Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

Als alles goed gaat mag ik ook op dit wachtbankje plaatsnemen.

Stop vd week met de pil, ongesteld worden en op naar ivf poging 5.

Dit is ook de laatste poging.

Ben nu weer erg moed aan het verzamelen.

Groetjes Esther

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey welkom hier, Esther.

Lekker en wel heel erg spannend om weer te beginnen, lijkt me. Vooral als het je laatste poging is. Nou ja: last best!!!! Succes!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

he girls,

Druk hier ;-)

Kan nog net niet meeschrijven over spuiten en vermoeidheid...het is nog wachten op de ongesteldheid. Vandaag CD 29, ben altijd stip op tijd, dus hopelijk morgen. Vorige keer zette ik de spuit er om 19.00 uur in. Maar dat is nu niet meer zo'n handige tijd ivm naar bed brengen van de kleine...moet nog even een goed moment bedenken. Voor het eten? Na het naar bed brengen? Of voor het zelf naar bed gaan? Weet het nog niet.

He Natas! Leuk om elkaar hier ook weer te treffen. Waar zit jij in het proces? Al begonnen met spuiten? Ja, inderdaad, loop bij het VU voor de hele behandeling. Echo's, punctie, terugplaatsing, alles. Ben er dus de komende tijd weer regelmatig te vinden. Zal m'n ogen open houden voor je ;-)

Hilde, hoop dat de pijnaanvallen inderdaad weg blijven. Klinkt erg vervelend. Fijn dat je mannetje de komende tijd thuis is.

Geplaatst

Heb trouwens nog wel een soort van bijwerking: Elke keer als ik de Gonal F heb geprikt, krijg ik binnen een minuut zo'n heeeel vies smaakje in de mond. Ik omschrijf het elke keer maar als een chemisch smaakje, ongeveer zoals die spuit ook ruikt. Bleeh! Volgens mijn man, die ook medicatie heeft gespoten, betekent dat dat het goed werkt, dat het goed door je lijf is opgenomen.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Nee, het valt heel erg mee... 2 hele kleine plekjes die wat donkerder zijn. Maar daar is het tot nu toe bij gebleven... Er zitten er nu al weer 21 in. Hopelijk ben ik nu over de helft ;-). Had het er net met mijn mannetje over: als het ook deze keer weer een beetje mag lukken krijg ik wrs. over 2 weken weer zo'n ieniemienie aan boord! Wat lijkt het nu weer snel te gaan!

Groetjessssssss

Geplaatst

welkom nieuwe meiden!Succes met alles natuurlijk en op naar groen.

Hilde, van die smaak, ik heb dat volgens mij van de deca, krijg het ook niet weggepoetst. Neigt ook een beetje naar keelpijn, scherp gevoel of zo..

W.b. mijn start en het bms, wij hebben de uitgangsecho op dag 3 dus dan vloei ik idd nog. Nu heb ik de laatste maanden sowieso al een lange menstruatie, dag of 5 , 6 . Morgen dus weer een echo en dan helaas weer tijdens mijn menstruatie, is nog niet minder namelijk. Maar dat is eigenlijk ook wel weer goed omdat die troep eruit moet zodat het bms dunner wordt.

Daisy wij spuiten om 2130 uur. Heb van de week een etentje dus wilde niet te vroeg spuiten, daarna doen we wat vroeger hoor, vind 21uur wel een mooie tijd. 's ochtends moeten we even kijken. Zal een uurtje of half 8 zijn denk ik...

Eer, lekker spuiten op de tennisbaan, geweldig haha

Geplaatst

Hey,

Sab: ik had dat ook elke keer door een lange cyclus dat ik nog even moest wachten ivm bms. Dat had ik nu ook ingecalculeerd, maar tot mijn grote verbazing zag het er keurig uit. Beter even wachten dan...

Vrijdag heb ik echo fm en ik denk dat na het weekend de punctie al wel is.

Ik spuit altijd tussen 1800-1900. Gister om 1600 al gedaan ivm een feestje. Ik dacht moet wel een keer kunnen.

En heb er echt even rust voor nodig.

hildever dat is zo n raar en bijzonder idee tegelijk dat je idd over 2 weken een mini mini aan boord hebt. Heerlijk lijkt me dat.

We gaan daar met zn allen gewoon vanuit dat het helemaal goed komt. positieve vibe!!

Die vieze smaak heb ik ook een beetje. En ik had dat ook onwijs de 1e 3 maanden van zwangerschap. Echt zooo ranzig....;-)blehhhh

Geplaatst

Hoi,

Nog niet aan het spuiten hoor. Wacht mijn menstruatie af, zo rond de 27/28e, dan ziekenhuis mailen voor echo en beginnen met spuiten. Spoot altijd in de ochtend de Deca, rond 7.30 en de Menopur rond etenstijd uur of 6 half 7. Dat zal nu ook wel weer zo zijn ivm de kleine meid. Hoop dat het dit keer eerder raak is haha. Merk wel dat de druk nu minder is, omdat we al een geweldig cadeautje hebben natuurlijk. We duimen voor nog zo'n presentje, maar ik merk nu dat als dat niet het geval is, het zo ook goed is. Ik typ op de iPad, kan dus niet zien wie er voor een tweede kindje bezig is. Van Mariek, Sab en Hildever weet ik het. Iig succes aan allen!!

Geplaatst

Ja Sab, echo tijdens ongesteld zijn is niet fijn. Ik krijg ze gelukkig bijna nooit, vanwege het lange schema (elk ziekenhuis zal ook wel weer z'n eigen beleid voeren daarover). Enneh, 5 a 6 dagen ongesteld is hier relatief kort! Toen ik veel last had van m'n endometriose werd het steeds langer, soms zelfs 9 of 10 dagen voordat ik er echt helemaal van af was. Ppfffff.

Ik hoop voor je dat je oude bms lekker opgeruimd is zodat jullie nieuwe poging goed van start kan gaan.

Esther: spannend hoor, jullie 5e en laatste IVF. Hoop heel erg voor jullie dat het nu dan eindelijk raak mag zijn! Ik weet nog van een aantal maanden geleden dat je je zo rot voelde en moeite had om positief te zijn. Hopelijk gaat ook dat deze keer beter, al is het wel moeilijk natuurlijk, ligt een hoop druk op!

Weet eigenlijk niet meer of ze in ons ziekenhuis een tijdstip adviseerden... misschien wel 's avonds? Ik prik iig altijd tussen 22.00 en 22.30, vind ik handig omdat het dan gewoon door kan gaan als je eens een keer een avondje weggaat (behalve als het een latertje wordt).

Succes weer allemaal!

Geplaatst

@daisydoo

bij ons ook tussen 17 en 21 max spuiten.

Wij doen altijd om 20 uur dat is net lekker na het eten na files of wat dan ook.

En er mag een half uur verschil in zitten op de andere dag dus of half 9 of half 8 maar niet eerder of later is ook heel slecht.

ja ik mag hopen dat we nu 3 emmys hebben om terug te plaatsen laatst hadden we er maar 2 helaas.

@eer

Ja ik hoop dat ik er 3 tp krijg deze keer moeten we ze wel hebben :-))))

@Esther

Welkom naamgenoot en heel veel succes

@Mariek

Welkom hier ook al spuit je nog niet meekletsen is altijd goed.

Geplaatst

Marlijnne, goed om te lezen dat het weer wat beter met het spuiten gaat.Zal allemaal niet meevallen met jullie geschiedenis.Ik hoop dat deze poging jullie brengt wat jullie al hadden moeten hebben.

Geplaatst

Hoi Essie ik heb mijn eerste ivf in Amc gehad, bij is het jammer genoeg tot een drama afgelopen , ik hoor altijd goede berichten over het amc , dus bij ons zal het echt wel pech zijn geweest.

Nu loop ik bij het Vu en moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat ze een aparte ivf kliniek hebben , iedereen die daar komt zit in het zelfde schuitje , lekker koffie bij de hand , en je kan er gelijk prikken:)zonder lannge wachtrijen.

Geplaatst

ik had vandaag mijn pic up donderdag de terugplaatsing derde poging gr samira

:clap2:

Goedenmiddag Allemaal,

Ik kom op het wachtbankje van Augustus te zitten.

Het is nog erg vroeg maar ik kan niet wachten.

Ik start 6 juli weer met deca spuiten voor de 2e icsi ronde.

Wij hebben nog 6 rietjes met zwemmertjes en duimen voor de 2e ronde.

Aftellen is weer een beetje begonnen ik hoop dat we in Augustus een heel groen bankje krijgen.:clap2:

Groetjes Esther:icon_flower:

Geplaatst

@samluc

Spannend ik heb je toegevoegd

Welkom hier en veel succes

Start Prikken::icon_flower:

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

15 juli Sab start deca

17 juli Sab menopur erbij

20 juli Zomerzotheid echovoor start

21 juli essieislief start menopu bij deca25 juli Tineke echo daarna start puregon

1e echo voor terugplaatsing ::icon_sunny:

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

27 juli Essieislief 1e FM

30 Juli Essieislief 2e FM

1 aug Tineke 1e FM

Punctie::toothy4:

begin augustus essieislief

Begin augustus:marlijnne

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

1e/2e week augustus Essieislief

1e week augustus marlijnne

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste%20vingers%203.gif

3e week augustus Essieislief

Geplaatst

even mijn data aangepast plus afspraken

Start Prikken::icon_flower:

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

15 juli Sab start deca

19 juli Sab menopur erbij

20 juli Zomerzotheid echovoor start

21 juli essieislief start menopu bij deca

25 juli Tineke echo daarna start puregon

1e echo voor terugplaatsing ::icon_sunny:

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

19 juli Sab uitgangsecho nr. 2

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

24 juli San 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

27 juli Essieislief 1e FM

30 Juli Essieislief 2e FM

1 aug Tineke 1e FM

Punctie::toothy4:

eind juli? Sab

begin augustus essieislief

Begin augustus:marlijnne

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

1e/2e week augustus Essieislief

1e week augustus marlijnne

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste%20vingers%203.gif

3e week augustus Essieislief

Geplaatst

Die vieze smaak en keelpijnachtig oets herken ik! Nooit de link gelegd met de deca!

Grappig dat ieder ziekenhuis een ander beleid hanteert mbt spuittijden. Bij de eerste pogimg zette ik de puregon op dezelfde tijd als de deca! De een links, de ander rechts. En dat wisselde ik elke dag. Zo ga ik t nu weer doen!

Geplaatst

@Natasja - aha, zelfde schuitje als ik dus. Zit ook te wachten totdat ik me mag melden. Krijg de eerste echo op CD 2, dus dan ben ik ook nog ongesteld. Vind het niet zo erg, ze zijn het wel gewend daar denk ik dan. Hoop ook dat het deze keer meteen raak is! Maar ja, wie niet, he ;-) Maar herken wel wat je zegt, over dat deze keer toch anders is, omdat we al zo'n wondertje hebben rondlopen. We zijn al zo rijk in feite. Nog eentje erbij zou helemaal geweldig zijn, maar mocht het niet lukken dan is het toch anders voor ons dan voor de meiden die nog geen kindje hebben. Duim extra hard voor hun.

@Zomerzotheid - welkom bij de VU-club ;-) Ik vind het ook een heel prettige kliniek. En ze zijn gewoon heel goed. Goede resultaten, goed onderzoek. En aardige artsen en verpleegkundigen.

Geplaatst

@sab, 1 ste fm gehad vanmiddag, rechts zaten er 3, een van 7, 9 en 13mm ...aan de linkerkant zat niks :-(. Doktor zei dat het dus ietsje langzamer gaat als verleden keer, nu mag ik donderdag

terugkomen voor de 2e meting. Al met al het zelfde aantal als verleden keer alleen had ik toen 2 grote en 1 kleintje. Hoop dat er stiekem toch nog 1 tje links zit, afwachten dus.

belladonna , heel veel suc6 je laatste poging, ik duim voor je

in het emc staat er heel duidelijk op het "prik" formulier dat je elke dag op de zelfde tijd moet spuiten vandaar ook onze prik actie tijdens ons tennispotje ..haha

Ik spuit geen deca dus gelukkig geen vieze smaak na spuiten.

Geplaatst

Hey Eer,

Nou ja, er zit in ieder geval iets. 1 Mooie eicel is genoeg om er een prachtig embryo uit te laten ontstaan. En ik weet nog van mijn vorige keer dat het er de 2e keer in eens veel rooskleuriger uitzag. Zat er in eens meer. Mijn linkerkant is trouwens ook minder actief.

En eh, ik heb de vieze smaak van de Gonal F, van de decapeptyl merk ik eigenlijk niet zo veel. Wel heb ik het idee dat ik weer wat minder makkelijk naar het toilet kan. Had ik de vorige poging ook.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

zo is het ook hoor, aan 1 heb ik genoeg ....ik ga vragen of ze hem met seconde lijm willen terugplaatsen....hahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden