Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag schatje, heb aan je gedacht vandaag. "Fijn" dat het zo snel kon. Onvoorstelbaar wreed. Mijn eigen miskraam kwam ook weer boven. Yegh. Gek hè, ik kreeg ook een vlindertje op bezoek toen en zag dat ook als een teken. Laat dat dan ook maar zo zijn xx

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ach meisje toch, wel heel mooi van dat vlindertje, heel bijzonder!!! en zeker een teken!!! 'fijn' dat je zo snel terecht kon, maar natuurlijk had je het liever anders gezien.

probeer dit toch eerst een plekje te geven voordat je weer met lijnen begint. snap het wel, maar dit moet ook verwerkt worden

lieve dikke knufffel meis!!!

Geplaatst

Noor al lang niet meer hier gelezen en nu lees ik jouw bericht... Wat ongelofelijk klote!! En wat erg, inderdaad zo dichtbii de 12 weken. Het is altijd erg maar ik denk altijd laat het dan eerder mis gaan... Misschien stom maar dan lijkt het me iets makkelijker.

Getverdemme Noor, waarom nou? Ben even van slag maar daar heb jij niks aan. Sterkte!

Geplaatst

Noortje fijn iets van je te horen. Wat een klote dag voor jullie zeg, veel aan je gedacht meissie. Neem wel de tijd om goed te herstellen.

Dikke knuf!

Gaapje hoe gaat het met jou?

Ik ben weer 1.1 kilo kwijt na 4 dagen veel en lekker eten.

Geplaatst

Syl, dat is netjes, weer 1,1 kwijt na 4 dagen veel en lekker eten. Ik kom alleen maar bij lijkt het wel.

Ik mag nu naar huis, heb weekend, whoehoe!! probeer me wel eraan te houden in het weekend.

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Noor, jeetje wat een heftig nieuws! Ben een paar dagen niet online geweest en schrik nu van je bericht. Pfff.....daar heb ik even niet de juiste woorden voor. Zoiets verwacht je niet meer na een goede echo.

Lieve Noor, ik kan je alleen maar heel veel kracht en sterkte toewensen! Neem de tijd om dit te verwerken. Dikke knuffel.

Geplaatst

Nou het einde is voor ons wel in zicht..

mijn man is het spuug en spuugbeu. Altijd die hormonen, planningen en bovenal teleurstellingen. Daarnaast ben ik bijna 40 en de keiharde afspraak was dat daarom in mei 2012 de allerlaatste behandeling zou plaatsvinden.

we hebben nu afgesproken om die laatste dan nog te doen maar we verwachten er niets meer van. Mijn eicellen zijn gewoon slecht en dan moet je je conclusies trekken. We hebben een gezonde zoon dus het is ook een kwestie van count your blessings.

een tweede kindje is enorm welkom en iets in mij zegt me ook nog eens dat het nog goedkomt maar als het niet zo is.... zijn we ook dik tevreden.

Deze laatste poging is om het af te sluiten zodat ik niet altijd blijf denken.... had ik het nog maar 1 keertje geprobeerd. Maar daarna vind ik 12 verse behandelingen plus een hoop cryo's wel echt genoeg.

Het is nog niet het nederlands record zwanger worden via icsi/ ivf maar tis wel verrekte veel!

Hoe gaat het met jouw adoptieplannen ?

liefs

Geplaatst

ach Noor, dikke knuffel!!! is DHEA mss niet iets voor jullie?

http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=28db6779f075606193d5c38907015133&lang=nl&id=739

dit zou je dan eerst 6 weken zoiets moeten gebruiken. Eerst vooraf laten testen, welke waarde en dan over 6 weken weer. mss kunnen ze dit in Brussel laten testen? Ik heb het via DD laten doen. In nl kun je het ook laten testen, maar het is een onderzoek dat niet vaak voorkomt en dus heb je kans dat je lang moet wachten op een uitslag.

sterkte meid!!!!

• 3 weken later...
Geplaatst

Zo ...zo zo... volgens mij is iedereen ondertussen afgevallen en past men allemaal in maat 38.

Tja alleen IK dus niet.

Dames vertel mij even jullie afval geheim!!

Geplaatst

Noor, hoe is het nu met je? Mooi verhaal van die vlinder.

Gabrie, ik pas nog steeds niet in maatje 38 hoor. Maar met mijn diabetes vind ik het ook moeilijk om af te vallen. Al 5 weken zonder chocolade en zoetigheid.

Hou je haaks en jou gaat het ook lukken die kilootjes eraf.

Knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Lieve Rubster,

Gebruik je nu Insuline of Metformine? Of moet je alleen een dieet volgen?

Eerlijk gezegd ben ik op dit moment niet echt bezig met afvallen. Weet niet waarom maar tijdens mijn miskraam heb ik dozen met chocolade van iedereen ontvangen?? Blijkbaar zit daar een logica achter maar die is mij ontgaan.

Hoe gaat het trouwens met de endo?

Geplaatst

ik lijd gewoon de geeuwhonger. Ahum ik eet twee keer zo veel als mijn man maar het is nooit genoeg voor mij. Ik lust wel 3 keer zo veel. Maar wat ik eet om af te vallen is 's ochtends een ei, 2 kiwi's, 1 boterham met 30+ oude kaas en een eierkoek met pure hagelslag, 's middags een zwembad halfvolle yoghurt met muesli en handje studentenhaver, later een appel en een pakje toastjes tomaat basilicum, ' s avonds een enorm bord avondeten waarvan 3 ons groente, en een activia yoghurtje nul procent. Hier ben ik nu de 3 zwangerschapskilo's die ik er oh wat een zaligheid heerlijk had bijgegeten, op 1 na bijna kwijt.

Maar ik heb dus wel echt trrrrrrrrek!!

Rubster suikervrije chocolade is dat niet te hakken zeker? Ik koop zelf wel eens cereal stroopwafels met een beetje fantasie vind ik die wel te eten.

Hoe is het verder met jou? Badkamer inmiddels heerlijk in gebruik i hope?

Ps met mij is het goed hoor. Heb t vrij snel kunnen accepteren gelukkig.

Groetjes

Geplaatst

meiden,

De badkamer is een neverending story waar misschien een klein lichtpuntje van volgende week in zit. Gaan ze eindelijk een afvoer maken van de asbest standleiding.

Ik hoef nog geen medicijnen. Maar dat betekend wel dat ik moet blijven afvallen. Dat is mijn doel. Geen medicijnen hoeven slikken (ik vergeet ze gewoon in te nemen namelijk. De pil was ook altijd drama).

De suikervrije chocolade zit weer meer vetten in. Dus het is een cirkeltje. Ben dus nu 5 weken zonder, maar wil wel gaan kijken of ik iets met stevia mag gaan doen. Plantaardige suiker, in japan gebruiken diabeten dat allemaal namelijk. Ga maar eens overleggen volgende week.

Succes allemaal..... Dikke knuffel.

Geplaatst

he dames,

hier ligt het afvallen even op een laag pitje, nu ik 2 emmies bij me heb. ben wel gewoon mijn shakes aan het eten/drinken, maar eet ook wat meer tussendoortjes en zo.

Ruby, hoop dat het met behulp van de diëtiste allemaal gaat lukken. In het begin veel uitzoekerij waar wel/geen suiker in zit en dan ook nog eens als er wel in zit, of het akkoord is om te gebruiken/nuttigen, zoals de plantaardige suiker.

Maar je komt er wel!!!

• 1 maand later...
Geplaatst

Even topic weer omhoog halen. Moet even wat kwijt.

Ben nu 9 kilo kwijt. Was het zo zat om door de hormonen zo zwaar te zijn.

En dat mensen zeggen ben je zwanger. Wil mijn oude lijf weer terug. Weet toch dat ik niet zwanger kan worden.

Vandaag ook komt de aardappel boer zegt die he je bent weer slank. Ik dacht dat je zwanger was.

Hij zegt dat kan toch. Ik kon er geen antwoord op geven. Dus heb ik het maar niet gedaan.

Wel mijn verhaal verteld aan de klant die ik aan het knippen was. En die reageerde heel fijn. En kon het goed zien dat ik zo afgevallen was. Heb haar ook verteld over dat we gaan adopteren uit Ethiopie via stichting Afrika. Haar nicht heeft sinds september een kindje uit Colombia van 5 jaar oud. Die heeft wel 7 jaar moeten wachten. Schrok hier wel van. Als het goed is zal het bij ons tussen de 3 en 4 jaar zijn.

Geplaatst

He Raba, top hoor 9 kilo. Hoef je allemaal niet meer mee te zeulen.

Zelf 13 kilo kwijt en gaan nog door. Ngo 17 te gaan, maar zie er niet tegenop.

Je zelfbeeld moet nog wijzigen. Dat is bij mij nu pas gebeurd.

En adoptie, ik vind het allemaa zo bureaucraties en lang duren. Wijhebben gekozen voor een mooi leven samen.

Heel veel succes...

Geplaatst

Rubster ik heb nog 4 kilo te gaan. Wat top 13 kilo kwijt. Hoe ben jij aan het afvallen?

Ik wens je een heel mooi leven samen.

Geplaatst

Goh het stof is weer van het afvalclubje afgeblazen zo te zien......

Raba ook al lekker bezig met afvallen, gaat toch om flink wat kilo's, heer lijk als je dat niet meer hoeft mee te dragen.

Ruby jij gaat ook goed, lukt het een beetje met sporten? Heerlijk met de iphone muziek luisteren of tv kijken.

Ik blijf hangen rond de 22 kilo maar dat is niet erg, als ik zie wat ik kan eten en drinken zonder aan te komen ben ik al blij.

Bij mij zijn de kilo's er ook bijgekomen door de hormonen en stoppen met roken.

Zolang ik blijf bewegen is er niets aan het handje :-)

Geplaatst

Kan beter Raba maar ik probeer niet te klagen ;-)

Moet nog even bijlezen in je handtekening, wij zijn elkaar wel eens eerder op dit forum tegen gekomen.

Blijft toch bizar dat sommige zoveel aankomen door de hormonen. Slechte genen!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum sinds het weekend. Helaas moet ik ook erg veel afvallen. Ik ben 1.80 meter en weeg precies 90 kilo. De gynaecoloog vertelde me laatst dat het echt meer risico met zich meebrengt als je zwanger wilt worden / zwanger bent en je bent te zwaar. Ze zei dat vrouwen met een BMI van boven de 29 wel 4 x meer kans hebben op een miskraam. Ik ben me natuurlijk rot geschrokken. Ik loop al sinds oktober bij een diëtiste, toen ik bij haar begon woog ik 96 kilo, al met al is er al wel wat af. maar het is nog lang niet genoeg... Dus ik kan me wel bij jullie aansluiten! Ik moet nog een beetje uitvogelen hoe dit forum werkt, dus misschien reageer ik niet altijd even adequaat...

Groetjes en succes allemaal!!! An

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden