Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmm, syl da's wel weer een ander uiterste. Is er wel bij jou eens gekeken naar allergieën? Lactose of gluten ofzo? Jij hebt zo vaak last van je buik, dat lijkt me toch ook niet normaal. Maandag ook Ff aangeven bij acu trouwens. Paar naaldjes voor je darmen kunnen wonderen doen, spreek uit ervaring.

Geplaatst

Zo, daar kan ik alleen maar van dromen maar helaas zitten aan beiden ook weer nadelen verbonden dus je weet soms niet wat je beter kan hebben.

Geplaatst

Ja, daar gaan we voor!

Heb trouwens net twee lekkere mandarijntjes op en ga nu een heerlijke mok thee maken. Tot morgen!

Geplaatst

Wordt er hier al 2 dagen niet meer afgevallen?

Ik had gisteren een lekker "prutje" gemaakt. Was eigenlijk toeval maar misschien toch wat van Henne's talent geërfd?

Gehakt rul bakken. (natuurlijk de magere variant), verse knoflook erbij, zout, peper, komijn, 1 rode paprika erin (mag natuurlijk ook een andere kleur maar dit steekt lekker af), tomaat erbij, blikje kidney bonen. Als alles bijna gaar is, rash el hanout (kruidenmengsel te koop bij de toko en islamitische winkel) erover. Opdienen met zilvervliesrijst. Echt heerlijk en volgens mij erg gezond.

Geplaatst

Ik probeer nog steeds op te letten alleen gisteren super slecht likeur gedronken, 3 glazen en nu een beetje last van een houten hoofdje.

Vanavond Japans fondue in zoete bouillion, gezond nee, lekker JA!!!

Geplaatst

Hoi,

Was het lekker de bouillon? Zoete bouillon, wat is dat trouwens precies?

Nee lieve Zaar ik ben niet afgevallen. Sterker nog ik ben gisteren met hub uit eten geweest, vooraf een hele bijzondere salade met peer, kervel, blauwe kaas, gerookte kipfilet, verschillende soorten sla en een rode zoete dressing. Normaal niet mijn eerste keus maar ik dacht laat ik eens iets buiten mijn smaakzone kiezen. En het was lekker hoor. Daarna een gegrillde rose tonijnsteak, met 3 soorten sausjes wo wasabi mayonaise maar ik vind m zonder iets het lekkerst. Maar er stond ook een schaaltje hele lekkere dikke goed warme frieten op tafel en die zijn er toch echt aan gegaan. Geen toetje maar wel de koekjes en chocolaatjes bij de koffie opgegeten.

Dus vandaag ga ik weer goed lijnen!!

En jullie?

Groetjes

noor

oh ja ik had smiddags ook nog chips op...

Geplaatst

oh ja ik vergeet bijna de marlborough sauvignon blanc uit nieuw zeeland die zo veel smaak had dat ie zo van de fles in mijn mond sprong! Wel een spijkertje nu, ben geen alcohol meer gewend... Zei ze braaf

Geplaatst

Sylvie, fonduën in bouillon lijkt me toch zo slecht nog niet? Ligt er natuurlijk aan wat je fonduet maar volgens mij gezond en mager.

Noor, wat een heerlijke salade! En tonijn. Mmmm, jammie! Ja, en als je dan een keer uiteten gaat, moeten die frieten natuurlijk ook op. Ook weer zonde als ze voor niets geschild en gebakken zijn.... Knap hoor, geen toetje! En ja, die koekjes en snoepjes sprongen zeker zo je mond in?

T is weekend hoor dan moeten we onszelf eens kunnen verwennen.

Ik ben ook niet heel erg braaf geweest. Gisteren was ik uitgerekend van ons julikindje dus ik voelde me heel onbestendig. Uiteindelijk kreeg ik rond een uur of 12 het idee om naar Antwerpen te gaan. Manlief was voor dus spullen gepakt en de auto ingestapt. Manlief heeft allemaal mooie kleren gekocht (zeker niet van plan meer om af te vallen.....) en s avonds heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant. Ik had een notensalade (rucola, pijnboompitten, parmezaanse kaas en een heerlijke olijfolie) en daarna een pizza funghi (met tomaat, kaas, champignons) Heb alle korstjes laten liggen maar de pizza verder vakkundig naar binnen gewerkt.

Ook geen toetje maar later s avonds nog wel één bolletje chocotoffeeijs.

Ik geniet er wel nu nog van na dus moet kunnen. ;-)

Heb overigens de weegschaal even verstopt. Hihi, lekker handig zelf verstoppen. Rara, waar zou hij nou zijn??? Stond als tip in het boekje van het Voedingscentrum dat je je niet steeds moet wegen.

Gezellig dat het hier weer wat drukker is!

Maar waar is Elliebellie met haar grappige opmerkingen?

Geplaatst

Er zit stiekem best veel suiker in maar de ingredienten zijn gezond.

Noor jij hebt jezelf lekker verwend een keer, groot gelijk.

Ik blijf verder ook opletten, gister ook niet alles opgegeten.

We hadden nog bij ons stamcafe een drankje gedaan maar we kregen er 3 bittergarnituur bij, gelukkig kon ik veel doorschuiven, normaal eet ik door maar nu niet.

Alle beetjes helpen.

Vanavond zelf koken dus dat scheelt ook weer en met de intentie geen wijn te drinken maar water.

Geplaatst

Als je nou een smaakje aan je water toevoegd, heb je gelijk ook weer een lekker caloriearm drankje. Ik doe er vaak citroensap in of een takje munt. Echt heerlijk!

Verder drink ik tegenwoordig ook geregeld tomatensap. Gezond en weinig caloriën! Ook heerlijk met een schijfje citroen en ijsklontjes. Voel je je gelijk ook wat voller van.

Wat ga je koken? Wij hebben nog een restant bonenschotel. Misschien lekker soepje vooraf.

Geplaatst

Joehoe hier ben ik. Heb niets gedaan aan afvallen de laatste twee weken, snorrie! Gisteravond patat gehaald en verders heul veul wijn. Noortje: las dat je poging mislukt is. Sterkte, meis. Maar die nz-landse wijnen zijn een mooie troost, he? Ook mijn favoriet, een bek vol wijn.

Zara, wat fijn dat het beter gaat tussen jullie en het klinkt of jullie gisteren een mooie dag hebben gehad, ondanks het rotgevoel waar je mee opstond. Ik zag ook erg op tegen mijn uitgerekende datum maar was het op de dag zelf spontaan vergeten.

Sorry voor iedereen die ik vergeten ben maar ik ga lunchen: tortilla met roomkaas, zalm en kappertjes.

Fijne dag en liefs!

Geplaatst
Henne als ik idd een lactose/glucose allergie zou hebben hoe kom ik daar dan achter?

Volgens mij alleen via de internist met een ademtest ofzo. Heb ik zelf nooit gehad en het is dus ook niet officieel vastgesteld, mee uit ervaring gebleken. Er is ook nog een verschil tussen echt een intolerantie of een overgevoeligheid. Maar als je zo vaak las van je darmen hebt, dan zou ik zeker een keer een verwijzing voor een internist vragen en van alles na laten kijken. Het zou ook zomaar een parasiet of bacterie kunnen zijn, min. Zus heeft oooit giardia meegenomen van vakantie....kun je ook beroerd van worden. Beter om dat uit te zoeken voor een nieuwe poging?

Geplaatst

Hoi, breek even in, heb verder niks met afvallen of zo.... maarre wel veel buikklachten gehad, die leken op die van jou syl, de basis aan bloedonderzoek is via de huisarts gegaan, en de rest bij internist, inclusief idd ademtest, niks uitgekomen, maar uiteindelijk via weglaten van voedingsmiddelen op de intolerantie uitgekomen van tarwe en lactose, de internist heeft gezien het duidelijk klachtenpatroon verder geen onderzoek gedaan, maar adviseerde meer regelmaat in werk, en langzaam invoeren van producten, dat is gelukt tot op bepaalde hoogte, nu leef ik er zo lang al mee dat ik niet meer bij stil sta. Veel van dit soorten buikproblemen komen uiteindelijk op de hoop spastische dikke darm terecht, en wat wel veranderd is in de behandeling is dat nu toch wel gekeken wordt naar intolerantie, als je meer wilt lezen., de richtlijn ibs is via de website van cbo te lezen, breek weer uit schatjes, lekker blijven schrijven hier, het is bij tijd en wijle hilarisch hier ;-) ;-) ;-)

Geplaatst

Haha nou het idee is hetzelfde

Waterstoftest: na een aantal dagen lactosevrij te hebben gegeten moet een patiënt een oplossing drinken met 50 gram lactose. Vervolgens wordt gemeten hoeveel waterstof de patiënt uitademt gedurende twee à drie uur. Waterstof wordt door darmflora uitgescheiden die lactose afbreekt als dat niet gebeurt door het enzym lactase. Dit is de standaardtest voor het aantonen van lactose-intolerantie. De test is positief bij 20 ppm waterstof of meer. Bij ongeveer een vijfde van de patiënten is deze test toch negatief omdat hun darmflora geen waterstof maakt uit lactose, maar methaan.

Geplaatst

Die Syl, is ze zelfs grapjes aan het maken over haar gezondheid....

Elliebellie, welkom terug! Wat heb je allemaal beleefd? Volgens mij was de reden dat je weg moest niet zo leuk.

Geplaatst

Zaaaaaaartje waar ben je...... benje zo veel afgevallen dat je ons niet meer nodig hebt...

Sylvie ik stond vanmorgen nog onder de douche te grinniken over je blaastest. Geen idee waarom dat in mijn hoofd opkwam maar toch ffgelachen al was het nog maar 6.20 uur! Hihi

Gr en fijne dag!!

noor

Geplaatst

Ik was ook al van plan om dit topic even op te zoeken.

Met een lacht op je gezicht is altijd goed wakker worden, ook al is het nog zo vroeg!

Zara is er even tussenuit gepiept.

Ik ben wel lekker bezig en in totaal nu 3 kilo kwijt.

Let goed op met wat ik drink en eet, vooral de alcoholiname is een stuk minder. Heb er wel slechte dagen tussen zitten maar ben hard op zoek naar balans.

zometeen wel een gekookt eitje en croissant, mjam.

Fijne dag!

Geplaatst

Nou de vakantie is ook weer achter de rug. Ben gelukkig maar 500 gram aangekomen.

De schade was dus errug beperkt.

Heb al een week lang last van een keelontsteking ben daar door al weer 1.5 kilo kwijt.

Pff ja op die manier gaat het hard.

Maar ik snap het ff niet. Sylvie is weg? En haar broer Sylvino is daarvoor in de plaats gekomen.

Vanavond aan de groetesoep met verse balletjes gehakt.

Fijne avond nog allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden