Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klinkt goed. Maar echt frituren zoals friet? En hoeveel uien doe je dan? 1?

Weet je wat trouwens grappig is? Ik weet natuurlijk dat het hcg dieet bestaat, maar ik val dus ook echt een kilo af he, van die pregnyl spuit.

Haha geen grap!

Het effect zal wel niet lang duren, maar voor nu ben ik er blij mee. Hier zuurkoolstamppot met zoute stukjes kipfilet erdoor. Ik eet geen varkensvlees dus geen worst voor mij. Al zijn die er ook in rundvlees. Maar kipfilet is toch wat magerder. Ik eet alleen vandaag en de rest houdt er niet van dus daarom midden in juli deze winterse kost. Al kan het best bij dit weer!

Groetjes

noor

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noo,r grote pan met een laagje zonnebloemolie en dan de bonen erin en een beetje blijven bewegen anders verbranden ze.

En de uien kun je afstemmen op de hoeveelheid kip, dus bv 2 kipfilet met 2 uien, hetzelfde met de knoflook, hou je van veel af weinig.

Het kan nooit mis ook niet qua smaak want je gooit er meer bij, ketjap of suiker naar eigen wens.

Trouwens niet echt slank eten maar de zoetheid kun je ook doseren.

Noor je bent niet de enige met winterse kost vandaag, heb ook al zuurkool voorbij zien komen....

Geplaatst

Ja juist in een grote wok of andere grote pan en dan niet voorkoken. Als ze gaan rimpelen zijn ze goed maar hou je van hard of zachte groente. Een goede kok proeft altijd tussendoor toch?

Geplaatst

Ja klopt Sab, had ook al aangegeven dat het niet echt slank eten is.

Zal de volgende keer een recept uit mijn voefingswijzerbiekje opschrijven.

Geplaatst

Volgens mij valt het wel mee? Kip is mager, boontjes en rijst prima? Ok je gebruikt olie en wat andere toevoegingen maar echt wel gezonder dan een bord patat!! Heb het al bij mijn vriend laten vallen en die zei: MMMMMM!!!

Geplaatst

t klinkt zeker lekker! Vandaar dat ik dan meteen denk: kan nooit gezond zijn hahaha

Ik ben gek op aziatisch eten

Geplaatst

Ik heb wel eens geleerd dat de Aziatische keuken een van de slankste keukens is... Mensen die naar Indonesie of Thailand op vakantie gaan vallen ook altijd af op vakantie, dus...

Geplaatst

Caroline, ik ga mijn man heel lief aankijken misschien dat hij een maand naar Maleisie wil gaan:happy:

Ik ben bang dat ik dan toch ga aankomen. Kan moeilijk maat houden en ben gek op rijst.

Vanavond een bonenschotel gegeten.

Krijg zo visite ben ondertussen met 1 hand aan het tikken en met een andere hand aan het opruimen. Kan dat eigenlijk wel?!

Heb van alles in huis gehaald voor de visite ik hoop dat ik ervan af kan blijven zucht,......

Maar heb wel voorgenomen alles wat overblijft krijgen ze mee in een doggy bag.

Dames

Geplaatst

hihi dat doe ik ook vaak!

Als het in de koelkast staat gaat het er aan.

Ik had vandaag het hcg effect nog. 69,0 kg! Maar ik maak me niet te blij, zal wel snel door de 70 schieten zodra de pregnyl uitgwerkt is. Dat moet zondag zijn.

Ik heb vandaag verse spinazie gewokt met runderchipolata en good old aardappels. Lekker exotisch weer. Gisteren zuurkool vandaag spinazie. Morgen maar weer iets spannenders maken hihi.

Jullie nog lekker gegeten? En bovenal.... afgevallen?

Groetjes

noor

Geplaatst

Syl, wat een heerlijk recept! Heb het zojuist opgeschreven en denk dat ik het morgen al ga maken. Nu is een beetje raar zeker? Hihi...

Maakt het trouwens nog uit welke ketjap je gebruikt?

Mooie foto trouwens! Kun je die nu ook in het groot bekijken of alleen in dit formaat?

Noor, goed bezig! En ook al zo gezond aan het eten!

Gisteren was wel weer voor zuurkool zeg.

Eet jij ook geen varkensvlees?

Gabrie, hoe gaat het daar met al die lekkere hapjes?

Ik was vandaag laat thuis. Geen zin om te koken dus manlief had verse Turkse pizza meegenomen. Veel rauwkost erbij dan wordt het weer een beetje gezond.

Zal morgen weer eens op de weegschaal gaan.

Geplaatst

Ketjap manis, de zoete. Ik gebruik van Inproba die vindt ik het lekkerst.

Foto staat iets groter bij het andere topic.

Wij uit eten geweest maar zat na de soep weer vol en toen moest ik nog 3 gangen, burp!

Geplaatst

Heb je ze toch binnen gekregen?

Ik heb hier van die Ketjap van de toko. Is ook zoet en wat stroperig. Zal wel goed zijn dus.

Heb je foto net gezien. Mooi hoor! Jij kan er ook altijd anders uit zien volgens mij.

Geplaatst

Veel gedoneerd aan tafelgenoten.....

Die ketjap klinkt prima zolang het maar zoete is.

Vindt mijzelf maar saai maar tijdens de lunch zeiden meer mensen dat ze mij anders hadden voorgesteld, weet alleen niet of het niet positief of negatief bedoeld was, haha!

Waar is Ellie trouwens, mijn drinkmaatje?

Geplaatst

Joehoe, Syl je drinkmaatje ligt met enorme kater op bed. Het wordt een brakke dag. Ivm mijn reis nh buitenland van vorige week is het lijnen erbij ingeschoten, maar ga maandag weer met nieuwe moed beginnen. Ga later uitgebreid bijlezen, nu eerst een paar espresso's xx

Geplaatst

Dat moet toch wel positief geweest zijn Syl?

Elliebellie, welkom terug! Hoe heb je het gehad?

Geplaatst

Oei meiden, had vorige week toch niet zoveel moeten snaaien. Was 77,5 in de periode van stress hier maar de weegschaal stond vanmorgen weer op 79 en zojuist heb ik ook nog frietjes op. Bah, baal best een beetje van mezelf nu.

T is nu ook niet echt weer om eens lekker te gaan hard lopen of wandelen.

Zijn jullie nog wel aan het afvallen? En zo ja, nog goede tips?

Geplaatst

Uhhh geen friet meer, haha.

Droog brood en water dieet.

Ik wil het sherry dieet gaan proberen :-().

Nee flauwekul. Je zegt hetzelf al, niet snaaien.

Geplaatst

Nou, weet je, volgens de diëtiste eet ik al energiebeperkt. Behalve vandaag dan. Zit hem bij mij volgens mij ook echt in mijn stoelgang. Zal toch nog eens die lijnzaadolie moeten proberen.

Heb net de eerste 10 bladzijden terug gelezen. Echt lachen!

Ik mis trouwens wel Wen en Medusa. Joehoe, waar zijn jullie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden