Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tobbert ja ik denk als onze ukkies straks groter zijn en hard trappen dat we denken pfff haha dus jullie hebben oom drukke uk haha leuk

Ja 13 feb heb ik twee echo's en die dag gaan we week naar centerparks lekker

Testr ik had ook nog nooit van kraamhotel gehoord voor mij helaas geen optie

Btw heb ik iedereen toegevoegd op fb ik weet niet of alles goed is gegaan

Liefs

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks, super (luxe) hoor! Wij willen of moeten juist wel bij de medische apparaten blijven, dus wordt voor ons nix denk ik. Ik dacht dat het wellicht ook evt na ziekenhuis kon. In Haarlem vond ik via Google nix.

Geplaatst

Hee Dames

Jullie kunnen allemaal na het kraamhotel als je dat zou willen , het is eigelijk gewoon een vervanging voor je kraamtijd thuis.. mij vriendin is toen die tijd ook bevallen in het ziekenhuis omdat de kleine had gepoept in het vruchtwater dus die moesten ze met spoed halen de zelfde dag. volgende dag heeft ze nog 1 dag in het ziekenhuis gelegen op de kinderafdeling omdat ze dachten dat de kleine wat met zijn longen had wat gelukkig niet zo was !

en de dag erop is ze na het kraamhotel gegaan en heeft ze daar een tijd haar kraamtijd door gebracht dus het maakt niet uit of je medisch moet bevallen of niet dan beval je gewoon eerst in het ziekenhuis en ga je 1 of 2 dagen later na het kraam hotel... ik weet wel dat een kraamhotel heel leuk is hoor en je man mag gewoon blijven slapen je visitie kan daar gewoon na toe komen staan beschuit met muisjes in de keuken en koffie /thee /ranja enz dus je hoeft niks te doen heletijd verzorging loopt er rond echt heeel luxe je moet alleen wel kijke volgens mij hoe je verzekerd bent

Geplaatst

Tobbert ik loop in het elisabeth ziekenhuis , ik heb niks met het twee steden hier je word daar behandeld als een nummertje ! het kraamhotel staan wel bij twee steden maar nu is elisabeth ziekenhuis ook een kraamhotel aan maken maar dat gaat pas open in JUNI haha dus of ik daar kom weet ik niet maar denk dat ik gewoon na huis ga kan ik hier wennen met de kinderen behalve als ze te vroeg geboren zijn dan wil ik wel na da kraamhotel ben ik in de buurt ..

xx

Geplaatst

W
i
e
i
s
w
i
e
:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e en 2de(tweeling)kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

U
i
t
g
e
r
e
k
e
n
d
e
d
a
t
u
m
:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope
TWEELING BABYBOY!!:speen:

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki
BABYBOY!! :binkybaby:

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28
BABYGIRL!! :binkybaby:

22 juni: Mywish

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez

29 juni: Joemie

G
e
p
l
a
n
d
e
a
f
s
p
r
a
k
e
n
/
e
c
h
o'
s:

9 januari: Tobbert verloskundige

11 januari: Minoes 5 de echo verloskundige

17 januari: Joekie 20 weken echo

17 januari: Mywish 7de echo

19 januari: Jes28 20 weken echo zh

19 januari: Miki/Testr 20 weken echo VU

20 januari: kvdfernandez 5de echo controle

20 januari: Joemie 5e echo 17weken

23 januari: Tobbert 20 weken echo

8 februari: kvdfernandez 20 weken echo

13 februari: Jessica VK

Geplaatst

hallo allemaal;

het is een tijd dat ik niet heb geschreven we hadden het druk,druk maar ik heb wel gelezen zo veel mogelijk.

wat leuk dat sommige al weten wat het wordt!!!

wij horen het 8 februari al het goed is!!! IK HEB ZIEN IN!!!!

hier gaat alles goed we hebben de kamer gekocht en geplast het is prachtig lime met wiete meubels.moeten nog de laste dingen maar ik heb de tijd en de kinderwagen komt eind maart.

de misselijkheid is veel beter!!!!!!!!!!!!!!!!!! hihihihi ik hen in de laste week maar 2 keer overgegeven!!! en dat is niet veel voor mij.

ik heb me een Doppler gekocht en ik kan de haartjes luisteren geweldig!!.

ik mak te me een beetje zorgen deze week omdat ik maar een hart kon vinden en ik de baby's niet meer zou voelde zo als normaal en ik had veel pijn, ik belde naar de ziekenhuis en kon direct terecht en ze hebben en kijkje genomen maar alles was prima!!! de arts kon de hart niet te pakken krijgen omdat de baby's te veel en het bewegen waren hhihihi!!!! ze zei dat normaal is dat ik niet de 2 hartjes kan luisteren dat het nog wel komt als ze groter zijn en dat de pijn banden pijn zijn hihi nou ik voel het heel erg!!!!

ze zeiden dat ik altijd kon komen als ik me zorgen makt.

en mijn buik is enorm mij nicht is ook zwanger maar 6 manden en mijn buik is zou groot als de van haar maar het is normaal door de 2 baby's.

ben bang dat ik straks niet meer kan lopen!!!

gr

xx

Geplaatst

Kvdfernadez wat super dat alles goed id met je ukkies

Ik koop niet zo'n dopler ik ben paniek zaaier

Ik heb rot weekend gehad was zo bang niks aan

Oja zaterdag 3 d echo krijg ik van mijn pa die wil dat zo graag en bij 27 week krijg ik weer 1

Zijn jullie soms ook nog zo onzeker

Liefs knuffel

Geplaatst

W
i
e
i
s
w
i
e
:

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

U
i
t
g
e
r
e
k
e
n
d
e
d
a
t
u
m
:

G
e
p
l
a
n
d
e
a
f
s
p
r
a
k
e
n
/
e
c
h
o'
s:

21 januari: Jessica 3D echo

13 februari: Jessica 2 x 20 weken echo

Even het lijstje up to date :)

Ik krijg van mijn vader 3D echo zaterdag zo lief hij wil dat zo graag zien en als ik bij 27 week weer 1 wil dan krijg ik 25 euro korting

Oja kvdfernadez wat leuk dus ook de kamer uit gezocht leuk he en een kinder wagen

Kamer heb je al thuis leuk zeg onze kamer komt begin maart en de rest ook

Liefs xx

Geplaatst

Goed te horen Kfernandez!!! En wat gaaf al zoveel spullen uitgezocht. Wij vanaf volgende week denk ik :)

Minoes, meid die onzekerheid ken ik. Maar ik laat hem kort duren. Mag af en toe huilen van mezelf en bang zijn. Maar probeer me wel te herpakken. Angst en stress niet goed voor de kleine! En bovendien hebben we geen signalen nog dat het niet goed gaat. Ook jij niet, hou je daar aan vast!

Maar het is niet gek, dat we na zo'n geschiedenis onzeker blijven. Ik overweeg, indien we een negatieve uitslag van die antigenen bij de kleine krijgen (en we ons dus wel meer zorgen dienen te maken), om dan met iemand te gaan praten. Gewoon om het e.e.a. van me af te kunnen spreken en niet op te kroppen. Wellicht is dat ook iets voor jou? Blijf jezelf niet opvreten hoor en in rondjes denken, daar wordt ook jij niet blij van. Terwijl dit juist zo'n bijzondere tijd is!

Wel super lief van je papa, zaterdag is alweer bijna. :) En idd wij ook geen Doppler, dan zou ik ook gek worden. :)

Sweetformysweet hoe is het met jou dan?

En Mommysoonihope, met jullie?

Geplaatst

Testr je hebt gelijk en ze zeiden in het Umcg als het na de 20 week echo nog niet beter is krijg ik er ook hulp bij maar denk niet eens dat het meer nodig is kreeg net tel van onderzoek bureau vsn Umcg dat mijn medicijnen helemaal geen kwaad kunnen en dat ik zelf borstvoeding mag geven terwijl me dat nooit is verteld ze zeiden dat het niet mocht ben zo opgelucht hoef na de bevalling ook niet naar andere medicijnen die neuroloog is nog niet klaar met mij aldoor in spanning en tegen de 20 weken echo opzien is niet eens nodig spring echt nu een gat in de lucht

En testr wat ben je ook een schat

Heb ik je nou al op fb toegevoegd?

Mommysoonihope hoe gaat het met jullie zijn jullie al meer duidelijk over hoe nu verder?

Heel veel sterkte

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat. En zorgen maken is net wat test zegt heel normaal in onze situatie.

Fijn dat je het hier kan delen. We begrijpen elkaar goed :)

Ik ben sinds een paar dagen weer aan het overgeven, nou ja zeg, dacht dat ik dat gehad had :(

Verder gaat alles hier goed maar wordt echt al wel dikker hoor Hihi mensen vragen nu ook :)

Geplaatst

Sweetformy misselijk bah het word bij mij wat minder maar niet helemaal

Ja lekker hè dik worden kan ik ook zo van genieten

En die onzekerheid ben blij dat ik niet de enige bent

En fijn dat ook alles goed is

Liefs Xx

Geplaatst

Hier met vlagen ook weer misselijk! En ohhh heel erg emo en gevoelig, best komisch!

En ja die buik.. Gaat nu echt hard, heel tof. :) Stoten er net best hard tegen zelfs, ff wennen! Erna direct een soort harde buik, maar geen kramp. En zakte gelukkig toen ik ff ging leggen. Wel ff schrikken! Best wennen allemaal hoor. :)

Verder ook erg moe, met vlagen en dan weer vol actief. Nogal wisselend energie niceau dus.

En dat drukke gespartel in de buik is zoooo geweldig. Krijgen echt contact zo met elkaar. Man ook met uk. :)

Bij jullie?

Geplaatst

Heey dames !!

vandaag weer een echo gehad.. 2 want ze konden het tussen vlies niet vinden dus 3 artsen hebben er na gekeken.. eerst gyn, toen vrouw van de echo afdeling met een ander echo apperaat toen nog een speciale arts uit Utrecht die gespecaliseerd is in Tweelingen. maar gelukkig hebben ze het gevonden en doen onze kindjes het goed gelukkig.. dus ben weer super blij !! nog 2 weken dan heb ik de 20 weken echo als goed is kun je die op dvd mee krijgen voor 7.50 dus moet ff vragen hoe dat zit mij vriendin had dat wel bij zelfde zkh als ik loop .. mischien doen ze zoiets ook bij jullie ziekenhuizen? maar goed alles was goed en zag er gezond uit .. volgens mij kon ze wel zien wat het werd maar we hebben gezegt dat we het (nog) niet willen weten.. kijken hoelang we het vol gaan houden.. dus ze deed haar best om niet in beeld te brengen dus het is nog een verassing hier

xxxx mywish !

Geplaatst

W
i
e
i
s
w
i
e
:

U
i
t
g
e
r
e
k
e
n
d
e
d
a
t
u
m
:

G
e
p
l
a
n
d
e
a
f
s
p
r
a
k
e
n
/
e
c
h
o'
s:

21 januari: Jessica 3D echo

31 januari: Mywish 20 weken echo

13 februari: Jessica 2 x 20 weken echo

Geplaatst

Zooo mooi MyWish! Ff spannend wel als je daar bent en niet meteen duidelijk is, lijkt me.. Maar gelukkig met mooie uitkomst, van harte!!!

Goed idee van die dvd. Wij donderdag 20 weken echo. Nog 1x in het VU, een extra uitgebreide. Waar jij?

Heb je nog mooi beeld van deze echo? En weet je wat de 2 kleintjes zijn qua geslacht en wil je het delen?

Geplaatst

Hee Testr Ja volgens mij konden ze het wel zien het geslacht maar we willen het (nog) niet weten. mischien binnekort wel maar wil eigelijk dat het een verassing blijft.. maar ben wel super nieuwsgierig tegelijk

Ja ik heb wel paar mooie echo foto's gehad vandaag alleen ze staan er niet samen op dat is wel jammer maarja ze worden nu ook groot..

ik weet niet of je facebook hebt testr daar heb ik van vandaag opgezet..

en ik krijg me 20 weken echo in elisabeth ziekenhuis tilburg daar heb ik al me echo's ik zou zekr vragen of ze zoiets ook in jullie zkh doen is altijd wel leuk ik heb die van me vriendin toen de tijd ook gezien .. kan niet wachten op me eigen DVD :)

xxx

xxx

Geplaatst

Kan het me voorstellen, ook wel leuk om het te bewaren als verrassing MyWish!

Ik heb FB, pb me jouwe dan voeg ik je toe? Minoes, wij zijn al buddy's. Ik ben die blonde, close up foto met bril. :)

Word zo gebeld door de gyn, hopelijk al de uitslag van het bloedonderzoek ivm antistoffen en kans inschatting op bloedafbraak bij de kleine. Maar kan ook dat het nog te vroeg is. Hoopte het te weten voor de 20 weken echo morgen. We shall see, nog geen reden voor onrust.

Wat me wel onrustig maakte is dat ik de ene keer de kleine heel sterk voel, de andere keer echt veel minder. Minder vaak en minder hard. Maar gelukkig net wel weer paar stevige plopjes. Het schijnt normaal te zijn met een voorliggende placenta.

Minoes, jij aan het aftellen tot zaterdag?

Geplaatst

Hee testr ik zal je zo my facebook sturen.. mij placenta ligt ook voor vandaar dat ik ze alle 2 nog niet voel ik maak me daar ook af en toe zorgen om maar het ziekenhuis zegt dat het niet uitmaakt komt meestal pas bij 20 weken bij eerste kindje(s)en ik zie ze op de echo altijd goed bewegen .. dus maar blijven hopen dat het goed zit

xxx mywish

Geplaatst

Oh jij dus ook voorliggende placenta! Ik rek wel dat de plopjes sterker worden nu ik dichterbij de 20 weken zit. En lees overal dat pas vanaf 28 weken (of sommige sites 24 weken) dagelijks dient te zijn. Dus ga daar maar van uit!

Ik zie je pb, tot zo op fb ;)

Geplaatst

Hier de gyn gesproken. Uitslag van bloedonderzoek (ivm kans op bloedafbraak kans bij baby) nog niet binnen. :( Maar hij benadrukte dat onze variant een milde is en daarom zorgen echt niet nodig zijn. Dat als het aan de orde is, het effect bij de kleine minimaal zou zijn. Dat lucht ook alweer op.

Verder zei hij dat het voor kindsbewegingen echt nog vroeg is. Dat ik geluk heb als ik überhaupt al af en toe iets voel. Terwijl een flink aantal hier het toch al eerder en dagelijks voelen, maar goed: hij is de expert. :) Hij gaf aan dat het pas later sterk en veel te voelen dient te zijn. Morgen nog maar eens zien waar de placenta ligt.

Geplaatst

Testr, ik snap dat je je 'druk' maakt om de bewegingen in je buik.

Maar zoals de gyn zegt; het is idd nog erg vroeg hoor.. Zeker als je een voorliggende placenta hebt!

Ik hield me heel erg vast aan de verhalen waarin je leest dat er voeten etc. uitsteken, nou dat heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gezien!

Vanaf 28 weken moet je je kindje(s) inderdaad elke dag ongeveer 10 keer voelen (schuiven, schoppen) elke beweging is er een. Ik merk zelf dat ik het heel lastig vindt om te bepalen wanneer ik nou genoeg gevoeld heb op een dag, heb dan ook al 2x voor 'niks' aan het CTG gelegen.

Maak je niet teveel zorgen meid, het hoort er allemaal bij! Over een paar weken zou je willen dat het ff rustig is ;-)

Geniet van jullie zwangerschap meiden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden