Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Idd Sylvie!

Poetsen telt ook als sport hoor dus geniet maar lekker van je pizza. Heb je wel iets van groente of rauwkost erbij? ;-)

Over dat troost eten gesproken. Als ik van dit forum weg kan komen, begin ik in mijn boek "Onrust en eten." Haha, misschien staat daar de gouden tip wel in en word ik superslank.

Elliebellie, tekende dat moment gelijk je schoonmoeder of valt ze nu wel mee?

Nou ja, zojuist de laatste post van Caroline en Elliebellie helemaal over het hoofd gezien. Zeker omdat ze op een nieuwe bladzijde staan ofzo?

Ren je al lang hard Elliebellie? Ik was in het voorjaar gestart maar moest in april stoppen van de IVF-afdeling. Paar weken terug weer begonnen maar toen moest ik weer stoppen omdat ik te veel bloed verloor na de curettage. Wil eigenlijk weer wel starten maar zie er tegelijkertijd weer tegenop. Sporten is nl. niet zo mijn ding.

Caroline, eiersalade en ham op je boterham? Maar goed dat je niet bij die afvaljuf van Ruby zit...

Maar jij hebt natuurlijk ook een heel goed excuus nu. Hou je het nog een beetje uit?

Zojuist weer heerlijk gezond gegeten. Rijst, boontjes, salade en vis. Jammie, wat zal ik morgen gaan eten??? O ja, de tagliatelle met roomsaus van Babeth. Wat wordt het zaterdag? Iemand nog tips?

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Zara, ik probeer te hardlopen maar net als jij is het niet echt mijn ding. Doe het soms maandenlang en dan weer tijden niet. Ik heb trouwens een heel lekker en simpel recept. Blik kikkererwten en kidneybonen, chorizo of chipolataworstjes, uitje en gegrilde paprika uit een potje in een pan, verwarmen en opdienen met peterselie en rode wijnazijn erover. Heerlijk, warm en koud te eten en bron van vezels. Linzen kunnen ook en natuurlijk kun je het vlees ook weglaten.

Geplaatst

Zara zoals ik al schreef was het vandaag echt een snaaidag, ik zal niet alles opnoemen maar er zat cake bij, plak kaas en sleutelsnoepjes (zijn nog niet op! En eigenlijk ook voor mijn dochter vooral, onder dat mom koop je dan snoep, ook gevaarlijk). Maar vandaag is zenuwendag...

Ik hoop natuurlijk stiekem dat ik helemaal niet mag afvallen de komende tijd maar ja, ik zal toch moeten opletten. Tijdens mijn zwangerschap 8 jaar geleden ben ik 18 kilo aangekomen, 14 waren er meteen na de geboorte alweer af maar toen... Bijna 10 kilo aangekomen tijdens 10 maanden borstvoeding (nu ik dit schrijf, had ik dat niet al geschreven hier? Sorry dan). En van lieverlee steeds wat erbij tot januari 2007, toen was ik het zat en op mijn zwaarst. 14 kilo afgevallen maar stiekem weer een paar erbij tot een paar maanden geleden weer serieus gaan lijnen en zit nu op 16 er af vergeleken toen... Maar ja, er moeten er nog 20 af. De meiden die me hebben gezien bij de pauze meiden lunch kunnen dat beamen... Zucht, ik had er meer af willen hebben voor deze poging maar ja.

Oh ja en lijnen lukt dus beter als ik 2 x per week ga zwemmen, wat ik normaalgesproken doe.

Geplaatst

Je spreekt dus zeker na vijven met haar af dan?

Hmmm... lekker van die pittige Turkse chipolataworstjes. Je recept klinkt goed. Vind alleen die kikkererwten altijd zo raar in je mond.

Ik loop/liep overigens hard met Start to run van Evy Gruyaert. Dat werkt wel motiverend. Zegt na 10 seconden al "Goe bezig vandaag!" Hihi...

Het schijnt idd dat minder eten en meer bewegen de gouden combi is.

Het afvallen door borstvoedingsverhaal is dus ook niet helemaal waar?

Caroline, je kan het maar nodig hebben. Volgens mij behoor jij ook bij de Oprahclub van Sylvie.

Geplaatst

hihi nou zie ik gelijk zo'n chocomel reclame voor me: schoonmoeders op tafel, blouse los, rok omhoog, glaasje wijn in de hand en dan....you better think...!!!! yeah!!

Geplaatst

Ja, grappige beelden kun je je vormen.

Ruby, jij schrijft dat er minimaal 2 en maximaal 3,5 uur tussen de maaltijden mag zitten. Kun je dat uitleggen?

Ik heb zin in iets lekkers....

Geplaatst

ik heb een even gegoogled naar calorieen verbranden met huishouden, maar dat is best veel! kan niet knippen en plakken op de ipad maar het valt niet tegen. Badkamer schrobben 400, strijken 137. tuinieren is heeeel goed.

Zara het is bijna je moeilijke tijd, half 9.. Ze zeggen wel eens dat je een foto die je van jezelf haat omdat je er heel dik op lijkt op de koelkast moet hangen. maar die heb ik al lang allemaal gedelete! Heb alleen maar portretjes. Het erge is dat ik dat ook met foto's heb gedaan van toen ik 18 was. Daar vond ik me ook altijd te dik dus van de jaren waarin ik achteraf gezien superslank was, heb ik nul foto's. Waarschijnlijl ben ik over 20 jaar ook veel dikker dan nu en had ik mezelf graag gezien toen ik nog veel slanker was. Maar dan heb ik ook weer geen enkele foto. Na

ja,binnenkort maar een keertje niet deleten en gewoon met de volle maan op de kiek, in een doos doen en in een donkere hoekbewaren voor

later.

Zo nu heb ik al even gekwebbeld, hopelijkheb ik je 3 minuutjes van je moeilijke moment afgehouden...

Caroline trek je het nog? Wordt nu wel spannend pffff!!!

Sylvie heb je de pizza al opgewarmd? Wat voor een was het er? Lekker...

Groetjes

noor

Geplaatst

Hot and Spicey en ja stukje opgewarmd en de rest ligt in de koelkast voor morgen.......lunch.....

De propertjes gooi ik er altijd af trouwens, te heet.

Geplaatst

Mag ik nog wel yellen? Want ik ben ook zo' maatje 34 dat alles kan eten. Alleen die hormonen, die plakken op de verkeerde plek..... En ik eet natuurlijk een heleboel niet. Als ik morgen weer suiker en kaas ga eten en melk ga drinken....hmmm, ik denk dat die 34 dan ook snel verdwijnt.

Maar goed, een yell.... Maat 34 is geen doel, sla die skinny bitches op hun smoel! (euh behalve mij dan hè) En: in plaats van elk half uur een snoepje, voortaan dagelijks een soepje! 'tIs zwaar om dingen te moeten laten, maarbhet gaat om de resultaten! Go afvalmeisjes go, het gaat jullie lukken al gaat het nog zozo!

Geplaatst

Hmm. Ik heb ook pizza gegeten. Oeps. Maar bij een echte Italiaan en pizza was belegd met parmaham en rucola. Nou, daar zit geen drol in aan calorieën, haha. Dus sorry Syl. Ik neem mijn woorden terug.

Waar is Wes trouwens? Heb haar al een tijdje niet meer gehoord.

Carolien logisch dat je loopt te snaaien, je bent bloednerveus voor morgen. Komt allemaal goed, meis.

Noor, haha,.mijn schoonmoeder met 'r bloes los, don't think so.

Ruby, ik vind het zo erg voor je dat je, naast geestelijke pijn ook lichamelijke pijn hebt van de endo. Ik kan me daar niets bij voorstellen en ik vind je een superstoer wijf.

Zara, plakje ontbijtkoek? Vond dat een goede tip van Ruby. Maar ja, is niet lekker lekker, he? Waarom zijn die avonden toch zo moeilijk, he?

Geplaatst

t Is uiteindelijke een stuk van een eierkoek geworden en wat gedroogde meloen. Moest echt iets zoets hebben. Vandaag ook erg weinig gegeten.

Maar ontbijtkoek vind ik ook erg lekker! Had ik even iets eerder moeten bedenken.

Henne, tuurlijk mag jij yellen. Ben jij een maatje 34 doordat je nu zoveel niet mag/kan eten of ben je altijd al "zo" geweest. Haha, je snapt wel wat ik bedoel. Kan het even niet anders verwoorden.

Syl, ik vroeg me al af wat je propertjes waren maar ben er nu uit. Kan ik weer rustig slapen.

Noor, k geloof dat ik van de laatste jaren bijna geen foto's heb. Ik ben altijd degene die ze maakt ;-) En hoe herkenbaar. Altijd denken dat je te stevig bent en nu inzien dat je dat helemaal niet was.

Goeie yells trouwens Henne! Keep going.

Geplaatst

Ik heb alleen foto's van ' de bovenste helft'. tot aan m'n navel, dan zie je die pens niet hangen...

Zara, fruit met magere yoghurt is ook een gezond alternatief maar vult minder.

Truste meisjes xx

Geplaatst

Niet naar het pauzetopic gaan hoor! Daar praten ze alleen over lekker eten ;-)

Elliebellie, we hadden hier nog yoghurtjes in de koelkast staan maar zag dat 1 zo'n kuipje 203 kilocalorieën bevatte dus heb het maar laten staan waar het stond.

Hihi, alleen bovenkantfoto's. Is jouw gezicht dan niet ook voller als je meer weegt?

Trusten, ben benieuwd over wat ik ga dromen na al die verhalen over eten.

Geplaatst

Haha wat is dit toch een grappig topic! Had ik niet verwacht toen je 'm opstartte Zara maar het is gewoon net zo leuk als bij de pauze meisjes... Inderdaad praten we daar veel en vaak over lekker eten, je moet wat...

Henne wat goed! Maar je zou er elke dag 1 doen, gaat ze er meteen een heleboel opschrijven!

Zoals jullie zien aan het tijdstip hebben de zenuwen toegeslagen... Niks voor mij om midden in de nacht de computer op te starten maar ik ben voor de vierde keer wakker en echt goed wakker nu... En ik heb honger! Maar ik neem niks hoor, dat is iets uit films, dat mensen 's nachts de koelkast plunderen, dat heb ik nog nooit gedaan.

Hopen dat morgen een betere nacht (en vooral dag natuurlijk!) brengt...

Geplaatst

Caroline.... Vandaag is DE dag dat jij je emmie(s) krijgen mag! Toi toi toi succes met wachten, is stress in de meest zuivere vorm. AAAAaaarrrgggghhh

ben je ook altijd bang dat je tel het niet doet rond die tijd? Maar dat is onzin natuurlijk.

Sterkte meis!!!! Ik duim voor je?

noor

Geplaatst

hahahahaha, henne, waar haal je die yells vandaan! Vind ze super!!

las dat een aantal meiden snaaizin hebben rond 20.30 uur? Ik neem dan tegenwoordig fruit, zeker nu in de zomer met heerlijk zoete aardbeien of meloen helemaal geen straf!! Lekker zoet en het vult ook nog. Zeker aardbeien prik je dan lekker weg.

Geplaatst

Ontbijt is hier weer binnen en voor zover ik me kan herinneren niet over eten gedroomd. Sylvie wel heb ik net gelezen. En Caroline heeft helemaal niet gedroomd want die zat hier. Gelukkig een tp meis! Voor jou even niet afvallen maar wel lekker gezellig mee blijven schrijven hier.

Geplaatst

Fruit is een goeie Fren, neem vaak een grapefruit, ben je heel lang mee bezig om schoon te maken en schijnt vetverbrandend te zijn ook nog! Maar ja, ik heb altijd na het eten bij de koffie ook zo'n zin in zoet, terwijl ik eigenlijk meer van de hartig ben...

Wilskracht ja... vannacht wel, gisteravond gewoon bonbons gegeten hoor, toen was de wilskracht ver te zoeken! Het gekke is, dat ik vanmorgen ging wegen en ik ruim een kilo was afgevallen! Stress misschien??

Ja hoor Zara ik blijf natuurlijk meeschrijven... Wil ook gewoon blijven opletten en gezonder gaan eten in de ww...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden