Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zara lieve meid je bent er weer:icon_flower: voor jou een hele dikke vette knuffel! Neem lekker de tijd en als je hier langs komt ben je van harte welkom graag zelfs.

En als het niet gaat dan is daar alle begrip voor.

Als ik dichterbij jullie zou wonen dan ga ik voor wekelijks pizza maken bij Syl en dagelijks wandelen met Caroline.

Ik begrijp dat manlief ook aan het ramadannen is. Ja de eerste dagen zijn zwaar maar op een gegeven moment went het.

Het enige wat ik mis is koffieeeeeee en dan op kantoor is het errug. Iedereen aan zijn koffie moment en kijk zielig voor mij uit.

Maar mijn tijd komt nog wel. Ik denk dat ik een kilo of 3/4 kwijt raak. En ach dat eet ik er wel in december weer aan.

Haha als schoenzool ieuwww gadver..... arme man. Heeft hij het wel opgegeten?

Lekker in de tuin werken goed idee! Kun je lekker je gedachten verzetten en ook op nul zetten. Meid pas goed op jezelf!

Succes bij de huisarts!!

Liefs,

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat pizzadeeg gebruiken wij ook wel eens maar af en toe een pizza laten bakken voor je is ook lekker.

Vanavond een gezond hapje bij de sushi. Moeder betaalt.

Beetje zondig week hier.

Geplaatst

Gabrie, het lijkt me heeeeeerlijk die visburgers. Zelfs nu om 9 uur! hahi!

Morgen is de visboer er, dus ik denk dat ik morgen een poging ga wagen. Ik laat het je weten meis!

Gaat het goed met vasten? Het probleem is wel dat er 's avonds extra lekker gegeten wordt he. En ook vaak zoet. Maar volgens mij ben jij meer een zout type of niet.

Hoe heet die geweldige soep nou die je tijdens de rammadan vaak eet? Die is echt heel lekker en je hebt spontaan de eerste 12 uur geen trek.

Zara nou de tijd van het uitgebreide koken ligt wel al een hele tijd achter me hoor. Sinds ik bij man en kinderen ben ingetrokken is er weinig interessants meer gemaakt. Maar ik plukte de gerechten altijd van internet. Van de bertolli site tot AH en van nog een aantal receptensites. Je vult in wat je wilt, een vlees vis of vegetarisch gerecht, voor hoofd of na en welke je groentes je houdt en plop daar heb je tig voorstellen. Zit altijd wel wat bij. Of je vraagt het Gabrie of Sylvino! Henne wil ook nog wel eens wat ideetjes hebben.

Het was trouwens zeker geen michelenster niveau hoor, maar net wat anders dan anders.

Fijn trouwens die adem van je hub! Bleg! gelukkig ruik je je eigen adem niet, die zal ook wel niet naar roosjes geroken hebben. Of at je niet mee?

Fijn dat je weer wat geschreven hebt. Ik hoop toch zo dat dit een laatste stuiptrekking is geweest van die ellendige burnout. Ik vind het heel rot voor je meid. Sterkte.

Syl hoe was de sushi? Heerlijk he! En een gezellige moeder heb je. Je zal het wel niet van een vreemde hebben. Ja met pizza kan ik hier wel aankomen hoor! Maar omdat dochterlief een ongeneeslijke ziekte heeft wil ik perse dat ze 2-3 ons groente eet en vaak lukt het niet om die op een pizza te krijgen. En de salade laat ze meestal staan, warme groenten gaan er beter in. Maar voor een keertje kan het natuurlijk best eens. Ga alleen geen speciale pizzarette aanschaffen want dan willen ze het elke week.

Verder hier niets bijzonders, niet aangekomen dus dat is goed! Ondanks een flesje nieuw zeelandse sauvignon blanc gisteravond. Nu ik toch 21 dagen in de wacht sta, ga ik maar weer eens genieten van een lekker glas witte wijn bij het eten. De boog kan niet altijd gespannen staan he. Met mijn snelheid van zwanger worden zit ik de rest van het jaar waarschijnlijk weer aan de hormonen dus nu maar even van nemen.

Groetjes en een fijne dag allemaal.

Noor

Geplaatst

Lekker genoten Noor van je wijntje zo te lezen, groot gelijk.

En ja met een pizza is het moeilijk om veel groentes binnen te krijgen of je moet er een salade bij eten. Toch blijft een pizzarette erg leuk.

1x per week prima maar dan moet er wel een salade bij toch.

Hier vanmorgen op de weegschaal gaan staan en 700gr afgevallen en weer erg blij, weeg nu 92,2. Begon met 95,9.

Had een dag ertussen waarbij ik 6 muffins heb gegeten en junkfood maar verder braaf opgelet.

Nu aan het poetsen dus ook een goede work out.

Ooh ja sushi was heerlijk :-) en gezond!

Geplaatst

Hello sweet Noortje,

Mbt vis kun je ook eea uit de diepvries gebruiken van de AH. Is denk ik wat goedkoper voor dit uitprobeersel.

Het vasten valt eerlijk gezegd erg mee. Mis alleen in de ochtend een echt bakkie leut!

Ik probeer 's avonds lichte maaltijden te eten. Voor vandaag Gebakken sliptong geserveerd met gevulde aardappelen.

De bekende maaltijdsoep heet.......Harira....

Oh en Noor je had het goed ben inderdaad geen zoetekauw maar een hartige gek!

Voor wat betreft je dochter kun je ovenschotels maken en de groente daarin "verstoppen".

De gevulde aardappel is daar ook goed voor te gebruiken. Grote aardappel door midden snijden en bijna gaar laten koken. Aardappel uitlepelen.

Ondertussen in een wok of koekepan blokjes kipfilet, gehakt, shoarma reepjes of wat voor vlees dan ook roerbakken met verschillende groenten. Dit mengsel uit laten lekken en mengen met de aardappelen.

Vervolgens dit brouwseltje weer terug lepelen in de aardappel, wat kaas erover en in de voorverwarmde oven afbakken.

Mbt pizza: Je kunt ook gevulde pizza maken. Pizza maken zoals je gewend bent maar dan ook veel meer groente erop plaatsen. Afdekken met een dunnere pizza deegje en hup de oven in.

Pff ik weet niet of eea duidelijk is maar moest ff snel tussendoor. Zit men een ander oog op http://www.ibood.nl Ze hebben de hunt aanbiedingen. Om de paar minuten een andere aanbieding... solly!

Groetjes,

Geplaatst

Hoi meiden

Ik heb een deel van jullie leuke discussie gelezen. Niet alles. Jullie schrijven zo veel. :laugh:

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Misschien dat het helpt om af te vallen.

6 jaar geleden ben ik met een programma bij mijn fitness (sporten, bijeenkomsten met een dietiste en psycholoog) 13 kilo afgevallen. Dat is 4 jaar zo gebleven. Daardoor zat ik netjes op 65 kg. (Heel mooi voor 1.66 m) Nu ben ik sinds 1,5 jaar heel langzaam aan het aankomen en zitten er al weer 7 kilo aan. Ik ben een emotie-eter en het niet zwanger worden zorgt voor veel emotie's.

Daarnaast heb ik een voedselallergie (glutenvrij, lactosevrij, suikervrij en nog een aantal dingen.) Daardoor kan ik soms alleen de volle variant eten. Bijv. lactosevrije kaas is 48+. En vers gebakken brood is zo lekkerrrrrrrrrrrrrrr.

Nu gaan we waarschijnlijk binnenkort starten met icsi - tenminste, we moeten daar nu een beslissing over gaan nemen. En de kans dat ik dan nog meer aankom is groot. Dus wil ik liever voor die tijd nog een paar kilo's kwijt.

groetjes, Frannie

Geplaatst

Frannie, welkom hier en schrijf maar lekker mee. Weet je al op welke manier je wilt gaan afvallen?

Ben ook wel benieuwd wel tips je destijds hebt gekregen want 13 kilo die er vrij lang af is gebleven is wel goed.

Noor, dankzij jou ben ik helemaal "avontuurlijk". Manlief had brocolli gekocht en het eerste internetprobeersel een hartige taart met brocolli staat nu in de oven. Nog een stronk over dus daar ga ik ook nog even iets mee googlen.

Gabrie, hoe gaat het met de ramadan?

Syl, goed bezig! Ga je morgen ook voor de magere varianten?

Noor, je visburgers al op? Ben benieuwd hoe ze smaken.

Geplaatst

Alles staat gehakt en gesneden klaar! Om half 8 ga ik bakken. Ik denk dat het wel wat wordt, but then again... ik kan een gebakken ei soms zelfs nog verzieken!

groetjes

noor

Geplaatst

Frannie, van harte welkom!! Echt leuk dat je meeschrijft.

Kom later nog ff Wat uitgebreider terug, maar ben nu even 5 dingen tegelijk aan het doen!

Groetjes

noor

Geplaatst

Hihi, die Noor. Misschien lukt dat gebakken ei wel als je iets minder dingen tegelijk doet....

Anders richten we een kookclubje op. Lijkt me best gezellig.

Geplaatst

En, hoe waren de visburgers?

Syl, jij nog wat magers gegeten? Je zat zo ver bij me vandaan dat ik het niet heb gezien.

Mijn hartige brocollitaartje van gisteren was best goed te eten. t Zuurdesembrood met geitenkaas van vandaag was ook heerlijk.

Heb nu alleen veel zin in snoepjes...

Geplaatst

Sylvino ik had met jou meegedaan. Kipsateh ik hou er van!

De visburgers vond ik heeerlijk. Het is wel echt een smaak die je veel in arabische landen aantreft, door de koriander. Mijn man houdt er niet van hij noemde het viesburgers...

Maar hij heeft er wel 2 op! haha. Ik ook trouwens. Maar aardappels en kabeljauw en wat kruiden dat is toch supermager?

Ik ben er wel gek op, wij komen ook regelmatig in het midden oosten en ik kan het eten daar altijd erg waarderen. Heerlijk weer eens wat anders!

Ben echt een beetje jaloers dat jullie elkaar allemaal gezien hebben. Had graag ff om t hoekje willen gluren haha! Maar zou ook bang zijn dat je ineens niet veel te melden hebt aan sommigen waar je normaal hier honderduit mee kletst. Maar uit enkele reacties die ik gelezen heb was dat volgens mij niet het geval.

Ik heb een nachtje zonder slaap gehad, die k...kiezen waren weer vreselijk pijnlijk voor hummel. Het gekke is dat hij gewoon fris is nu en ik als een dweil over de ipad hang. Ga zo even teruglezen wat gabrie nog meer voor tips had. Moet toch nog boodschappen doen dus kan alle kanten uit. Alhoewel.....kipsate..... Mmmmmmmmm!!

Groetjes

noor

Geplaatst

Noor het was weer super gezellig met de meiden en we kletsen net zo makkelijk door in het echt als hier.

Er waren er een paar nieuwe bij maar je schrijft al zo lang met elkaar dat je een band hebt.

Visburgers heb ik ooit 1x gemaakt maar geen succes, tenmisnte vond ik de rest vond het heerlijk.

Ben helemaal geen koriander fan, staat mij tegen, misschien een heeeeel klein beetje maar vind het al snel overheersend.

En ja kipsate, een van de lekkerste dingen op aarde....

Ik trakteer mijzelf op mini croissants zelf gebakken en 1 eitje. Honger toen ik opstond vanmorgen

Geplaatst

Syl, deze vind je dan misschien wel lekker, is meer aziatisch:

Zalmburgertjes (kan ook met andere vis nauurlijk)

- blikje zalm, graatjes eruit halen

- 1 ei

- kerriepoeder, ketjap (beiden naar smaak, niet te zuinig) plus wat je er verder door wilt mikken, gember of kurkuma ofzo :-)

- beetje bloem/paneermeel oid

- mixen, burgertjes van maken en bruin bakken.

Je kunt er ook nog wat lenteui doordoen, gewone uit, knoflook, van alles natuurlijk. Zolang het maar niet zo grof is dat je burger uit elkaar valt.

En eenzelfde iets maak ik ook wel met gehakt. Of gehakt (ei, zout etc) en daar fijngesneden soepgroenten doorkneden en daar burgers van bakken. Ben dol op burgers, snel klaar en snel gaar :-)

Geplaatst

ALs je een blikje zalm koopt zitten daar dan graatjes in?

Ik denk dat is juist lekker makkelijk, word er door iemand anders uitgehaald.

Klinkt goed Henne, ga het kopieren.

Geplaatst

Hmm, lekkere recepten hier weer. Krijg nu al trek en wij eten pas om half 10 vanavond i.v.m. de ramadan waar mijn mannetjelief aan mee doet.

Noor, lekker meeschrijven in het andere topic dan kan jij ook bij onze volgende meeting zijn. Anders moeten we met de meiden hier wat organiseren maar we zijn momenteel maar met een klein clubje. Niet dat dat voor mij iets uitmaakt. Spreek je elkaar wel allemaal. Wordt volgens mij bij de chinees als jullie zo'n zin in kipsate hebben.

Sterkte met je hummel en jezelf.

Geplaatst

Visburgers / zalmburgers. Ik heb de recepten meteen overgenomen en in mijn mapje recepten gestopt.

Ik ga het zeker binnenkort eens uitproberen.

Er kwam de vraag hoe ik wil gaan afvallen.

Mijn probleem zit vooral in het te veel eten.

Dus mijn aandachtspunten zijn:

- pas na 20 minuten een 2e portie nemen. (Dit is makkelijk als je alleen bent, maar mijn man neemt graag een 2e keer en dan vind ik het zo stom om niet meteen ook te nemen.)

- niet snoepen - vooral 's avonds niet meer (Ook dit is lastig met een snoeperd in huis.)

Ik ben 6 jaar geleden vooral door deze 2 dingen afgevallen.

Verder probeer ik als ik het moeilijk heb afleiding te zoeken, waardoor ik niet ga snoepen.

Vandaag eten we forel. Mmmmmmmmmmmmmmmm.

Ik maak dat klaar in alu-folie in de oven. Dus weinig extra vet en maar beperkt vislucht in huis.

Geplaatst

Fran ie ik eet tarwevrij, lactosevrij en suikervrij dus wat dat betreft kunnen we mooi ervaringen uitwisselen ;-) Hoef verder niet af te vallen, schrijf hier gewoon voor de gezelligheid hè meiden ;-)

Geplaatst

Hé, een "lotgenoot". De eerste die ik tegenkom. Leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Ik ken meer mensen die geen gluten mogen, maar deze combinatie is zeldzaam.)

Geplaatst

Ja en lastig. Gisteren nog flinke reactie op glutenvrij brood waar denk ik lactose in heeft gezeten. Ben nu aan het bedenken wat te eten om de boel weer rustig te krijgen. Altijd lastig. Ik mag overigens wel gluten, maar tarwe reageer ik slecht op. Ik eet speltbrood en Rogge crackers en dat gaat redelijk goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden