Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 27/3 vk, 28/3 30wkn echo

Suzz: 16/4 VK, 18/4 gyn

Kim: 3/4 controle gynaecoloog, 17/4 groeiecho + controle gynaecoloog

Babyenschede: 30/3 30wkn echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012 (Verrassing)

Jett: 20-05-2012 (Verrassing)

Kim: 24-05-2012 (Meisje)

Daantje: 26-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012 (Jongen)

MamavanCarmen: 31-05-2012 (Meisje)

hey Meisjes,

Kim, sjeetje, dat is ook niet lekker zeg! Ik hoop dat het nu lekker rustig bij je blijft totdat het tijd is om geboren te worden, want je bent nu wel heel vroeg hoor! En thuisblijven is veeeeeeel lekkerder dan in het ziekenhuis naar de muur staren!! Doe rustig aan, ik duim voor je dat het nu goed gaat!

Hier gaat het... sja, eigenlijk wil ik ook schuttingtaal gebruiken, sorry.

Ik heb nu ruim een week weeën, geen ontsluiting, dus de VK denk dat het iets anders is. Inmiddels al 3x 45 minuten aan de CTG, en inderdaad weeën, maar geen ontsluiting gelukkig.

9 mei is de uitgerekende datum, ben nu 36 weken. Maandag naar de VK, woensdag naar de gyn, en dan krijg ik de datum...

dus ergens over 2-en-een-halve week heb ik mijn baby wel in de armen...

Ben kei moe, zie eruit alsof ik aan de drugs zit, kan niet slapen of bewegen en dan die verrekte weeën.... (hoera, ook nog allemaal in mijn rug, auw)

De familie heeft zo ongeveer wel medelijden met me, maar ja, moet het echt even uitzitten.

Ze hebben aangeboden voor opname zodat ik rust had en eventueel kan slapen, maar met mijn zoon gaat dat gewoon niet.

Ik moet helaas even stoppen, moet met Tim naar de huisarts (alweer) Hij hoest al sinds 8 februari zijn longen uit zijn lijf en de meds werken niet...

tot iets sneller, beloof ik!!

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee Suzz zal dan ook geen schuttingtaal gebruiken, maar er schieten er wel een paar door mijn hoofd. Klinkt ook weer helemaal niet fijn bij jou. Wat denkt de VK dan dat er aan de hand is?? Hopelijk is het met de medicijnen wel een beetje vol te houden? Sterkte in ieder geval ook maar weer, pak je rust voor zover dat inderdaad gaat met Tim, die ook maar niet uit de lappenmand komt hè? Volgens mij is dat ook echt wel iets van dit voorjaar, merk het aan mijn zoontje en anderen in mijn omgeving ook wel: is het ene griepje/verkoudheid/hoestgebeuren voorbij staat het volgende alweer aan de deur.

En dan spannend: volgende week de datum weten! Het eind is echt in zicht meid, hou je daar een beetje aan vast?!

x Jett

Geplaatst

Jett, nee ik heb geen medicijnen gekregen. Ik krijg wel extra controle en zo, maar zolang het niet ontsluit zit de kleine goed en veilig. Het is een soort denkfout van mijn lijf, die wil dat de baby indaalt, maar mijn bekken laten dat niet toe (volgens mij past er nog geen tennisballetje door, laat staan een babyhoofdje) Dus ja, zo krijg je het sein daal maar in, maar het gaat gewoon niet. Nog eventjes. Ik denk dat de gyn. me over een een dag of 10 wel gaat helpen. Ik laat het jullie natuurlijk meteen weten!!

verder gaat het wel, enige nadeel is dat mijn maag klem ligt door ons Frummelke, soms tot overgeven toe. Maar ja, dat zijn de laatste loodjes natuurlijk!

Kim, hoe is het bij jou inmiddels? doe je lekker rustig aan?

Babyenschede, hoe is het bij jullie? Zijn jullie helemaal overgehuisd en klaar voor de baby (jullie moesten toch nog verhuizen?? of vergis ik me?)

Zo, ik moet even bedenken wat we eten vandaag. Fijne zondagavond meisjes, onze maand breekt al bijna aan!!!

Geplaatst

Hi allemaal,

Ik ben inderdaad inmiddels verhuisd! Nu zo'n 4 weken geleden. Voor en na de verhuizing opname gehad ivm bloedverlies bij mijn laagliggende placenta. Gelukkig met de baby alles goed. Nu alweer ruim 3 weken alles rustig, dus houden zo! Verder veel last van jeuk. Gelukkig geen zwangerschapscholestase/stuwing, maar onduidelijk waar het dan vandaan komt. 1x/2-3 dagen neem ik er een anti-allergie tabletje en dat helpt prima. Nog even volhouden.

Kinderkamer is klaar. En we hebben alles in huis, dus nu geduld. Hij zit veel in mijn maag, dus dat is vervelend, maar goed, allemaal nog wel vol te houden. Nog 2 weken halve dagen werken en dan lekker verlof!

Iedereen succes!

Geplaatst

Hmm, die baby's hier hebben blijkbaar allemaal de neiging om onze maag te pesten: hier ook zo eentje, maar inderdaad Suzz, 't zijn de laatste loodjes.

BabyEnschede fijn dat je de verhuizing achter de rug hebt en balen zeg dat je er dan ook nog even een opname bij kreeg. Succes ook met die laatste werkdagen, jij bikkelt dus ook door tot 4 weken van tevoren.

Ik ga deze week mijn laatste werkweekje in: nog 2,5 dag en dan na donderdag eindelijk verlof. Heb er zó'n zin in. Heb nog steeds best last van mijn schaambeen/bekken en 's nachts weer veel kramp in zo ongeveer al mijn beenspieren, dus weet soms echt niet meer hoe ik moet zitten/liggen/staan/lopen.

Verder maken we komende twee weken de kamertjes verder af, mijn man heeft twee weken voorjaarsvakantie, da's wel heel relaxt. En dan...wordt het écht spannend. Heb er zin in.

Suzz hoe was t vandaag bij de VK?

Oké, ga ook maar weer eens koken, fijne avond allemaal

Geplaatst

Hier ook continu last van maag en van harde buiken (tenminste voel ze meer in mijn rug). Ik heb vandaag thuis gewerkt en weer helemaal pijn op de borst. Lees dat bijna geen van onze zwangerschappen van een leien dakje gaan.

Ik moet nog steeds beginnen aan de babykamer. heb wel het bedje en commode van ons meisje naar het kamertje gebracht. Nu nog de rest. Zucht. Het is zo een troep in dit huis, teveel spullen en te weinig ruimte. Voornamelijk door hobby van man. En deels door mijn verzamelwoede aan kleertjes voor de kleine en voor Carmen tot maat 104.

Fijn dat je verhuisd bent en dat je laagliggende placenta niet meer is gaan bloeden. Kim houd nog even vol, maar anders direct oplaten nemen in ziekenhuis hoor, want je hebt ook al zware operatie achter de rug. Suzz, weten ze al wat de kleine heeft? Klinkt als longontsteking. Mijn meisje was ook ziek van het weekend, bleek buikgriep te zijn, maar schrok me rot toen ze steeds au zei en wees op harde buik en 40 graden koorts.

Ik ga nu hapje eten

Geplaatst

Hé meiden, even een leuke afsluiter voor vandaag:hier is mijn buik. Een vriendin wil wat meer gaan bellypainten als hobby/bijverdienste en had nog een oefenbuik nodig, dus heb ik 'm even uitgeleend. Leuk om te doen en vind 'm zelf erg mooi geworden. Het lijkt een beetje op de voorkant van onze trouwkaart. Fijne avond en lekker rustig aan allemaal.

[ATTACH=CONFIG]3924[/ATTACH]

Geplaatst

@ Suzz: En hoe was het bij de VK gisteren? Morgen krijg je de datum te horen of niet, spannend. Hopelijk kun je het nog een beetje volhouden met de voorweeën. Hoe is het met Tim, vervelend zeg dat hij zo moet hoesten en dat al sinds begin februari. Is inderdaad wel erg lang. En dan ook nog last van je maag omdat het kleintje er tegen aan ligt. Ben blij dat ik daar hier nog geen last van heb. Succes morgen bij de gyn.

@ Jett: Hele mooie bellypaint!!! Knap hoor dat je tot 36weken blijft werken. En nu nog even lekker aan de slag met het kamertje. Wel fijn dat je man 2 weken vakantie heeft.

@ BabyEnschede: Fijn dat de verhuizing allemaal achter de rug is, maar wat een ellende zeg met die opnames door bloedverlies. Hopelijk blijft het nu rustig en kun je verder lekker genieten van de laatste weken.

@ MamavanCarmen: nu dus ook langzaam aan beginnen met de babykamer. Ach voor je het weet is het klaar. Je moet wel rustig aan doen en goed naar je lijf luisteren hoor, want pijn op de borst is niet goed.

Hier gaat het best goed eigenlijk. Vandaag op controle geweest en groeiecho. Kleine ligt nu weer met het hoofd naar beneden, maar gyn zei ze heeft nog veel ruimte om te draaien. Ze ligt qua groei net iets boven gemiddeld en het gewicht wordt nu geschat op 2600 gram. Moet wel vanaf nu iedere 2 dagen naar de VK voor een CTG en een echo voor de ligging. Ik voel de baby namelijk niet erg veel, dus daarom om de 2 dagen een CTG. De echo is zodat ik zelf weet of ik moet gaan liggen mochten m`n vliezen breken. Aangezien ze nog veel ruimte heeft kan ze nog makkelijk dwars gaan liggen. Wel fijn die extra controles en ik voel me ook weer wat beter, minder last van harde buiken..... gelukkig!!

Verder wel weer een blaasontsteking. Had voor het eerst deze zwangerschap pijn bij plassen, dus meteen urine na laten kijken. Had ook niet anders gedacht, dus weer aan de antibiotica voor 10dgn.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 27/3 vk, 28/3 30wkn echo

Suzz: 18/4 gyn

Kim: 24/4 gyn

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Even lekker egoberichtje: YESSS: EINDELIJK VERLOF!!!! :confettistars: ...hoe bedoel je blij?!

En vanochtend nog een snelle liggingsecho gehad bij VK: ons kindje heeft toch echt appelwangetjes (was ook te zien op de 20wkn echo) zó schattig.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 2/5 VK

Suzz: 18/4 gyn

Kim: 24/4 gyn

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hoi hoi dames,

wat is het hier rustig! Allemaal lekker aan het genieten van de zwangerschap of we hebben veel last van onze kwaaltjes.

@ Jett: ja eindelijk verlof. Lekker genieten nu dus.

@ Suzz: jij weet ondertussen wanneer jullie kleintje het levenslicht gaat zien. Spannend. Veel succes in ieder geval.

Nou hier vandaag weer op controle geweest. Wat denk je. De kleine meid is gedraaid en ligt weer heerlijk in stuit. Dus we hebben info meegekregen over een eventuele versie en moeten volgende week donderdag, bij precies 37wkn terug op controle bij de gynaecoloog. Dan wordt er gekeken hoe ze ligt en moeten we beslissen of we, als ze nog in stuit ligt, een versie willen. Dit wordt dan ook donderdag of anders vrijdag gedaan.

Als we het niet willen of mocht het niet kunnen of lukken dan wordt er meteen een datum afgesproken voor een ks. Spannend dus allemaal.

We weten allebei bijna zeker dat we geen versie willen. Heb al zoveel ellende gehad deze zwangerschap en we denken maar ze ligt niet voor niets in een stuit. Dus we hopen gewoon dat ze nog terug draait voordat het volgende week donderdag is..... hahaha. We zullen zien.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz:

Kim: 3/5 gyn

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Goh Kim, de kleine dwarsligger houdt jullie wel bezig zo hè? Zo'n versie lijkt me ook niet geweldig, dus snap dat je hoopt dat ze 'gewoon' weer goed draait.

Ik geniet inderdaad van mijn verlof: nog wat schilderen, lekker middagdutjes samen met mijn zoontje en wat achter de naaimachine prutsen. Heerlijk. De bedklossen etc zijn in huis, dus het wordt wel steeds echter nu.

Nu even koken en dan weer lekker met de beentjes omhoog.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hi meiden, met mij gaat het een stuk beter na de antistollingsprik en de rust. officieel ook met zwangerschapsverlof, dus voel me nu helemaal lekker. Ben van alles aan het opruimen en krijg voor het eerst nestdrang. Vannacht heerlijk intiem geweest met manlief, maar vanochtend bij hoesten helder water verloren? Toch geen vruchtwater hoop ik. Ik wacht even af en als ik meer ga verliezen ga ik verloskundige bellen, anders niet. Gisteren te horen gekregen dat de kleine volledig ingedaald is, wat bij een tweede best snel is. Ik ben nu exact 35 weken. Mijn dochter is in de heerlijke peuterpuberteit beland, wat een drama. Ze zit nu haar mooi gemaakte koninginnedaghoed kapot te maken, maar ach ze is stil en rustig dus prima. Vanochtend was het een groot drama alleen maar huilen en nee en boos omdat mama nog in bed lag en zij wilde spelen. Tegenwoordig gaat ze languit op de grond liggen als ze haar zin niet krijgt en huilen of schreeuwen en ik kan zo slecht bukken en het optillen wordt ook zwaar zeker als ze dan ook nog eens gaat spartelen. Maar ondanks haar gedrag ben ik wel gek op haar. Las net verhaaltjes op internet van mensen die van alles hadden meegemaakt door eerder vruchtwater te verliezen en zat te janken. Ben zo blij dat ik al zo een prachtige dochter heb en dan mag ze best heel vervelend doen. En dan ook nog een mooie tweede dochter onderweg.

@Kim, ik zou oook niet draaien, je hebt toch al buikoperatie gehad. Stel dat die wond nog kwetsbaar is. Wellicht draait dce kleine vanzelf nog. Wel vervelend die blaasontstekingen, had ik bij de eerste ook constant. Volgende week moet ik op GBS testen. Hebben ze dat bij jou al gedaan. Doen ze met urine, gewoon plasje inleveren. In Nederland doen ze deze test niet standaard omdat het te duur is. Ik heb de vorige keer van een vrouw op internet tip gehad om te laten testen op GBS (streptokokken) vanwege vele blaasontstekingen (had zij ook). Mijn huisarts vond het belacvhelijk, omdat het een dure test is. Maar mijn verloskundige stond erachter en test gedaan en jawel hoor de GBS was actief en dan moet je dus in ziekenhuis bevallen etrwijl je aan infuus met antibiotica liogt om hersenvliesontsteking e.d. bij baby te voorkomen. Ben zo blij dat ik het destijds heb laten testen, ondanks een onwelwillende huisarts. Vind het belachelijk dat ze de test in nederland niet standaard uitvoeren, aangezien 1 op de 5 vrouwen GBS drager is.

@ allen: O ik ben zo benieuwd naar de eerste reacties van degene die bevallen zijn :)

Geplaatst

DAMES!! Afgelopen donderdag, 26 april, ben ik spontaan begonnen aan de bevalling (na twee weken weeën wegpuffen)

Maar om 18:33u met keizersnede zag onze tweede zoon BART het levenslicht!

Hij heeft op de couceuse gelegen want zijn start was moeizaam,

maar sinds vandaag zijn we thuis en genieten we volop!!

Binnenkort lees ik alles terug en vertel ik uitgebreid wat er allemaal is gebeurd!

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

GEBOREN:

Suzz_mv_T: zoon Bart, 26 april

Geplaatst

Suzz VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE 2e MANNETJE!! Leuke naam ook Bart. Fijn om te lezen dat alles nu goed gaat. Geniet van elkaar en jullie nieuwe wereldwonder

liefs Jett

Geplaatst

SUZZ VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOONTJE EN BROERTJE BART.

Fijn dat jullie thuis zijn. Geniet er lekker van en we horen het verhaal nog wel van je!

Liefs Kim

@ mamavancarmen: ik ben in het verleden al eens getest op GBS, omdat ik inderdaad veel last heb van blaasontstekingen. Toen bleek ik inderdaad draagster te zijn. Maar omdat ik nu bijna zeker een keizersnee krijg is de test niet nodig. Mocht het zo zijn dat ze donderdag alsnog gedraaid is, dan wordt er wel nog een test gedaan. Dus ben benieuwd. Wel raar dat hier de test niet standaard gedaan wordt net als in Belgie en zo.

Maar ik geloof niet dat ze nog terugdraait. Ik merk wel dat ze probeert te draaien, maar het lukt gewoon niet meer. Er is nu gewoon te weinig ruimte. Dus we hebben ons er samen maar vast bij neergelegd dat het een keizersnee wordt, kan het alleen maar meevallen.

Had je nog gebeld met de verloskundige omdat je helder water had verloren?

@ all: ik heb sinds afgelopen vrijdag toch last van mijn bekken. Tenminste in denk dat het van mijn bekken afkomt. Moeite met traplopen, veel last dan in mijn liezen. Als ik in bed ga liggen ook erg veel pijn in mijn liezen en rug. Dat gaat gelukkig na een tijdje wel wat beter, maar erg vervelend. Weet niet of iemand van jullie dit herkent. Ik weet het namelijk helemaal niet aangezien het mijn eerste kindje is.

Afspraken: Echo/VK/gyn

MamavanCarmen:

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

GEBOREN:

Suzz: zoon Bart, 26 april

Geplaatst

@Kim, ik hoop voor je dat ze nog draait, want je hebt niet zo lang geleden al een buikoperatie gehad.

Dat met die bekkenklachten herken ik. Onze banden worden weker en daardoor gaan dingen sneller pijn doen.

Vooral bij opstaan.

Ik las net een verhaal in Wij over kindje dat geboren is met meningitis en opgelopen door streptokokken

in geboortekanaal en kindje houdt er hersenbeschadiging aan over. Kan er zo boos om worden, dat in Nederland

niet standaard getest wordt op GBS. 1 op de 5 vrouwen is draagster en kan dus bij de bevalling het meegeven.

Staat er in het artikel dat het zeldzaam is en domme pech. nee is gewoon slecht preventief beleid in Nederland.

Nou vraag ik me af of deze vrou op de hoogte gesteld is om bij een eventuele tweede zwangerschap dit wel te laten

testen en speciale behandeling bij geboorte indioen actief. Ik weet dat dioe behandeling met antibiotica zwaar is,

maar als daardoor mijn kindje gezond ter wereld komt, dan zij het zo. Zucht zit me echt kwaad te maken hierover.

Ben zo blij dat die vrouw het destijds bij mij aangaf op internet, want verloskundigen in Nederland en huisartsen

doen hier dus niets mee en er gaat ook geen belletje rinkelen bij veelvuldige blaasontstekingen en de opmerking

destijds van mijn huisarts dat het een dure test is, vindt ik helemaal belachelijk.

@ all

Nou ik zit weer vol met adreline en hormonen, want maak me vreselijk druk.Vervelen jullie je trouwens ook zo?

Alle mensen om mijn heen werken of wonen te ver weg. Ik verveel me te pletter.

Ben benieuwd wie de volgende meibaby gaat leveren.

Geplaatst

Hoi Hoi,

vanmorgen op controle geweest en zoals ik gedacht had te voelen vannacht in bed is ze gedraaid van stuit naar hoofdligging. Nog niets ingedaald dus en nog erg veel ruimte om te bewegen en draaien. Dus de gynaecoloog zei al ze kan nog heel makkelijk terug naar de positie waarin ze lag. We zullen zien, voor nu ben ik in ieder geval heel bij dat ze goed ligt. Hopen dat het zo blijft. De gynaecoloog was zelf ook verbaasd, had de papieren voor bureau opname en anesthesist al klaarliggen. Haha, die zitten nu in mijn dossier, wie weet heb ik ze nog nodig.

A.s. woensdag weer op controle! Spannend.

@ Jett: hoe was het bij de VK gisteren?

@ Suzz: hoe gaat het? Lekker aan het genieten van jullie mannetje? En hoe vind Tim het een broertje erbij?

Afspraken:

MamavanCarmen:

Jett:

Kim: 9/5 gyn

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum:

GEBOREN:

Geplaatst

Hé Kim, wat goed dat ze toch weer is gedraaid, nou hopen dat ze niet nog een keer op dat idee komt ;-) . Hier ook alles nog rustig: kindje ligt nog niet ingedaald en heeft ook nog ruimte genoeg om een beetje te groeien en bewegen. Begin zelf wel enorme poetsdrang te krijgen dus wie weet is dat het eerste signaal dat er wat gaat gebeuren? We wachten rustig af. Iemand trouwens nog tips tegen rusteloze benen? Na de kramp is dat de nieuwe hit 's nachts, vreselijk irritant en zorgt voor nog hopelozer nachten. Nou ja, ik kan in ieder geval gezellig middagdutjes doen met mijn zoontje.

Suzz, hopelijk zijn jullie heerlijk aan het genieten met z'n viertjes?

mamavancarmen: ik heb nog niet echt dat ik me verveel, met dank aan alle klusjes die nog gedaan moe(s)ten worden. Maar ik denk dat dit komende week wel gaat beginnen. Kamertjes zijn dit weekend echt wel af, kleertjes hangen te drogen aan de waslijn en met de huidige poetsdrang is het huis over een paar dagen ook wel spik en span.

Oké meiden, ik duik even lekker in bed, fijn weekend verder allemaal en lekker rustig aan doen.

Afspraken:

MamavanCarmen:

Jett: 10/5 vk

Kim: 9/5 gyn

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum:

GEBOREN:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden