Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee ik ben er nog, wij vertrekken donderdag heel vroeg.

Weinig zin om nu actief mee te doen dus dat komt na de vakantie wel.

Somiige wel al goed bezig hier, hou vol meiden.

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Elinorac: Ik heb een zittend beroep. Zit de hele dag op kantoor. Dus echt bewegen door de dag heen zit er niet in.

Met alle uitverkoop gaan we gewoon vaker de stad in.....dus automatisch meer beweging.:happy:

Henne: Wat ik heb begrepen is dat pas na een half uur beweging de vet verbranding op gang komt.

Ramen lappen dat laat ik voorlopig even aan de regenbuien over..

Geplaatst

Zo, ik ben weer terug. Heb de route langs het water gelopen en het was inderdaad 35 minuten. Ben trots op mezelf! Nu nog iedere dag volhouden, dat zal lastiger worden...

Geplaatst

:toppie: voor Elinorac!!

Natuurlijk ga je dit volhouden! Alleen met dit miezerige weer is dat wat moeilijker.

Maar misschien kun je samen met iemand lopen is altijd gezelliger.

Terwijl je aan het "lullen"bent loop je toch ook wat langer door. Oh ja en wel de pas erin houden.xx

Geplaatst

Ik kan beter alleen lopen want ik praat nogal veel en dan raak ik buiten adem... Ga ook altijd liever alleen zwemmen want als er iemand bij is dan ga ik tussendoor steeds stoppen om te kletsen...

Noem me maar Caroline trouwens... :-)

Geplaatst
Zo, ik ben weer terug. Heb de route langs het water gelopen en het was inderdaad 35 minuten. Ben trots op mezelf! Nu nog iedere dag volhouden, dat zal lastiger worden...

Hond, gegarandeerd 3x per dag naar buiten.

Geplaatst

Moest even 2x de kreet van Sylvie lezen...hahaha. Dus inderdaad neem een hond dan kom je vaak buiten.

Caroline, Ik heb tot een jaar geleden samen met een vriendin 2x per week gesport in de sportschool. Maar inderdaad we namen meer de rest van de week

door dan dat we doelgericht bezig waren.

Vanaf vandaag ga ik er weer heen maar dan alleen. Ik hoop dat ik dan in ieder geval een uurtje zoet ben in mijn eentje.

Geplaatst

Ohh ik ben haar wel al vaker tegen gekomen hoor. Lijkt mij wel een leuke meid!

Hmm je bent ook nog aan het broeden zie ik. Ik hoop dat je over een paar dagen positief test!

Geplaatst

Noor,.....jij bent ook al gauw in DD aan de beurt! Ik hoor graag van je hoe de ervaring was.

Ik pas mijn opmerking even aan:

Sylvie lijkt mij wel Ontzettende leuke meidl!!

Noor, Brussel heb ik een intake in augustus bij dr Sutter ....ken je haar ook toevallig? Zo ja is dat wat?

Geplaatst

Nee die ken ik niet, maar alhoewel ik geen hele warme band heb met brussel in die zin dat je een kleinbeetje een nummer bent, zo druk is het, vind ik de professionaliteit, de verleende zorg ten tijde van punctie en tp, en de opvolging echt verschrikkelijk goed. Daarnaast hebben ze een heel goed labo en daar draait het mi toch een beetje om. Een punctie kan bij wijze van spreken iedereen, maar net dat juiste zaacelletje kiezen, dat is een deel van icsi dat niets met je gyn te maken heeft. Dat gebeurt in het lab. Als ik niet perse dacht dat imsi mij iets gaat brengen ging ik zeker niet weg daar. En ik ben er nog niet uit hoor. Alhoewel een keertje dd proberen wel een optie is. Kan daarna altijd weer terug.

Want mijn heerlijke lieve hummel "komt" uit brussel na heel veel pogingen elders (10!) dus... brussel... ik heb ze hoog staan en kan het zeer goed aanbevelen.

Schrik alleen niet van het tikje armoedige ziekenhuis, toen ik er voor het eerst kwam dacht ik niet dat ik er terug zou keren zelfs. beetje oud allemaal, maar dat zegt dus niets. Ze zijn nu wel aan het verbouwen hoor.

Groetjes

noor

Geplaatst

Gabrie, jij bent echt goed bezig zeg! Dat gaat helemaal goed komen met jou.

Kan me heel erg herkennen in je liefde voor sport ;-)

Caro, bij jullie in de omgeving kun je wel erg mooi wandelen toch? Hier in ieder geval wel. Zit zo midden in de polder. Als ik daar nu ook nog eens gebruik van ging maken. Wil nooit alleen. Stel je voor dat er een vieze oude man uit de bosjes komt.

Noor, helaas bij mij maar 1,5 kilo hoor. Maar toch een begin. Hoop alleen niet dat er nu niks meer af gaat. Haha...

Heb jij een speciaal zadel of een dekje over je zadel. Ik heb namelijk ook een speciaal zadel maar na een poosje fietsen, merk ik daar weinig meer van.

Manlief heeft er een dekje op van Page. Hihi, ziet er niet uit maar nadat we terug kwamen bij onze fietsen, zat die er bij hem opeens op.

Ook goed bezig met je 200 gram!

Gabrie, heb jij geen intake in Gent want daar werkt Prof De Sutter. Of zit er in Brussel ook één. Die uit Gent behandelt mij dus als je haar bedoelt en vragen hebt....

Noor, het ziekenhuis in Gent is ook enorm armoedig. Van voor de oorlog zouden we hier zeggen. Maar sinds januari van dit jaar is de nieuwe fertiliteitsafdeling open en die is dus echt prachtig

Syl, je bent echt ontzettend lief. Hoor je het ook eens van een ander.

Meiden, ik ga vanavond ook een blokje om. Jullie hebben me aangestoken. Als we nu ver genoeg lopen, komen we elkaar vast ergens tegen. (Kunnen we een heerlijke high-tea doen ofzo......)

Geplaatst

Noor, ik kan niet in mijn meldingen. Balkje wordt alleen gearceerd maar opent niet. PB volgt dus nog!

Geplaatst

Zara: Ik heb echt een haat/liefde verhouding met sport. Na een hele dag werken heb ik vaak geen zin.

Ik werk full time minimaal 40 uur per week. En ben dan gewoon moe. MAAAAR vanaf nu komt daar verandering in

Want wij met zijn allen gaan hier meer bewegen! Al is het maar minimaal een half uur per dag!

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Zara ik haal dus 2 ziekenhuizen door elkaar! Komt zekers door mijn SNOEP tekort!!

Het gaat inderdaad om Sutter in Gent. Ik heb begrepen dat ze wel oke is. Maar ook maar van verhalen hoor.

Zara loop jij dan richting Noord Holland dan kom ik je vast wel tegen!

Hmm ik ga straks naar de sportschool ....dan ga ik heerlijk naar mooie gespierde mannen kijken...zucht....

Geplaatst

Oh ja ....dames het is bijna half 4 dan is het voor tijd voor Cup A Soup............. moeten meer mensen doen!

Want avond eten kan pas rond een uur of 19:00 uur.

Hebben jullie dat nou ook of ben ik de enige: Ik denk alleen maar aan eten..............en aan alles wat ik niet mag eten.

Geplaatst

Gelukkig ik dacht al wat ben ik toch een vreet monster.

Dus los laten en meer ontspannen....damn jij bent toch geen coach of zoiets Sylvie??

Want deze zin heb ik de afgelopen maanden vaak moeten aanhoren van een coach op het werk!

Geplaatst

Haha nee hoor dan zou ik een slechte zijn want ik krijg hetzelf niet voor elkaar.

Kan wel goed lullen en overtuigend zijn, misschien carrière move overdenken.

Geplaatst

Ja bedankt Syl, dat liedje was eindelijk uit mijn hoofd en nu zit het er weer in dank zij......... (We noemen geen namen)

Gabrie, jij hebt tenminste nog een haat-/liefdeverhouding met sport. Ik alleen een haatverhouding.

Maar ik ga beginnen met trainen en dan loop ik binnenkort misschien wel naar Noord Holland. Wel erg ver volgens mij.

Prof. de Sutter is zeer vakbekwaam. Heeft enorm veel kennis. Je bent bij haar in goede handen maar heb wel aan haar moeten wennen. Had eerst in Gent een andere arts die heel invoelend, meelevend etc naar je toe was en ook echt de tijd nam (Waardoor je dus vaak ook erg lang moest wachten eer je aan de beurt was) Prof. de Sutter vind ik wat zakelijker maar leer haar nu ook wat beter kennen.

Wanneer moet je naar Gent. Ik donderdag!

Geplaatst

Ik hoor tegenwoordig ook alleen maar loslaten. Alleen vertelt niemand je hoe je dat moet doen en lukt het me ook niet. Wie nog tips?

Geplaatst

Syl, en die coach bij ons op het werk heeft goed geld ontvangen dus een carriere move zou maar gaan overdenken!

Zara die Prof. Sutter was dat nou eerst een man en daarna een vrouw geworden of zeg ik nou iets heel geks?! Naar Gent moet ik pas 16 augustus.

De wachttijden zijn nogal lang.

Loslaten ahumm ga ff zwevering doen: dat begint bij accepteren.....blablablabalalblala

Geplaatst

Ik heb wel geleerd, vooral zakelijk om de knop om te zetten. Wat vandaag niet lukt kan morgen beter is mijn motto.

Prive is dat moeilijk, voor ontspanning kijk ik veel flauwe tv en films. Maar dat is niet loslaten maar afleiding zoeken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden