Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb geen weegschaal. Weeg alleen bij mijn juf zoals iemand al zei. Maar die juf heb ik echt wel nodig.

Gisteravond samen met A een pizza gegeten en een grote bak gemengde sla met ei en komkommer. Dus toch nog goed bezig geweest. ieder de helft dus...

Wat we vanavond eten is nog niet bekend.

Ga nu mijn boterhammetjes met kipfilet, filet american eten. 1 boterham met aardbeienjam.

Morgen weer vers fruit halen.. Lekker hoor!!!

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zara ik ben altijd wel zo geweest, maar ik denk vooral zo gebleven doordat ik zoveel niet mag. Heb vooral een smal bovenlijf en dunne taille. Kont en bovenbenen zijn wel degelijk aanwezig (een skinny broek in mijn maat krijg ik niet eens over mn kuiten hihi). En sinds de zwangerschap(pen) heb ik een vetrolletje op mn buik dat nieuw is. Niet erg blij mee, maar ach.

Je kunt trouwens van gepureerd fruit ook zelf ijsjes maken. Heb je iets zoets en kouds, soms ook erg lekker na het eten. Ik heb zelf van de natuurwinkel suikervrije limoijsjes (van die invrieszakjes). Erg lekker, maar er zitten dus wel vruchtensuikers in. Zal eens kijken naar de calorieen als ik een nieuw pak heb. Of idd tanden poetsen. Werkt echt als een speer, bij mij tenminste. Ik hoef dan gelijk niks meer.

Is honing qua afvallen beter dan suiker? Zijn wel veel calorieen he? In ieder geval kun je ontbijkoek heel goed en makkelijk zelf maken. Honing, roggemeel, kruiden en water geloof ik. Kan het recept plaatsen als er behoefte aan is.

Kom vanavond met een nieuwe yell hoor!

Geplaatst

Caroline!! Ik lees dat je een TP hebt!!! Jiiiiiiipppppie!!! Heel veel plezier vanmiddag! In het EMC doen ze het onder echo en mag je gezellig meekijken toch?! Leuk!

Henne Oh wat een heerlijke plaatjes op die website.. zit ik hier aan de magere yohurt met muesli....

Lekker zeg... misschien straks maar even langs de visboer.

Jij in elk geval een gezellige en smakelijke maaltijd gewenst!

Nou dat wens ik iedereen trouwens toe. Bij deze!

Sylvie het is bijna tijd voor je pizza van gisteren of is ie er al aan. Ik zou graag een puntje met je mee eten. Mmm..!

Zara goed van je van die yoghurtjes zeg. Ik zou het niet gekund hebben. Ze zijn vast heeeeel lekker aan het aantal kcal te zien. Waarom is alles wat vet of calorie rijk is toch altijd zo lekker. Zijn je kersen en ananas al op?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Caro, zag dat je een tp hebt gehad van 2 embryo's en mogelijk nog cryo's ook. Hartstikke goed, meid. En nu maar wachten, wachten wachten..

Zat er vandaag over na te denken om me o te geven bij een sportschool. Probleem is dat je er dan voor een jaar aan vast zit, en ik heb nog steeds de stille hoop dat ik in september zwanger word. Ik ken mezelf en ga echt niet met dikke buik zweten in een sportschool... Wat zouden jullie doen? Bewegen EN minder eten blijft de gouden combinatie.

Geplaatst

Henne, kom maar op met je recept. Lijkt me heerlijk! Zal verder ook eens in zo'n natuurvoedingswinkel gaan kijken.

Veel plezier vanavond!

Caroline, bonbons eten en één kilo afvallen? Dat wordt het nieuwe dieet!

Noor, mijn kersen zijn op, fruitsalade is op, wilde perzikken bijna en de ananas volgt straks.

Vind jij muesli te eten? Cruesli vind ik wel lekker vooral met chocolade maar muesli is zo "sopperig".

Meiden, heb vanavond echt een flink bord volgeschept. Denk dat ik de afgelopen dagen gelijk te weinig ben gaan eten. Was gisteravond gewoon een beetje beroerd van de honger. Merk ook dat het veel scheelt wat voor maat bord je hebt. Wij hebben 3 maten en ik had vanavond dus de grootste variant. Gaat gelijk veel meer op.

Hoe is het bij jullie gegaan? En mogen jullie in het weekeinde wel iets van jezelf of gaan jullie dan ook stug door?

Geplaatst

Elliebellie, dat vind ik ook het nadeel van sportscholen dat je gelijk zo vast zit aan een abonnement. Daarnaast zijn ze meestal niet goedkoop en als jij hoopt binnenkort zwanger te zijn, zou ik er niet voor gaan. Misschien wat meer lopen, fietsen, skeeleren, zwemmen? Noem maar wat dingen. Zijn nog vrijwel gratis ook.

Syl toch, jij eet meer buitenshuis dan thuis. Je moet zelf een catering beginnen.

Enne, jij gebruikt je fitnessaparatuur tenminste nog. Misschien niet waarvoor ze bedoeld zijn maar toch.

Geplaatst

Brengt me gelijk op een idee Elliebellie, iedere keer de trap op en af lopen om bij de Tokkies te klagen vanwege geluidsoverlast zorgt ook voor veel beweging.

Geplaatst

Goeie tip, Zara. Ja, die sportscholen zijn best duur. Een driemaandsabonnement zou ideaal zijn, maar ja, dan doen ze niet. We gaan nu even online kijken naar een Wii fit.

Geplaatst

Haha kijken op Marktplaats voor een Wii? Ik denk er ook wel eens aan maar ben bang dat ie dan toch alleen voor spelletjes gebruikt wordt door mijn dochter en dat wil ik niet.

Ja goed dieet he Zara, wel een paar kilo stress toevoegen...

Inderdaad een TP van 2 gehad vanmiddag, waardoor ik niet heel serieus ga lijnen nu. Wat een TOPexcuus!!

Geplaatst

Nu weet ik hoe ik aan 10 extra kilo's kom. Het is gewoon allemaal stress. Maar hoe kom ik er dan weer vanaf? Met het bonbondieet???

Ik ga maar eens aan de verse ananas. Het is weer bijna half 9 en manlief zit al 3 kwartier zonnebloempitten te knagen voor mijn ogen (en oren....)

Geplaatst

Lekker zonnen ir. pitten, zo bebouw pitten....

Dames dit is het resultaat van de spellingscontrole voor zonnebloempitten.

Maar langgeleden en geen calorieën lijkt mij.

Ik ga een toetje bestellen, gefrituurd ijs.

Geplaatst

Elliebellie: heb een wii + wii fit en balance board. Was kerstcadeau Kerst 2009 en heb het geloof ik 3 x gebruikt... Je mag de hele bende overnemen als je wlt?

Stuur maar ff een pb

Geplaatst

Haha Sylvie, resultaat van spellingscontrole of de alcohol die je daar drinkt? Ga eens romantisch met je man doen en niet op je ipad zitten.

Die calorieën vallen nog tegen hoor 396 per 100 gram.

Gefrituurd ijs? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Hmmm, ananas was heerlijk!

Moest trouwens lachen toen ik thuis kwam. Hing er een folder van onze ziektekostenverzekeraar in de brievenbus. Man op de bank liggend, niet bepaald het sportieve type met de tekst "Vanaf de bank gecoacht worden naar een gezonder gewicht?"

Geplaatst

Ja, best leuk, maar merk dat ik het in de praktijk gewoon niet doe. Onze woonkamer is er ook nie echt op ingericht. We hebben alleen in de woonkamer tv, dus als ik sta te springen met de Wii kan vin geen tv kijken. Nie heel handig.

Geplaatst

Nee niet de wijn, heb er maar 5 op....,

Gefrituurd ijs is ijs in een krokant jasje, tempura ijs noemen ze het ook en erg lekker, Ooh kijk hier ook een stukje ananas en kiwi en aardbei, lekker gezond dus, niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden