Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Smorgens dames,

Noor: Op deze manier leren we van elkaar. Je kunt natuurlijk voor jezelf voor volkoren pasta gaan.

zelf gebruik ik de Thaise wokgroenten en ik beken ook IK trek een zak open. Volgens mij deze week in de bonus aanbieding.....

Welke vis je kunt gebruiken is denk afhankelijk wat je lekker vind. De volgende kun je gebruiken:garnalen, tilapia, krabsticks, inktvis,kabeljauw, zalm, tonijn enz.

Zara jouw website ga ik straks ff bekijken en dan hoop ik heerlijk te kunnen kwijlen.... Gelatine gebruik ik wel dit ivm een fatwa die ik tegen ben gekomen.

Ja als je inderdaad op de gelatine moet letten dan is boodschappen doen een crime! Fijn om te mogen lezen dat eea beter gaat.

Die knoflook garnalen zijn inderdaad sweety.

Ik kijk vaak naar master chef ohhhhhhh wat ziet dat er altijd lekker uit zeg. Wat kunnen die mensen goed koken. Om jaloers op te worden.

Liefs,

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oei, Gabrie die een zak open trekt? Dat klopt niet bij mijn beeld van jou. Hihi....

Ben zojuist 3 uur bezig geweest met het maken van rode linzensoep, turkse pizza's en gevulde paprika's. Alles volgens Turks recept. Ben benieuwd wat manlief er straks van vindt.

Btje jammer als de zakjes en pakjesvariant straks net zo lekker is. Maar wel wat calorieën verbrandt met hakken en snijden dan ;-)

Geplaatst

Ja let's hope dat deze paprika's niet naar schoenzool smaken! Die man van jou boft toch maar! Niet te veel moeite doen hoor voor een man, mannen moeten jagen niet wij. Wij moeten ze alleen de kans geven.

Die van mij krijgt alleen dingen die binnen 10 minuten op tafel te zetten zijn. Max 20 minuten als het aardappelen zijn maar die koop ik wel geschild natuurlijk.

En het vlees het liefst kant en klaar in blokjes (als ik ga wokken), en de groenten in een kant-en-klaar pakket. So overrated...... koken. haha.

Gelukkig is hij niet veel gewend en hij klaagt echt nooit. En als je het over liefde gaat door de maag hebt, kan ik beter een appeltaart met een spuitbus slagroom kopen. De gelukzalige blik die hij dan heeft krijg ik er nog niet op no matter welk kunstje ik uithaal zeg maar. hmmm zegt misschien weer meer over mijn kunstjes dan over de appeltaart...

Maar ik ga dankzij Gabrie toch maar 1 keer per week iets gezelligs maken. Ik vond koken altijd heel leuk maar omdat niemand het lekker vond is de lust me een beetje ontgaan. Nu de kinderen niet meer elke avond mee eten kan ik alleen voor mijn hub koken en die waardeert in elk geval de moeite die ik er voor doe.

Groetjes en fijne avond

Noor

Geplaatst

En ik maar denken dat de liefde van de man door de maag ging. Voor nop 3 uur in de keuken gestaan....

Maar Noor, ik ben wel benieuwd hoe ik die man van mij de kans tot jagen moet geven. Heb je nog tips voor me?

Moet weer wel "ouderwets" lachen om je post.

Geplaatst

Hahaha Zaartje, weet niet wat voor beeld je hebt.................... maar moi werkt minimaal 40 uur per week en vandaar gemak dient de mens.

Turkse pizza's ohh jammie maak me gek! En was alles een beetje te eten??

Noor binnen 10 minuten nog wel. Ach inderdaad zolang jouw man alles eet wat de pot schaft. Niets aan veranderen!

Vandaag was het soep met gevulde afbak broodjes.

Zaartjeeeeeeeeeeeeeee speciaal voor jou: Gelatine kun je vervangen door Agar-agar.

Sylvino, vandaag is D-Day

Liefs,

Geplaatst

Syl je kan het.......................Tjakka!

Ik voel mij vandaag een beetje gaar. Heb niet goed geslapen. Vervelende dromen.

Maar toch weer aan het werk kijken hoe ver we vandaag gaan komen.

Geplaatst

Sterkte Gabrie, niet fijn na zo'n rotnacht. Maar het kan nog wel eens een leuke dag worden! Heel gek maar het gebeurt mij ook vaak. Ik duim voor je dat het een dag wordt met een lach!

Sylvino: Sterkte meid! Als je het redt is het nog knapper na zo'n ***nacht.

Zaartje: ik ben zo benieuwd naar de reactie van je man op al je goede werk in de keuken!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Dank je Noor, ik begin al weer op gang te komen.

Voor vanavond gaan ik groentesoep maken.

Gegrilde gehakt, met lauwe aardappel salade en een bak sla

Misschien dat ik nog een shake met aardbeien en een bol ijs.

Ooh en Noor misschien leuk voor je kids: pizza van Pitabroodjes.

Pita broodjes door midden snijden. Op die manier heb je 2x een "pizza"bodem.

Vervolgens beleggen met met saus en topping naar keuze.

Greetz,

Geplaatst

Bedankt voor de support maar zal maar eerlijk bekennen dat ik net een worstenbroodje op heb en heel veel water, dorst!

Voelde mij zo lamlendig, nog steeds eigenlijk. Ben aan het schoonmaken en werd ziek van de honger.

Slaap zo slecht weer de afgelopen weken en dat breekt op.

Jammer meiden maar ik ben er nog niet klaar voor ;-()

Geplaatst

Ahhhh Sylvino, beterschap.

Nee vasten als je je ziek voelt is niet fijn!

Had ik niet ergens gelezen dat je ook nog last van je darmen hebt?

En binnenkort gaat je behandeling ook nog eens van start. Kijk je er naar uit?

Liefs,

Geplaatst

Ja klopt Gabrie heb heel veel last van mijn darmen ga disndag ook naar de huisarts, nu op vakantie.

Echt niet normaal soms vanuit het niets en dan soms dagen achter elkaar.

Nee ik kijk niet uit naar de bahndeling, altijd veel last van hormonen maar zeg net tegen man dat deze ronde gaat lukken, we hebben het verdiend en er lang genoeg op gewacht.

Ik ben het zat om in de rij te blijven staan, wil door naar de volgende ronde.

Goede houding toch :-)

Geplaatst

En helpt het niet als je op je voeding let;

Veel meergranenprodukten. Geen suikers. Pruimen naar binnen werken.

Dit soort dingen zijn vervelend! In ieder geval veel sterkte.

Maar Syllie natuurlijk gaat deze ronde giga raak zijn! Duhhhhh?! Iets anders bestaat niet.

Tjakka dit jaar moet iedereen hier zwanger raken.

Geplaatst

Hoi dames. Ik kom eindelijk weer eens buurten. De afgelopen dagen ben ik 2 keer naar mijn neefje en nichtje geweest i.v.m. een op sterven liggende opa (schoonvader van mijn broer). Erg fijn om voor mijn broer en zus de kinderen te kunnen opvangen, maar wel zwaar. Vrijdag ze "even" naar oma gebracht waar de hele familie was. Door foutrijden en files vanwege een ongeluk er 2x zo lang over gedaan (3 uur). Om 7 uur 2 boterhammen gegeten en daarna nog 1,5 uur naar huis gereden.

Maar het is me gelukt om de afgelopen dagen nauwelijks te snoepen!

Wie kan mij trouwens zeggen hoe ik die tekst onder mijn berichten krijg?

Vanavond ga ik een quiche proberen te maken. (Denk ik). Anders wordt het een ovenschotel.

Geplaatst

Hoi Frannie je bedoelt de handtekening dat staat bij je profiel of gebruikersibstellingen links.

Handtekening aanpassen.

Goed dat je niet gesnoept hebt had je ook weinig tijd voor zo te horen.

Wij zijn op de camping en heb wel enige alcoholinname maar let goed op ook met eten. Ben ook moe dus dat scheelt. Gisteren om 20.45 naar bed.

Geplaatst

As donderdag krijgen wij de SCSA test. Mijn gevoel zegt mij dat die uitslag erg slecht zal zijn.

Mijn gevoel laat mij niet vaak in de steek. Alleen dit keer hoop ik dat ik het helemaal mis heb.

Bah, heb er vandaag geen zin in.

Sylvino heb je een stacaravan of zit je in een huisje?

Frannie sterkte met schoonvader van je broer. Toppie dat je niet gesnoept hebt. Want wat er niet aankomt hoeft er ook niet vanaf.

Geplaatst

Gabrie krijgen jullie meteen de uitslag of is het weer wachten dan. Moest wel even googlen wat het was die test.

Wij hebben een eigen caravan maar wel een grote van 9,5 mtr met alles erop en eraan. Luxe op wielen :-)

Geplaatst

De test is vorige week geweest. Ze hebben gezegd dat we eind deze week de uitslag krijgen.

Aangezien mijn man diabeet is zal de schade groter zijn.

En hier in Nederland nooit met een woord gerept over zijn zaad. En ik.... ik heb er ook nooit echt naar gegoogled (bestaat dit woord wel??).

Wauw das pas ff een caravan, wat een luxe. Als het project kinderen krijgen niets gaat worden wil ik misschien een huisje in het bos.

Lijkt me heerlijk om daar in het weekend te kunnen bijkomen.

Geniet ervan!

Geplaatst

Sylvino... heb ergens je opmerking gelezen over het circus..... je hebt je plekkie verraden! Stond vanochtend in de krant... Olifanten op het strand met dikke letters.

Hihi ik ben daar errug bekend, kom er mijn hele leven al voor een weekendje of vakantie... Sssssshht...

Fijn daar he! Geniet ze, ik wou dat ik er ook was..

Jammer dat je niet naar de behandeling uitkijkt. Het kan ook wel eens meevallen. De ene keer heb je er meer last van de andere keer. Waarom blijf je niet op je vakantiestek? Ik heb het laatst ook gedaan met spuiten en heb de echo's in Goes laten maken (Zierikzee kon ook). Lekker relaxed was het. En, heel gek de eerste echo's waar ik geen enkele keer langer dan 10 minuten in de wachtkamer heb gezeten. Of moet je terug tegen die tijd?

Gabrie ik ga het pastagerecht woensdag maken. Manlief en (stief)zoonlief wilden bbq-en dus het is er niet van gekomen. Waarom mannen daar toch zo gek op zijn is mij een raadsel. Lekker een kilo aangebrand vlees eten, iew!!

Ze hadden ook garnalen gehaald maar die liggen nu nog in de koelkast.

Ik hoop dat de uitslag niet is wat je denkt. Ik ga voor je duimen meid.

Frannie goed dat je niet gesnoept hebt. Een quiche; ook lekker. Wat doe je er zoal in?

Nou fijne dag allemaal

Groetjes

Noor

Geplaatst

BBQ-en is ook leuk. Lekker ff een maiskolf kort koken. Afdeppen en dan op de BBQ. Jammie jammie.

Ik had al een volgend recept voor je. Daar wacht ik dan nog maar ff mee.

Ohh jammer van die garnalen. Ben er dol op!

Ach die uitslag, na zoveel tegenslag raak je er denk ik een beetje aan gewend. Klinkt dat een beetje dramatisch? Zo bedoel ik het niet maar is denk ik een

bescherming die ik mij zelf aanmeet.

Wanneer ga je met je cryootjes aan de slag?

Geplaatst

Nog een weekje Progynoa. De afgelopen week 1 per dag, nu 2 dagen 2, 2 dagen 3 en 3 dagen 4 stuks. Aanstaande maandag echo. Spannend, hoop dat het BMS het nu wel doet, anders weet ik het ook ff niet meer hoor. Dan neem ik een maandje pauze want dan geeft het lichaam blijkbaar aan dat het er een pauze nodig is.

We'll see.

Wel ff laten weten als je wat weet he!

Sterkte

Groetjes

Noor

Geplaatst

Beste Noor,

Ik hoop dat je BMS zo snel mogelijk lekker dik gaat worden. Dan kunnen je babies terug en dan broeden maar!

En ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,

Geplaatst

Haha Noor ook toevallig, daar zitten wij of ik de komende tijd veel. Ben nu weer thuis. Vorig jaar waren wij er ook tijdens de behandeling. Ga toch het liefst naar mijn eigen kliniek omdat ze mij daar kunnen en ik moeilijk te stimuleren ben. Teveel of te weinig follikels. Heb mijzelf de komende maand vrij gepland dus ik zie wel waar de wi d waait :-)

Heb hier pasta saus opstaan al meer dan 2 uur, lekkere verse tomaat rundergehakt en ui, inkoken voor een lekkere vleessaus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden