Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat zou dan echt heel erg grappig zijn, want in mijn familie was ik altijd de enige die niet kon koken. Vond het ook helemaal niet leuk. Pas toen ik alle weekenden bij j zat en we telkens uit eten gingen ben ik koken. Vond het anders toch wel erg decadent hihi. Nam in het begin elk weekend een recept van m'n moeder of zus mee en dan maar uitproberen. Acht jaar later vind ik koken nog leuk ook en krijgen ze soms zelfs recepten van mij! Dus Zara, alles kan....

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De tip van Henne is ook een topper. Scheelt nadenken en scheelt in de knip. Je voorkomt onnodig geloop naar de supermarkt.

De braadzaak is ideaal voor kip! Jeemig heb net mijn lunch op en zit nu al weer aan eten te denken.

Syl, ik lees gebak hmmm jammie was het lekker?

Noor hier wordt het vanavond snel snel snel. Nog wat boodschappen halen, koffer opnieuw inpakken. Das een tik van mij.

Ik gooi van alles in mijn koffer en de dag daarvoor kijken of ik wel echt alles nodig heb. En boek zoeken om mee te nemen in het vliegtuig.

Ik ga voor een pasta/garnalen salade van de AH.

Zara jammie soep. Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit soep uit blik heb gegeten. Maar binnenkort is het ramadan en daar zal ik aan mee gaan doen.

En de traditie is dan bijna dagelijks een ander soort soep. Groente, kippe, tomaat, uien, brocoli, asperge, pompoen en de marokkaanse harira (maaltijd soep).

Weer ff wat werken.

Geplaatst

Gabrie wat een uitdaging lijkt mij dat vooral als je in de ochtend al met het avondeten bezig bent. Ik zou misselijk worden.

Gebakje was lekker, aardbeien dus weinig calorieën.

Vanavond friet snijden met sate en een snackje. Moeder maakt 5 kilo en dat neem ik mee naar huis, gaat de vriezer in, hihi!

Geplaatst

Ohhh Syl en of het een uitdaging is............... heel erg afzien.

Moet dus nu ook goed gaan bedenken wat ik mijzelf ga voorschotelen.

Manlief doet niet mee (diabeet).

Ehh 5 kilo friet is dat iets voor jullie high tea???

Geplaatst

Tsja wat moet ik hier nu opzeggen meiden??????

Goeie Sab :-) in de vriezer!

Gabrie ik zal proberen je te ondersteunen, we gaan het hier echt over afvallen hebben vooral tijdens de ramadan.

Geplaatst

Friet voorbereidingen en het eindresultaat, wel al wat minder door het voorproeven.

[ATTACH=CONFIG]1790[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1791[/ATTACH]

Geplaatst

Gabrie wij gaan ook weer opstarten in september of oktober.

De foto's staan schuin, krijg ze niet gedraaid, sorry.

Even de nek schuin houden, verbrand je weer extra calorieen.

Geplaatst

Zelfgebakken friet oh oh oh lekker.....!!! Mmmmm... Heel veel werk maar zo veel lekkerder dan bij een snackbar..

Ik ga een ovenschotel tomaat kip maken uit een pakje van knor ofzo met 400 g hollandse groenten, kipfilet, champignons, aardappelschijfjes en kaas. Ik vind het toch zo gek, maar er gaat dus helemaal geen tomaat in. Dat zal dan wel uit het pakje komen hihi.

Het al wel een beetje flauw zijn maar ik mag toch niet te veel eten dus echt heel lekker moet het ook weer niet zijn!

Sylvie hoe veel wil jij eigenlijl afvallen? En het moet klaar zijn voor je volgende poging toch? of wil je alleen heel gezond bezig zijn?

Zara ga je vandaagdat re ept nou maken?

Ik denk ik morgen. Let me know hoe het was svp.

Gabrie ik kan niet met je meedoen, dan voel ik me niet goed worden ivm lage bloedsuikerspiegel maar ik ga je wel steunen hoor!

verder hier vandaag een mindere dag (niet zwanger) en ook een mindere lijndag. En in plaats dat ik dan allemaal heeeele lekkere dingen snaai, allemaal vieze dingen waar je niet blij van wordt. Een oude eierkoek van 4 dagen oud (lag er voor de vogels maar ging toch bij mij naar binnen) er lag nog een zak chips open, oudbakken, maar toch opgegeten. Wat een treurigheid. En dan zo nog een flauwe ovenschotel. uit een pakje. pffff zal ik morgen maar weer terugkomen met wat fleuriger nieuws!

Ik wens jullie een hele smakelijke maaltijd!!

Liefs

noor

Geplaatst

Ik wil ook FRIET!! Met appelmoes en een stukje kip!

Syl jij bent gewoon gemeen in een afval topic plaats jij een gezinszak friet bah!

Noor huh jij bent toch nog niet aan het testen?? Dus hoezo niet zwanger???

Oude chips,....oude eierkoek ben je niet gewoon zwanger. Ipv zure bommen neig jij blijkbaar naar oud voedsel:laugh:

Ik ga een 10 dagen lekker schransen in Spanje. Hmm kijk er nu al naar uit. Heerlijk in de zon genieten van niets doen.

Alle babystress van ons afzetten.

Geplaatst

Noor was jij bezig met behandelen? Sorry helemaal niet meegekregen, via iPhone lees je geen handtekeningen.

En dan je oudbakken sneukel eten.

Kom een bak friet brengen!

Gabrie lekker Spanje, wanneer vertrekken jullie?

Ik wil gezonder eten en afvallen. Heb niet veel gegeten en de rest ligt in de vriezer.

Nu braaf aan een watertje.

Geplaatst

Kwam een interessant artikel tegen. No offence Syl-vie (geldt vast niet voor zelfgemaakte) :laugh:

Nou ja het enige interessante is eigenlijk dat je van pindakaas en yoghurt en noten niet aankomt. Dat lust ik toevallig allebei. Zou het ook voor pindasaus gelden?

WAAROM CALORIEËN TELLEN OP

LANGE TERMIJN NIET WERKT

Afvallen is een kwestie van minder eten, wordt vaak

gedacht. Toch blijkt dit niet helemaal te kloppen. Uit een

recente studie van Harvard University is gebleken dat niet

de hoeveelheid calorieën, maar eerder wát je eet, bepalend

is voor je gewicht.

Afvallen is niet slechts een kwestie van calorieën tellen

Het nieuwe onderzoek, dat is uitgevoerd door vijf voedings- en gezondheidsexperts van

Harvard University, is een van de meest uitvoerige studies naar gewichtstoename van de

afgelopen tijd, zo bericht The New York Times. De onderzoekers bestudeerden twaalf

tot twintig jaar lang 120.877 gezonde en goed opgeleide, mannen en vrouwen zonder

obesitas. Iedere twee jaar vulden de deelnemers een questionnaire in over in hun

gewicht, eetgedrag en andere gewoontes.

'Smoes'

Uit de analyse kwam naar voren dat een combinatie van factoren oorzaak is van de

gewichtstoename van de deelnemers. De gemiddelde deelnemer kwam 1,51 kilo per vier

jaar aan, wat in totaal leidde tot een toename van 7,6 kilo in twintig jaar.

Volgens onderzoeksleider Dariush Mozaffarian toont het onderzoek dat de algemeen

geldende wijsheid 'minder eten, minder calorieën en weinig vet' niet de beste aanpak is.

'Wat je eet, maakt veel verschil. Dus alleen calorieën tellen zal niet helpen, tenzij je kijkt

naar de soort calorieën die je tot je neemt.' Ook zegt hij: 'de gedachte dat het ok is om

alles met mate te eten, is gewoon een smoes om te kunnen eten wat je wilt eten.'

Patat

De onderzoekers stelden een lijst samen van voedingsmiddelen waar je het meest van

aankomt. Op nummer één staat patat, gevolgd door chips, gesuikerde frisdranken,

zoetigheden en toetjes, geraffineerde granen, gefrituurd eten, 100 procent vruchtensap

en boter.

Voedingsmiddelen waar je van afvalt, of niet van aankomt wanneer je er veel van eet, zijnfruit, groenten en volkorenproducten. Verrassender is het resultaat dat een vergrote

inname van zuivelproducten, of dit nu mager is of volvet, een neutraal effect heeft op het

gewicht.

Pindakaas

Deelnemers die meer yoghurt en noten aten, vielen in vier jaar tijd meer af dan de

personen die dat niet deden. Ook bleek dat pindakaas, waarschijnlijk omdat het de

honger lang stilt, kan helpen om op gewicht te blijven.

Yoghurt zorgt voor een gewichtsafname, omdat de gezonde bacteriën in dit zuivelproduct

de honger stillen en de stofwisseling gunstig beïnvloeden. Daarentegen hebben

geraffineerde koolhydraten, zoals suikers en meel, een negatief effect op de

spijsvertering.

Ook toonde het onderzoek aan dat beweging eveneens bijdraagt aan gewichtscontrole.

Degenen die minder bewogen gedurende de onderzoeksperiode kwamen meer aan,

terwijl degenen die meer bewogen niet. De groep die het meest bewoog, kwam 0,79 kilo

minder aan binnen vier jaar. Wel is het volgens de onderzoekers zo dat diegenen die veel

bewegen maar hun dieet negeren, toch kunnen aankomen.

Daar ga ik met mijn toetjesfetish... zucht.....

Geplaatst

Briljant toch wel hoe jullie pindakaas dan gelijk om weten te vormen tot pindasaus met 'niet veel' friet :-)))) Volgens mij moet het gewoon worden: yoghurt met fruit en noten? Of lees ik dan nu verkeerd? ;-)))

Geplaatst
Briljant toch wel hoe jullie pindakaas dan gelijk om weten te vormen tot pindasaus met 'niet veel' friet :-)))) Volgens mij moet het gewoon worden: yoghurt met fruit en noten? Of lees ik dan nu verkeerd? ;-)))

Ja vindt je dat briljant?

Ben helemaal geen fruit en yoghurt eter. Wel die boerenyohurt met dat zoete fruit onderin maar ging ervan uit dat dat een dikmaker was maar in principe maakt het niet uit of je magere of volle eet.

Toch is iedereen ook weer anders. Ik ben nu op mijn manier bezig, de manier van de dietist was ook niets.

Geplaatst

grappig dat een afvaltopic alleen maar over eten gaat en niet over de kilootjes :-)

Ik heb vandaag gezondigd, zit aan het brood en heb chocola op. Voel me er niet blijer van, maar toch eet ik het, zucht...tis trouwens wel koolhydraatarm brood, zou het echt???? de bakker zegt van wel :-)

Geplaatst

Sab je zou speltbrood kunnen proberen. Blijven koolhydraten,maar er schijnen veel meer voedingsstoffen in te zitten en ik heb ook wel eens iets gelezen over afvallen en spelt.... Eat ervan waar is weet ik niet. Maar ik ben wel stabieler in gewicht en heb een betere spijsvertering sinds ik geen tarwe meer eet. Misschien het proberen waard voor een aantal meiden?

In tegenstelling tot tarwe bevat spelt niet de schadelijke lectine eigen aan tarwe. Deze tarwelectine simuleert als het ware de werking van insuline, en overbelast daarmee de alvleesklier, de algehele gezondheid ondermijnend.

Wat diëtisten over het algemeen niet meekrijgen in hun opleiding is dat zolang er zich insuline in het bloed bevind, er geen vet verbrand kan worden.

Geplaatst

Henne, ik heb er vorige week iets over gelezen toevallig en ik ben bij de bakker geweest en heb t gevraagd. Het verbaasde mij dat de bakker zei dat het boilogisch is maar verder niet extra gezond of zo...raar wel he?

Dus daarom maar 'gewoon' volkoren koolhydraatarm brood genomen. (ik eet helemaal geen brood normaal gesproken, maar voelde me nu best beetje naar, dus behoefte aan brood ipv een salade)

Ik hou wel van zuurdesem, dat schijnt spelt een soort van te zijn, dus volgende keer bestellen, moet 1 dag vantevoren.

Lief dat je meedenkt :-))

Geplaatst

Spelt kan zowel in een desem als gist variant, net als tarwe. Het is eigenlijk alleen een andere graansoort, net als rogge bijvoorbeeld. Enne... zonder de bakker te willen beledigen, hoeveel weet hij/zij van dit soort dingen? Zelfs de meeste internisten zullen beweren dat het niks uitmaakt omdat er in spelt ook gluten zitten en er dus geen 'verschil' is. en andersom zal natuurlijk een spelt voorstander dat de hemel in prijzen. De waarheid zal ergens in het midden liggen :-) mij bevalt het iig erg goed, ben sinds ik tarwe heb vervangen door spelt bijna nooit mee misselijk (ik was daarvoor elke ochtend misselijk) en mijn spijsvertering/stoelgang zijn enorm verbeterd.

Maar eet jij dan helemaal koolhydraat vrij? Dat zou ik je echt niet nadoen, pfff... zeker nu met de hormonen.

Geplaatst

Haha, het gaat hier weer goed. De ene opmerking is nog grappiger dan de andere.

Overigens bestaat er ook een fastfooddieet dus misschien wil Syl dat wel gaan doen.

Henne, dan is er dus nog kookhoop voor me? Gelukkig.....

Gabrie, die harirasoep is lekker!!!

Geplaatst

Heb mijn boekjes van het voedingscentrum binnen. Dus weer wat leesvoer. Denk alleen dat ik er niet op korte termijn aan toe kom...

Noor, heb het recept van Syl nog niet gemaakt. Auto staat nog in de garage dus nog niet om boodschappen geweest. Heb jij het al wel gemaakt?

Geplaatst

Ben ik weer... Loop in mezelf te praten. Ook saai!

Maar er waren hier ook een aantal meiden met stoelgangsproblemen waaronder ikzelf. Sinds dinsdag eet ik s morgens magere kwark met vier lepels muesli erin als ontbijt. Of het nu daardoor komt kan ik natuurlijk niet bewijzen maar wel iedere dag naar de wc geweest en dat is dus echt een unicum voor iemand die normaal eens in de 5 dagen gaat....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden