Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he syl, in totaal (vanaf dat ik met HL ben begonnen) 5.8 kilo.

maar ben vandaag ook vreselijk aan het snoepen. Heb ik meestal last van als ik teveel gedronken heb en ik bedenk me nu dat dit dus de vreetbuien zijn die een bongi aankondigen, zucht...

Geplaatst

Mozes kriebel syl 10 kg! en Tool 5,8. Echt goed zeg!

Syl betekent het dat je in april echt gaat beginnen met een nieuwe poging?

En wat een super super nieuws ban kayla! Niet te geloven wat een taai stuk vreten is dat! Ben oprecht blij voor je.

Tool damensitzung. Het klinkt duits. Maar het is dus iets met carnaval? Wat is het precies? Een vergadering of meer indrinken?

heb resultaat van bloedprik... niet verdubbeld...11306

ik kreeg monitoring niet te pakken, na 55 minuten in de wacht moest ik het opgeven want hummel had dringend mijn aandacht nodig :-S

Heb mijn prof een mailtje gestuurd, hopelijk geeft hij morgenochtend antwoord. T getal valt nog wel binnen de curve maar met mijn hummel zat ik nu op 37700. een heel groot verschil met nu! Maar heb geen flauw idee of hcg waardes per zwangerschap anders zijn of dat het redelijk hetzelfde per persoon zou moeten zijn.

Ben nu 4x zwanger geweest, de beginwaarde hcg was steeds hetzelfde, maar alleen bij mijn hummel was de tweede waarde meteen skyhigh. Bij de twee zwangerschappen waar t kindje bij 8 weken stopte was de hcg waarde vergelijkbaar met nu. Dus.... ik blijf bezorgd, cant help it!

zodra ik een antwoordje krijg zal ik het laten weten.

groetjes en fijne avond

Geplaatst

Noor dat is idd een verschil met de waarde. Laat je nu nog een keer bloedprikken. Kan me je angst goed voorstellen hoor hoop dat het niet terecht is.

Denk het wel in april maar geen zin in.

Gisteravond even flink gegeten en gedronken, pffff, was even nodig!

Geplaatst

Ja morgen weer bloedprikken en dan dinsdag echo...... brrr........

Veel gegeten en gedronken gisteren. Was het het waard maw was het gezellig?!!! Dan geeft het juist misschien motivatie om weer met frisse moed verder te gaan. Je bent zo goed bezig, kan me niet voorstellen dat je niet verder wilt nu! En als het net even leuk blijft door af en toe een uitspatting...... dan zou ik dat lekker doen.

Kayla nog aan de dunne?

gr

Geplaatst

Nee gelukkig geen dunne meer :-)

En een uitspatting is af en toe nodig, vandaag schoongemaakt dus sla het sporten over, morgen weer.

Lekker Japans aan de plaat gegeten, smikkel.

Wat zal jij blij zijn als het dinsdag is....

Geplaatst

Noor, ben je al te bloedprikken geweest??

Tool, 4 cm verloren, daar teken ik voor!!

Sylvino, jij gaat ook lekker zeg!

Meiden, waar halen jullie die leuke tickers toch vandaan? Ik wil er ook een voor m'n vetpercentage :(

Ik schrok me trouwens rot toen ik van die weegschaal kwam 82,7 kg pff, zo zwaar ben ik in geen jaren geweest, zelfs niet nadat ik gestopt was met roken 3 jaar geleden. Lang leve de hormonen!

Gelukkig gaf de PT aan niet teveel blind te staren op gewicht, vermindering van vetpercentage is het belangrijkst.

En die cm van jou wil ik ook wel verliezen Tool!

Iedereen heel veel suc6 in het weekend! (vind het weekend vaak toch wel lastig op eetgebied)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

noor, hoe is het gegaan vandaag???

Damenzietsung is in mijn geval dialect en het is een zitting waar wij (de dames) drinken en feesten en genieten van alle optredens die op het podium komen. Het is inderdaad met carnaval, altijd heel gezellig, soms een iets minder programma, maar dit jaar was het top! er zijn ook helemaal geen mannen in de zaal, behalve dan de prinsengarde, de prins en de obers die rondlopen. rest is alleen maar vrouwen. en als de zitting is afgelopen mogen de mannen erbij komen. Vaak is dan ook heel snel de sfeer voorbij en heb je soms ook wel eens dat het verkeerd gaat, gelukkig dit jaar niet.

Heb echt veel te veel zin om te snaaien, stomme naderende bongi ook. ene maand gaat het wel goed, maar deze maand is echt verschrikkelijk, pfff.

Syl, ik ben wel veel in cm's afgevallen sinds 2010, dat merk ik toch wel. In totaal 16 cm's bij borst, onder de borst (rug), buik, taille, heupen en benen en armen. En die ben ik er nog niet bij, whoehoe, mijn gewicht wel op de een of andere manier, zucht, hihihi

Geplaatst

Hi Tool

de waarde was in de curve... dinsdag echo... ieieieieiek..

Klinkt gezellig, damenzietsung! Het is gek maar idd zodra er 1 man bijkomt gaan sommigen zich anders gedragen en is de sfeer anders. Andersom bij een mannenpartijtje schijnt dat ook zo te zijn. Zullen de hormonen wel zijn!

Goed toch van die cms. ik zou het niet weten ik meet het altijd aan de hand van oude spijkerbroeken. Heb maat 27 tm 32 in de kast :-) Zit altijd wat bij!

Nathalie jammer van de kilo's maar wat je zegt... vetpercentage zegt ook wat. Als ik fanatiek ga sporten kom ik altijd een paar kilo aan. Is echt van spieren volgens mij. Denk ik dan.

Gaaaaaaaap any news???

Groetjes aan Ellie en Syl.

Fijn weekend!

Geplaatst

thx, ikke ook voor jou! Heb er wel een goed gevoel over bij jou. Misschien geheel misplaatst maar toch.

kan alleen maar keihard hopen en duimen en dat ik zeker doen meis!

Geplaatst

Hoop niet dat Gaapje slecht nieuws heeft omdat we niets meer gehoord hebben.

Of ben ik nu te negatief.

Ik lig erin, vannacht korte nacht tussen 0.00 en 06.00 lopen trutten met muts, die was weer compleet van het padje af. Vanavond eigenlijk winter bbq maar heb dat maar overgeslagen.

Geplaatst

Joehoe!! Nee joh, Gaapje is niet graag online in het weekend want ze zit de hele dag al achter de computer en als ze woensdag al 5 follikels had, zijn die echt vandaag niet verdwenen.

Heb een heerlijke dag achter de rug, vanochtend hardgelopen in het bos, thuiskomen voor gebakken eitjes met spek, gekookt, vriendin over de vloer, andere vriend kwam aanwaaien, en toen ze beiden weggingen kwam er nog een vriendenstel. Samen gegeten en fles 2 is open. Heb foto's van vandaag op FB gezet. Noortje, activeren dat account en vrienden worden, NU! Morgen op verlate kraamvisite, bleghhh, kind is al vier maanden oud dus ik kan 't niet langer uitstellen, maar echt geen zin in.

Had gisteren gesolliciteerd bij de Post en vandaag al teruggebeld, maar toen was ik dus aan het hardlopen dus oproep gemist. Ze bellen wel terug, hoop ik.

Weer bezig met het plannen van de bruiloft, zei tegen onze vrienden dat we eindelijk een lied hadden voor de bruiloft en m'n aanstaande zei: Uh, welke was dat ook alweer. WTF?!! Ik ga gewoon alleen door en zeg hem wanneer hij moet verschijnen met z'n nette broek aan. Sukkel.

Truste meisjesssss

Geplaatst

Haha hij was het lied vergeten, hij moet er zijn voor het jawoord, feesten kun je ook alleen!

Ga eens spieken voor de foto's.

Hoe vaak ren je in de week?

Geplaatst

Goedmorgen skatjes patatjes,

Wat zijn jullie toch lief. Nee, jullie zijn de liefste afvallers van de wereld. Nope, van de melkweg!

Ja, ehh het waren 5 follies en nu nog maar 4. Morgen weer een echo in Amsterdam.

Voor alle dames die echo's in Nederland willen maken: Echobureau Amsterdam Zuid kost je maar 40 euri!

Scheelt heel wat heen en weer rijden. En het is een gyn die de echo's maakt! Zo dat was even een promotie zin.

Mannen, Ellie maak je niet druk. Jeemig straks vergeet hij JA IK WIL te zeggen........ hardlopen met dit weer ik doe het je niet na.

Ben blij voor Noortje gelukkig alles oke en dinsdag babytje kijken spannend! En het is bijna maart........en dan ga ik jullie zien heb er zin in.

Geplaatst

Dag popjes!

Gaap ik denk dat die 5e er nog wel zit hoor, alleen nu verstopt achter een andere. Kan niet zomaar verdwijnen toch! Ben je vandaag al geweest? En?

Wanneer is de punctie denk je?

Elliebellie, nee ik ga niet meer op FB, is echt niets voor mij. maar ik wil wel heel graag de foto's zien! Dus mail er eentje....plies..

Klinkt als een heerlijke dag, ontbijt met eieren en spek en dat etende terwijl je weet dat het mag omdat je al hard hebt gelopen! Eerlijk verdiend!

Hoe was de kraamvisite? Was de ergste lelijkheid er al van af? Of vind je pasgeboren babbies niet lelijk? ik wel een beetje om eerlijk te zijn. Vooral jongetjes kunnen net van die heleoude mannetjes lijken door die rimpels en het opgesloten zitten. Maar na 4 maanden zal het wel mevallen. Vind je het erg lastig nog? Of gewoon geen zin in? Ik hoop niet dat het je te veel pijn heeft gedaan skattie. Dikke knuffel sowieso.

Heeft de post nog teruggebeld?

Ik snap de opmerking van je hub niet.. bedoelde hij welke aanstaande? of wist hij de datum niet? of was het een misplaatst grapje? Ach ik heb ook alles alleen geregeld, ging prima en geen gezeur als er iets niet klopt dan kan ik het alleen mezelf verwijten.

Syl heb je inmiddels een betere nacht gehad? Kayla weer beter? En hoe is het met je gewicht? Still going strong?

Tool in de carnavalssfeer. Ga je nog als iets verkleed of is het bij jullie gebruikelijk om alleen een kiel ofzo aan te doen?

Willen jullie mij voortaan trouwens een virtuele stomp voor mijn arrogante hoofd geven als ik zeg dat ik morgen wel weer beter ben omdat ik eigenlijk nooit ziek ben...

Amai amai wat ben ik vre se lijk ziek geweest zeg, zelfs naar de huisartsenpost en dezelfde dag ook nog een dokter aan huis die de ambulance alvast meegenomen had! hihi zo'n grote gele ambulance hier op de oprit. ik had een virale keelontsteking waardoor langzaam maar zeker mijn luchtpijp werd afgesloten, men wat ben ik bang geweest. Vanaf zondagochtend had ik het gevoel of ik door een macdonaldsrietje ademde maar later op de dag nog door zo'n ouderwets dun rietje waar je er meestal 2 van in een flesje doet. Niet meer geslapen sinds zaterdag alleen keihard werken om lucht te krijgen. Ze konden niets geven want prednisolon wilden ze gezien mijn toestand niet geven. Ik had er de kracht niet voor om uit te leggen dat prednisolon blijkbaar wel kan. Uiteindelijk ben ik savonds laat nogmaals onder een hele hete douche gaan staan 3 kwartier en heel goed de nevel ingeademd. Toen emmertje fluimicil erachter aan en Godzijdank een uur later kwam de eerste rommel naar buiten. Afijn i'll spare you the details... maar heel beangstigend was het allemaal. Nu begrijp ik pas echt wat astma patienten door moeten maken. Wat vreselijk voor die mensen!!!

Maar inmiddels ben ik weer onder de levenden hoor en heb net een grote pan provencaals stoofvlees gemaakt. Al weer aardig goed gezien het feit dat ik gisteren huilend de dokter vroeg of ik alsjeblieft niet zou stikken. Dramaqueeeeeeen!!!

Geplaatst

Hè bah Noor wat een toestanden zeg, benauwd zijn is vreselijk vooral door een Mac rietje. Moet ook wel lachen om je verhaal en je manier van schrijven.

Gaapje hoe was de fm meting, follikel 5 al gevonden, hihi!

Ellie tja mannen, wat moeten we er eigenlijk mee???

Noor heel veel succes morgen en ik ga er vanuit dat het heel gezellig is bij jou in je baarmoeder ;-)

Geplaatst

Nou ik verkeer in een soort shockachtige toestand. Weet niet goed wat te denken.

Je moet je voorstellen, sta je daar in een hokje uitgekleed te wachten tot je binnen wordt geroepen, (4 deurtjes naast elkaar het is net die caviabaan van andre van duin vroeger. gaat t deurtje open komt de cavia naar buiten) en dan denk je toch aan die laatste keer dat het vruchtje te klein was en 2 weken later dat ie het niet meer deed. Dus ik stond daar niet echt senang, bang voor slecht nieuws. De stoel in, echostok erin, kijk mevrouw hier is de vruchtzak.....en toen bleef t stil.

Het spijt mij mevrouw maar hij is leeg. Stok eruit en even gepraat hoe nu verder.

Toen zei de man op de achtergrond(er zaten er 2, een man en de vrouw met de stok) " kijk toch nog eens want de hcg waardes zijn zo goed ik begrijp t gewoon niet".

Stok er weer in en na enig peuren kwam er toch iets in het uiterste puntje in beeld. Met hartslag. De afmeting was 6 mm en de dooierzak was goed. 6 mm staat voor 6 w1dag en ik ben 6 weken4 dag.

Dus volgende week dinsdag terugkomen voor nieuwe echo.

Ik weet niet goed wat te denken nu. Eerst was ie leeg, game over en toen toch weer redelijk oke... ik blijf nog maar even in niemandsland, ben te zeer geschrokken en heen en weer geslingerd om er een mening over te hebben nu.

Mannetje heeft 39,6 dus ga me maar 100procent op hem focussen want je kunt hier over nadenken wat je wilt maar het is gewoon even afwachten.

Toch die het spijt ons mevrouw gehoord vandaag. Die hakt er altijd erg in. Wat een rotzin!

Geplaatst

Tjessis Noor wat een rotervaring zeg. En eigenlijk ben je nu nog niks wijzer, gatverdarrie... Maar ik dacht eigenlijk dat jij al prednisolon slikte? Niet dus. Pfff, het zal ook eens normaal gaan he. Ik blijf in ieder geval nog even flink voor je duimen. Beterschap voor je man!

Geplaatst

B.t.w......hartslag met 6w1 dag is dan toch wel weer harststikke goed??? Of ben ik nou gek? Hebben ze die afmeting misschien niet goed in beeld gekregen, dat je gewoon wel netjes op je termijn zit? Zie je, ik begin er ook al over na te denken LOL

Geplaatst

Pfoe eh... Oke: Het goede nieuws is dat een Belg snugger genoeg is om nog eens te kijken, en het slechte nieuws is... Er is geen slecht nieuws. Armand (vind ik wel een mooie Belgische naam voor je spruit) heeft zich verstopt omdat hij verlegen is en hij loopt in het ergste geval 3 dagen achter in groei, maar dat kan ook komen omdat hij slecht opgemeten is. Ik bedoel: De eerste keer keken ze er ook over heen, ja toch? Laat Armand maar lekker rommelen in d'buik en dan ga je volgende week nog eens. Die goochemerd in het ziekenhuis zegt niet voor niets dat je hcg zo mooi is.

Allez Armand!!! xx

Geplaatst

heb nog even met mijnprof gemaild....

Dag mevrouw,

Ik begrijp uw bezorgdheid.

Na overleg met de echografist kan ik u geruststellen. Er is wel degelijk een foetale pool gezien en beginnende hartactiviteit.

Omwille van uw voorgeschiedenis vond men het raadzaam om de echografie nog eens te herhalen binnen enkele dagen.

Maar voor zover we de evolutie momenteel kunnen beoordelen, gaat alles zoals het hoort.

Met vriendelijke groet,

Prof. M.

Van:

Verzonden: di 14/02/2012 15:19

Aan: M

Onderwerp: Graag uw objectieve mening over de echo van heden.

Dag prof,

Toen ik vnaochtend in de stoel lag, kreeg ik te horen dat de vruchtzak leeg was.

Heel spijtig vond ze het voor me.

Toen zei de meneer op de achtergrond, kijk nu nog eens en in tweede instantie zag ze toen wel iets in het uiterste puntje. 5,9mm en de dooierzak was akkoord. Ik was in mijn hoofd al met de curettage bezig en toch ook ontdaan door het slechte nieuws dat de vruchtzak leeg was. Hierdoor heb ik niet meegekregen of het nu nog een hoopvol gebeuren is.

u bent altijd prettig nuchter. Wat vind u er van?

ik moet sowieso volgende week terugkomen maar t wacht wat makkelijker als je weet wat je moet verwachten.

mvg

Geplaatst

Whaha nou mijn icsinosaurusje heeft er in elk geval wel voor gezorgd dat ik 1,5 kg ben afgevallen. Ik val altijd al af van de pregnylinjecties ( het hcg dieet werkt dus echt; bij mij althans) maar nu lijkt t wel of ik van mijn eigen hcg afval. Raar maar waar. En een weekendje lucht happen voor mijn leven zal ook wel veel energie gekost hebben.

Daarom.... ben ik op de terugweg uit brussel maar eens bij de mac gestopt. Doe ik twee keer per jaar maximaal en heb een holland burger, een big mac, gewone hamburger en frietjes met frietessaus genomen. Alles op al was de holland burger niet mijn smaak. Je voelt je alleen zo ranzig naderhand moet er even niet aan denken dat ik het nog eens moet eten. Vanavond alleen snijboontjes met puree op, vlees leek me net meer nodig na die enorme berg van vanmiddag.

Dus morgen zal ik wel weer richting normaal gaan op de weegschaal. hihi

Jullie nog afgevallen?

Gaaaaaap wanneer is de punctie!!!

Ellie moest weer erg lachen om je gekke naam. Allez Armand!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden