Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Mariek,

Merk dat ik het altijd best lastig vind om te zeggen wat er van de hormonen komt. Op het moment heb ik regelmatig hoofdpijn. Dan gooi ik er maar weer een glas water in. Kan me dit van de vorige keer ook nog wel herinneren. Verder ben ik 's avonds wel veel vermoeider. Maar dat kan ook aan het weer liggen. Soms wat knorrig. Verder voel ik mijn buik wat. Vanmorgen weer een keer steken/doffe pijn even in mijn rechterkant van de buik, ter hoogte van mijn lies. Toen ik bij de vorige keer van die enorme pijnaanvallen heb gehad, trok het ook daar vandaan door de hele buik heen. Maar goed, hoop dat het hier bij blijft. Succes weer voor strakkies!

Groetjessssssssss

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zal dan toch wel van de hormonen komen, die hoofdpijn en vermoeidheid en pijn in de onderbuik. Het zijn ook flinke hoeveelheden die je er elke dag in spuit... ik kan me het van de vorige keer niet zo herinneren. Hoofdpijn heb ik volgens mij ook gehad. En een opgezette buik, maar dat kwam natuurlijk ook door de overstimulatie en enorme hoeveelheid follikels.

Toch zie ik er niet tegenop, die spuiten. Begin er steeds meer 'zin in' te krijgen. Dit wachten is ook maar niks, let the show begin!

Geplaatst

@sab

ik loop in het AMC

Ben er ook echt ziek van baalde echt zo erg he.

Het was er te druk kon niet anders.

Ik zei boos ja maar ik moest al 3 maanden wachten door de drukte maar ja het is niet anders

Donderdag start ik met menopur

Geplaatst

Zo ik heb hem voor mijzelf weer ingevuld ik weet de 2 FM al.

Start Prikken::icon_flower:

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

15 juli Sab start deca

17 juli Sab menopur erbij

20 juli Zomerzotheid echovoor start

21 juli essieislief start menopu bij deca25 juli Tineke echo daarna start puregon

1e echo voor terugplaatsing ::icon_sunny:

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

27 juli Essieislief 1e FM

30 Juli Essieislief 2e FM

1 aug Tineke 1e FM

Punctie::toothy4:

begin augustus essieislief

Begin augustus:marlijnne

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

1e/2e week augustus Essieislief

1e week augustus marlijnne

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste%20vingers%203.gif

3e week augustus Essieislief

Geplaatst

Hey Essieislief,

Da's wel lekker voor de agenda om het alvast vooruit te weten. Bij ons is het elke keer dat je komt weer het moment dat de volgende afspraak gepland wordt. En na de punctie wordt er nog geen afspraak gemaakt. Dan wordt je op de 2e dag na de punctie gebeld met hoe het met de bevruchting gaat en of er dan 2 dagen later een terugplaatsing is. Je krijgt daar dan ook een tijd bij te horen.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

@Hildever

Ja dat gaat bij ons ook zo hoor.

de 2e dag bellen ze mij om te vertellen of je terug kan komen en in het ziekenhuis hoor je om hoeveel het gaat en de kwaliteit

Geplaatst

Hey Meiden,

Spuiten gaat wat beter. Het ging ook altijd erg goed, maar komt denk ik door alle emoties die hier regelmatig losbarsten.

essieislief: tp van 3....wist idd ook niet dat ze dat in NL deden! Hopelijk zijn het toppertjes!!

Mariek :Welkom en veel succes. Ik heb dat ook altijd als het bijna zover is dan wil je ook direct beginnen.

Lief meisje op de foto:-)

Hoofdpijn dat herken ik wel....

Ik zit even te twijfelen. We hebben eind van de middag verjaardag. En ik denk dat ik voor die tijd even prik?zal voor een keer niet zo heel erg zijn. Is 2 uurtjes eerder dan normaal. Of is later beter.

Wil het niet meenemen,want niemand(op ouders na)weten ervan.

hildever:wat vervelend van die echt pijnaanvallen. hopelijk deze keer wat minder.

fijne zondag!!

Lfs

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Nou ik heb geprobeerd alles terug te lezen, maar het is wat veel :) Lekker druk alweer hier.

@Eer ik zie dat jij keurig op tijd weer bent begonnen.

Ik had "gehoopt" inmiddels al mijn menstruatie te hebben maar op een of andere vage manier laat ie nu al 3 dagen op zich wachten.

Heb op D-day wat bruin verlies gehad en dat is nu gestopt.

Uiteraard gister een testje tegenaan gegooit (you never know) maar negatief (natuurlijk) Maar de pijnlijke borsten, rugpijn en hoofdpijn blijven....

Momenteel geen verdere tekenen in de slip dan wat oud bloed na een feestje tussen de lakens (sorry hoor).

Ik kan toch niet zo maar een menstruatie overslaan??

Stom he, zit je er op te wachten komt ie niet, dat is me in geen jaren meer gebeurd.

Anyway kan dus nog steeds niet plaats nemen op het bankje

Liefs J

Geplaatst

@marlijnne,

Ja hier doen ze 3tp alleen in het AMC in nederland als je boven een bepaalde leeftijd bent,.

Ik ben nu 41 jaar en dan doen ze er liever 3 tp in.

Wat lekker dat het spuiten goed gaat meis.

Geplaatst

@joleasa

Door alle hormonen is vaak je lichaam helemaal van slag.

Je slaat niet over komt mss later nu.

Ik had altijd een strake cyclus van 30 dagen nou daar is na alle hormonen weinifg van over.

Komt wel weer goed hoor en anders even het ziekenhuis bellen of mailen en even vragen hoe en wat.

Geplaatst

@Essie

Bedankt voor je reactie.

Dat zal het ook wel zijn, alleen vorige behandeling liep alles gewoon op keurig 30 dagen, zelfs na de vroege miskraam.

Dus had verwacht dat het "gewoon" de 14e zou komen. En als je er dan op wacht duurt het zo lang....Hahahah.

Keep you posted!

Geplaatst

't Is lekker druk hier!

@Mariek, wat leuk dat je hier ook weer bent! Jij gaat toch ook naar het VU voor punctie en tp? Hoest met je meissie? Wanneer ga je beginnen?

Groet

Geplaatst

Hey Joleasa, je hoort vaker dat de menstruatie uitblijft wanneer je dan eindelijk zou mogen beginnen.... Maar balen is dat wel natuurlijk!

Marlijne, logisch dat er nu een boel emoties loskomen en dat dat het prikken allemaal wat moeilijker maakt! Geniet van de dagen dat het wat makkelijker gaat, en die andere dagen: ze horen erbij!

Nou ja, mijn mannetje is nu voorlopig thuis, dus als er weer zo'n gekke pijnaanval komt, is ie er hoogstwaarschijnlijk om is ie ergens dichtbij. En dat is wel een lekker idee al. Blijven ze vast weg!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden even een korte update. Bms was nog iets te dik, had ik vorige keer ook schijnbaar, dus dinsdag weer terug en dan de menopur erbij.

Ben erg moe, vraag me af of dit van de deca is.

Even een ego berichtje, morgen hopelijk meer.

Sab

Geplaatst

@ Sab, Misschien rare vraag maar je bms te dik? Het moet toch altijd lekker dik zijn?

Sterkte met de vermoeidheid, de medicatie en wellicht een stukje (gezonde) spanning.

Gr. Joleasa

Geplaatst

Hier ook iemand die het 's avonds na het eten vaak al wel welletjes vindt en dus maar in een laag tempo draait dan....

Sab... vloei je nog dan?

En Joleasa, strakkies bij het spuiten van het stimulerend hormoon bouwt het bms ook weer op. Zal anders misschien te veel worden als je al met te veel bms begint?

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

@hildever, deca is dat dus niet? Ik ken dat niet. Thx voor de uitleg. Er zijn zoveel verschillende protocollen. Fijne avond. Liefs J

Geplaatst

goh wat is er veel geschreven, kan t bijna niet bijhouden :-)

Manlief en ik moesten gisteravond tennissen om 21.00 uur, liep het natuurlijk gigantisch uit, konden we pas om 22.00 uur de baan op.

Aangezien ik elke avond om 23.00 de spuiten zet hadden we tegen de tegenstanders al gezegd dat ik om 23.00 medicijnen

moest hebben dus dat we dan even van de baan zouden gaan, was geen probleem. Wij snel achter een gordijn been en buik spuit gezet, echter door de inspanning liep er een hele

streep bloed uit mijn been en ook uit mijn buik kwam wat bloed. snel weggeveegd ...kwam er net een vriendinnetje aanlopen die vroeg wat we aan het doen waren...snel een lul verhaal opgehangen en terug naar de baan gerend. wat een gedoe ...zag wel vandaag dat ik op beiden spuitplekken nu een blauwe plek heb .

deze keer ook elke dag last van hoofdpijn voor de rest geen last. morgen naar ziekenhuis voor 1e fm, ben benieuwd

@joleasa, geduld meis het komt vast snel...

@essieislief, 3 terugplaatsen wauw zeg

@sab, lees dat je al begonnen bent met de spuiten, lekker .

@all, succes en tot morgen

Geplaatst

Hey meiden, wat een heerlijke hormonen verhalen hier :-)

Zelf ben ik helaas van t juli bankje gevallen en neem een maandje rust. 4e weekvan augustus hopen we weer op een cryo terugplaatsing. Maar ja, om nu al het een september bankje te beginnen.... Dus lijkt t me gezellig om hier al mee te schrijven....

Xx

Geplaatst

Denk dat de eerste puncties al in zicht zijn hoor dat er wat dames aan het spuiten zijn , zelfs onder een potje tennis:).

Wel goed dat je lekker bizg blijft ik weet nog van de vorige 2 keren dat je de hele dag een beetje om het spuiten heen draait , dat ga ik deze keer ook anders doen .

Liefs Roos

Geplaatst

He meiden,

Wauw Essie 3 terug.. Zou er toch 1 moetwn blijven plakken denk ik dan. Wij krijgen er nu 2 terug. Bij 1e verse poging 1 maar bij cryo's twee.. Dus ben erg benieuwd nu!

@sab ik ben ook ontzettend moe. Trek een hele werkdag amper. Zaterdag drukke dag gehad en gister kon ik niks meer.

@joleasa zal je altijd zien dat t later komt. Ik ben sinds woensdag aan deca. Gister was cyclusdag 30. Normaal altijd stipt op tijd. Nu nog niks.. Dus afwachten maar..

Hoelaat spuiten jullie? Mij werd vanuit het zhuis geadviseerd tussen 16 en 20u. Ik doe t om 18.30. Is voor mij het meest praktisch!

@eer goed hoor dat je blijft sporten! Tijdens cryopogingen stopte ik steeds. Nu blijf ik hardlopen en s avonds thuis een half uurtje yoga! Zolang ik mij er goed bij voel natuurlijk!

Geplaatst

Hey Daisydoo,

Bij ons wordt gezegd: voor 12:00 uur. Verder plakken ze er geen vaste tijd aan. En ik heb de vorige keer ook begrepen dat het niet op een vast tijdstip aankomt, dus ik spuit 's ochtends na het douchen. En met onze kleine bettie turf wordt het toch geen hele ochtenden in bed liggen meer.... Alleen de pregnyl moet strak op tijd.

Groetjessssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden