Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel speciaal Minoes, nog van harte! Krijg je dan neutraal babyspul? Dat vind ik echt het voordeel hoor, als je weet wat het wordt, kan je je beter richten qua aankopen en ook namen!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Testr, bij mij ligt de placenta ook voor en ik voelde echt met zekerheid pas iets in de 21e week... Maar mijn meissie is sowieso niet zo actief, lijkt op dr papa denk ik ;-)

Geplaatst

Haha Fren, die kan net zo lekker tukken als de vader. :) Benieuwd naar de onze! Voel jij nu na de 21e week voel je wel dagelijks het e.e.a.? Lijkt me zo speciaal!!!

Geplaatst

Ja, voel haar iedere dag, maar wel meer als ik zelf rustig ben, dus in bed lig of op de bank zit. En valt n echt niet te missen, m'n buik steekt echt af en toe uit. V kan t ook heel goed voelen.

Geplaatst

Wat gaaf dame! En lekker vooruitzicht voor ons. :)

Ja, voel haar iedere dag, maar wel meer als ik zelf rustig ben, dus in bed lig of op de bank zit. En valt n echt niet te missen, m'n buik steekt echt af en toe uit. V kan t ook heel goed voelen.
Geplaatst

Minoes gefeliciteerd met je verjaardag!!! En alweer 12 weken geweest, wat fijn!

Heb je veel babyspulletjes gekregen voor je verjaardag? En je krijgt al heel veel. Leuk hoor!

Testr wat fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad en weer naar het hartje hebt mogen luisteren.

Vond het ook heel bijzonder, maar heb het nog maar 1 keer gehoord. Over een paar weekjes mogen we

weer luisteren :)

Ja hebben de echo voor geslachtsbepaling op zaterdag en ook nog eens om 8 uur 's ochtends oeps..

Vond het wel leuk om het voor het nieuwe jaar te weten wat het wordt. En hadden de keus 30 dec 21.30 uur of 31 dec 8.00 uur..

19 januari hebben we de 20 weken echo. Zal het op het lijstje zetten.

Tobbert wat fijn dat de uitslagen goed waren!

Mywish morgen weer even spieken naar je kleintjes. Veel succes!

Geplaatst

Wie is wie:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e en 2de(tweeling)kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Tascha: 32 jaar, zwanger van 2de kindje (1ste kindje overleden), spontaan in wachtmaand

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

Uitgerekende datum:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28

22 juni: Mywish

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez

29 juni: Joemie

Geplande afspraken/echo's:

20 December: Mywish 5e echo

23 december: Joemie 4e echo + nekplooimeting

23 december:kvdfernandez 4e echo

27 december: Joekie 6e echo

30 januari: Miki/Testr pretecho geslachtsbepaling

31 december: Jes28 echo geslachtsbepaling

9 januari: Jes28 verloskundige

9 januari: Tobbert verloskundige

11 januari: Minoes 5 de echo verloskundige

19 januari: Jes28 20 weken echo zh

23 januari: Tobbert 20 weken echo

Geplaatst

Heey dames

ik heb vandaag me echo al gehad omdat wij een week weg zijn ..

ik heb 3-1-2012 pas weer een echo dan ben ik bijna 16 weken mischien kunnen ze dan zien wa het word wij zijn ook heel nieuwsgierig

mij vriend denk dat het 2 meisjes worden ik zelf heb nog niet echt een gevoel erbij

maar alles was vandaag goed en zag er goed uit.. alleen het echo -apparaat was de inkt op ofso dus we hebben echt super slechte echo fotos!

maar hopelijk komen er nog veel mooie bij !

ben ook benieuwd wat jullie allemaal krijgen.. :P

minoes nog gefeliciteerd trouwens!

xxx mywish

Geplaatst

Wie is wie:

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Tascha: 32 jaar, zwanger van 2de kindje (1ste kindje overleden), spontaan in wachtmaand

Uitgerekende datum:

30 januari: Miki/Testr pretecho geslachtsbepaling

3 januari : Mywish 6de echo

Geplaatst

Wat fijn Mywish! Wij hebben de geslachtsbepaling ook met 16 weken. Dus als ze er goed voor liggen, kunnen ze het misschien wel zien bij je volgende echo. Spannend... Voor jou dubbel spannend :)

Ik heb ook niet echt een idee wat het gaat worden.. Ze zeggen weleens als je zo misselijk bent een meisje, nou daar heb ik nog steeds wel last van. Maar ik vind allebei heeeeel leuk. Als het maar gezond is toch. Dat is het belangrijkste.

Geplaatst

Mywish wat fijn dat ales goed was! Heb een lekkere vakantie, met z'n 4-en! :)

Jes, hoeveel echo's heb jij dan gehad? Wij krijgen ook altijd het hartje te horen tijdens de echo.

Spannend zo voor O&N. Ik had denk ik dan toch voor de 30e 21:30u gekozen. :) Maar ach, wat maakt het uit. Hopen dat echo beeld goed is en de kleine handig ligt. Bij ons vandaag was echt een op de kop situatie. Zuchtende echoscopist.

My wish, hebben jullie ook een filmpje gemaakt? Doen wij elke keer, dan knip ik het mooiste plaatje uit als foto.

Ik zal onze 20 weken echo er ook vast opzetten.

Geplaatst

Wie is wie:

Uitgerekende datum:

30 januari: Miki/Testr echo geslachtsbepaling

19 januari: Miki/Testr 20 weken echo VU

Geplaatst

Hey dames

Bedankt voor jullie felicitatie

Testr ja ben echt benieuwd wat het word ik wissel kwa gedachten eerst dacht ik jongen maar nu denk ik meisje haha we zien wel als het maar gezond is

Jes ja heb veel dingen gekregen ook voor de baby heel speciaal ik heb slofjes met i love mama en papa en mini luiertaart en spel voor aanstaande ouders haha heel leuk trouwens en nog veel meer

Heeft 1 van jullie ook medicijnen tegen misselijkheid en hoe heten die?

Mywish van harte met je goeie echo ik krijg ook pas over 3 week echo maar volgens mijn andere arts moet ik meer ondercontrole dus zal straks wel weer om 2 week zijn maakt mij niet uit;)

Mijn laatste echo was ook raar lag ook aan dar apparaat

Liefs Jessica

Geplaatst

minoes gefeliciteerd met jou verjaardag!!

en iedereen met de goede echo's!!!

minoes ik heb wel medicijnen voor die heet emesafene mij help niet echt maar dat komt omdat het 2 zitten hihi.

ik voel wel de baby's af en toe blijkbaar voel je dan snel met tweeling is wel vreemd!!!! maar leuk!!

bij moeten vrijdag naar de ziekenhuis voor controle hoop dat alles nog goed is maar waarom zou dat niet de geval zijn!

gr

Geplaatst

Wat ontzettend leuk om te lezen dat iedereen een goede echo heeft!!

Heerlijk hoor meiden!

Ik heb gisteravond in bed nog even naar het hartje geluisterd en het klonk als een gallopperend paardje haha

Woensdag heb ik een afspraak bij de fysio aangezien ik soms last heb van mijn stuitje wat uitstraald naar de rechterbil. Alsof er een zenuw afgedrukt wordt.

Ze zei dat het vaker voorkwam en ze me wel wat tips en oefeingen kon geven..

Ben benieuwd. Verder vol ik me toppie!

15 weken alweer! Vind het toch wel leuk hoor! Het gaat best snel! En het idee dat je gewoon een compleet kindje met alles erop en eraan bij je draagt!!

Ik zit te denken om de geboortekaartjes zelf te maken. Niet al te ingewikkeld want anders lukt het nooit om er zoveel te maken... Heb alleen nog geen idee hoe het eruit moet komen te zien..

27 december heb ik weer een echo als ik precies 16 weken ben. Stiekum hoop ik dat ze kan zien wat het gaat worden!!!! Wil het zoow graag weten!!

Geplaatst

Wie is wie:

Uitgerekende datum:

30 januari: Miki/Testr echo geslachtsbepaling

17 januari: Joekie 20 weken echo

19 januari: Miki/Testr 20 weken echo VU

Geplaatst

Wat fijn zeg al die goede echo's! Ik voel ook nog niets, ook mijn placenta ligt voor dacht de verloskundige, ze zei ook dat het dan inderdaad langer duurt voor je het voelt.

Ik lees dat iedereen wil weten wat het geslacht is van de kleine, wij willen het eigenlijk niet weten, en het nog spannend houden tot juni. Maar we hebben het vermoeden dat we het met de 20 weken echo in het WKZ wel zullen zien. De echo duurt 45 minuten, dus als we zo lang naar onze kleine kunnen kijken denk ik dat we het zelf wel zullen zien. We wachten het af.

Sporten jullie nog?? Ik sporte eigenlijk voor ik zwanger was ook niet, maar krijg nu een beetje last van mijn onderrug en nek. En voor ik meer klachten krijg en stijf wordt wil ik mss gaan zwemmen of zo. want voor zwangerschapsgym moet je 26 weken zijn.. en dat ben ik nog niet.. Volgens mij kan je met zwemmen starten wanneer je wil... iemand ervaring of tips???

Gr. Tobbert

Geplaatst

Testr ik heb 3 echo's gehad. Met 7, 8 en 12 weken, dit was in het ziekenhuis en daar hoef ik niet meer heen. En met 12 weken voor het eerst naar de vk geweest en daar krijg ik volgens mij geen echo's meer. Daar heeft ze naar het hartje geluisterd. De echo voor geslachtsbepaling laten we doen bij een echobureau. En de 20 weken echo in het ziekenhuis.

Ik mag wel 27 dec even snel naar het hartje luisteren bij de vk. Dus dat vind ik wel fijn.

Minoes wat ben je lekker verwend zeg. En al een luiertaart gekregen. Leuk!

Ik heb dezelfde medicijnen als kvdfernandez, emesafene, maar moet eerlijk zeggen als je een hele beroerde dag hebt, dan helpt het als je er 1 krijgt ook niet helaas. Maar wie weet bij jou wel. Je kan het altijd proberen. Het ziekenhuis zei dat het geen kwaad kan. De vk zegt dat het met 16 weken waarschijnlijk minder wordt, kan niet wachten hahah.

Heb in het begin te hard geroepen dat ik nergens last van had...

Kvdfernandez wat leuk dat je kleintjes al voelt. Hoe voelt het. Bijzonder hoor!

Joekie wat fijn dat je je toppie voelt. Houden zo hahah. En wat speciaal dat je het geboortekaartje zelf wilt maken. Ben je zo creatief :)

Ik wou in het begin ook de angelsound aanschaffen, maar de vk kon het hartje moeilijk vinden. Dus dacht wacht nog even,

maar lijkt me zo fijn dat je thuis lekker op bed naar je beeb kan luisteren.

Succes woensdag bij de fysio.

Tobbert ben niet meer wezen sporten toen we met de behandeling bezig waren en doe het momenteel nog steeds niet. Heel slecht haha. Merk wel dat ik wat sneller moe enzo ben, dus wil ook wel weer wat gaan doen aan beweging en zit ook te denken aan zwangerschapszwemmen. Lijkt me heerlijk, maar geen ervaring mee.

Ook wel weer spannend dat je het geslacht niet wilt weten toch. Mijn man zat te twijfelen, leek hem ook wel leuk om het als verrassing te houden. Maar is toch om. Ben zo nieuwsgierig...

Geplaatst

Ik lees in de boeken starten met 4 maanden. Ik heb me aangemeld voor zwangerschapsyoga, kan vanaf 4 maanden ook. Maar vanwege feestdagen start het later helaas. Wordt overigens vergoed door de verzekeraar. 1x pw, en laatste week maand met man en voor bevalling 1 prive sessie thuis.

Ik probeer nu elke dag 20 minuten te lopen. En 1x pw op een crosstrainer thuis te staan. Zwemmen op zich een optie, maar twijfel of dat voor mij nu handig is (loop beetje te kwakkelen, oorpijn ook ed).

Zou zeker online zoeken naar klasjes of andere opties in je buurt. De bevalling wordt een hele prestatie, die vaak beter verloopt als je enigszins fit bent. Maar als je nooit sportte, nu niet in ene fanatiek. Maar wel in beweging blijven!

Ik loop bij een fysio, ook voor rug en nek klachten. Hij adviseert ook goed. Wellicht ook iets voor jou?

Als je aangeeft het niet te willen weten, gaan ze met de 20 weken echo vast hun best doen "het" niet bloot te leggen hoor. Hebben ze genoeg ervaring mee!

Geplaatst

Jes ja leuk hè mini taart haha heel lief

Ik blijf wel echo's houden wel fijn ;)

Tobbert ik sporte ook, nu niet meer ga ook zwemmen

Ook hier last van de rug

Kvefernandez wat fijn je kleintjes voelen

Testr fijn al in geschreven heb ik ook veel dingen geregeld gister kraamzorg geregeld

En ben tegen een hele mooi baby kamer gelopen met flink korting en box gratis zo mooi mocht ik de kamer niet willen kan die ook altijd annuleren

Liefs Jessica

Geplaatst

Heel tof die kado's Minoes! En al een baby kamer joh, wow!

Kraamzorg ook gedaan en net zelfs ook kinderdagverblijf ingeschreven. Weet niet precies wanneer en hoeveel + welke dagen, maar dan staan we maar vast op de lijst.

Maakt het allemaal wel echt he meiden?

Geplaatst

Testr ja echt word nu allemaal echt zo onbeschrijflijk

We zijn allemaal 12 week voorbij

Ons ukki gaat naar opa's en oma's en tante haha

Ja kamer was nog niet de bedoeling maar kon hem niet laten liggen zo mooi

Liefs

Geplaatst

Wel lekker om de kamer ook alvast geregeld te hebben!

Kraamzorg en kinderdagverblijf is hier ook geregeld.

De rest dat komt allemaal vanzelf wel. Eerst wil ik het geslacht afwachten en dan koop ik wel weer verder..

Ik voel de kleine nog niet (helaas). Kan nog wel een paar weekjes duren ook denk ik. Zou het geweldig vinden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden