Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@eer

Bij mij moet ik me aanmelden als in ongi ben en vorige keer kreeg ik pas 4 dagen later de echo toen was in niet meer ongi beter he

@sab

Welkom bij ons op het gezellige bankje.

Tja ik zit ook op ongi te wachten en rpik rustig door.

Als je het niet wilt worden komt het en als het moet komen duurt het maar.

Heel veel succes

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vind een echo tijdens de menstruatie toch ook zo'n vies gedoe.

Inderdaad, mijn arts zegt dat het dagelijks werk voor ze is. (is een man ook trouwens)

maar ik voel me keer op keer opgelaten.(je zou zeggen dat je er op den duur aan went als je lang bezig bent...)

Morgen mag ik weer. Ook nog op de heftigste dag, gadver.

Ik krijg trouwens ook steeds blauwe plekken van het spuiten.

Ondanks dat ik toch ook een hele richel heb om vast te houden en te prikken,

kan ik niet zeggen dat ik het fijn vind.

(tenzij je in de wachtweken zit, dan mis ik het actief iets doen om zwanger te worden)

We gaan nu starten aan de derde ICSI poging. Die krijgen we nog vergoed.

Maar wat is als dit niet lukt? Denk dat dan mijn spaargeld (dat wat we eindelijk hebben) er aan moet gaan geloven.

Sabje, ik duim voor je dat je zsm ongesteld wordt!

Geplaatst

Nou daar gaan we dan!!

@eer spannend zeg en niemand die het verwacht! Hier houdt ik nu mijn mond terwijl ik altijd iedereen erbij betrok voor de nodige tijdsverspilling!! hahaha!!! Nu houdt ik mijn mond, omdat ik mijn spanningsveld eens laaag wil houden! Ja darten idd ga nu echt voor de bullseye! MAARUH SAB mag toch altijd komen kletsen????

@essie ja hahaha viel nog best mee! net als de puregonpen ongeveer. Dus zit er zo in denk ik. Met volle kracht ertegen aan! Hoop dat je er snel bovenop bent! Hbl druk is erg vervelend. Zelf ook last van gehad! Ik ging duikbrevet halen en moest van de bldruk medicatie ff en andere pillen beginnen. Moesten geen beta blockers zijn ofzo zeiden ze. dus ik afbouwen en onder controle bij huisarts bleef toch mijn bloeddruk weer goed en heeft toen gezegd regelmatig controle blijven houden gaat hij weer hoog dan gelijk medicijnen! Nu heb ik sky high score als ik naar ziekenhuis moet voor spannende dingen niet voor een gewone afspraak dus doe nu om de 2 weken ff checken bij de dokter! Maar steeds als ik daar ben is hij goed hahaha maar in het ziekenhuis meten dan is ie weer hoog van de spanning

@marlijnne kicken he! Daar gaan we dan! hoe zijn de doeken geworden?!!? Vast super gaaf!!!

@sab hoop dat je snel ongi bent zodat je kunt starten!

@suz goede slogan staat er in je handtekening! Volledig mee eens!!!

@ll ben ook blij dat ik dit forum heb gevonden! Kan ik hier mijn vragen stellen en mijn ei kwijt!! Zelf heb ik geen problemen met echo als ik ongi ben! Doe dan ook andere dingen whahahaha al is dat voor de lol en de echo's voor het moetje hahaaha!

Nou spreek jullie @LL laters weer krijg vanavond visite! Pffff niet echt gelegen maar ok. Moet ik ff snel in de keuken die deca erin parkeren! Tenslotte staan darters ook altijd hahah dus moet lukken!!

Greetz tineke:icon_flower:

Geplaatst

@all

Joepie ik ben ongi geworden dan krijg ik eerdaags de 1e FM

Hahahahaha normaal schreeuw je dat niet van de daken en hoop je dat niemand het ziet aan je en nu gewoon aan iedreen hier vertellen he.

Normaal ben je ook niet blij als je ongi wordt hier maar in dit geval wel even.

Geplaatst

:happy3:@tineke, NATUURLIJK mag SAB mee kletsen op ons wachtbankje maar als haar ongi later komt zal ze naar het september bankje verhuizen, zo bedoelde ik het.

Geplaatst

Eer ik had het ook niet verkeerd opgevat hoor :))

Maarwel lief v an jee hoor tineke :))))

Ik hoop tot van de week meiden

Geplaatst

Hahahahah sorrie hoor loll

was als grapje bedoeld haha

nou de 1se keer prikken ging uitstekend

staand net als een darter net onder de bullseye!!

hahahahaha nou ik ben blij hoor!!!

groetjes tineke:happy7:

Geplaatst

O kijk Tineke, dat heb je dan knap gedaan!

Essieislief, fijn dat je ongesteld bent (wat bizar om blij mee te zijn)

Weet je al wanneer de eerste FM is?

Hier ben ik een beetje... neerslachtig is het dan ook weer niet helemaal.

Ik schaam e dood, ik was jaloers op mijn schoonzus omdat ze denken: he, ik wil een baby!

en na drie weken: hey, ik ben zwanger!

Maar ze is net langsgeweest, en ze heeft een miskraam.

Dat gun je toch ook niemand!

En ik heb de uitgangsecho en evaluatie gehad.

Doordat ik vrij heftig reageer op alle hormonen en zo, (depressie, moodswings, gewichtstoename, 2x lichte OHSS)

adviseerde de arts een rustmaand. Nou, dat vond ik dus niet leuk.

Maar, mijn buik is mooi rustig, en sinds 1 juli geen hormonen meer gehad (omdat cryo's niet goed ontdooide)

dus ik mag nu deze maand aan de IUI.

Aan de ene kant ben ik blij dat ik even niet hoef te prikken en zo, even rustiger.

En natuurlijk dat deze maand toch gebruikt gaat worden.

Aan de andere kant, heb ik nu net zo'n grote kans op zwangerworden als met ICSI?

Ondanks dat mijn zoon ook met IUI is verwekt.

Wat kun je je zo veel afvragen...

Ik duim gewoon voor een heerlijk mooi groen bankje voor ons allemaal!

Geplaatst

@All

Ik heb hem even aangevuld want ik mag zaterdag voor de eerste FM joepie.....

Start Prikken::icon_flower:

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

1e echo voor terugplaatsing ::icon_sunny:

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief 1e FM

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

begin augustus essieislief

Begin augustus:marlijnne

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

1e week augustus Essieislief

1e week augustus marlijnne

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum: :myfignerscrossed:

3e week augustus Essieislief

3e week augustus marlijnne

3e/4e week augustus: Daisydoo

4e week augustus: Breden

Geplaatst

suz :mixed emotions. Het valt ook allemaal niet mee.

Vandaag 1e echo...alles is rustig. Mooi dun bms!

Morgen starten met Puregon erbij.

Laatste week juli ws punctie etc..

Pfff wel weer even spannend allemaal.

Wat een weer zeg, gadsie dat doet wat met je humeur.....

Ik ben trouwens wel erg chago tegen mijn lief.

Dan denk ik weleens zal dat echt van de medicijnen komen.;-)

Essie fijn dat je ongi bent. Wat je zegt hoe blij kan je zijn.

Zo ga even spuitje zetten, meiden een fijne avond.

Lfs

Geplaatst

zo net dart pijl nr 2 gehad...

aankomende maandag 1e FM meting om 14.30 uur, ben benieuwd wat de score dan is.

Vandaag niet te genieten, bah wat was ik chagrijnig, hormonen ??? gelukkig moest ik tennissen, daar word ik altijd weer blij van, dus nu ben ik weer miss sunshine (had nl ook gewonnen :-))

meiden truste en tot morgen

Geplaatst

Sab, ik lees op het door dik en dun meisjes topic dat je mag starten.....SUPER ...VET COOL , wanneer mag je voor je uitgangs echo ??

Geplaatst

He meiden! Sorry ben een paar dagen weg geweest, maar wat is er veel geschreven!

Lukt me niet om nu op iedereen te reageren, sorry!

Wel fijn te lezen dat het bij iedereen goed gast! Ik heb gister de eerste prik weer gezet! Dus ben weer gestart :-)

Ga nu aan t werk.. Tot snel!

Geplaatst

@Eer

Ja spannend dat je maandag mag voor de eerste FM

Ik hoop dat ze er lekker veel zien bij je.

En ja die hormonen maken een ietsje ander mens van je zo niet fijn af en toe

Geplaatst

Hoi,

Nou, ik ben vanmorgen weer goed gekeurd... De Gonal F mag erbij... Dus weer 2 spuiten per dag. Volgende week vrijdag, de 21e, mag ik weer komen om te kijken hoe het ervoor staat.

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hildever en alle andere...begint nu toch echt wat te worden ons bankje...de meeste zitten al aan de hormonen ..

werd ik vanmorgen weer wakker met MEGA pijn in mijn hoofd :headbanger:...irritant.... heb er maar 2 paracetemol in gegooid en nog ff terug naar bed gegaan

(het is er wel het weer voor). Nou ik ga maar aan de boekhouding ,de btw aangiftes in orde maken ....moet nog wel ff zin maken ...blehhhh

laterss

Geplaatst
Sab, ik lees op het door dik en dun meisjes topic dat je mag starten.....SUPER ...VET COOL , wanneer mag je voor je uitgangs echo ??

hoi hoi, ja dat klopt, we hebben iig toestemming om te starten! Alleen mijn menstruatie wil niet echt goed doorzetten, dus ik weet nog niet wanneer ik de echo heb, als het morgen doorzet dan zondag en daar hoop ik maar een beetje op..

Ik lees hier dat de hoofdpijn alweer is toegeslagen?

bah daar verheug ik me nou helemaal niet op, kan het me niet meer zo goed herinneren...

Geplaatst

@hildever

Jes wat heerlijk om te horen he dat alles goed is.

Nog even een lekker hormpoonbommetje erbij om ons nog beter te voelen hihi.

Ik zal de lijst even aanvullen.

Geplaatst

ik heb hem zover mogelijk aangevuld als ik je er niet op heb gezet sorry....

Start Prikken::icon_flower:

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

14 juli Sab start

1e echo voor terugplaatsing ::icon_sunny:

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief 1e FM

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

begin augustus essieislief

Begin augustus:marlijnne

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

1e week augustus Essieislief

1e week augustus marlijnne

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum: :myfignerscrossed:

3e week augustus Essieislief

3e week augustus marlijnne

3e/4e week augustus: Daisydoo

4e week augustus: Breden

Geplaatst

Hey Essieislief.... het is pas mijn eerste fm hoor, de 21e.... vandaag was een uitgangsecho.....

Sab... hopelijk komt het gauw goed los en kan je er weer helemaal voor gaan. Heb gisteravond en vanochtend ook hoofdpijn gehad. Gelukkig is het nu weer over. Probeer gewoon weer veel te drinken.

Groetjesssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden