Op de foto lijkt mijn buik voor m`n gevoel minder groot....;)

[ATTACH=CONFIG]3817[/ATTACH]

Geplaatst

Ha Kim, inderdaad de vorige keer leek ie groter. Hmm, zou het toch kloppen wat recent onderzoek heeft uitgewezen; dat horizontale strepen tóch afkleden ;-) ?

x

Geplaatst

Tja wie weet Jett, misschien was dat onderzoek zo gek nog niet.... ;).

Hier vanmorgen weer een paar uur in het ziekenhuis gezeten. Heb al een paar dagen buikkramp onderin mijn buik en sinds gisterenavond kreeg ik ineens harde buiken. Eerst iedere 35min en sinds vanmorgen 6uur was het om de 15min. Niet goed dus. Heb om 8uur meteen de poli gebeld en mocht me melden bij de verloskamers. Daar aangekomen eerst bloedgeprikt, bloeddruk gemeten en urine in moeten leveren. Hierna ruim anderhalf uur aan het ctg gelegen. Onze kleine meid was erg actief, ook hebben ze de harde buiken kunnen registreren. Dat is niet altijd het geval blijkbaar, omdat je buik nog niet op z`n maximale grootte is. Ook nog gekeken of ik ontsluiting had, gelukkig niet. Maar mijn baarmoederhals bleek wel aan de korte kant te zijn. Dus dat gaan ze nu goed in de gaten houden. Toen eindelijk alle onderzoeken en uitslagen er waren het verlossende woord; je mag naar huis, maar je hebt wel een ernstige blaasontsteking!! ALWEER!! Dus heb nu weer antibiotica gekregen, 10 dgn 4x dgs. Hopen dat de buikkramp snel over is.

Ze zeiden ook als het weer gebeurdt gewoon bellen. Nou ik hoop eigenlijk dat het nu weg blijft.

Dinsdag weer controle, kijken ze meteen weer naar mijn baarmoederhals. Was wel even spannend, maar ben nu wel weer gerustgesteld.

Geplaatst

Kim, jeetje wat zullen jullie weer even geschrokken zijn, maar als ik het goed begrijp kwamen die klachten dus echt alleen van de blaasontsteking? Heel veel beterschap maar weer en hopelijk zijn de krampen inderdaad gauw over. Van mijn kant uit in ieder geval nog maar wat positieve energie...komt ie aan x

:positive energie:

Geplaatst

Kim ik vond het zo vervelend voor je en had gereageerd dat ik vorige zwangerschap ook continu blaasontstekingen had. Ik weet hope vervelend dat is en ook dat dit kan leiden tot vroegtijdige bevalling

Geplaatst

zelf ben ik naar de dokter geweest woensdag op goed geluk, zonder afspraak omdat ik midden in de nacht met stekende pijn op de borst wat doortrok naar schouders en ik op geen kant meer kon lichaam een geen adem kreeg. Toen is bloed afgenomen. CVerhoogde Ddimeeer waarde. Vrijdag weer erger geworden. doorverwerzen naar ziekenhuis. ook daar nog steeds verhoogde DDimeer waarde. Ik kreeg antistollingsmiddel omdat ze eerst geen plek voor mij hadden voor echovan benen en of CT scan, later na de prik hadden ze wel inene plek. Bij de echo kreeg ik zo een trekkend gevoel in mijn been, maar was niets te zien zover ik weet. Bij CTscan ben ik echt heel naar geworden en moest hoesten, dacht dat ik stomdronken was en werd zo misselijk. Maar goed kwam ook niks uit, dus toen was het stress met hyperventilatie. Vandaag werd ik gebeld, of ik nog klachten had. Dus ik zei dat ik dacht dat het middeltje tegen antistollen me goed geholpen had. Toen zeiden ze ow dcan is er niks aan de hand, want dat zou nu uitgewerkt moeten zijn. Bij doorvragen bleek dat bij de hele dunne vaatjes mogelijk iets te zien was, maar ze het niet met zekerheid konden zeggen, maar omdat de klachten afnamen dit waarschijnlijk niet het geval is. Nu heb ik sinds vanmiddag echter wel weer wat toenemend pijntje.

Ik heb me zo schuldig gevoeld naar mijn werk, omdat ik het gevoel kreeg dat ik me aanstel als ze zeggen stress. Maar twijfel nu toch of er wellicht niet een klein bloedstolsel heeft gezeten.

Geplaatst

@ Jett: ja als het goed is komt het alleen van de blaasontsteking. Maar ik weet het niet. De buikkrampen blijven een beetje aanhouden en harde buiken ook. De harde buiken zijn niet met regelmaat, maar toch. Morgen gelukkig weer op controle en ik voel de kleine heel goed bewegen. Dat stelt gerust.

@ MamavanCarmen: erg vervelend als je een heel bericht typt en ineens is alles weg. Heb ik ook al een paar keer gehad. Ja die blaasontstekingen zijn echt vervelend. Weet natuurlijk wel dat ik meer kans loop het te krijgen omdat ik het normaal ook al zo vaak heb, maar toch. Ja vroegtijdig bevallen als gevolg van de blaasontstekingen ben ik ook al voor gewaarschuwd. Ik hoop maar dat de kleine meid nog even binnen blijft.

Maar jeetje wat heftig zeg. Je zult wel geschrokken zijn. Het zou altijd wel kunnen dat er toch een heel klein stolsel heeft gezeten. En je DDimeer is tenslotte niet voor niets verhoogd en dat antistollingsmiddel geven ze niet zomaar. Waarschijnlijk is het een zo minimaal stolsel geweest wat inderdaad niet of niet goed te zien was op de scan of het is al weggeweest. En dat kunnen ze niet meer achterhalen.

Niet mee rond blijven lopen als je weer pijn krijgt hoor, gewoon bellen. Je moet geen risico lopen. En je al helemaal niet schuldig voelen t.o.v. je werk, je had tenslotten klachten en pijn. En al die onderzoeken doen ze niet als ze in eerste instantie denken aan stress en hyperventilatie.

Goed naar je lijf luisteren en lekker rustig aan doen.

@ Suzz: hoe was het bij de VK, alles goed met de kleine uk?

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett:

Suzz: 9/4 gyn.

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Kim, fijn dat het weer beter met je gaat, alles oké op de controle?

En bij jou Suzz? Ben het even kwijt: is 9 mei nu de datum van 38 weken dat je kindje gehaald gaat worden, of je oorspronkelijke uitgerekende datum? Als dat laatste zo is, dan komt de bevalling al wel heel dichtbij?! In ieder geval succes de 9e bij de gyn.

Hé en mamavancarmen, ik sluit me aan bij Kim: goed zorgen voor jezelf en je vooral niet schuldig voelen.

Hier lekker aan het opruimen op het werk, voelt goed om wat meer ruimte te hebben. Heb nog nooit zo'n net bureau gehad ;-) .

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 19/4 vk

Suzz: 9/4 gyn.

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hoi dames hoe gaat het hier? Alles goed en allemaal goed de paasdagen doorgekomen. Vast eitjes gezocht met jullie kleintjes, al zal dat met de buiken niet meer zo heel makkelijk gaan.

Hier gaat het echt K*T.... sorry voor mijn taalgebruik hoor. Maar ben zo blij als de kleine er is. Gisteren en vrijdag namelijk weer op de VK geweest. Vrijdag ivm bloedverlies, niet veel maar toch. Gelukkig alles goed. Gisteren weer bloedverlies en best veel en weer om de 10min harde buiken. 45min aan CTG gelegen, omdat ze vonden dat de kleine niet voldoende bewoog. Maar was uiteindelijk allemaal goed. Ze durfde geen inwendig onderzoek te doen, omdat ze bang zijn dat het bloeden erger wordt of dat ze iets opwekken. Weer urine nagekeken en dus weer/ of nog steeds blaasontsteking. Had afgelopen zaterdag de laatste AB. Nu dus niets gekregen, moet veel drinken en vrijdag terug. Ben benieuwd.

Ook is er een groeiecho van de kleine gemaakt en ze ligt precies op de middenlijn, alleen nu dus weer helemaal dwars in mijn buik. Dus ze zeiden, maar ja daar was ik zelf al vanuit gegaan, dat het waarschijnlijk een keizersnee wordt.

Vandaag dus niets gedaan. Heerlijk in bed en op de bank gelegen. Hopen dat er nu geen bloeding of zo meer komt. Want jeetje dat is echt schrikken. Ze zeiden al we willen proberen te rekken tot 37 weken als het verantwoord is. Maar bij weer bloedverlies wordt ik opgenomen......!

Hopelijk vergaat het jullie allemaal wat beter.

Geplaatst

Jee Kim, wat een gesodemieter. Ik ga voor je duimen dat het bloedverlies nu wegblijft en dat je in ieder geval die 37 weken op een beetje relaxtere manier gaat redden. Echt ontzettend rot wat je telkens door moet maken,

dikke knuffel en hou je haaks

Geplaatst

Kim,

Jeetje meis, kunnen ze de kleine nu niet halen dan, aangezien we allemaal al de kritieke periode door zijn. Ik heb begrepen dat vanaf 37 weken het kindje a terme is oftewel op tjd en daarvoor zullen er wat hulpmiddelen aan te pas komen zoals een medicijn om de longetjes te rijpen. Maar als alles nu goed gaat met het kindje en je blijft bloeden, dan lijkt het me toch dat ze moeten kijken of ze zowel voor het kindje als voor jou al iets kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat dit heel zwaar is voor jouw lichaam. Ik vind het echt wel zorgwekkend en snap niet dat ze je naar huis sturen. In het ziekenhuis is tenminste alles voor handen. Kan me echt boos over maken, dat ze je zo laten lopen en dan ben je notabene zelf werkzaam in ziekenhuis. Echt belachelijk dat ze niets doen. Sterkte in ieder geval

Geplaatst

Gelukkig is het hier nu redelijk rustig.

@ jett & mamavancarmen: als er weer een bloeding is moet ik sowieso blijven en dan zullen ze me ook niet meer naar huis laten gaat voordat de kleine er is. Dus mocht dat het geval zijn dan volgt er inderdaad een injectie om te longetjes te laten rijpen. Hopelijk is het niet nodig en gaat het nu rustig aan tot 37 weken. Het scheelt dat ik heel dicht bij het ziekenhuis woon denk ik.

Nu dus niet meer teveel doen en uitzitten tot hopelijk 37 weken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden