Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elinorac, respect voor je om met dit weer te gaan wandelen...ik vind het al lang best dat ik een soort van excuus heb.

Maar ik ben wel buiten geweest gewinkeld en boodschappen gehaald.

Hoe gaat het met de wachtweken?

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het was droog hoor, toen ik ging.

Breek me de bek niet open... de wachtweken zijn, zoals iedereen hier weet, niet leuk. Heb al een paar dagen hoofdpijn en weet niet wat dat betekent (andere keren ging het dan mis maar was die hoofdpijn anders), voel in mijn buik eigenlijk al een paar dagen niks. Heel moeilijk om positief te blijven, al had ik me dat zo voorgenomen. Het gaat dus erg op en neer...

Geplaatst

Caroline die hoofdpijn betekent gewoon dat je kleine hummels je nu al hoofdpijn bezorgen. Aan het eind vd wachtweken geven ze je ook al grijze haren denk ik hihi.

Geplaatst

Caroline, nog gewandeld met de hitte van vandaag?

Wij zijn vandaag gaan lunchen... salade met zalm en een tomatensoep dus dat ging nog wel, maar ook 2 van die kleine broodjes erbij.. en een half glas wijn. Vanavond pasta met tomaten, boontjes en kipfilet en als toetje aardbeien met een heeeeel klein beetje slagroom erbij. Echt de moeite van het opnoemen niet waard eigenlijk.

Maar ik woog vanochtend 69,9kg (!!!) maar door vandaag zal dat morgen toch wel weer door de 70 zijn. Ach ja, de dag was het waard!

Hoe is het verder met jullie? Ook al iets kwijt weer of...

Groetjes

noor

Geplaatst

Jazeker noor! Vanmorgen iets voor half 10 en het was al warm! Heb flink lopen zweten maar das alleen maar goed... Ik merk toch dat het helpt ook qua gewicht want ik ben verder helemaal niet fanatiek aan het lijnen, eet best eens een paar koekjes of een stuk Old Amsterdam 's avonds, maar ik was toch weer een beetje afgevallen...

Geplaatst

Goed zeg! ow lekker old amsterdam.... maak altijd hele kleine stukjes maar dan wel heel veel mmmmm ook lekker met een zilveruitje haha of weet je nog zo'n satehstokje met stukje kaas, augurkje, zilveruitje weer kaas, stukje worst mmmm hihi

Ik las ergens anders dat je morgen een belangrijke dag hebt. Heeeeeel veel succes meis!!

gr

noor

Geplaatst

Hoi Dames,

Wat een hitte!! NIet te harden. Wij hebben ook nog eens een plat dak de hitte blijft de hele dag aanwezig.

Caroline succes met het testen morgen we duimen voor je!! Deze willen wij morgen zien :zwanger:.

Wij hebben trouwens ook pasta gegeten merk dat dat toch wat makkelijker weg eet met dit weer.

Hoe smaakte trouwens de Old Amsterdam?

Morgen gaan wij naar DD zijn we ook de hele dag kwijt.

Noor ja inderdaad een zilveruitje een stukje augurk en een blokje kaas...jammie jammie.

Gr,

Geplaatst

Smaakte prima maar niet bijzonderder dan andere oude kaas...

Ik heb een koude tonijn maaltijdsalade gemaakt, wij hadden echt geen zin in warm eten... Nu weer iets voor morgen verzinnen...

Ja bedankt, jullie horen het wel...

Geplaatst

Haha dank je Gabrie! Nou, ik mag dus niet echt meer meedoen hier he... (jippie!) maar ik blijf hier wel hoor, veel te gezellig en trouwens, wil ook blijven opletten natuurlijk...

Geplaatst

Ja Caroline, ik had je al gefeliciteerd, maar leuk om het hier nog een keer te doen!!

Je kunt het niet vaak genoeg horen, dan wordt het vanzelf echt.

Komtie............ Hartstikke gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Jiha!!!

En inderdaad, lijnen mag niet meer, maar wandelen wel want dat is juist goed. En maat houden is ook heel goed. En daarnaast denk ik dat ik voor ons allemaal spreek als ik zeg dat we het heel gezellig vinden als hier blijft.

He wat een geweldige dag moet dit voor je zijn. Enjoy!

Noor

Geplaatst

Meiden wat zijn jullie ontzettend goed bezig! Echt respect voor jullie!

Gaan we het afvallijstje nog bijhouden?

Hier volgens mij afgevallen maar om de verkeerde redenen. Krijg bijna geen eten binnen. Manlief is weg en van huisarts dwingend advies gekregen het IVF-circuit definitief of toch zeker voor het komende jaar tot ik weer een beetje mezelf ben, stil te leggen.

Als je aanbod dus nog staat Elliebellie.....

En Caro, met jou kom ik een keer wandelen hoor!

Geplaatst

@Zara: Welk aanbod? Had er een paar gepost bij de Dik en Dun-meisjes. Zeg 't maar, u vraagt, wij draaien ;-)

Hoe is het nu met je? heb je een beetje geslapen? Ben er nog steeds naar van.

Geplaatst

zara, was eindelijk eens aan het bijlezen op dit forum en nu lees ik jou schokkende berichtje. Jeetje, meis. Ik weet ff niets te schrijven......wil je ontzettend veel sterkte en kracht wensen met deze situatie. Ik ken je niet, maar als ik iets voor je kan doen laat het dan gerust even weten. Een hele dikke knuffel.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Was ff vergeten dat ik hier ook wel eens mee schrijf.

Zara heel schokkend om jouw bericht te lezen. Had het al bij een andere topic gelezen. Er zijn geen woorden voor om de pijn weg te nemen.

Het blijft een feit dat IVF/ICSI veel vergt van onze relaties. Alle hormonen, alle teleurstellingen en ga zo maar door.

Ik wens je veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Maar blijf aub wel positief naar de toekomst uitkijken. En blijf vooral ook goed voor jezelf zorgen!!

Een dikke knuffel

Geplaatst

morgen meiden! ik ga me onofficieel aanmelden, meeschrijven ga ik niet redden, dan moet ik teveel bijhouden ;-). Maar er moet binnen 2 weken nog even zoveel mogelijk af, dus tips zijn welkom. Ik doe dr Frank dus koolhydraten krijg ik al niet, eet sla, snoep niet, snack niet en drink niet. voor mij af en toe maar die Old Amsterdam ;-) Rotterdamse is trouwens bijna lekkerder dan OA, hoop niet dat er veel amsterdammers hier zijn:-s

lijnse meiden en ga door!

Geplaatst

Sab, ik had inderdaad gelezen in een andere topic dat je nog eea moest afvallen ivm je BMI.

Maar wat zijn ze streng daar bij jullie??!! Natuurlijk is het voor je gezondheid beter om af te vallen maar die paar kilo's??

Ik weet niet of je sport maar dat kun je er nog bij doen. Lopen, op de crosstrainer, roeien en misschien zwemmen?

Eet ipv 3x op een dag. 6x op een dag.

Als je te weinig eet komt je lichaam in spaar stand en gaat op de hamster modus.

In ieder geval veel succes met de laatste kilo's!

Geplaatst

Sab, hier helaas geen aanvullende tips voor je. Alleen die tips die Gabrie ook al beschreef. Zoals jij het beschrijft heb je er al een hele hoop voor gedaan. Respect! Heel veel succes de komende 2 weken!!

Geplaatst

Lieve meiden, wil jullie ook hier enorm bedanken voor alle lieve woorden in welke vorm dan ook. Ik zal er zo spoedig mogelijk op reageren maar gezien de thuissituatie zit ik nu niet veel achter de compu maar ben ik bezig met het redden van onze relatie en alles wat er bij komt kijken.

Ik ben er nu dus even niet zoveel maar denk wel heel veel aan jullie.

Dikke kus xXx

Geplaatst

ZARA!!!

Ben zo blij van je te horen maarik snap het helemaal dat je je even op je thuissituatie focust.

Denk daarnaast ook goed aan jezelf he meid.

Liefs

noor

Geplaatst

Wordt er hier nog afgevallen? ik ga morgen weer wegen na een weekje aan de kust... Zal wel pet zijn...

Maar morgen.... manyana.......

Ga ik er weer fris tegenaan.

Groetjes

noor

Geplaatst

Hoi Noor,

Het is hier een beetje stil gevallen...... maar we blijven gelukkig niet meer aankomen.

Dat doe ik wel aan het eind van deze maand als ik op vakantie ben.

Hoop dat de schade voor jou beperkt is gebleven!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden