Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tnx Minoes!

Zo dat is snel he. Lijkt me ook zo bijzonder, dat je het kan voelen. Leuk hoor!!

Ik voel soms wel "gekriebel" in mijn buik. Dus denk dat dat de baby is. De vrouw die de echo maakte zei dat mijn placenta achter ligt, dus dat je het dan heel snel kan voelen.

Sweetformysweet, als alles goed mag gaan, ga ik 3 dagen werken. Neem na mijn verlof nog 3 weken vakantie. Zijn vorige week naar het kdv geweest. 1 dag kdv en 2 dagen bij opa en oma. En jij, heb jij er al over nagedacht?

Geplaatst

Mywish bedankt! Ik was daar 16 weken en 1 dag. Op oudjaarsdag de echo voor geslachtsbepaling laten doen (bij http://www.prenatalescreening.com) Ik zou nog geen 3/4d echo doen rond onze tijd.. Zij zei, rond 27 weken is dat mooi.

Zij deed er gewoon een paar bij, ook een paar 3D filmpjes. Echt leuk!

Geplaatst

Wie is wie:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e en 2de(tweeling)kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

Uitgerekende datum:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope TWEELING BABYBOY!!:speen:

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki BABYBOY!! :binkybaby:

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28 BABYGIRL!! :binkybaby:

22 juni: Mywish

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez

29 juni: Joemie

Geplande afspraken/echo's:

9 januari: Jes28 verloskundige

9 januari: Tobbert verloskundige

11 januari: Minoes 5 de echo verloskundige

17 januari: Joekie 20 weken echo

17 januari: Mywish 7de echo

19 januari: Jes28 20 weken echo zh

19 januari: Miki/Testr 20 weken echo VU

20 januari: Joemie 5e echo 17weken

23 januari: Tobbert 20 weken echo

Geplaatst

Heey dames..

ik heb vanochtend weer een echo gehad.. alles zag er goed uit ze zei dat ze zo vroeg niet kon zien wat het werd.. maar dat echo apparaat is zowiezo niet echt goed dus waarschijnlijk zien ze het pas met de 20 weken echo .. dus dat word nog 4 weken wachten

ik begin ook telkens te twijfelen of ik het wel of niet wil weten mij vriend wil het wel graag weten maar ik weet het nog niet ben wel echt super benieuwd maar het is ook wel leuk ook het als verassing te houden.. maar verder zag onze tweeling er goed uit en bewogen ze al veel.. ik voel daar helemaal niks van maar volgens de gyncoloog is dat normaal bij 20 weken ga je pas plopjes voelen en daarna pas echt bewegen enz maar op de echo waren ze goed aan swingen ;) gelukigg

xxx mywish

Geplaatst

Vandaag dan eindelijk een keer naar babypark in kesteren geweest. Idd een hele mooie winkel. Niet geslaagd voor een kamertje, maar wel een heel lief tuniekje gekocht in de opruiming. Kan toch wel voor juni?

[ATTACH=CONFIG]3230[/ATTACH]

Geplaatst

Ooo Jes wat leuk wat een scheetje echt heel mooi

Oo ik had last van mijn banden te veel gedaan hebben jullie dat ook word er onzeker van

Geplaatst

Minoes, ja heb er ong 2 weken geleden ook last van gehad. Zo'n vervelende zeurende pijn onderin mijn buik. Moest toen toch de vk voor iets bellen en dat maar gevraagd voor de zekerheid (was ook onzeker), maar is idd bandenpijn. Op dit moment geen last van, maar heb nu nog vakantie en ben nog lekker aan het relaxen ;)

Testr, heb jij al wat gekocht voor jullie binkie? Wist niet zeker of het kon. Het is natuurlijk voor in juni. Moet je dan lange of korte mouwen.... Maar vond het zo leuk en was flink afgeprijsd, dus kon het niet laten hangen hahaah. Hebben jullie al meubeltjes gekocht?

Geplaatst

Jes, wij gaan denk ik pas echt kopen na de 20 weken echo. Weet nog niet goed waar ik kleertjes moet laten. Eerst de inbouwkasten uitruimen en met behang bekleden. Ook wordt kinderkamer eerst nog gestuct. Maar we hebben al wel veel uitgezocht qua wagens, kamers en boxen. Dus als we klaar zijn, gaan we los!

Minoes ik had het ook 2 weken terug (vond het ook doodeng), zeker een week lang. Ook gebeld en is echt heel normaal (en dus goed!) voor de termijn. Ik heb wel onderbroeken over de buik gevonden met steun, want zo'n band (van prenatal) zat niet lekker. Net nog extra gekocht, omdat ook de rug ondersteund wordt en als ik de onderbroek (tent :-)) uitdoe.. meteen meer last krijg.

Kan het aanraden dus! >> http://www.otto.nl/product/15184720?itemId=12533045

Geplaatst

Joepie Joekie!!! Speciaal he? Hoe voelt het bij jou? Bij mij als kriebels en fladders geloof ik.

Hier vandaag even geen bewust gevoel, hoeft ook nog niet elke dag. Ben ook druk en gaar, dan minder in touch ofzo.

Wel voel ik het (soort van) klotsen als ik stevig loop, heel komisch. Jullie ook?

Geplaatst

Heee dames

wat leuk dat jullie de kleintjes al voelen !!! ik wil ze ook zo graag voelen.. soms denk ik wat te voelen als ik snachts na de wc ben geweest dan heb ik altijd ff wat soort pijn is moeilijk te omschrijven maar heb nog niet echt gevoel dat ik ze voel.. maar gyncoloog zei vandaag dat da pas met de 20weken komt.. dus ik wacht af ik hoop iets eerder met twee kindjes maar kan ook echt niet wachten hoor lijkt me zo bijzonder

Testr die onderbroek van otto ga ik denk ook proberen heb zon last van me onderrug laatste tijd zag dat ie daar ook ondersteunt want ik heb ook zon buikband maar die ondersteunt niet egt je rug volgens mij ik heb altijd last vn me rug ik heb 2 jaar geleden ook een ongeluk gehad waardoor ik het in me bovenrug heb nu dus van boven na beneden tegen de avond kan ik amper meer zitte word nu al erg en ben nog niet op de helft..

maar ik ga de onderbroek bestellen en laat je weten of ie ook zen werk doet bij mij ;)

xxxx weltrustee dames !!

mywish

Geplaatst

Ik voel het ook als gekriebel. Steeds rond dezelfde plaats. Nu is het weer weg. Het zijn echt poosjes dat ik het voel en dan weer een tijdje niet.

Meestal wel elke dag eventjes maar niet lang hoor! Meestal als ik achter de computer zit :) Als ik bezig ben zowiezo niet..

Geplaatst

Hey dames bedankt voor jullie antwoorden

Testr ik ga die onderbroeken ook bestelen

Ben ook gewoon te druk

Joepie joekie fijn gevoel hè de ene dag voel ik het ook meer als de andere als in rustig ga zitten dan krijg ik ook kriebel

Jes in heb nog niet veel kleren omdat alles op de kop gaar hier en ik geen plek heb maar als die klaar is ga ik helemaal los haha

Mywish ik dacht in begin ook dat ik het verbeelde maar ik denk dat je ook wat voeld

Liefs

Geplaatst

Hier vandaag weer wat rustiger en echt ff contact gemaakt met bink in buik. Voel weer gefladder hoor, hihihihi!!!! Ukkie kietelt, wat ga ik jou straks hard en veel terug kietelen!!!

En wat grappig, iedereen aan die onderbroek tenten! Duurt wel ff voor ze geleverd worden. Alleen nog kleine maten he? Ik heb maat 36 en S genomen die valt prima en heeft nog ruimte qua groei.

En mywish, de kleintjes zijn vaak snachts wakker (jawel nu al :-)). Dus kan best dat je het dan voelt hoor! Let maar op, wordt steeds duidelijker...

Hoe is het met iedereen verder?

Geplaatst

Testr ik heb de onderbroeken bij de hema gekocht zal zo eens 1 aan gaan doen loop nog in mijn badjas erg he haha zo slecht weer

Ik voel ook veel gefladder en gister plopjes schrok er van haha je hebt gelijk testr ik zal ook flink terug kietelen als je binky er is

Geplaatst

He Minoes, wat lekker jij ook baby movement!

Ik had meerdere tent onderbroeken getest, maar alleen van Otto ondersteunt echt buik en rug. Maar wellicht die van jou ook!

Heerlijk, in je duster hele dag. Nu wel aankleden nog dan? Je mag er bijna weer in. :)

Ik doe tukkie in de middag, dan kunnen we in de avond er nog wel eens op uit samen. Anders ik zo gaar en instorten om 20u.

Zo lekker wat eten in A'dam!

Geplaatst

Haha testr ja lekker bezig

Nou ik had verschildende onderbroeken gezien maar deze zag er lekker stevig uit en wat zijn die dingen duur haha

Nee blijf ik mijn badjas trek alleen zo even uit om te douchen haha ook nog niet gedaan bah he haha

Wij wonen in groningen dus ik denk dat we nog even bij de dijk gaan kijken leuk ;)

Eet ze wij hebben patat gehad erg lekker

Geplaatst

Wij hebben bij de wok gegeten, Lekker veel knoflook :D

Maar mijn buik voelt wel wat oncomfortabel strak nu zo na het eten en dan zijn we al een heel tijdje thuis!! :(

Heb na het eten ook echt een veel dikkere buik als 's morgens! Hebben jullie dat ook?

Straks lekker het bedje in en morgen uitslapen! Heb een late dienst dus dat vind ik altijd super!

Geplaatst

He Joekie, dat heb ik ook hoor!

Minoes, hoe is het met het water daar?

Ik heb uitslag van ons bloed vanuit het ziekenhuis. Ik heb antistoffen tegen anti E, dat wisten we al, door een bloedtransfusie ooit. Nu blijkt dat mijn man Antigenen anti E heeft. Dat is niet heel erg, maar wel minder gunstig. Er is 50% kans dat kleine ook die Antigen heeft. 20% daarvan bestaat kans dat effect heeft (dat mijn anti stoffen zijn bloed afbreekt).

De arts noemt de kans op afbraak klein. Als het wel gebeurt, dan kan de bloedcirculatie van het kind in de buik in de problemen komen. Risico is niet voor na de geboorte (geelzucht, zoals bij resusfactor wat kan maar dan is prima behandelbaar). Maar met name dus voor de geboorte nog. Dan zou er een foetale bloedtransfusie in de buik moeten plaatsvinden (Leiden enige plek waar dit kan in NL).

Actie: 4x per hele zwangerschap bloedtest, men kan in mijn bloed monitoren of de kleine ook Antigenen anti E heeft. Formulier wordt opgestuurd, volgende week prikken. Uitslag is dan de 31e bij ons volgende consult. Krijgen ook extra echo's om te zien of het bloed goed rond pompt. We moeten dit ook melden bij de 20 weken echo.

Ben er wel een beetje geschrokken van. Maar ja, alles gaat tot nu toe zo goed. Niet alles kan perfect gaan.

Geplaatst

Och jeetje testr heftig hè weet niet wat ik zeggen moet

Alleen ze kunnen zoveel in nl

Bij 27 week kunnen ze toch zien wat de kleine voor bloedgroep heeft gaan ze bij mij ook doen

Joekie iets strakker maar bijn buik is altijd groot haha

Ja mijn tante kan geen kant op mijn moeder woond in ten boer ben benieuwd hoe dit af gaat lopen ik woon overal tussen in haha duurd even voor ik natte voeten heb haha

Ik hoop dat mijn man thuis kan komen hij kan niet langs damsterdiep word wat haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden