Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl, moet dat nou loop ons weer lekker te maken! Ik begin al lichtelijk te kwijlen.

Waarom ben je eigenlijk moeilijk te stimuleren? Is daar een reden voor?

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mmmm Syl, dat klinkt heerlijk!

Ik lees nog wel mee hier hoor meiden maar ja, mag natuurlijk niet echt afvallen nu. Was wel blij verrast dat ik sinds begin van de zwangerschap en na twee weken Griekenland maar 2 kilo ben aangekomen tot nu toe. Best netjes toch?

Heb net een hele lading gezonde dingen gekocht: sla, sperziebonen, champi's, prei, grapefruits, peren en appels...

Geplaatst

Lekker gezond Caroline klinkt goed.

Gabrie er is een keer pcos gevallen, heb ook al met 11 follikels in combi met Pregnyl bijna ohss gehad.

Het zijn echt druiventrossen wat er hangt bij min als je de echo ziet.

Daarom waarschijnlijk ook zo dol op wijn :-)

Noor is er geen voedsel voor goede bms groei volgens mij niet.

Gabrie je weet het niet, hoop dat de uitslag meevalt donderdag. Zelfbescherming doe ik ook aan.

Geplaatst

Syl, jaren geleden had ik ook van die mooie eierstokken met trossen.

Helaas zijn die trossen niet meer te vinden daar het nu is overgeslagen naar POF.

Alleen deed ik toen IUI en Clomid.

In ieder geval moet je dus goed jezelf in de gaten houden bij de volgende poging.

Oh ja, ehh ik had geen trek in wijn. (heb het trouwens ook nooit gedronken).

Ja, ik merk dat ik mijzelf steeds meer zelfbescherm in deze molen. Terwijl ik daar voorheen nooit last van had.

Caroline, lekker sperziebonen met een klein beetje boter.

Ik ga aan de roerbak:aardappeltjes met groente en kipfilet.

Geplaatst

Wij eten vandaag makkelijk. Broccoli met aardappelschijfjes en karbonaatje.

Vandaag mijn eerste werkdag na de vakantie. Ben net thuis en heb enorme trek. Lastig om dan niet te gaan snoepen. Gelukkig is mijn man vroeg thuis, dus kunnen we vroeg eten.

En die quiche. We zijn gaan fietsen, die middag en daarna had ik geen zin om nog deeg te maken. Het is dus een ovenschotel met dezelfde vulling geworden: prei, cherrytomaatjes, kookworst blokjes, ei en melk. Mmmmmmmmmmm.

Ik ben vanochtend weer op de weegschaal gaan staan. Ik val niet af. Ik kom gelukkig ook niet meer aan, maar ik wil zo graag een klein beetje afvallen.

Geplaatst

Frannie niet aankomen is ook een begin, hier ook een tijdje maar val nu gelukkig af.

Ben trouwens gek op hartige taart ala Sylvino.

Italiaanse mix met ketjap :-p

Geplaatst

Hmm maar Syl, ik heb nog nooit gedronken.

Had ik nou wel gedronken dan ........................blijf geloven in jouw theorie!

Hartige taarten zijn smakelijk!

Frannie zolang je niet aankomt is er niets aan de hand.

Geplaatst

Gabrie, dank je wel voor de tip van Agar-agar. Kan ik mijn kookkunsten (ahum) weer verder uitbreiden.

Ga voor je duimen dat de uitslag donderdag toch meevalt en dat huisje in het bos er niet hoeft te komen.

Frannie, welkom terug!

Syl, doe je nu het worstenbroodjesdieet?

Noor, manlief is niet zo van de complimenten of uitingen maar na het eten zei hij dat we samen wel een restaurantje konden openen. Beschouw het dus maar als een verkapt compliment.

Gabrie, de smaak van de Turkse pizza's was goed maar ik kreeg het mengsel niet goed op de bodem (wrap) gesmeerd. Verder zou het in de oven zo gaar moeten zijn maar mijn bodem was na tien minuten bijna aangebrand en mijn mengseltje nog niet helemaal gaar. Heb nu dürümbodems gekocht voor een volgende keer ;-)

Geplaatst

Zaaaartje je bent er weer leuk leuk! Nee goede hoop heb ik al lang niet meer. Ben alleen benieuwd wat DD gaat zeggen. Of ik door mag gaan of.....stoppen.

Zara volgende keer misschien het mengsel in de keukenmachine fijn malen? Weet het anders ook niet. Of het mengsel eerst in de koekenpan voorgaren?

Turkse pizza is het beste met verse deeg. Maar durum is ook lekkah en dan knoflooksaus ohhh jammie jammie. Ohh nog een week en dan mogen we aan het suikerfeest.

Voor Noor hebben we weer een recept:

Aardappelen

Champions

prei

ui

Knoflook

Chilipeper als men dat lekker vindt

Olijfolie of wokolie om in te wokken

zout,peper kerrie en de kruiden die je het liefst gebruikt.

Bieslook voor garnering

Of we trekken een zak groente open!!

Snijd de aardappelen in blokjes en kook ze gaar (niet kruimig)

Giet ze af.

Bak de blokjes kipfilet. Voeg de kruiden toe (peper, zout, kerrie enz)

Denk dat je de kipfilet goed kunt vervangen door ham of spekblokjes.

Haal ze uit de wok en laat het uitlekken.

Bak de gesneden groente op hoog vuur. Voeg ook hier de gewenste kruiden toe.

Schep het uit de wok en laat het uitlekken.

Neem een grote diepe schaal en meng alle ingredienten samen.

Bestrooi met wat bieslook

Serveer met een lekkere salade

Geplaatst

Gabrie veel succes morgen met de uitslag.

Turkse pizza vind ik heerlijk, het liefst met extra veel gehakt en verder nuets, deeg vind ik heerlijk.

Zara het was dus wel een succes :-)

Morgen op de weegschaal maar volgens mij niets afgevallen, we zullen zien.

Vanmiddag wel een gekookt ei gegeten en weer aan de diarree.

Geplaatst

Dank je Sylvino.

Heb jij nou al een afspraak bij je huisarts voor je diarree??? Zo nee waar wacht je nou nog op?!@#@#

Zolang je maar niets bent bijgekomen is er niets aan het handje!!

Geplaatst

Gisteren gebeld maar hij heeft morgen tel. Spreekuur. Was te druk om een afspraak te maken.

Beloof dat ik bel morgen ;-)

Morgen weegschaal dus ben benieuwd.

Geplaatst

Syl kan net je galblaas niet zijn? Heb jaren geleden ook gehad dat ik van ei o.a. diaree kreeg en toen is er als eerste naar m'n galblaas gekeken :-)

Frannie ik heb ook altijd trek als ik thuiskom terwijl m'n man dan nog lang niet thuis is. Ik hoef niet af te vallen, maar snoepen is voor mij ook geen goed idee, dus ik eet dan een kop soep. Maak ik zelf in grote hoeveelheden en vries het dan in kleine porties in. Voordeel1: snel klaar, voordeel2: je snoept niet en voordeel3: was de tip van Fren destijds.....door een kop soep te eten vooraf krijg je en meer groenten binnen (als je die in de soep doet uiteraard) en je eet minder avondeten omdat je maag al wat gevuld is.

En wie vroeg naar eten ivm bms? Voor de opbouw van bms is vitamine E oa belangrijk, dat zit bijvoorbeeld in de veelgebruikte tarwekiemolie, maar ook in noten, geloof vooral amandelen. En ongezouten noten zijn ook nog eens een goed tussendoortje.....twee vliegen in een klap?

Syl, mijn osteopaat heeft ooit eens gedacht dat ik pcos zou hebben, is niet zo....maar kreeg van hem wel info mee over dieet dat hormoonhuishouding beïnvloed. Te veel oestrogenen zijn geloof ik slecht bij ofzo en er was iets met dingen die je tweede helft van de cyclus dan niet moest eten, of juist eerste helft....weet het niet meer precies, maar kan evt wel zoeken of ik dat schema nog ergens heb..?

Geplaatst

De uitslag is dus 13.6% gefragmenteerd. 1 september naar DD voor het behandelplan+recepten+de data.

Heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Klinkt dat gek? Ben gewoon bang voor weer een teleurstelling.

Syl ik hoop dat je snel opknapt.

Geplaatst

Er is dus wel wat DNA schade maar niet erg hoog. Eigenlijk hadden wij op veel hoger gerekend. De schade valt dus in onze ogen mee.

Ja pfff weer dat geprik en die echo's.

Soms ....heel soms denk ik: Ik ben nu toch ook gelukkig dus?!

Geplaatst

Weet het, ik zal niet diep ongelukkig worden ondanks het gemis van een eigen kind. Het is voor ons ook een soort rouwproces van al bijna 6 jaar.

Ben wel Hollands genoeg om mijn vergoedde 3de poging op te maken haha....

Maar dat is dan redelijk goed nieuws, zit toch ook wel aan DD te denken. Net iets meer onderzoeken en kennis dan in nl.

Geplaatst

Zo denk ik er dan dus ook over. We willen nog een betaalde poging proberen en dan een beslissing gaan nemen.

Wij hebben al een rouwproces van 10 jaar.

DD maar Gent schijnt ook erg goed te zijn. Dan moet je vragen naar dr. Sutter.

Geplaatst

Ja te triest voor woorden zucht, we hebben wel tussendoor vaak rust genomen omdat ik er weer geen zin in had.

Affijn we zien het wel weer.

Laten we vanavond maar eens gaan kijken wat we gaan eten. Ga zo ff naar de AH ik heb trek in quiche en die is bij hun in de aanbieding hamsteren!!!

Geplaatst

Dag moppiessss... daar was ik dan toch weer een keer. Sorry dat ik het zo af heb laten weten de laatste tijd maar mijn hoofd stond helemaal niet naar afvallen. :happy1:Af en toe lees ik wel mee, hoor, en dan voel ik me heus schuldig. Maar vandaag is het hier wel een feest der herkenning, misschien in de slechte zin van het woord, maar wij staan ook aan de vooravond van onze laatste poging (en deze betalen we zelf) en ik moet je eerlijk zeggen, ik ga nog liever naar een begrafenis dan dat ik me weer in het hele circus moet storten. Ik-wil-niet-meer. Komt het doordat dit echt de laatste keer is en stel ik onbewust de onvermijdelijke uitslag uit, of vind ik kinderen diep in m'n hart eigenlijk niets aan en heb ik liever een leuke hond? Ik weet het echt niet meer.

Desalniettemin: Knop om, nog 1x ervoor gaan, 'want dan hebben we alles geprobeerd', maar echt, ik zie overal tegenop. Ik loop in DD en ik zit nu al te kankeren op de reis. En ik moet er nog heen.

Nou, en dat dus.

Hoe is het met jullie, schatjes?

Geplaatst

Hè Ellie jij gaat dus morgen weer beginnen en ook al geen zin. Het heerst lijkt wel. Denk nog niet eens dat het zo gek is na zoveel jaar. Ondanks dat wij dus best een goede kans hebben op een kind is de fut eruit.

Wil weer met mijzelf bezig zijn en lekker voelen. Ben ik nu mee bezig maar weet nu al wat de hormonen weer met me gaan doen en daar loop ik dus al op de kankeren.

Als onze oude doos er niet meer is wil ik 2 pups uit hetzelfde nest, het is geen vervaning maar je krijgt een hoop liefde terug, geknuffel en geen grote mond, alhoewel....!

Ben op vakantie dus mag dadelijk thuis zonder reden een wijntje pakken. Wel een reden ik heb het verdiend :-)

Gabrie die quiches zijn lekker van de ah, denk dat ik morgen maar eens hartige taart maak, oven in caravan :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden