Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben er nog niet uit. Kamertje is direct naast onze kamer maar de deuren moeten dicht Want de katten mogen er niet in. Maar jullie hebben dan wel een babyfoon neem ik aan?

Amy, ben je met je kat naar de dierenarts geweest want dat klinkt niet goed.

Lekkende borsten Hebbie gelukkig geen last van. Daar heb je toch van die pads voor?

Heb een badje gekocht: thermobadje met plateau en standaard van bebe jou. Nu nog een box, twijfel tussen rond of vierkant

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, het gaat zwaarder worden he, wij hebben nog 'mazzel' dat Nederland weer eens een slechte zomer heeft want zodra er meer zuurstof in de lucht zit merk ik dat ik mij beter voel!

Linda: die genante kwalen, tell me about it;-) helaas heb ik er ook mee te maken maar het valt momenteel mee (ff afkloppen) 's ochtends neem ik standaard een kiwi en yoghurt met vezels en dat werkt meestal wel!

Bikergirl: ik ga ook voor die birckenstocks:-)!!! En aai die kleintjes van je maar goed, liefff!

Simone: fijn dat de 30 weken echo goed was! Wij krijgen geen 30 weken echo maar met 36 weken:-( ik zou toch wel graag willen weten wat de verwachtingen zijn, groot, klein, zwaar, licht enz. Wel heb ik begrepen dat meisje met het hoofdje naar beneden ligt en dat doet ze de hele tijd!

Hmmm...meiden, ik ga toch idd maar eens bellen met de kraamzorg!!!

Sen: ik ga ook het wiegje naast het bedje zetten, bijn ons zit, net als bij jou de deur dicht vanwege de kat; ik merk vanzelf wel of het slim is, ik vind het ook wel heel veilig en intiem in het begin! W.b. Kat: beestje is ouder, heeft een beroerte gehad en sindsdien allerlei kwalen, ach ja, het blijft toch je beesie he;-)

Werkse meidne, de laatste loodjes!!!

Geplaatst

Ha meiden,

Tulpie, veel plezier bij je laatste keer op de woonvoorziening. Nog 2 weken, dan kan je het werk helemaal afsluiten. Aftellen maar!

Qua nachtrust sluit ik me aan bij Linda: heb me er nog niet in verdiept, maar vooralsnog lijkt me het 't fijnst om het wiegje de eerste weken bij ons op de kamer te zetten. Maar in dat verband is de kat (ontzettend lief katertje van 6 maanden) nog even een klein punt.

@Sen en Amy, jullie zijn dus ook trotse kattenbezitters, lees ik. Hoe gaan jullie het 's nachts precies doen met de kat? Ons katertje slaapt nu bij ons op de slaapkamer (opvoedkundig niet verantwoord, ik weet het) en we laten alle deuren (boven en beneden) open zodat hij in en uit kan. Maar straks mag hij natuurlijk niet de mogelijkheid hebben om bij/in het wiegje te komen. Ik zie 2 opties: of de kat moet voortaan beneden blijven en de baby komt de eerste weken in een wiegje op onze kamer en daarna op het babykamertje met de deuren boven open. Of de baby gaat direct op het babykamertje met een babyfoon en de kat behoudt zijn bewegingsvrijheid. Ik neig naar optie 1, maar daar zal de kat best even aan moeten wennen ;-).

Aambeien: check, gelukkig (nog) in lichte vorm. Lekkende borsten heb ik nu nog geen last van. Pff, we klinken lekker charmant met z'n allen ;-). Ook maagzuur heb ik nog niet, hoewel mijn buik volgens de gyn nog steeds erg hoog schijnt te zitten. Wat wel steeds lastiger wordt, is de dagelijkse autorit van en naar m'n werk. Enkele reis is ca. 50 minuten en al na 10 minuten begint er van alles zeer te doen in mijn rug en zij. Hoe ik de autostoel ook instel, ik ontkom er niet aan. Ook extra kussentjes e.d. helpen niet. Ik rijd hele stukken met mijn rechterarm achter mijn nek of hoofdsteun gebogen. Hmm, veilig is anders. En soms springen de tranen in mijn ogen. Na deze week nog 3 weken, dan begint gelukkig het verlof.

Dames, mijn man heeft gezegd dat hij vandaag de babykamer gaat behangen. Hij heeft eerder deze week al geschilderd en de vloer in de olie gezet. Joehoe! Als dit klaar is, dan kunnen de meubeltjes erin. Ik ben zo benieuwd hoe het wordt... Vervolgens kunnen we een start maken met de aanschaf van babyspulletjes, want buiten de meubeltjes hebben we eigenlijk nog niets. Behalve wat we van vrienden hebben gehad, maar dat staat allemaal nog in tasjes en ik moet bekennen dat ik er totaal geen overzicht van heb. Zonder kamertje om het in op te ruimen, vond ik het nog niet leuk om te gaan shoppen. Straks hopelijk wel!

Fijne dag,

Simone

Geplaatst

Oh ja, om nog even terug te komen op de opmerking van Tulpie: misschien is het inderdaad goed om het lijstje eens op te schonenen met de dames die zijn opgehouden mee te schrijven?

Of zijn jullie er nog meiden?

Geplaatst

Goede middag lady's

Hier ook last van de welbekende kwalen haha...

S'nachts vaak last van lekkende borsten, maagzuur , om de 2 a 3 uur wakker.. , Beginnede aambeien, vocht vasthouden , opvliegers ... en dan mn ischias hahaha wat een klaaglied. NEE HOOR IK NEEM ALLES VOOR LIEF!!! Heb er bijna 8 jaar voor moeten knokken dus dan kijk je er toch wel anders tegenaan!!

De box staat bij ons al een tijdje in de woonkamer, en is ondertussen de nieuwe slaapplaats voor onze 3 katten haha.. Eerdaags maar goed het kussen wassen en dan hopen dat ze er straks niet meer in gaan!

Babykamer is verboden terrein voor ze... ( houd echt goed de deur dicht)

De spanning van de bevalling word ook steeds groter, hoe dichter bij we komen.... Maar goed er is er nog nooit 1 blijven zitten haha dus het zal wel goed komen!

Ik heb ondertussen alle rompertjes , kleertjes etc gewassen en gestreken. ( echt die nesteldrang is enorm)

Ik weet ondertussen ook niet meer wat ik met mn tijd moet doen hoor!!En dan moet mn officielle verlof nog gaan beginnen...

Ook ben ik al druk bezig geweest met de geboortekaartjes... En ik denk dat ik een mooi ontwerp heb gemaakt.. ( heb nog wel even )

En wat betreft over de birky"s..... Ik loop nergens anders meer op.... geen sokken, geen veters... echt een verademing heb ze alleen wel iets ruimer moeten maken omdat ik best veel vocht vast hou ik mn enkels en voeten!!

Trouwens Simone , wat fijn dat de 30 weken echo goed was... hier geen echo's meer (jammer genoeg.)

ik zal zo het lijstje weer even aanpassen en mijn afspraak erbij zetten!

Fijne dag...

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31 (interactief???)

05 augustus - Tulpie - :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje (interactief???)

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke (interactief???)

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86 (interactief???)

27 augustus - Ilcsike (interactief???)

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

31 augustus - An83 (interactief???)

Controles

1 juni - Linda1978 - Echo en controle

4 juni - Simone77 - 30 weken echo

4 juni - Sen - controle VK

7 juni - Bikergirl - Controle gyn

12 Juni - Femmie80 - Controle VK

13 juni - Linda1978 - Afspraak verpleegkundige

19 juni - Bikergirl - Echo en controle gyn

21 juni - Bikergirl - Afspraak verloskundige

27 juni - Linda1978 - Echo en controle

16 juli - Simone77 - Echo en controle gyn

Geplaatst

hier 5 katten waarvan er min. 2 altijd bij ons op bed slapen en een derde die er ook nog weleens bij komt liggen. Rest slaapt meestal gewoon beneden op de bank. Babykamer is verboden terrein voor de katten, door blijft dicht. Mn vriend zegt kindje direct op de eigen kamer leggen. Mede ivm de katten maar ook omdat hij het zo 21 jaar geleden ook met zn dochter heeft gedaan. Babyfoon erbij en het zit wel goed zegt'tie. Anders zou je geen oog dicht doen en van elke kik wakker worden en dat sloopt je terwijl je je nachtrust juist hard nodig hebt. Plus, zegt hij, dan hoeft het kindje ook niet weer opnieuw aan een ander kamertje/ledikantje te wennen. EIk twijfel nog steeds.

Ik vraag me ook af waar de andere dames zijn gebleven?

by the way: diegenen die al een box hebben, watvoor eentje hebben jullie er?

worden jullie ook soms zo chagerijnig op je vriend/man omdat je het kamertje e.d. niet snel genoeg vindt gaan?

Geplaatst

@Sen, hahaha - ik begon ook lichtelijk kribbig te worden vorige week, omdat ik dacht dat manlief het kamertje zou gaan doen maar dat er toen niet van gekomen is. "Maar ik wilde het NU en je had het beloofd...." :-)). Het heeft lang geduurd, maar er begint nu echt merkbaar iets van nesteldrang te kriebelen. En tadaa.... zojuist ontving ik een foto op mijn gsm: behangetje zit erop! Volgens mij is het prachtig geworden, ik kan niet wachten om vanavond te kunnen gaan kijken.

Los van de nesteldrang ben ik als gevolg van de hormonen wel vaker uit mijn doen. Chagerijnig of verdrietig, het komt nu regelmatig voor. Ik probeer manlief er niet teveel onder te laten lijden.

Geplaatst

Hee meiden,

Ik lees nog zeker af en toe mee hoor! Vind het leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat, maar vergeet vaak zelf de moeite te nemen om een update te geven! Sorry!

Met mij gaat alles goed! Inmiddels 28 weken zwanger vandaag, dus ietsjes minder ver dan jullie! Eigenlijk heb ik buiten af en toe lekkende boobies nergens last van. Als ik lang zit krijg ik alleen wel een beetje last van m'n bovenste ribben. Denk dat die dan toch een beetje in de verdrukking zitten. Vanavond weer lekker zwangerschapszwemmen! Best lekker in dat warme water een beetje oefeningen doen en kwebbelen met andere zwangeren.

Bij ons is de babykamer bijna af, we moeten hem eigenlijk alleen nog afstylen. Maar dat is het leukste klusje vind ik! Het wiegje staat nu nog op de babykamer, maar zodra onze kleine meid geboren is, komt ze zeker de eerste tijd bij ons op de kamer.

Afgelopen maandag heb ik een voorlichting voor borstvoeding gehad, aangezien ik dat graag wil gaan proberen. Daar gaven ze ook aan dat het voor jezelf praktischer is (zeker de eerste dagen als je nog veel rust) om het kindje vlakbij je te hebben. Schijnt ook beter voor het kindje te zijn. Warmte en geluid van de mama! En de eerste dagen moet je het kindje vaak aanleggen, dus dan is het wel zo makkelijk als ze binnen handbereik ligt!

Morgen wordt onze kinderwagen, box en maxicosi bezorgd! Leuk leuk leuk! Ben zo benieuwd! Ik zit alleen nog te twijfelen of we de box nu al op zetten (wel makkelijk met al die cadeautjes die je er vast in kunt leggen) of daar nog even mee te wachten. Wij hebben een TWF Lieke wit met lade.

Daarnaast ben ik lekker aan het online shoppen; boxkleed, lampjes, badspulletjes, voetenzak, dekentjes, etc etc! Leuk om het kamertje nu langzaam aan gevuld zien worden! Nog 12 weken en dan is ze dr waarschijnlijk! Ik vind de tijd erg snel gaan! Jullie ook? Aan de ene kant kan ik niet wachten om onze kleine meid te verwelkomen, maar aan de andere kant besef ik dat deze zwangerschap ook heel bijzonder is en ik daar eigenlijk zolang mogelijk van wil genieten!

Oww bij ons geen poezen in huis, dus dat 'probleem' heb ik niet.

Volgende week weer afspraak bij de VK, ik word dan weer geprikt op rhesus C. Ben benieuwd wat ons kindje voor bloedgroep heeft. Hopelijk hetzelfde als ik, want dan is er niets aan de hand!

Ik zal proberen jullie vaker op de hoogte te houden!!

Geplaatst

@Apple: leuk dat je er nog bent! Hihi! Ik vind het helemaal niet snel gaan. Sterker nog: ik vind het ontzeeeeeettttttteeeennnnnndddddd lang duren! Maar ja, dat is dan misschien het nadeel dat ik al maanden klaar ben met de babykamer, het geboortekaartje al heb uitgezocht en de naam al richting definitief gaat :-)! Volgende week de kraamzorg bellen en begin juli een tas klaarzetten voor het ziekenhuis. Wat kan ik verder nog doen?? Alleen maar WACHTEN! (verder geen last van hormonen hoor hihi!)

@iedereen met kat: ik had helemaal nog niet nagedacht over de kat... Maar die van ons is dan ook ontzettend schuw. Ze kan al tijden op de babykamer, maar heeft nog niet in wieg of ledikant gelegen. Ik heb haar 8 jaar en pas sinds ze de enige kat over is, kunnen we haar een beetje aaien. Ik verwacht dus geen problemen. Ik verwacht eerder problemen met de honden. Eentje blaft heel hoog en heel hard, maar daar zou ze inmiddels wel aan gewend moeten zijn. We gaan het zien :-)

Geplaatst

Ha ladies,

@Apple, gezellig dat je er nog bent! Je schiet al aardig op met de voorbereidingen, lees ik. Leuk!

Meiden, de verf en het behang in onze babykamer staan prachtig. Ben er helemaal blij mee! Komend weekend de meubeltjes erin en dan ga ik eindelijk ook lekker een beetje shoppen voor babyspulletjes.

@Linda, fijn dat jullie er over de naam van jullie meisje al nagenoeg uit zijn. Hoe is dat bij de andere dames? Hier nog veel twijfel...

Geplaatst

Grappig, ik lees bij jullie allemaal toch wel enige vorm van nesteldrang;-) hier nog eentje hoor! Had gisteren weer ff mijn emo 'boehoe' bui want ik zie opeens die 30 weken eraan komen en daarbij alles wat nog moet gebeuren: kraamzorg bellen, geboortekaartje regelen, kraampakket bestellen, gordijnen bestellen, babyshoppen afmaken, kleertjes wassen enz enz. En dan hebben wij ook nog erns het huis eromheen, ik wil graag dat alles klaar is als ons meisje komt en dus had ik even stress:-)))

Simone, wij hebben al jaren een favoriete meisjesnaam, nooit durven hopen deze nu echt te kunnen geven aan n mini-me!!! En w.b. Kat: die van ons slaapt (heel onverantwoord en onhygienisch) ook bij ons, ik laat dat zo want ze is te sloom en dik om n wieg in te springen maar bij n kitten zou ik idd proberen haar te laten wennen aan n gesloten slaapkamerdeur, hoe moeilijk ook, i know: kan je het beste nu mee beginnen, heb je dat straks niet en kan je je volledig focussen op beebje!

Geplaatst

Hoi meiden,

Grappig, dat we allemaal die nesteldrang krijgen, ook hier zo langzamerhand behoorlijke nesteldrang. Omdat hier het kamertje en alle andere spullen op 28 juni bezorgd worden probeer ik manlief er niet mee lastig te vallen dat het kamertje nog niet leeg is, hij beseft het zichzelf maar al te goed maar hij heeft het met zijn werk wel enorm druk. Komt natuurlijk nog bij dat hij al wat klusjes van mij krijgt als ie thuis is omdat ik niet alles meer kan doen. Maar ik doe nog steeds het meeste zelf in huis. Doen jullie de huishouding ook nog grotendeels zelf?

@ Femmie, Zo langzamerhand vind ik het idee van de bevalling ook erg griezelig, natuurlijk gaan we er vanuit dat alles goed gaat, maar soms krijg je van die hororverhalen te horen waar je niet om gevraagd hebt, en waar je zeker niet op zit te wachten... En ook hier al 2 leuke ontwerpen voor een tweeling-kaart gemaakt. We twijfelen wel heel erg tussen deze 2 , de ene is grappig, met beestjes erop, de andere wat neutaler, meer basic zeg maar. Tja... we hebben nog even de tijd, gelukkig.

@ Linda, leuk dat jullie al vrij zeker van de naam zijn. Wij zijn er ook ongeveer uit, maar een naam begin ik aan te twijfelen, omdat de initialen dan B.H. worden... Ik vind deze naam echt heel leuk, maar twijfel om ons kindje hier niet vroeg of laat mee geplaagd wordt...

Iemand toevallig ervaring met deze of andere initialen en ben je hier ooit mee geplaagd?

@ Apple, ik twijfelde ook over voorlichting van borstvoeding, maar denk dat ik er ook maar eens heen moet. En niet te lang meer wachten, anders moet alles straks op het laatste moment. Ik heb overigens nog geen last van lekkende borsten.

@ Sen: Wij hebben een zwarte hoogglans box uitgezocht (past mooi bij onze inrichting in de kamer) bij babypark. Het is een ruime eenling box, maar zeker geen tweeling box. Hij is vierkant, persoonlijk hou ik niet van rond, dus hier hoefde ik niet over twijfelen. Het kan dus zijn dat wij er t.z.t. nog een box bij moeten... Maar ik vond de tweeling box niet leuk.

Hier geen katten, helemaal geen huisdieren, we hadden altijd een hond, tot 4 jaar geleden. Dat was echt mijn kindje, zeg maar. Voelde toen niet goed om haar te 'vervangen' dus hebben we heel bewust geen huisdier weer genomen. En stiekum vind ik dat best handig, niets hoeven regelen als je op vakantie wilt, een dagje met de kids naar het strand, uitlaten door weer en wind...

Wij zetten ook de ledikantjes eerst op onze kamer, leek ons handig met borstvoeding. Maar of het voor onze nachtrust handig is, weet ik niet. Maar dan verzetten we ze direct naar de eigen kamer. Deze is er dan toch klaar voor.

Ehhhh.. Oja, de kwalen. Hier last van brandend maagzuur, rugklachten en ik wordt erg moe rond een uur of 3 s'middags. Verder verkleuren mijn ondertanden steeds. Ze worden wat grijzig, en ik ben nu al 2x bij tandarts en mondhygienist geweest zij maken m'n gebit dan schoon, maar dat is een maandje en dan verkleuren ze weer. Hier had ik nooit last van. herkent iemand dit?

Afgelopen donderdag controle gehad, genoeg vruchtwater aanwezig en beide beebjes doen het goed, liggen wel beide met de kontjes naar beneden, maar kunnen nog wel 100 x draaien volgens de gyn. Bloeddruk was prima, over kleine 2 weekjes weer controle en dan gaan ze de groei weer meten. Ook prikken ze dan nog weer op ijzer.

Fijn weekend verder meiden

Geplaatst

Ha ladies,

@Bikergirl - wat vervelend, die verkleurende tanden. Ik heb er weleens iets over gelezen, maar zelf geen ervaring mee. Herkennen de tandarts en mondhygieniste het ook als iets dat kan voorkomen tijdens zwangerschap? Nog 1 of 2 keer extra laten schoonmaken meis, dan is het hopelijk weer achter de rug. Hoe is het nu met je rugklachten? Biedt de speciale fysio al wat uitkomst? Zelf heb ik voor het eerst sinds maanden vanmiddag weer een afspraak. Hopelijk kan de fysio bij mij iets uitrichten met de spieren die mij het autorijden nu zo lastig maken.

Ik snap je twijfel over de initialen BH. Toch zou het jammer zijn als je een favoriete naam voor jullie ene kindje om die reden zou moeten wegstrepen... Ik neem aan dat de H de beginletter van de achternaam is. Is het dan geen optie om (eventueel voor allebei de kindjes) een extra 'doop'naam / voorletter te nemen? Zodat je bijvoorbeeld B.M.H. krijgt of iets dergelijks?

@huishouden - wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat we 3 uur per week een huishoudelijke hulp hebben. Ben ik nu extra blij mee!! Verder werken mijn man en ik allebei evenveel, dus zijn de overige taken ca. 50-50 verdeeld. Dat is eigenlijk vanzelf zo gegroeid. Op deze manier doen we allebei wat we het minst vervelend vinden ;-). Het echte buk- en tilwerk besteed ik nu steeds meer uit.

Fijne dag meiden

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hier even een update van mij. Wat nesteldrang betreft, moet ik helaas verstek laten gaan, hahaha. Bij mijn 1e zoon had ik het al niet echt en nu eigenlijk ook niet. Bovendien zitten wij nu in een megaverbouwing (we bouwen 45m2 aan) en is het huis een grote ravage. De aanbouw staat bijna helemaal nu, de metselaars maken deze week als het goed is het metselwerk af. Zaterdag komt de dakdekker en vrijdag gaat het glas in de kozijnen. Dan is de aanbouw echt dicht! Maandag gaat een tussenmuur tussen de huidige woonkamer en het nieuwe gedeelte eruit... Nou dan weten jullie wel hoe het er ongeveer voor staat vrees is... Boven moeten we nog een nieuwe slappkamer voor mijn oudste zoon maken. Dat is nu nog onze huidige studeer/werkkamer, die straks in de aanbouw zal komen. Zodra de aanbouw dicht is kunnen die spullen naar beneden toe. Dan moeten we nog wat cv-leidingen op die kamer verleggen, want we gaan een inbouwkast maken. Zijn nieuwe bed verwacht ik vanaf volgende week.. Eind deze maand hoop ik dan dat hij op zijn nieuwe kamertje kan gaan slapen. Zijn huidige kamertje wordt dan de kamer voor de baby. Die is dan natuurlijk eigenlijk bijna helemaal klaar. Bedje zal weer omhoog gezet moeten worden en de kleertjes in de kast. Maar daar maak ik me echt nog niet druk om hahaha. Wat betreft mijn fysieke gesteldheid, die is ronduit dramatisch. Soms kan ik bijna niet meer lopen. Bijkomend nadeel is dat mijn zoontje, hij wordt eind juli 2, enorm groot is. Hij lijtk wel 3 als je hem zou zien. Daarnaast weegt hij al zeker 15 kilo (tja alles in verhouding natuurlijk, hij is ook al 93-94 cm schat ik) dus dan kunnen jullie je wel voorstellen wat een gesjouw dat is. Hij is superlief en luistert voorbeeldig, maar vaak moet je hem toch nog even tillen enz. Tel daarbij op dat er hier steeds bouwvakkers rondlopen... De rek is er op dat vlak behoorlijk uit. Maar ja, alles voor het goede doel en straks zijn we echt superblij! Mijn man zit met een deadline op zijn werk, dus die kan helaas weinig bijspringen :-( Dat vind ik nog het ergste. Hij doet zijn uiterste best, maar kan zich ook niet in zessen delen.

Morgen weer naar de fysio toe, even 'los'gemasseerd worden. Hopelijk biedt dat enige verlichting. Op advies van de gyn neem ik nu ook al dagelijks pcm in. Als ik daar de dag mee start gaat het redelijk. Volgende week vrijdag weer controle en dan ook gelijk een afspraak voor een groeiecho maken. Bij mijn zoon ben ik bij 38 wkn ingeleid omdat ik toen al heel slecht uit de voeten kon en eigenlijk alleen nog maar op de bank kon zitten en hij was qua grootte prima. Bij de geboorte was hij 3670 gram en dat voor 38 weken. Ergens heb uik zo'n vermoeden dat het deze keer ook weer die kant op gaat. Mijn klachten zijn nog veel heftiger dan bij die zwangerschap en ik heb natuurlijk nog een kleintje rondlopen. Vorige week mijn bloedsuiker laten testen, maar dat was prima. De groeiecho zal dan uitwijzen of we weer op een groot kind mogen rekenen en dat daarna dan wellicht ik in ieder geval niet over tijd hoef te gaan.... Ik vrees echt dat ik over een week of 10 helemaal niet meer kan lopen.. Maar ja. Sorry voor het ego-verhaal, maar ik had nog niet zoveel geschreven natuurlijk hahaha.

Hebben jullie toevallig ook fb? Daar ben ik vaak wel wat actiever, dat gaat ook makkelijker via de iphone :-)

Verloopt het voor de rest bij jullie voorspoedig? Gelukkig niet al te warm weer, zodat het vocht vasthouden nog even achterwege blijft.

Ik ga zo maar weer even de boekhouding van de verbouwing doen en even spelen met mijn zoon.

Fijne dag nog!

Geplaatst

@ Sen, hoe ging het bij de arboarts...?

@Amber, my god, wat een project! Het klinkt heel heftig, om in deze gevorderde fase van de zwangerschap zo'n megaverbouwing in goede banen te leiden en daarnaast nog de zorg voor je zoontje te hebben. Zeker nu je je lichamelijk niet echt top voelt. Ik hoop dat het lekker gaat opschieten daar en dat het resultaat van de verbouwing prachtig wordt!

Zelf ben ik vandaag lekker een dagje thuis aan het werken. Dat bespaart me de kleine 2 uur reistijd in de auto, die met de dag meer oncomfortabel wordt. De fysio stelde gisteren vast dat het geen spierprobleem was o.i.d., gewoon een kwestie van het kindje dat een beetje klem komt te zitten bij mijn houding in de autostoel. Helaas is er dus niet echt iets aan te doen. Nog even volhouden tot het verlof.

Liefs, Simone

Geplaatst

he meiden,

Amber, ik moet er niet aan denken om momenteel zo'n ravage in mn huis te hebben maar straks wel een mooi resultaat natuurlijk! Wij hebben bewust geen hulp in de huishouding. Ik hou er niet van dat anderen in mn spullen kunnen "wroeten", ben erge gesteld op mn privacy. Zie er nu al tegenop dat er straks een kraamverzorgster door mn huis heen banjert. Ik vind dat maar niets...

Arbo arts was teleurstellend. Ik zei hem dat ik van het uwv tegen hem moest zeggen dat hij mn manager moet bellen ipv mailen aangezien zn vorige mail is genegeerd maar daar zag hij het nu niet van in(?!) dus heb ik maar gevraagd of hij dan nogmaals een wat krachtigere mail kon sturen en dat zou hij zeker doen zei hij. Maar toen ik even later op mn werk die mail las (cc-tje gehad) toen zakte mn broek dus echt af er zat totaal geen kracht bij die mail, wat een dooie zeg die arbo arts. Dus ik ben wéér in gesprek gegaan met mn manager en heb duidelijk aangegeven dat er nu echt iets MOET gebeuren. Ze heeft 2 dagen bedenkttijd gevraagd en nu gaan we donderdagochtend met nog wat direct collega's om de tafel zitten om tot een oplossing te komen.

verder hebben we een box gekocht: de bopita rocco koloniaal met lade. Een goede stevige is het

wat wiegje bij ons bed betreft... daar ben ik nog steeds niet over uit *zucht*

morgen weer naar de fysio, even oefeningen en losmasseren en dan donderdagavond voor de 2e keer naar zwangerschapszwemmen. Lekker maar nog best pittig, buik maakt nu ècht een groeispurt!

Geplaatst

Simone: ik herken het van de auto hoor, ik zit ik er ook dagelijks bijna 2 uur in en dat is voor mij reden om geen broeken meer te dragen: juist in de auto gaat dat zo knellen als ik in die houding zit en ik heb dan echt het gevoel dat ik mijn kindje plet pffff, nog even volhouden idd, op naar dat verlof:-)

Amber: jeetje, jij zit echt in behoorlijke verbouwing! Respect voor je flexibele houding hoor, ik geloof dat ik redelijk overspannen zou raken haha!

Bikergirl: ook voor jou respect hee, nog bijna het gehele huishouden zelf doen en ook nog eens twee kindjes in de buik! Ik vind sowieso dat jij je er aardig goed vanaf maakt met een tweeling hoor, als ik toch altijd hoor hoe pittig dat is en ik jou zo af en toe lees....uiteraard komen deze laatste weken er nu nog aan en die zouden toch het pittigst moeten worden als ik het zo hoor om mij heen. W.b. Het huishouden, manlief doet inmiddels een hoop, ik kook, doe boodschappen en de was en eigenlijk doet hij praktisch de rest. Ik vind bukken ook steeds lastiger worden, voelt zo eng!

Hier alles goed, ben ineens aan weer aan het groeien! Ik heb wel het idee dat het van binnen allemaal wat minder fragielnis en er nu toch wel een steeds steviger kindje zit gezien de kracht van de schopjes, dat voelt heel fijn. Ik tel wel echt de dagen en dus de weken, ik ben echt toe aan verlof! Nog ruim 5 weken en dan kan ik mij volledig gaan overgeven aan deze zwangerschap!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Simone, mijn verkleurde tanden komen idd van de zwangerschap, maar het staat zo lelijk. Hier nog steeds rugklachten, ik dacht bij deze therapeut een nieuwe behandeling te beginnen, maar zij heeft mij 1 keer gekraakt, om de onderrug los te maken. Dit zou verlichting voor de rest van de zwangerschap moeten geven (niet dus). Verder zat er bovenin mijn rug een wervel scheef die ze pas na de bevalling kan behandelen. Dus we hebben geen nieuwe afspraak gemaakt. Tja, terug bij af... Ik heb nog een lijntje uit staan bij een andere fysio, die nog voor mij op zoek is naar een geschikte collega. Helaas heb ik van haar nog niets weer gehoord.

Bij jou ook weinig kunnen bereiken bij je fysio, las ik. Hmmm... Jammer hé? Volgens mij moeten we het maar even voor lief nemen, alles voor onze beebjes...

Wat de initialen betreft, hebben wij ook wel over nagedacht, maar we zijn beide niet zo van een 2e (doop)naam. Ik heb zelf wel een, maar ben daar helemaal niet blij mee. Manlief heeft die niet, en zijn 3 kinderen ook niet. Moeten we nog maar eens over nadenken...

@ Amber, poeh, knap dat jij zo rustig blijft in de mega-verbouwing zeg! Blijkbaar kun jij erg goed dealen met het doel voor ogen, zoals het straks allemaal wordt. Ik kan dat ook wel een beetje, maar nu tijdens mijn zwangerschap even niet hoor! Nu moet alles spik en span netjes...

@ Amy, dank je meis! Ik moet zeggen dat het me zelf ook niet tegen valt. Maar ik moet wel bekennen dat ik lichamelijk nu wel snel achteruit ga hoor! Bukken is een drama, en alles valt natuurlijk uitgerekend nu op de grond... Mijn buik groeit enorm, we meten mijn buik en ik heb nu een dikke meter buik in omtrek, hihihi. En ongeveer 2 kilo baby's... Grappig, als je het zo noemt... Knap dat jij nog boodschappen doet. Doen wij samen. Maar we halen dan wel direct voor de hele week. Wel moet ik serieus op zoek naar een hulp in huis, want dit ga ik geen 2 weken meer redden. Gelukkig is de babykamer klaar voor de spulletjes die bezorgd gaan worden, hij is helemaal leeg. Moet alleen nog iets voor het raam regelen, rolgordijntje ofzo.

@ Sen, vervelend op je werk meis! Ik hoop dat uit het gesprek van morgenvroeg een oplossing komt.

Fijne dag nog meiden!

Geplaatst

Hee meiden!

Wat schrijven jullie veel zeg!

Ik ben heel warrig en druk in mijn hoofd.. doe mijn best alles bij te houden.

Ik lees over boxen, bedjes en verbouwingen!

Het is allemaal wat.

Ons toilet en gang is klaar en ik moet nu alleen nog de babykamer indelen.

Van het weekend een geboortekaartje ontworpen en laten proefdrukken. Wat was dat leuk zeg!!!

We zijn helemaal tevreden!

Na dit weekend mijn afrondingsweek en dan kan mijn verlof beginnen!

Wij kijken er naar uit!

Sen:

Wat een flapdrollen zeg! Niemand die de verantwoordelijkheid wil dragen en vervolgens sta je er weer alleen voor.

Als het goed is heb je nu gesprek... Succes!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Goedemorgen Ladies,

EINDELIJK heb ik wat meer rust kunnen vinden! De metselaars hebben hun werk deze week toch afgerond en op dit moment zijn de glaszetters de ruiten aan het plaatsen. Morgen de dakdekker en dan is de aanbouw wind- en waterdicht! Een nieuwe mijlpaal! We zijn zo blij! Maandag gaat de tussenpui (oude achterpui van de woonkamer) er uit, dus komt de volgende ronde zooi er aan. Maar goed, het is een opwaartse lijn. Ik durf zelfs voorzichtig al plannen voor de nieuwe kamer van mijn zoon te gaan maken, haha.

Ik merk aan jullie verhalen wel dat iedereen zo langzaamaan toe is aan zijn verlof. Valt nog best tegen werken en zwanger zijn, zeker als je veel klachten hebt. Ik ben blij dat ik al thuis ben. Moet helaas dagelijks paracetamol gebruiken om het lopen dragelijk te houden, maar ja.

Sen: hoe is het afgelopen op jouw werk? Echt te zot voor woorden. Wat zal jij een rust krijgen als je straks echt lekker met verlof bent.

Bikergirl: ik heb ook last van verkleurde (hoek)tanden. Had dit nooit aan mijn zwangerschap gelinkt... Weet eigenlijk niet meer hoe het was voordat ik zwanger was, haha.

Sorry dat ik niet op jullie allemaal kan reageren nu, maar ik moet het kort houden, want de glaszetters zijn klaar.

Groetjes en tot later

Geplaatst

@Amber, gefeliciteerd met de vooruitgang daar! Jullie krijgen vast een prachtig huis en daar kan je straks lekker met de baby van gaan genieten. Elke dag paracetamol om op de been te blijven klinkt wel rottig zeg. Nog even volhouden.

@Sen, hoe is het gisterenochtend gegaan...?

@Tulpie, straks je laatste werkweek, wat lekker! Leuk dat het geboortekaartje al helemaal ontworpen en naar je zin is. Is het er eentje geworden met fotos van de kids? Wij moeten eerst nog een naam kiezen (schiet nog niet zo op..) en daarna ga ik eens kijken wat voor soort kaartje het zal gaan worden.

Dames, doen jullie eigenlijk aan versjes / oneliners op het kaartje...? Ik heb me er nog helemaal niet in verdiept.

@Amy, jij dus ook last in de auto helaas. Ik deel je mening over broeken, die zitten nu niet lekker meer. Ik draag het meest jurkjes, en af en toe ook rokjes van rekbare stof. Ook panty's zitten me niet lekker meer. Ik had een zwangerschapspanty besteld van Oroblu, maar dat was geen succes. Kruis te laag en nog steeds plekken waar het knelde. Nu draag ik onder de rokjes en jurkjes met name leggings, dat zit 't beste. Bij dit weer met laarzen eroverheen en het staat prima. Voordeel van het minder warme weer: alle schoenen en laarzen passen nog helemaal goed. Ik draag zelfs al mijn hakken nog.

@Bikergirl, succes met het vinden van een goede hulp in de huishouding. Straks met 2 babietjes en nu (hoog)zwanger van de tweeling vind ik dat helemaal geen overbodige luxe. Als het zware werk in huis gedaan wordt, is dat voor jou en je man alvast weer een flinke taak minder. Er is immers nog genoeg te regelen en te doen, en jullie rust is nu ook belangrijk.

Je geeft aan dat je buik nu zo hard aan het groeien is. Hier hetzelfde. Ik denk weleens: waar moet dit eindigen?? En hoewel ik elke dag smeer met olie, ontdekte ik gisterenavond de eerste zwangerschapsstriempjes. Aan weerszijden van mijn navel zitten ze, waar de huid nu 's middags en 's avonds vaak erg strak staat. Niet leuk! Ik hoop echt dat het met de striemen een beetje beperkt blijft. Iemand anders al een striem ontdekt...?

We hebben hier een druk weekend voor de boeg dames. Morgen een 'bevallingscursus in 1 dag' (leek me lekker praktisch), daarna een bruiloft van vrienden. Zondag langs beide vaders voor de vaderdag en aansluitend een verjaardag met BBQ en voetbal kijken. Daarna begint mijn 1-na-laatste werkweek! De week erop moet mijn man nog 4 dagen naar Amerika. Niet zo leuk, maar ja... liever op fdat moment dan een paar weken later :-).

Álvast een fijn weekend meiden!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

@ Simone, Balen van de striemen meis! Hier gelukkig nog steeds geen striemen, maar of ik dat tot het einde ga redden? Ik heb al gehoord dat ze de laatste week nog wel kunnen verschijnen... Wat betreft hulp in de huishouding: we hebben een kennis op de buurt gevraagd, even afwachten of ze het ook wil. Ze maakt ook al schoon bij onze buren, dus ze kan zo een deurtje verder. Maar ze heeft nog wat adresjes en ze is in de 60, even afwachten dus.

Hoe was je bevallingscursus? Heb je er iets aan gehad? Ik heb me nog ingeschreven voor een joga cursus. Ik volg dan nog 5 lessen en 1 les samen met manlief waarin hij speciaal tips krijgt om mij wat te masseren en ondersteunen tijdens de bevalling. Ik begin 28 juni en heb de laatste les begin augustus.

@ Amber, hier de ondertanden wat grijs-bruin. Je hoektanden zijn altijd iets geler dan je andere tanden. Dus als ze alleen iets geler van kleur zijn, heeft dit waarschijnlijk niets met je zwangerschap te maken. Succes met de volgende ronde zooi meis!!!

@ Sen, hoe is het gesprek afgelopen?

@ Tulpie, succes met de laatste week werken. Ik moet nog 2 weekjes. Eigenlijk heb ik morgen mijn laatste dag (advies van mijn gyn, om 10 week van te voren te stoppen, maar als ik me goed genoeg voel mag ik nog even door) Op zich voel ik me nog wel goed, ik werk iedere dag iets korter omdat ik wel wat moe ben.

@ alle andere meiden, hoe gaat het met jullie?

Hier gaat 't verder goed. Wel krijg ik ineens sterk de behoefte om mijn tas voor het ZH klaar te zetten. Ik weet niet precies waarom, maar gevoelsmatig moet ik er geen week meer mee wachten... Morgen zit ik pas op week 30 en de beebjes moeten nog even blijven zitten, maar die tas moet klaar. Komt misschien omdat ik wat tegen de bevalling op zie. Het komt nu zo dichtbij... Morgen hebben we weer controle, gaan ze de groei weer meten en morgenavond een kennismakingsgesprek met de VK.

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik vind het zo grappig te lezen hoe we allemaal langzaamaan dezelfde angsten, onzekerheden enz. ontwikkelen. Ineens zie ik dat vele rond de 30 weken die nesteldrang ontwikkelen en dat die bevalling nu toch wel echt gaat worden...hier nog eentje hoor;-) Ik kan ineens niet meer tegen mensen die mij al hun bevallingsverhalen willen vertellen, hou het lekker voor je, we moeten er toch doorheen, na alles wat ik meegemaakt heb denk ik dat ik die pijn echt wel kan verdragen en daarbij komt, ik heb geen idee wat ik moet verwachten qua pijn!

Bikergirl: wat goed dat je doorgaat met werken, je voelt je nog steeds goed? Succes morgen met VK! Ik heb van de week mijn yoga afgerond, vond het wel jammer want ik vond het erg leuk en het contact vond ik ook heel erg leuk!

Simone: ja, die kleren blijft een probleem: ik kan in dat opzich niet wachten tot mijn verlof begint, dan loop ik gewoon de hele dag in lekker rekbare, oncharmante wijde kleren haha! Hoe was de cursus een zaterdag? Ik ben benieuwd joh!

Wat betreft geboortekaartjes: wij hebben gisteren een proefafdruk laten maken dus ik hou de brievenbus in de gaten:-) Zo gek om haar naam op papier te zien staan! Ben er wel helemaal blij mee, en zeker met de naam die wij hebben, die heb ik al 3 jaar in mijn hoofd en eindelijk, dan toch:-) Verder doen wij wel een gedicht erop die refereert aan ons voortraject maar je moet het wel weten.

Ach meiden, ik weet het, ik ben 'pas' 31 weken maar ik word nu langzaam aan ongeduldig, deze weken kunnen mij niet snel genoeg gaan, ben zo benieuwd!!!

Geplaatst

Hallo meiden!

@Amy, leuk he zo'n proefdruk?! Wij hebben afgelopen zaterdag ook de proefdruk ontvangen! Echt leuk en bijzonder om het geboortekaartje van je eigen kindje te zien! Nu goed verbergen :)!

@Bikergirl: vind het ook knap van je hoor dat je gewoon lekker blijft werken ondanks dat je al weg 'mag'! En wat grappig van je ziekenhuistas! Zou het een teken zijn? Ik hoop niet dat je binnen een week in het ziekenhuis ligt hoor! Die beebjes moeten toch nog een aantal weekje blijven zitten!

@Simone: hoe was je bevallingscursus in 1 dag? Veel informatie gekregen? Of wist je al een hoop?

@Amber: fijn dat er een einde in zicht is vwb je verbouwing! Lijkt me wel zo rustig voor je als straks alles op orde is! En nu lekker de babykamer in gaan richten! Ook zo'n leuk projectje!!

@Tulpie: jouw laatste werkweek is ingegaan! Wat gaat dat snel zeg!! Volgende week al met verlof! Succes met de laatste werkloodjes!!

Ik werk nog 1 weekje en dan gaan we nog heerlijk een weekje naar de zon! Even nog saampjes op vakantie voordat de kleine komt! We gaan naar Cyprus en daar is de temp behoorlijk hoog! Dus ben benieuwd of ik dat ga volhouden. Normaal gesproken kan ik goed tegen warmte, dus dat moet wel goed komen denk ik! Kijk er echt naar uit om even helemaal niets te doen; heerlijk onder een parasolletje met een boek bij het zwembad relaxen... hmmm :)!

Na m'n vakantie nog 4 weken werken en dan gaat mijn verlof ook in! Ik denk dat ik de laatste ben van iedereen! Ik ga ook nog eens proberen om tot 36 weken te werken, dus we zullen zien!

Deze week ook de partneravond van de 'pufclub'. We gaan er een soort high tea van maken. Wordt vast gezellig! Ben benieuwd wat mn hubbie ervan vindt!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden